handdator

Visa fullständig version : funderar på...


dtox
2005-09-22, 18:02
..vilken typ av kosttillskott jag ska ha, det nuvarande börjar ta slut. Funderar på att köpa Gainer Pro (4kg) + Kreatin.
Då till de egentliga frågorna som gäller Kreatin:
Först av allt så har ajg aldrig tidigare använt Kreatin, vet inte mycket om det heller. läst litegrann och vet att det typ höjer prestationsförmågan och gör att man orkar mer. Kort sagt..?

Nu riktar jag frågan till er som använder/använt Kreatin och inte en massa texter/stuider osv där det står vad Kreatin gör osv osv..Utan jag vill veta vad ni uppnått för resultat med Kreatin, hur har användandet av det gått? Några biverkningar eller så? Positivt/negativt?


dtox

Weird
2005-09-22, 18:06
jag svarar rikrig bra på kreain bättre uthålighet,styrka, jag orkar köra längre pass
fler sett. nackdelen e att ja inte hittat någo bra lägen än där jag kan träna hårt
men inte för hårt brukar oftast bli sjuk efer någon vecka. tror det beror på det

prime^
2005-09-22, 20:03
har precis börjat använda kosttillskott och kreatin, också precis börjat styrketräna.. men jag känner verkligen att jag orkar mer än va jag gjort innan när jag spelar fotboll iaf.. så jag e inget annat än positiv till d!

Fartman
2005-09-22, 20:07
Jag tycker att du kan låta kreatinet vänta ett tag.. du har ännu bara tränat i knappt fyra månader så det behövs inte ännu helt enkelt. du kommer att öka nog så snabbt ändå.

EDIT: Min erfarenhet av kreatin är att man orkar lite mer, ger en extra rep här och där typ

Metal_boy_
2005-09-22, 20:21
Köp en dosa Tre Ankare istället. Det är mycket bättre än Kreatin.

Lasse Kongo
2005-09-22, 20:29
Kreatin fungerar faktiskt, även det gamla hederliga monohydratet.

Det är så jäkla billigt nu med, och helt ofarligt så det är bara att köra på, dosering vet ifan, men kör en uppladdningsfas i någon vecka, en 30-50g/dag, sen kan man underhålla i en 4-6veckor 15g och uppåt/dag

Kreatin fungerar iaf på mig så att jag drar på mig en jävla massa vatten, sväller upp som en ballong, bara bra då vätska gör dig STARK, och på så sätt kan du kanske skrämma upp lite ny muskelmassa, vätskan försvinner på en gång när man slutar med kreatinet.

Finns massa nya varianter av kreatin som man inte blir blöt av och som ger ett sjukt tryck tydligen osv osv, men de är oftast dyra, sen är det kul att bli blöt med, då tror folk att man preppar haha, och då kan de ju få tro det eller hur ;)

dtox
2005-09-22, 21:12
Kreatin fungerar faktiskt, även det gamla hederliga monohydratet.

Det är så jäkla billigt nu med, och helt ofarligt så det är bara att köra på, dosering vet ifan, men kör en uppladdningsfas i någon vecka, en 30-50g/dag, sen kan man underhålla i en 4-6veckor 15g och uppåt/dag

Kreatin fungerar iaf på mig så att jag drar på mig en jävla massa vatten, sväller upp som en ballong, bara bra då vätska gör dig STARK, och på så sätt kan du kanske skrämma upp lite ny muskelmassa, vätskan försvinner på en gång när man slutar med kreatinet.

Finns massa nya varianter av kreatin som man inte blir blöt av och som ger ett sjukt tryck tydligen osv osv, men de är oftast dyra, sen är det kul att bli blöt med, då tror folk att man preppar haha, och då kan de ju få tro det eller hur ;)

Vad menar du med sjukt tryck ?

keffat_liv
2005-09-22, 21:45
Kreatin påverkar alla olika. Det jag känner av det är jag är mer uthållig och orkar köra längre pass (2-2½ timmar) Dock så kan jag omöjligt svara på om jag har blivit starkare av det... jag tvivlar på att jag har...

ang. biverkningar så är det en del som får ont i magen av för mkt kreatin, jag känner ingenting. Och sen vet man inte om det finns några biverkningar med det, hur det påverkar njurarna, därför bör man inte överdosera.

Beast
2005-09-22, 22:20
Kreatin fungerar faktiskt, även det gamla hederliga monohydratet.

Det är så jäkla billigt nu med, och helt ofarligt så det är bara att köra på, dosering vet ifan, men kör en uppladdningsfas i någon vecka, en 30-50g/dag, sen kan man underhålla i en 4-6veckor 15g och uppåt/dag



Nämn en anledning (förutom att man kanske vill ha "häst-spark" känslan) till att cycla kreatin.

Überbiffen
2005-09-22, 23:13
Nämn en anledning (förutom att man kanske vill ha "häst-spark" känslan) till att cycla kreatin.

:confused:

Beast
2005-09-23, 20:55
:confused:

Vad var svårt?

Langster
2005-09-23, 23:35
Vad var svårt?
Ey! Det är svårt att förstå varför man vill ha känslan av att bli sparkad av en häst! :D

dtox
2005-09-25, 15:26
Tror jag kommer köra med Kreatin under ett tag. Gainer Pro (4kg) + Kreatin blir det.