handdator

Visa fullständig version : Bulk diskussion


GymTT
2005-09-21, 16:21
Skulle vilja veta lite fakta av er som bulkar.
Jag är själv inne u bulken nu, min bulk börjar dra sig mot sitt slut.
Jag är 178 cm lång och vägde igår 82.4 KG.
Min målvikt är max 85KG innan deff.
Hur har eran bulk gått? Bilder? Är VÄLDIGT intresserad av speciellt
oflexade avspända bilder på eran bulk form.

Ökat mycket under bulken?

MVH Gustaf

MilkmaN
2005-09-21, 17:58
Skulle vilja veta lite fakta av er som bulkar.
Jag är själv inne u bulken nu, min bulk börjar dra sig mot sitt slut.
Jag är 178 cm lång och vägde igår 82.4 KG.
Min målvikt är max 85KG innan deff.
Hur har eran bulk gått? Bilder? Är VÄLDIGT intresserad av speciellt
oflexade avspända bilder på eran bulk form.

Ökat mycket under bulken?

MVH Gustaf

Trappa ner lite på överskottet då, fortsätt träna och deffa till beachen :cool:

nottis
2005-09-21, 18:00
Har ökat från typ 60 kg till 83 i dagsläget på 2 år. Deff bli till våren eller året efter det. Tänkte inte gå över 90 kg iaf.

blekfet2
2005-09-21, 18:09
har själv ökat från 80 till 85kg sedan min bulk starade för 2 månader sedan...ska köra bulk till nyår sedan efter det blir det en fin jävla diet, har tänkt att landa på nånstans mellan 90-95kg genom bulken....personligen hatar jag att ligga på bulk....

170cm
85kg

MilkmaN
2005-09-21, 18:18
har själv ökat från 80 till 85kg sedan min bulk starade för 2 månader sedan...ska köra bulk till nyår sedan efter det blir det en fin jävla diet, har tänkt att landa på nånstans mellan 90-95kg genom bulken....personligen hatar jag att ligga på bulk....

170cm
85kg

Ehm, är inte det lite i överkant? Jag menar, 5 kg på 2 månader är väl ändå rätt mkt?

Lalla
2005-09-21, 18:49
Har gått från 55kg till 67kg på ett år...*flex* 165cm lång...
Ökat ca. 5-6%BF

Är nöjd faktiskt, men jag har ett "slutmål". Har alltid drömt om att ligga runt 85kg ca.10%BF. ;)

everete
2005-09-21, 18:51
5 kilo är väl alldeles lagom?
jag har "nyss" börjat bulken och vill gå upp kanske 10-15 kilo fram till i början av februari. sen blir det negativ-bulk. TT

fan va roligt det är att trolla med kroppen =) hoppas att seriös deff blir roligt.

thomast
2005-09-21, 19:07
Deff är kul... Man är grinig hela tiden och får jobba stenhårt!

Beast
2005-09-21, 19:39
Alla här är medvetna att ni inte bygger mer muskler för att ni går och blir feta?

blekfet2
2005-09-21, 20:02
Ehm, är inte det lite i överkant? Jag menar, 5 kg på 2 månader är väl ändå rätt mkt?


nej....ligger på cirka 0,7kg i veckan. Å då ligger jag på en kreatinkur på 40gram om dagen samt 3000kcal.

alldeles lagom enligt mitt tycke..

blekfet2
2005-09-21, 20:03
Alla här är medvetna att ni inte bygger mer muskler för att ni går och blir feta?



Och att solen är en varm plats *screwy*


säg mig, vad är en lagom viktuppgång enligt dig?

Toel
2005-09-21, 20:10
Alla här är medvetna att ni inte bygger mer muskler för att ni går och blir feta?

Nej, jag fattar inte heller denna bulk-inflation som det verkar råda här. Det är skillnad på att ligga på "kcal +" och att tokbulka. Att gå upp 5 kg på två månader innebär att man nästan lagt på sig 5kg fläsk på 60 dagar, grattis!

Bulka med måtta. Ingen kommer klappa er på axeln för att ni blivit feta.

Sedan undrar jag hur bra det är att hålla på att bulka, deffa, bulka, deffa; upprepa till förbannelse. Varför inte gör det hela med måtta?

Spannmål
2005-09-21, 20:13
Nej, jag fattar inte heller denna bulk-inflation som det verkar råda här. Det är skillnad på att ligga på "kcal +" och att tokbulka. Att gå upp 5 kg på två månader innebär att man nästan lagt på sig 5kg fläsk på 60 dagar, grattis!

Bulka med måtta. Ingen kommer klappa er på axeln för att ni blivit feta.

Sedan undrar jag hur bra det är att hålla på att bulka, deffa, bulka, deffa; upprepa till förbannelse. Varför inte gör det hela med måtta?

Det är typ 600 kcal plus om dagen. Lite i överkant visst, men inte mkt. Hur liten säkerhetsmarginal tycker du är lagom?

tigerofsweden
2005-09-21, 20:24
GymTT, upp med lite bilder nu då! O det får inte vara några spår kvar dina rutor för då blir de tvångsmatning med grädde i flera veckor, MUAHAHA :devil:

jwzrd
2005-09-21, 20:25
Nej, jag fattar inte heller denna bulk-inflation som det verkar råda här. Det är skillnad på att ligga på "kcal +" och att tokbulka. Att gå upp 5 kg på två månader innebär att man nästan lagt på sig 5kg fläsk på 60 dagar, grattis!

Bulka med måtta. Ingen kommer klappa er på axeln för att ni blivit feta.

Sedan undrar jag hur bra det är att hålla på att bulka, deffa, bulka, deffa; upprepa till förbannelse. Varför inte gör det hela med måtta?

Nej det betyder det inte! Äter du mer så kan du träna mycket hårdare och med tyngre vikter. Iofs, jag inser att såna parametrar inte finns i dom flesta i den här kanalens arsenal, men sen när folk slutat runka skavsår till alla miljarder skitprogram och trötta hemmabyggen och inser att det är hård träning och tunga vikter som gäller så kanske...

Toel
2005-09-21, 20:31
Nej det betyder det inte! Äter du mer så kan du träna mycket hårdare och med tyngre vikter. Iofs, jag inser att såna parametrar inte finns i dom flesta i den här kanalens arsenal, men sen när folk slutat runka skavsår till alla miljarder skitprogram och trötta hemmabyggen och inser att det är hård träning och tunga vikter som gäller så kanske...

Visst, men jag tror man kan träna hårt utan att ha kulmage.

blekfet2
2005-09-21, 21:09
Visst, men jag tror man kan träna hårt utan att ha kulmage.



beror vad man har för mål med träning, att vara "ständigt fitt" å öka 0,2kg muskler om året är inte så kul nej. Då tar jag hellre smällen å är lite luddig i kanterna under en period å ökar fortare i muskelmassa.

rememberence
2005-09-21, 21:29
beror vad man har för mål med träning, att vara "ständigt fitt" å öka 0,2kg muskler om året är inte så kul nej. Då tar jag hellre smällen å är lite luddig i kanterna under en period å ökar fortare i muskelmassa.
ökar man verkligen fortare i muskelmassa?

GRUBBEN!

GymTT
2005-09-21, 21:53
GymTT, upp med lite bilder nu då! O det får inte vara några spår kvar dina rutor för då blir de tvångsmatning med grädde i flera veckor, MUAHAHA :devil:




Hehe hade tänkt fixa lite dagsformsbilder senast på fredag!
vänta ni bara:)

tigerofsweden
2005-09-21, 21:54
Hehe hade tänkt fixa lite dagsformsbilder senast på fredag!
vänta ni bara:)

Nej vänta du ;) O fan ta dig om du spänner ut magen :D Vi vill se en riktigt fet GymTT :eating:

jwzrd
2005-09-21, 21:57
Visst, men jag tror man kan träna hårt utan att ha kulmage.

Det är inte många som ökar särskillt mycket utan att lägga på ett bra energiöverskott, tror du att du är en av dom?

Det jag påstår är inte att man måste bulka, det jag säger är: för bästa ökning i styrka och muskelmassa krävs massor av näring. Är man ute efter något annat kan man naturligtvis göra vaffan man vill. Men då ser jag inte vad man har att tillföra i den här tråden.

Beast
2005-09-21, 22:14
Tycker ni alla helt enkelt är ute och cyklar... Mycket näring behövs JA, men inte mängder så man blir fet... Så är det bara.

everete
2005-09-21, 22:39
Alltså, vad finns det att diskutera?!

______________________________________________
(Denna lite kluriga uppgift skulle kunna vara ett matteexempel, taget ur en mellanstadiebok)

Kalle, Lena och hunden Karo styrketränar tillsammans.
Hunden karo forsätter att äta samma mängd mat som hon gjorde innan träningen.
Lena väljer att bulka sig grov och får massor av överskottsenergi vilket ger ökad träningslust.
Kalle däremot är rädd för att hans pojk-magmuskler inte ska synas, så kalle drar ner på sitt energiintag.

Fråga: Vem äger på gymmet?
______________________________________________

Seriöst... hur kan inte inte förstå att Lena lägger på sig mer massa och styrka en de två andra? Det säger väl att ju mer du äter desto snabbare kan du öka?(till en viss gräns såklart, självklart.) De som inte tror att man får bättre resultat av att höja energiintaget bör se över matteupgiften en gång till.

Så länge man inte vill gå ner i vikt, om man vill bli starkare/större, bör man väl ligga på +kcal?

PS. Borde egentligen inte en hund, eller vilket fyrbent djur som helst, ta dubbelt så mycket i knäböjen än ett djur med två ben?

*säger godnatt till alla som praktiserar bulking och brinner för det*

I'm the king,
what king?
bulking!!!

biffsson
2005-09-21, 22:50
Jag var en riktig tungviktare när jag började träna 1992, 18år gammal. Vägde 50kg :thumbup:

Har försökt att bulka ände sedan dess. Det var först när jag blev 25 (1999) som magen började sticka ut lite utanför byxorna :D Då vägde jag 69kg.

Sedan dess har jag gått upp till 78kg och jag bulkar fortfarande.
Efter jag fyllt 30 förra året har det gått mycket lättare att lägga på sig lite vikt.

Mina kompisar tycker att jag är konstig som har kämpat för att få bort magrutorna. *screwy* Men det beror väl på att jag alltid har känt mig undernärd. Nu känner jag mig äntligen normal.

Det kommer att bli en häftig känsla när jag för första gången kommer att känna mig fet :D Då ska jag deffa för första gången i mitt liv.

Jag är 167cm.

Beast
2005-09-22, 00:18
alltså, kan man inte öka utan att bli fet tränar man som en fjolla. Och den som tror att han/hon ökar mer bara för dom blir feta behöver nog hajja till.

mystic[-_-]
2005-09-22, 09:15
Gillar inte ordet bulk då de flesta ser det som att tokäta allt de ser.

Inzza
2005-09-22, 11:30
Gillar folk som tror att coleman , preist osv går runt deffade året runt, dem packar på sig 20 kg på offseason, så om det inte lönar sig att bulka.. så skjut mig snälla.

Jacksatan
2005-09-22, 11:44
Gillar folk som tror att coleman , preist osv går runt deffade året runt, dem packar på sig 20 kg på offseason, så om det inte lönar sig att bulka.. så skjut mig snälla.

Det är inte många av byggarna som går omkring och är smällfeta offseason. Lee Priest är väl ett av undantagen. Men för att det ska va optimalt att träna bör man ju ligga på energiöverskott så en viss viktuppgång får man nog räkna med om det ska gå bra att träna. Detta översätter vissa felaktigt med att man ska dra i sig 1000kalorier extra om dagen, vilket är helt åt helvete.

Klo
2005-09-22, 11:56
+11kg på 5 månader stannade årets uppbyggningsperiod (bulk) på *flex*

z_bumbi
2005-09-22, 13:07
Det är inte många av byggarna som går omkring och är smällfeta offseason.

De flesta tävlande byggare på högre nivå går omkring och är "små" 9 månader om året och sen ökar de av någon mysko anledning 15-25kg muskler under 3 månader fram tills tävlningdsdagen. Sen finns det självklart byggare som kombinerar "bulkighet" med 3-4 månaders "tävlingsatsningar".

Vad det sen har att göra med hur Pelle 17 år, som får ställa sig på samma plats två gånger för att man ska se hans skugga, bör göra med maten är en annan fråga.

Om man ska öka snabbt i muskelmassa behöver man äta, man orkar träna hårdare och man klarar av att lyfta mer vikt i de flesta övningarna. Att sitta och räkna på om man ska lägga sig på 350 eller 400 kcal överskott från den låga nivå man redan ligger på räcker inte långt men väljer man att göra på det sättet får man öka mängden kalorier med jämna mellanrum vartefter tiden går.

Självklart ska man inte sikta på att öka 15 kg i rent fett men alla som följt en yngre förmåga på gymet och sen sett resultaten när kombinationen mer mat och tung träning ger effekt vet att det inte är en fråga om att lägga sig några hundra kcal över sin nuvarande nollnivå för att komma så långt som möjligt.

jwzrd
2005-09-22, 13:11
De flesta tävlande byggare på högre nivå går omkring och är "små" 9 månader om året och sen ökar de av någon mysko anledning 15-25kg muskler under 3 månader fram tills tävlningdsdagen. Sen finns det självklart byggare som kombinerar "bulkighet" med 3-4 månaders "tävlingsatsningar".

Vad det sen har att göra med hur Pelle 17 år, som får ställa sig på samma plats två gånger för att man ska se hans skugga, bör göra med maten är en annan fråga.

Om man ska öka snabbt i muskelmassa behöver man äta, man orkar träna hårdare och man klarar av att lyfta mer vikt i de flesta övningarna. Att sitta och räkna på om man ska lägga sig på 350 eller 400 kcal överskott från den låga nivå man redan ligger på räcker inte långt men väljer man att göra på det sättet får man öka mängden kalorier med jämna mellanrum vartefter tiden går.

Självklart ska man inte sikta på att öka 15 kg i rent fett men alla som följt en yngre förmåga på gymet och sen sett resultaten när kombinationen mer mat och tung träning ger effekt vet att det inte är en fråga om att lägga sig några hundra kcal över sin nuvarande nollnivå för att komma så långt som möjligt.

En spegling av det vanliga problemet med kurande byggare som förebild för folk som antingen inte känner till kurning eller som inte tror det är nån skillnad. Den rena byggarens testo och deca är kött och potatis.

tigerofsweden
2005-09-22, 13:12
Intressant ämne detta :)

- ante
2005-09-22, 13:44
Ät massor och träna hårt.
Blir du alldeles för fet så kan du ju äta lite mindre.
Ökar du inte alls i vikt så får du äta lite mer.

Svårare än så är det ju inte.

kharon
2005-09-22, 14:34
Ät massor och träna hårt.
Blir du alldeles för fet så kan du ju äta lite mindre.
Ökar du inte alls i vikt så får du äta lite mer.

Svårare än så är det ju inte.

Absolut! Bra skrivet.

Vill man så ökar man också lite mera i fettmängd under tiden, och då måste man deffa lite längre/hårdare senare. Vill man å andra sidan minimera fettmängden man lägger på sig så gör man det och slipper deffa lika mycket/hårt senare.

Det ena sättet passar den ena individen medan det andra sättet passar den andra. Hur kan man säga att något sätt är rätt eller fel?

KRILLE!
2005-09-22, 15:43
jag har bulkat upp mig från 68-104 kg på drygt 3 år är 174 cm lång. nu har jag gått ner till 97 som passar bra i min viktklass. målet med min bulk var att lyfta så jävla mycket skrot det bara går och det har jag lyckats bra med, sen att jag har blivit småfet rör mig inte ett jota i ryggen för jag hade aldrig kunnat lyfta som jag har gjort ifall jag hade fortsatt äta som en kvinna. så pojkar om ni vill lyfta mycket skrot och se ut som män så finns det en magisk formel: :eating: + :whipped: + :sleep: = :bpump:

Toel
2005-09-22, 18:44
beror vad man har för mål med träning, att vara "ständigt fitt" å öka 0,2kg muskler om året är inte så kul nej. Då tar jag hellre smällen å är lite luddig i kanterna under en period å ökar fortare i muskelmassa.

Jag har inte sagt att det är kul. Ökar man snabbare i muskelmassa med ett överskott på 600 kcal än ett överskott på 300kcal? Jag tror inte det, man ökar kanske snabbare i fett men det är också det enda.

Det är inte många som ökar särskillt mycket utan att lägga på ett bra energiöverskott, tror du att du är en av dom?

Det jag påstår är inte att man måste bulka, det jag säger är: för bästa ökning i styrka och muskelmassa krävs massor av näring. Är man ute efter något annat kan man naturligtvis göra vaffan man vill. Men då ser jag inte vad man har att tillföra i den här tråden.

Visst, men varför fylla på med för mycket näring? Det kan ju vara svårt att hamna precis rätt med sina kcal, men att ha säkerthets-marginaler så man går upp 5kg på 2 månader är lite overkill, tycker jag.

Men du får tycka vad du vill jwzrd, du har mkt större erfarenhet än mig, och jag vill verkligen inte påstå jag är vidare kunning inom detta, men mitt sunda förnuft säger mig det är "fel" att tokbulka som många verkar göra här i hopp om att bygga mycket muskler.

Toel
2005-09-22, 18:51
Var lite sen på edit.

Att sedan jämför sig med proffsen som bulkar är lite löjligt? De har lite andra förutsättning. Tror inte någon "ren" byggare har lika stor nytta av att äta stora mängder protein varannan timme, det lönar sig helt enkelt bara om man har lite annat flytande i blodet.

jwzrd
2005-09-22, 19:01
Jag har inte sagt att det är kul. Ökar man snabbare i muskelmassa med ett överskott på 600 kcal än ett överskott på 300kcal? Jag tror inte det, man ökar kanske snabbare i fett men det är också det enda.



Visst, men varför fylla på med för mycket näring? Det kan ju vara svårt att hamna precis rätt med sina kcal, men att ha säkerthets-marginaler så man går upp 5kg på 2 månader är lite overkill, tycker jag.

Men du får tycka vad du vill jwzrd, du har mkt större erfarenhet än mig, och jag vill verkligen inte påstå jag är vidare kunning inom detta, men mitt sunda förnuft säger mig det är "fel" att tokbulka som många verkar göra här i hopp om att bygga mycket muskler.

5kg på 2 månader är ju ingenting! Från att inte ha tränat, som nu, tills jag har fyllt ut igen är 6-7kg, det tar jag på 3 veckor.

Sen, om du säger FÖR mycket så är det klart det är .. just det. För mycket. Det jag säger är att man måste äta MYCKET så att man lägger grunden för återhämtning och anabolism (som i sig innebär både fett och muskler), och sen vara jäkligt tydligt med sina signaler när man är på gymmet - träna förbaskat hårt - så att det blir mer muskler än fett. Blotta tanken på att deala med 50-lappar i kcal hit och dit tyder på att man borde hejda sig tvärt.

Jag snackar sen inte om att trycka huvudet fullt av chips och cola utan bra och ren mat i stora mängder, gärna mest hela tiden. Och sen träna som en besatt.

GTX
2005-09-22, 19:23
Mina kompisar tycker att jag är konstig som har kämpat för att få bort magrutorna. *screwy* Men det beror väl på att jag alltid har känt mig undernärd. Nu känner jag mig äntligen normal.

Det kommer att bli en häftig känsla när jag för första gången kommer att känna mig fet :D Då ska jag deffa för första gången i mitt liv.


gud va härligt de känndes att läsa det där :D har enorma problem med att gå upp i vikt jagsjälv, kan tokäta hur länge som helst, vare sig konstant högt GI eller lågt.. lika tunn ändå.. men bulkar ganska bra nu. får hoppas jag når dina resultat,,
ps. ser också fram emot å deffa som fan, roligare att ut å jogga än å gymma ju *visslar*

Toel
2005-09-22, 19:25
5kg på 2 månader är ju ingenting! Från att inte ha tränat, som nu, tills jag har fyllt ut igen är 6-7kg, det tar jag på 3 veckor.

Sen, om du säger FÖR mycket så är det klart det är .. just det. För mycket. Det jag säger är att man måste äta MYCKET så att man lägger grunden för återhämtning och anabolism (som i sig innebär både fett och muskler), och sen vara jäkligt tydligt med sina signaler när man är på gymmet - träna förbaskat hårt - så att det blir mer muskler än fett. Blotta tanken på att deala med 50-lappar i kcal hit och dit tyder på att man borde hejda sig tvärt.

Jag snackar sen inte om att trycka huvudet fullt av chips och cola utan bra och ren mat i stora mängder, gärna mest hela tiden. Och sen träna som en besatt.

De 5kg jag skrev, syftade på hur mkt en kille/tjej i denna tråd hade lagt på sig under sin bulk, inte hur mkt du kan ladda upp.

Jag tror jag framfört min åsikt ganska tydligt. Jag vill inte disskutera ämnet närmare då jag saknar djupare kunskaper, det enda jag ville var att peka på var att _jag_ (bäst att gradera sig, så ingen annan går till attack) inte tror man behöver svulla för att öka i muskler.

Lasse Kongo
2005-09-22, 20:14
Det enda man i stort sett ser och läser om överallt är energiunderskott, javisst, vill man ha:

Lägre testosteronhalter, lägre nivåer av thyroidhormoner, sämre nivåer och gh/igf1 så varför inte.

Vill man dock inte ha det och lägga på sig muskler så krävs det mat(energi) och en hel del av den varan, energiöverskott och TUNG träning är det enda man bli GROV av.

Det är stor skillnad på att vara lite vattning och ha lite extra jämt fördelat fett över kroppen mot att se som på bilden.

Fattar inte vad folk är rädda för, alla vill vara så hårda och i bra form jämt och samtidigt bli grova som skithus, det går inte, man kan hålla sig på en "lagom" nivå året runt, men det blir man varken hård eller grov på.

ÄT

Tänk på att det fastnar ingen mossa på en sten som rullar :thumbup:

Herkulez
2005-09-22, 20:16
Lasse: :bow:

Toel
2005-09-22, 20:28
Får bli min sista post i denna tråd.

Jag tror inget är bra i orimliga mängder, varken träning eller mat. Att ligga på ett överskott eller ligga på ett STORT överskott är skillnad.

Jaja, nu har sagt vad jag tycker. För att inte bli tjatig, vilket jag antagligen redan blivit, så lägger jag ner nu.

Lasse Kongo
2005-09-22, 20:32
För att citera en grov norrman:

"För att bli riktigt grov måste du äta tills du blir mätt, sen lika mycket till, det är enda vägen"

:cool:

negative
2005-09-22, 22:10
Får bli min sista post i denna tråd.

Jag tror inget är bra i orimliga mängder, varken träning eller mat. Att ligga på ett överskott eller ligga på ett STORT överskott är skillnad.

Jaja, nu har sagt vad jag tycker. För att inte bli tjatig, vilket jag antagligen redan blivit, så lägger jag ner nu.


Kingen skrev detta.


Ett "optimalt" energiöverskott för muskeltillväxt ligger nog - runt 4-500 kcal - men då blir fettillväxten ännu mer optimal, vilket man får räkna med. .

Jacksatan
2005-09-22, 22:25
De flesta tävlande byggare på högre nivå går omkring och är "små" 9 månader om året och sen ökar de av någon mysko anledning 15-25kg muskler under 3 månader fram tills tävlningdsdagen. Sen finns det självklart byggare som kombinerar "bulkighet" med 3-4 månaders "tävlingsatsningar".

Vad det sen har att göra med hur Pelle 17 år, som får ställa sig på samma plats två gånger för att man ska se hans skugga, bör göra med maten är en annan fråga.

Om man ska öka snabbt i muskelmassa behöver man äta, man orkar träna hårdare och man klarar av att lyfta mer vikt i de flesta övningarna. Att sitta och räkna på om man ska lägga sig på 350 eller 400 kcal överskott från den låga nivå man redan ligger på räcker inte långt men väljer man att göra på det sättet får man öka mängden kalorier med jämna mellanrum vartefter tiden går.

Självklart ska man inte sikta på att öka 15 kg i rent fett men alla som följt en yngre förmåga på gymet och sen sett resultaten när kombinationen mer mat och tung träning ger effekt vet att det inte är en fråga om att lägga sig några hundra kcal över sin nuvarande nollnivå för att komma så långt som möjligt.


Nu var det ju inte jag som tog upp byggarna i denna diskussion från början.
Jag kan bara tala utifrån egen erfarenhet och den säger att när jag legat hemma och smällt i mig mat som ett svin har träningen inte gått särskilt bra. När jag nu äter på ganska mycket och kanske lägger på mig 1-2kg i månaden men samtidigt kör ganska mycket kardio går träningen fan så mycket bättre. Men alla gör ju på sina sätt, det är bara tragiskt att de flesta gymmare går och är feta halva sina liv för att kanske deffa ner sig när de är 30år. Då ser ju en regular snubbe på stan bättre ut.

Inzza
2005-09-22, 22:29
Det är inte många av byggarna som går omkring och är smällfeta offseason. Lee Priest är väl ett av undantagen. Men för att det ska va optimalt att träna bör man ju ligga på energiöverskott så en viss viktuppgång får man nog räkna med om det ska gå bra att träna. Detta översätter vissa felaktigt med att man ska dra i sig 1000kalorier extra om dagen, vilket är helt åt helvete.

Vad snackar du om ? sett proffsen offseason ? köp en revolver.

blekfet2
2005-09-23, 04:40
Får bli min sista post i denna tråd.

Jag tror inget är bra i orimliga mängder, varken träning eller mat. Att ligga på ett överskott eller ligga på ett STORT överskott är skillnad.

Jaja, nu har sagt vad jag tycker. För att inte bli tjatig, vilket jag antagligen redan blivit, så lägger jag ner nu.


ja du kan sitta i hörnet å skämmas :D

ugglan
2005-09-23, 17:08
det är mysigt att vara lite småfet

MilkmaN
2005-09-23, 19:09
det är mysigt att vara lite småfet

Slipper ju använda så mkt ytterkläder på vintern om inte annat!!

Beast
2005-09-23, 20:50
Och där var enda anledningen till att bulka sig totalt ur form... Ja det och att man inte har diciplinen som krävs.

s_himself
2005-09-23, 23:11
en annan får kämpa som svinet för att gå upp i vikt och slutar man träna så rasar vikten... :(

Jacksatan
2005-09-23, 23:37
Vad snackar du om ? sett proffsen offseason ? köp en revolver.

Ja, jag har sett byggarna offseason. Det finns många som ökar bra utan att va smällfeta ett halvår. Tor Lundsten i Sverige är ett bra exempel. Czaba är heller inte överbulkig. Sen att vissa har svaghet för snabbmat och äter upp sig 30kg späck säger ju inte att det är optimalt för träningen.

Lalla
2005-09-24, 08:38
Tycker det är helt uppåt väggarna att hålla på o tokbulka o sen deffa. Kan aldrig vara bra för kroppen.
Man KAN INTE JÄMFÖRA SIG MED ELITEN, går inte inom någon sport. Som att jag skulle träna/äta/leva som Armstrong bara för att jag gillar cykling...*screwy*

Jag har i snitt legat på ca. 200kcal plus per dag under året o det tycker jag är lagom. Iof. så såg jag väl ut som ett, hrrm...anorexiafall...tidigare.

Jag har inte på något sätt räknat på vad jag ätit, bara något proteinrikare husmanskost med bra fetter. dvs. skippa feta såser, fraisher o dyl samt tagit extra av kycklingen, fisken eller vad det nu är...
Det kan väl inte vara fel? Dessutom ska det vara ett nöje att gå till gymmet, är det verklingen det efter 6år som "helsatsande-bulk-deff-maskin"??

Osten80
2005-09-24, 10:40
Det enda man i stort sett ser och läser om överallt är energiunderskott, javisst, vill man ha:

Lägre testosteronhalter, lägre nivåer av thyroidhormoner, sämre nivåer och gh/igf1 så varför inte.

Vill man dock inte ha det och lägga på sig muskler så krävs det mat(energi) och en hel del av den varan, energiöverskott och TUNG träning är det enda man bli GROV av.

Det är stor skillnad på att vara lite vattning och ha lite extra jämt fördelat fett över kroppen mot att se som på bilden.

Fattar inte vad folk är rädda för, alla vill vara så hårda och i bra form jämt och samtidigt bli grova som skithus, det går inte, man kan hålla sig på en "lagom" nivå året runt, men det blir man varken hård eller grov på.

ÄT

Tänk på att det fastnar ingen mossa på en sten som rullar :thumbup:



Mycket bra skrivet :bow:

Jacksatan
2005-09-24, 10:54
Mycket bra skrivet :bow:

Frågan är ju hur mycket överskottsenergi som är optimalt... att bara sitta och äta och sopa i sig allt man ser tar ju rätt hårt på kroppen. Det är jobbigt att smälta så mycket mat t ex. Ökningarna är ju inte linjära mot hur mycket mat man äter.

Shadow Warrior
2005-09-24, 13:06
Tycker det är helt uppåt väggarna att hålla på o tokbulka o sen deffa. Kan aldrig vara bra för kroppen.
Man KAN INTE JÄMFÖRA SIG MED ELITEN, går inte inom någon sport. Som att jag skulle träna/äta/leva som Armstrong bara för att jag gillar cykling...*screwy*

Jag har i snitt legat på ca. 200kcal plus per dag under året o det tycker jag är lagom. Iof. så såg jag väl ut som ett, hrrm...anorexiafall...tidigare.

Jag har inte på något sätt räknat på vad jag ätit, bara något proteinrikare husmanskost med bra fetter. dvs. skippa feta såser, fraisher o dyl samt tagit extra av kycklingen, fisken eller vad det nu är...
Det kan väl inte vara fel? Dessutom ska det vara ett nöje att gå till gymmet, är det verklingen det efter 6år som "helsatsande-bulk-deff-maskin"??

som "natural" eller ska vi säga "average guy" så är det svårare att bygga massa som du kanske förstår, detta betyder ju absolut inte att det blir lättare vad det gäller kost och träning, så lite får man nog offra om man vill få vissa resultat.
Hur mycket man vill offra beror givetvis på vilka resultat man vill få, om det är värt att "sattsa" det är en fråga var och en får svara på, men bara för att du har en soft inställning till träning och kost så betyder det inte att andra har fel.

Hälsosamt? Sen när blev byggning hälsosamt? :laugh:

niklasbeta
2005-09-24, 13:42
Vägde 85 när jag kom hem från semestern i bulgarien (juli) nu väger ja 100 kg o har ökat betydligt i styrka.

Och ja jag vet, det är 15 kg fett men det skiter jag i!

Ninjasmurf
2005-09-24, 13:59
bulka o bulka.. jag tränar o äter :) /userf.

Ulf A Big
2005-09-24, 14:34
För att bygga muskler behövs det inga jättemängder av överskottsenergi utan det räcker med kanske 450 kcal utöver energibehov och kanske inte ens så mycket. Det hela handlar mer om träning och hur fokuserad man kan vara på uppgiften att bli starkare och att äta rätt saker varje dag vid varje måltid.

Fet kan de flesta bli ganska snabbt men muskulatur kräver en stor arbetsinsats och stort tålamod för muskler är inget som kommer över en natt utan det handlar om årsplaner.
*yourock*

negative
2005-09-24, 20:49
För att bygga muskler behövs det inga jättemängder av överskottsenergi utan det räcker med kanske 450 kcal utöver energibehov och kanske inte ens så mycket. Det hela handlar mer om träning och hur fokuserad man kan vara på uppgiften att bli starkare och att äta rätt saker varje dag vid varje måltid.

Fet kan de flesta bli ganska snabbt men muskulatur kräver en stor arbetsinsats och stort tålamod för muskler är inget som kommer över en natt utan det handlar om årsplaner.
*yourock*


Jo men 450 kcal i överskott är "tokbult" enligt tex jacksatan, du kommer mao öka ca 1kg per 20 dagar, då går du upp ca 7 kg på 5 månader. Helt ok enligt mig men "tokbulk" enligt andra.

Jag ökar som satan i styrka på ca 300-500 kcal överskott, ligger jag på ca 0-100 överskott går det trögt som satan.




Markus

Ulf A Big
2005-09-24, 21:08
Det är klart individuellt hur lätt man lägger på sig och det kan vara nödvändigt att justera över tid. Det jag menade var att tokbulka är inget bra sätt att skaffa sig muskler.

negative
2005-09-24, 21:13
Det är klart individuellt hur lätt man lägger på sig och det kan vara nödvändigt att justera över tid. Det jag menade var att tokbulka är inget bra sätt att skaffa sig muskler.


Du och jag är helt överens om att ligga på lagomt överskott, självklart kommer något kilo fett på köpet.

blekfet2
2005-09-24, 21:28
men sedan när blev 500kcal daligen tokbulk?

500*7=3500kcal
cirka 0,5kg uppgång i veckan, är det tokbulk?

hur är det vid deff, 500kcal minus om dan är -3500kcal i veckan, ungefär 0,5kg viktminskning i veckan.....är det Tokdeff då eller? *fniss*

negative
2005-09-24, 23:20
men sedan när blev 500kcal daligen tokbulk?

500*7=3500kcal
cirka 0,5kg uppgång i veckan, är det tokbulk?

hur är det vid deff, 500kcal minus om dan är -3500kcal i veckan, ungefär 0,5kg viktminskning i veckan.....är det Tokdeff då eller? *fniss*

Jo enligt Toel och Jacksatan är 500Kcal plus tokbulk. ;)

blekfet2
2005-09-25, 01:56
Jo enligt Toel och Jacksatan är 500Kcal plus tokbulk. ;)


Och Tomas Dileva förespråkar "leka ängel naken i hemmet"
:D

Lalla
2005-09-25, 07:28
Visst får man offra lite, men det jag menar är bara att man inte skall stå där en vacker dag, och offrat så pass mycket att man tröttnat efter några år.
Man bör se det som något man håller på med livet ut...
Men självklart kan man köra hårt och seriöst, både med kost o träning. Det gör jag även om ett missat pass (kanske ett pass av 80-100 för min del) inte är katastrof. Eller om det råkar gå 5h mellan två måltider... ;)

Men som sagt, byggning hälsosamt ?!? *flex*

som "natural" eller ska vi säga "average guy" så är det svårare att bygga massa som du kanske förstår, detta betyder ju absolut inte att det blir lättare vad det gäller kost och träning, så lite får man nog offra om man vill få vissa resultat.
Hur mycket man vill offra beror givetvis på vilka resultat man vill få, om det är värt att "sattsa" det är en fråga var och en får svara på, men bara för att du har en soft inställning till träning och kost så betyder det inte att andra har fel.

Hälsosamt? Sen när blev byggning hälsosamt? :laugh:

puppas
2005-09-25, 07:43
Har inte så stor koll på hur mycket jag äter. Men tills jag är mätt, och lite till.
Är ju skillnad på mat och mat.

Jacksatan
2005-09-25, 10:04
Jo enligt Toel och Jacksatan är 500Kcal plus tokbulk. ;)

När har jag skrivit det? Läs innantill, idiot

jwzrd
2005-09-25, 11:16
För att bygga muskler behövs det inga jättemängder av överskottsenergi utan det räcker med kanske 450 kcal utöver energibehov och kanske inte ens så mycket. Det hela handlar mer om träning och hur fokuserad man kan vara på uppgiften att bli starkare och att äta rätt saker varje dag vid varje måltid.

Fet kan de flesta bli ganska snabbt men muskulatur kräver en stor arbetsinsats och stort tålamod för muskler är inget som kommer över en natt utan det handlar om årsplaner.
*yourock*

450? Vilka undersökningar har du gjort för att komma fram till det? Upp med bilder på dina 50:or eller 70:or så vi ser att det du förespråkar ger något.

Du tror inte 450kcal+ är en sak för någon som väger in i din modiga räkklass och något annat på mina 117kg? Jag ligger +-0 mellan 4000kcal och 4500, beroende på hur mycket jag knallar, hur många minuter totalt i veckan jag tränar, vilken form jag är i, hur kallt det är ute, _vad_ jag äter osv.

jwzrd
2005-09-25, 11:20
men sedan när blev 500kcal daligen tokbulk?

500*7=3500kcal
cirka 0,5kg uppgång i veckan, är det tokbulk?

hur är det vid deff, 500kcal minus om dan är -3500kcal i veckan, ungefär 0,5kg viktminskning i veckan.....är det Tokdeff då eller? *fniss*

Den där beräkningen kan du stoppa upp i Ulf A Big's arsle också. Om du äter 500kcal mer än du gjorde innan så kommer din ämnesomsättning att öka lite, lägger du till det i form av ett extra mål så kommer din kropp använda mer energi för att smälta maten, du kommer mycket sannolikt att träna eller röra dig mer för den femhundringen. Kvar blir.. inget. Jag är fan helt .. bafflad, hur fick du 500kcal till 0.5kg i veckan? 0.5kg vad?

Sluta stirra på siffror sådär. Så starkt är inte sambandet mellan exakt energiinnehåll i det som trycks in i ena ändan och vad som syns på vågen.

Beast
2005-09-25, 11:22
Och varför skulle 450kcal överskott vara något annat för dig än nån annan? Det är och förblir 450kcal överskott. Skillnad på 117kg hård.. och 117kg.

Och vad är det för jävla snack om att offra nåt? Man gör det för man vill. Och att bulka såsom vissa i denna tråden yrar om är nåt helt meningslöst.

jwzrd
2005-09-25, 11:25
Och varför skulle 450kcal överskott vara något annat för dig än nån annan? Det är och förblir 450kcal överskott. Skillnad på 117kg hård.. och 117kg.

Och vad är det för jävla snack om att offra nåt? Man gör det för man vill. Och att bulka såsom vissa i denna tråden yrar om är nåt helt meningslöst.

Jag förstår att du resonerar som du gör om du är så dum. Tror du inte det är en VISS jävla skillnad på hur mycket energi jag behöver till att träna, leva och röra mig och Plucke på 70kg?

Jacksatan
2005-09-25, 12:09
450? Vilka undersökningar har du gjort för att komma fram till det? Upp med bilder på dina 50:or eller 70:or så vi ser att det du förespråkar ger något.


Du gör en 5a på 110 i bänken på en kroppsvikt av 117kg. Det är tamejfan det sämsta jag har sett, någonsin.
SÅ vad du än förespråkar i den här tråden måste ju vara åt helsike.

Snake
2005-09-25, 12:12
Du gör en 5a på 110 i bänken på en kroppsvikt av 117kg. Det är tamejfan det sämsta jag har sett, någonsin.
SÅ vad du än förespråkar i den här tråden måste ju vara åt helsike.

Du och ditt jävla bänktrams, det är det enda du jämför med. Å andra sidan drar Jwzrd 5*2x0 i mark också...

jwzrd
2005-09-25, 12:56
Du gör en 5a på 110 i bänken på en kroppsvikt av 117kg. Det är tamejfan det sämsta jag har sett, någonsin.
SÅ vad du än förespråkar i den här tråden måste ju vara åt helsike.

Just nu gör jag inte ens det. Vi gör så här: du och jag lämnar pissprov så tar vi och kör ett par böj och markpass. Vad sägs? För varje sak som finns i ditt pissprov som inte finns i mitt så lägger vi på 50kg på mitt resultat?

Sen vet ju alla att summan av effektiviteten hos någon metod går att utläsa ur hur mycket man bänkar.

Jacksatan
2005-09-25, 13:21
Just nu gör jag inte ens det. Vi gör så här: du och jag lämnar pissprov så tar vi och kör ett par böj och markpass. Vad sägs? För varje sak som finns i ditt pissprov som inte finns i mitt så lägger vi på 50kg på mitt resultat?

Sen vet ju alla att summan av effektiviteten hos någon metod går att utläsa ur hur mycket man bänkar.

Tror du man behöver dopa sig för att köra på de vikter jag kör på eller? Jävla fattigt av dig att komma med såna anklagelser bara för att du är svag. Men ät upp dig till 130kg för all del, du verkar ju veta det här med hur man ökar.

jwzrd
2005-09-25, 13:32
Tror du man behöver dopa sig för att köra på de vikter jag kör på eller? Jävla fattigt av dig att komma med såna anklagelser bara för att du är svag. Men ät upp dig till 130kg för all del, du verkar ju veta det här med hur man ökar.

Kanske skulle du använda båda ögonen för att bilda dig en uppfattning av hur jag ser på vad som funkar och vad som inte funkar istället för att läsa ut hur mycket jag bänkar och vad jag väger. Min vikt/storlek är riktat till nissen som tror 450kcal+ innebär samma förändring för min storlek och nissen på 70kg. Tror du själv det?

Resonemanget i den här tråden bland räkor och folk som kör höga doser är dels att det dom gör funkar (räkorna) och dels att det funkar för alla andra också (högdosarna).

Jag bulkar inte för att öka i vikt. Jag bulkar inte alls. Jag laddar på nu för att komma igång med träningen efter ett längre uppehåll på grund av att jag varit sjuk och haft diverse inflammationer i omgångar osv. Allt skit som gör att träningen inte fungerar. Det är det som fungerar när man inte trycker testo - om man vill ha resultat alltså.

Jag är även mycket väl medveten om vilka vikter man får upp utan testo, att man inte äter på samma sätt på testo som av och vilka resultat du får.

Jacksatan
2005-09-25, 14:16
Kanske skulle du använda båda ögonen för att bilda dig en uppfattning av hur jag ser på vad som funkar och vad som inte funkar istället för att läsa ut hur mycket jag bänkar och vad jag väger. Min vikt/storlek är riktat till nissen som tror 450kcal+ innebär samma förändring för min storlek och nissen på 70kg. Tror du själv det?

Resonemanget i den här tråden bland räkor och folk som kör höga doser är dels att det dom gör funkar (räkorna) och dels att det funkar för alla andra också (högdosarna).

Jag bulkar inte för att öka i vikt. Jag bulkar inte alls. Jag laddar på nu för att komma igång med träningen efter ett längre uppehåll på grund av att jag varit sjuk och haft diverse inflammationer i omgångar osv. Allt skit som gör att träningen inte fungerar. Det är det som fungerar när man inte trycker testo - om man vill ha resultat alltså.

Jag är även mycket väl medveten om vilka vikter man får upp utan testo, att man inte äter på samma sätt på testo som av och vilka resultat du får.

Du verkar ju veta bra mycket om testo för att aldrig hållit på med nånting...
Sen har jag aldrig sagt att man kan bygga muskler ren på nån deffmat. Det enda jag nämnt i den här tråden är att det inte finns nån anledning att överäta och gå upp 20kg per halvår.
Jag håller med dig i ditt resonemang angående de 450+ kalorierna. Det enda som störde mig var att du satt o va nöjd över din vikt och krävde att Ulf A Big skulle backa upp sina ord med vad han åstadkommit i gymmet. Och då tycker jag du kastar lite sten i glashus när du själv inte uppnåt några ruggiga resultat.

jwzrd
2005-09-25, 14:22
Du verkar ju veta bra mycket om testo för att aldrig hållit på med nånting...
Sen har jag aldrig sagt att man kan bygga muskler ren på nån deffmat. Det enda jag nämnt i den här tråden är att det inte finns nån anledning att överäta och gå upp 20kg per halvår.
Jag håller med dig i ditt resonemang angående de 450+ kalorierna. Det enda som störde mig var att du satt o va nöjd över din vikt och krävde att Ulf A Big skulle backa upp sina ord med vad han åstadkommit i gymmet. Och då tycker jag du kastar lite sten i glashus när du själv inte uppnåt några ruggiga resultat.

Jag har inte påstått att jag aldrig hållit på med testo.

Visst, jag erkänner att jag sulade sten i glashus med vikten eftersom jag sälv inte tycker att man ska bulka för att dra på sig 20kg heller. Men det har jag inte själv gjort även om vikten kanske ser ut så.

Jag försökte länge länge att ligga strax under och strax över +- 0, men det händer alldeles för lite där. Styrkan smyger upp saaaaaakta, fettet försvinner saaaakta. Det är mycket bättre att dra upp kosten med 20-40% och öka styrka, muskelmassa och fett rejält för att kliva upp två steg och sen deffa ner sig ett. Ren deffmat vet jag inte vad det betyder för dig, men att äta uteslutande torsk och potatis, men i stora mängder är kasst, vanlig hälsosam matjävel bara, men i stora mängder är det som fungerar bäst.

Beast
2005-09-25, 18:25
Jag förstår att du resonerar som du gör om du är så dum. Tror du inte det är en VISS jävla skillnad på hur mycket energi jag behöver till att träna, leva och röra mig och Plucke på 70kg?

jo 450kcal är annorlunda för någon tyngre person MEN om du fortfarande ligger på det ÖVERSKOTTET (vilket var vad vi snackade om, visst?) då kommer du gå upp likadant som ingvar på 50kg med samma slutgiltiga överskott som du.

Jag håller mig till det jag sagt, man behöver inte gå och få för sig att bli fet och samtidigt tro man blir större av det. Och jo man kan bygga på underskott.

Ulf A Big
2005-09-25, 19:35
450? Vilka undersökningar har du gjort för att komma fram till det? Upp med bilder på dina 50:or eller 70:or så vi ser att det du förespråkar ger något.

Du tror inte 450kcal+ är en sak för någon som väger in i din modiga räkklass och något annat på mina 117kg? Jag ligger +-0 mellan 4000kcal och 4500, beroende på hur mycket jag knallar, hur många minuter totalt i veckan jag tränar, vilken form jag är i, hur kallt det är ute, _vad_ jag äter osv.

Kontentan av vad jag skrev var egentligen att jag inte förespråkar någon sk bulk. Utan att det räcker gott och med att ligga runt 250-450 kcal för att ha ett tillräckligt överskott för muskeltillväxt. Det är inget nollsummespel jag pratar om utan när du har ätit tillräckligt äter du bara lite till så räcker det långt.

jwzrd
2005-09-25, 19:57
jo 450kcal är annorlunda för någon tyngre person MEN om du fortfarande ligger på det ÖVERSKOTTET (vilket var vad vi snackade om, visst?) då kommer du gå upp likadant som ingvar på 50kg med samma slutgiltiga överskott som du.

Jag håller mig till det jag sagt, man behöver inte gå och få för sig att bli fet och samtidigt tro man blir större av det. Och jo man kan bygga på underskott.

Nej det kommer du inte, det finns för många andra faktorer som spelar in! Lägger du till 450kcal så kommer du att ändra din aktiveringsnivå osv som jag skrev i en annan post. Sverker beskrev vad som händer när man sänker för mycket i an annan tråd, han beskrev det som: sänker du mycket så slutar det bara med att du sitter och surar framför TV:n. Dvs: man slutar bara att aktivera sig. Det motsatta gäller om du bara ökar ditt energiintag med en liten loska uppåt.

Visst Sture 50kg kommer att explodera på 450kcal+ säkert, men det gör inte lika mycket för mig.

jwzrd
2005-09-25, 20:02
Kontentan av vad jag skrev var egentligen att jag inte förespråkar någon sk bulk. Utan att det räcker gott och med att ligga runt 250-450 kcal för att ha ett tillräckligt överskott för muskeltillväxt. Det är inget nollsummespel jag pratar om utan när du har ätit tillräckligt äter du bara lite till så räcker det långt.

Jag ser inte hur du får in nollsumespel i ditt inlägg i det sammanhanget, men bortsett från det så håller jag iallafall inte med. 250-450kcal är ingenting för någon som inte väger runt 70-strecket. Hur lång tid måste du knalla för att bränna 250kcal?

Att ligga på såna marginaler är något som kanske fungerar för någon på AAS och GH som ligger i en period där det är många tävlingar nära osv så att han eller hon inte kan dra iväg med vikten för långt. För någon som vill öka ren i muskelmassa gäller bra mycket mer än så, kanske upp mot 1000kcal extra för någon runt 90-100kg och att träna så hårt det går till det.

Ulf A Big
2005-09-25, 20:11
Jag ser inte hur du får in nollsumespel i ditt inlägg i det sammanhanget, men bortsett från det så håller jag iallafall inte med. 250-450kcal är ingenting för någon som inte väger runt 70-strecket. Hur lång tid måste du knalla för att bränna 250kcal?

Att ligga på såna marginaler är något som kanske fungerar för någon på AAS och GH som ligger i en period där det är många tävlingar nära osv så att han eller hon inte kan dra iväg med vikten för långt. För någon som vill öka ren i muskelmassa gäller bra mycket mer än så, kanske upp mot 1000kcal extra för någon runt 90-100kg och att träna så hårt det går till det.

Ok, jag förstår du räknar in alla dina kalorier dagligen för att se att du har tillräckligt för att växa. För min del tycker jag att det är vansinne då jag vet på ett ungefär vad jag behöver och om jag blir hungrig så äter jag och om jag inte är hungrig så äter jag ändå. Jag vet även relativt bra hur mycket som går åt för den dagliga energiproduktion en del via ren kalkyl och en del av empiriska studier på hungern.

Om du sedan tror att dina muskler svarar då du vräker i dig en massa överskott så beror det säkert på att du inte har ställt in din aktivitetsnivå rätt och äter i normalfallet för lite energi.

Lillgrabben
2005-09-25, 20:26
har själv ökat från 80 till 85kg sedan min bulk starade för 2 månader sedan...ska köra bulk till nyår sedan efter det blir det en fin jävla diet, har tänkt att landa på nånstans mellan 90-95kg genom bulken....personligen hatar jag att ligga på bulk....

170cm
85kg



:D


Jag råkade äta upp mig nästan 5 kg förra helgen.


Nog borde det väl gå att öka sina massa med ett ganska moderat intag av extra energi ( någa hundra över +-0 ) men då är det säkert mycket viktigare att man har koll på vad man ska äta & när man ska göra det!


/ Hängbuksvinet :)

MrBoris
2005-09-25, 20:37
problemet i mina ögon är väl att alla nybörjare tror att de äter långt över sin energiförbrukning men egentligen äter de inte ens i närheten. ("Åh jag kan inte gå upp i vikt, har alltid varit så ända sen ja var barn") den kommentaren säger många kompisar till mig och är man med dem en hel dag så ser man att de egentligen äter på tok för lite.

MVH

blekfet2
2005-09-25, 21:11
fan den här tråden har verkligen spårat ut till något roligt :D

GymTT
2005-09-25, 21:36
Ja *cry*