handdator

Visa fullständig version : Fick en gratisprodukt när jag beställde från USA. Vad är det?


joa
2005-09-22, 18:51
Fick igår hem mina varor från USA när jag i vanlig ordning beställde mitt protein, Omega-3 mm.
De skickade även gratis med en burk "Neurostim" från Scivation.
Är ganska konventionell i mitt användande av kosttillskott och undrar om någon kan ge en vettig förklaring till vad det är de skickat.
http://www.scivation.com/?pageID=16

//Jocke

Philippp
2005-09-22, 19:20
en ny produkt, som ökar fettförbränningen och energin den gör dig piggare och får dig att kunna koncentrera sig bättre, förbättrar dina gym resultat.

min personliga uppfattning är att den fungerar riktigt bra, testa

joa
2005-09-23, 05:37
Någon som kan tala om något om ingredienserna och vad som talar för att det skulle göra någon nytta förutom att det kanske verkar uppiggande.

//Jocke

Sverker
2005-09-23, 06:13
Nu kan jag inte hella innehållsförteckningen men...

Kolin och tyrosin är delar i två nervsubstanser, acetyl-kolin och adrenalin. Att ta extra tillskott av dessa två för att öka mängderna av nervtransmitorerar ärl långsökt eller t o m omöjligt.

Acetyl-karnitin, ALC, har dokumenterad effekt på att hålla ned kortisolniverna vid stress.

DMAE är ett försteg till kolin. Kan på den possitiva sidan fungera som metylgivare i olika sammanhang.

Vad "Huperzine A och Vinpocetine" är vet jag inte.


Jag skulle lägga pengarna på rent ALC.

King Grub
2005-09-23, 06:27
Vinpocetine är ett derivat av alkaloiden vincamin, som redan på 70-talet visades ge ökat hjärnaktivitet, dock genom injektion.

Huperzine A är en kolinesterasinhibitor från örten Huperzia serrata, som har neuroprotektiva och antioxidativa egenskaper.

Sverker
2005-09-23, 06:47
Huperzine A är en kolinesterasinhibitor från örten Huperzia serrata, som har neuroprotektiva och antioxidativa egenskaper.


Låter mer som klassisk stridsgas där soldaterna dör med krampande andningsmuskulatur :(

joa
2005-09-23, 14:27
Ok, :confused:
Verkar inte bara något som är gör någon direkt nytta, men gratis är ju gott.
Sverker och King Grub, skulle ni äta det om ni hade fått det gratis.
Den enda effekt den verkar kunna ha är uppiggande och placebo.

King Grub
2005-09-23, 14:46
Det är inget farligt i dom mängder produkten innehåller. För effekten Sverker nämner krävs lite mer. ;) Allt blir farligt i för stor dos.