handdator

Visa fullständig version : Bulk tips


hulk h
2005-09-21, 17:23
Har lite planer på att lägga på mig x antal kilo det närmaste halvåret.
Frågan är om det är ok att äta lite mer onyttig o enerigrik mat, bara för att höja kcal intaget, det är ju inte alltid man har tid eller ork att äta ett par extra gånger/portioner? Eller hur gör man för att bäst öka i vikt.. på rätt sätt??

Scratch89
2005-09-21, 17:32
Bästa sättet är väl att äta så mycket du kan runt din träning.
Ät ett par stora mål innan, och MASSOR efter, uppdelat på ett par mindre måltider.
Jag själv personligen har inte alls svårt att gå upp i vikt, så jag behöver oftast bara dra ner (eller sluta helt) med cardion för att gå upp i vikt.

everete
2005-09-21, 18:39
käka samma (förhoppningsvis bra mat) mat som du äter nu, fast i större mängder. Ät oftare, 2-3 timmarsintervall. Som sagt, ät flera gånger efter träningspasset.. Om du tycker det låter extremt så, ja.. Det är ju jobbigt men också vad man får betala för att lägga på sig kanske =)

MilkmaN
2005-09-21, 18:52
Jag själv personligen har inte alls svårt att gå upp i vikt, så jag behöver oftast bara dra ner (eller sluta helt) med cardion för att gå upp i vikt.

Synd bara att min huvudsakliga träningsform är "Cardio" 4-6 ggr i veckan. Har ju t o m skrivit på ett kontrakt att jag ska gå dit liksom, svårt att dra ner på det då.

Cerberus
2005-09-21, 23:33
Är inte bulk en dålig ursäkt för att få käka hur mkt skit och vad som helst för att man styrketränar??

Har aldrig varit intressant för mig, jag vill då öka muskelmassan med minimal med fettökning.

tror knappast många personer överäter av nyttiga grönsaker och massa brunt ris eller har jag fel?? Det ger också kcal-överskott men är inte särskilt gott i jämförelse med all skräpmat o godis.

everete
2005-09-21, 23:51
Är inte bulk en dålig ursäkt för att få käka hur mkt skit och vad som helst för att man styrketränar??

Har aldrig varit intressant för mig, jag vill då öka muskelmassan med minimal med fettökning.

tror knappast många personer överäter av nyttiga grönsaker och massa brunt ris eller har jag fel?? Det ger också kcal-överskott men är inte särskilt gott i jämförelse med all skräpmat o godis.

Den som äter mycket godis och onyttig mat bulkar inte. Det är när man går in för att äta mycket av rätt saker som man "bulkar". Det är svårt att öka i muskelmassa utan att äta extra mycket.

JLL
2005-09-22, 01:22
Har lite planer på att lägga på mig x antal kilo det närmaste halvåret.
Frågan är om det är ok att äta lite mer onyttig o enerigrik mat, bara för att höja kcal intaget, det är ju inte alltid man har tid eller ork att äta ett par extra gånger/portioner? Eller hur gör man för att bäst öka i vikt.. på rätt sätt??

Varför inte äta nyttig och energirik mat?

blekfet2
2005-09-22, 04:44
Är inte bulk en dålig ursäkt för att få käka hur mkt skit och vad som helst för att man styrketränar??

Har aldrig varit intressant för mig, jag vill då öka muskelmassan med minimal med fettökning.

tror knappast många personer överäter av nyttiga grönsaker och massa brunt ris eller har jag fel?? Det ger också kcal-överskott men är inte särskilt gott i jämförelse med all skräpmat o godis.



varför kommentera ett inlägg när man inte har en aning om vad man pratar om!?!
:furious:

King Grub
2005-09-22, 05:04
varför kommentera ett inlägg när man inte har en aning om vad man pratar om!?!
:furious:

Det var ju helt sant. :confused:

Kaew
2005-09-22, 09:47
Är inte bulk en dålig ursäkt för att få käka hur mkt skit och vad som helst för att man styrketränar??

Har aldrig varit intressant för mig, jag vill då öka muskelmassan med minimal med fettökning.

tror knappast många personer överäter av nyttiga grönsaker och massa brunt ris eller har jag fel?? Det ger också kcal-överskott men är inte särskilt gott i jämförelse med all skräpmat o godis.


manga gor precis sa, trycker i sig skit och sager ah men jag bulkar sa det ar ok.

blekfet2
2005-09-22, 16:47
Det var ju helt sant. :confused:


Är inte bulk en dålig ursäkt för att få käka hur mkt skit och vad som helst för att man styrketränar??

just det jag stör mig på, varför tror alla att man sitter å trycker i sig pizzor mm bara för att man ligger i bulk? För mig är och har alltid varit att äta samma nyttiga mat men lite mera.

blekfet2
2005-09-22, 16:49
Den som äter mycket godis och onyttig mat bulkar inte. Det är när man går in för att äta mycket av rätt saker som man "bulkar". Det är svårt att öka i muskelmassa utan att äta extra mycket.



precis vad jag också anser. Som sagt, att sitta å trycka i sig massa skräpmat är inte att bulka, utan att frossa. *popcorn*

hulk h
2005-09-22, 17:08
Det jag menade var att kanske äta mat med mer kcal, tex mellan mjölk, fil o youghurt med fler kcal än de magraste altenativen.
Självklart äter jag så nyttigt jag kan, även under bulk, men som frågan löd, är det ok att äta mat med mer kcal, fortfarande bra mat, eller är det MER :eating: mat av den magra varianten som gäller??

Asphyx
2005-09-22, 19:22
Det jag menade var att kanske äta mat med mer kcal, tex mellan mjölk, fil o youghurt med fler kcal än de magraste altenativen.
Självklart äter jag så nyttigt jag kan, även under bulk, men som frågan löd, är det ok att äta mat med mer kcal, fortfarande bra mat, eller är det MER :eating: mat av den magra varianten som gäller??

Om du med "mager mat" menar högkvalitativ/"nyttig" mat, så är svaret ja... Det är alltså inte tänkt att du ska svänga förbi McDonalds en gång om dagen bara för att du bulkar. Utan käka hellre på samma nyttiga sätt som du ev. gör redan nu, fast öka storleken på dina portioner.

För du ska ju fortfarande hålla koll på vad du äter och hur stort överskott du ligger på... För målet med din bulk är väl antagligen inte att bli smällfet antar jag? Utan att öka maximalt i kvalitativ massa?