handdator

Visa fullständig version : Basketsnubbar


HookersUnited
2005-09-21, 10:47
http://www.big-boys.com/articles/bbshots.html

Ja vad säger man... *screwy*

mystic[-_-]
2005-09-21, 11:21
Undrar hur länge de fick stå och hålla på :D

Jay-Z
2005-09-21, 11:31
Att den är väldigt fejk? :D

HookersUnited
2005-09-21, 12:19
Att den är väldigt fejk? :D
Är det så har dom i alla fall gjort det på ett snyggt sätt.

sunkan
2005-09-21, 12:58
kan inte se filmen för jag är på skolan, men är det samma film som varit uppe förut så är det bara att kolla på hur bollen rör sig i luften så syns det att det är fake som bara den. Kolla när en av killarna kastar bollen högt upp emot en vägg och ner i korgen. Där syns det som fan att bollen aviker från banan som bara den.

HookersUnited
2005-09-21, 13:17
kan inte se filmen för jag är på skolan, men är det samma film som varit uppe förut så är det bara att kolla på hur bollen rör sig i luften så syns det att det är fake som bara den. Kolla när en av killarna kastar bollen högt upp emot en vägg och ner i korgen. Där syns det som fan att bollen aviker från banan som bara den.
Men det är ju för att dom skruvar bolljäveln och har sig.

pabb
2005-09-21, 14:31
kan inte se filmen för jag är på skolan, men är det samma film som varit uppe förut så är det bara att kolla på hur bollen rör sig i luften så syns det att det är fake som bara den. Kolla när en av killarna kastar bollen högt upp emot en vägg och ner i korgen. Där syns det som fan att bollen aviker från banan som bara den.

Mjo, det kallas studs.

Fatalist
2005-09-21, 14:34
Haha men det är ju klart att det är fake :laugh:

sunkan
2005-09-21, 15:18
pabb och hockersunited...inse att det är fake

AndersHermansson
2005-09-21, 15:20
Vad är det som gör er så övertygade om att det är fake?

Jag är inte övertygad.
Dessutom är det väl fan mer jobb att redigera fram en fake än att lära sig sätta skotten.

sunkan
2005-09-21, 15:24
Vad är det som gör er så övertygade om att det är fake?

Jag är inte övertygad.
Dessutom är det väl fan mer jobb att redigera fram en fake än att lära sig sätta skotten.

1. Det är reklam 2. Kolla på hur bollen rör sig så ser du att den inte rör sig som den ska 3. Killarna åker skateboard och lär inte ha tid att träna i xx timmar för att sätta några basketskott

AndersHermansson
2005-09-21, 15:28
1. Det är reklam
Det ser inte ut som en reklam. Finns inget med den som liknar. Vad är det jag missar?


2. Kolla på hur bollen rör sig så ser du att den inte rör sig som den ska

Jag ser inget fel på bollarnas banor. Ett skott när bollen studsar i plankan ser lite konstig ut men det känns som att det är p.g.a. den taskiga frameraten.


3. Killarna åker skateboard och lär inte ha tid att träna i xx timmar för att sätta några basketskott

Det där var väl lite gripet ur luften? =)

reinholdsson
2005-09-21, 15:30
Är väll reklam för dc som gör skor mm..

sunkan
2005-09-21, 15:32
Det ser inte ut som en reklam. Finns inget med den som liknar. Vad är det jag missar?


Jag ser inget fel på bollarnas banor. Ett skott när bollen studsar i plankan ser lite konstig ut men det känns som att det är p.g.a. den taskiga frameraten.



Det där var väl lite gripet ur luften? =)

1. tittar du på hela så ploppar det upp en logga som det står DC på.
2.Kolla igen
3.Jag sa bara vad jag trodde notera ordet :lär

Fatalist
2005-09-21, 15:33
hahaha att man ens kan tvivla gör ju tråden i sig roligare än filmen :laugh:

Kör hårt! :hbang: :laugh:

AndersHermansson
2005-09-21, 15:37
hahaha att man ens kan tvivla gör ju tråden i sig roligare än filmen :laugh:

Kör hårt! :hbang: :laugh:

Det är otvivelaktigt bara om man inte tror att sådant där går att göra.

HookersUnited
2005-09-21, 18:01
pabb och hockersunited...inse att det är fake
Nej :thefinger

Fultjack
2005-09-21, 18:22
jag vill gärna tro att det är äkta, det är säkerligen inte omöjligt.
Men dom lär nog ha nött ett tag och skjutit X antal skott innan dom suttit

Scratch
2005-09-21, 18:35
Är det en riktig basketboll kan man inte slå den så långt med en skateboard. Sen är det ju en dc-reklam...

HookersUnited
2005-09-21, 19:08
Är det en riktig basketboll kan man inte slå den så långt med en skateboard. Sen är det ju en dc-reklam...
Dom kan! :hbang:

cheesian
2005-09-21, 19:16
Är det en riktig basketboll kan man inte slå den så långt med en skateboard. Sen är det ju en dc-reklam...

Fan skulle man inte kunna göra det för ?

Klart som fan det är äkta, så jävla svårt är det inte skjuta ett par hundra skott och vänta på att det ska sitta.

Herregud.. den svenska avundsjukan ?

pabb
2005-09-21, 19:22
Jag är övertygad om att den är äkta, men jag skulle inte bli förvånad om det gick loss på 10+ timmar.

Jay-Z
2005-09-21, 19:37
I stand corrected. Och gruvligt imponerad. Enligt DC Shoes (http://www.dcshoes.com/home.asp) hemsida hävdar de faktiskt att klippet inte är trickfilmat. Kudos. Som fan.

Mago
2005-09-21, 19:42
Klart den är äkta. Skulle jag stå och öva ett par dar och sen filma alla skott sen bara visa de lyckade så skulle det nog gå fint också.

Men grymt! :thumbup:

sunkan
2005-09-21, 19:43
ja säger dom de så ger jag mig

Mago
2005-09-21, 19:46
Man ser ju klart att den _inte_ är trickfilmad..
Men lite kul/tråkigt att man måste tvivla på alla balla filmer och bilder man ser för det är så lätt att manipulera.

AndersHermansson
2005-09-21, 21:39
I stand corrected. Och gruvligt imponerad. Enligt DC Shoes (http://www.dcshoes.com/home.asp) hemsida hävdar de faktiskt att klippet inte är trickfilmat. Kudos. Som fan.

Haha soft. Fan vad ägda ni som tvivlade blev. =)
De skulle iofs inte säga något annat. Hehe.

sunkan
2005-09-21, 21:41
De skulle iofs inte säga något annat. Hehe.
Täktepå det jag med men nu talar oddsen emot mig så jag litar på att den är riktig tills vidare :)

Jay-Z
2005-09-22, 06:45
M
Men lite kul/tråkigt att man måste tvivla på alla balla filmer och bilder man ser för det är så lätt att manipulera.

Ja, det är ju det som är problemet. Iom att jag spelar basket vet jag hur in i helvete svårt det dom gör måste vara. Men som sagt, om man har några dagar på sig. :thumbup:

Jakelol
2005-09-22, 10:00
Om du nu spelar basket så borde u veta att det inte är svårt att hooka en boll från ca 10m eller sätta en på stutts.

Ja, det är ju det som är problemet. Iom att jag spelar basket vet jag hur in i helvete svårt det dom gör måste vara. Men som sagt, om man har några dagar på sig. :thumbup:

Jay-Z
2005-09-22, 10:09
Om du nu spelar basket så borde u veta att det inte är svårt att hooka en boll från ca 10m eller sätta en på stutts.

Har du sett filmen?

Nej, jag ljuger. Jag har aldrig sett en basketboll. Skönt att nån här inne är Dr J.

Jakelol
2005-09-22, 10:12
Ja jag har sätt filmen, och visst det kanske är svårt för någon som aldrig spelar men för mig tex som har spelat i 10 år så är det inte svårt.

Har du sett filmen?

Nej, jag ljuger. Jag har aldrig sett en basketboll. Skönt att nån här inne är Dr J.

Jay-Z
2005-09-22, 10:15
Ja jag har sätt filmen, och visst det kanske är svårt för någon som aldrig spelar men för mig tex som har spelat i 10 år så är det inte svårt.

Spela gärna in din egen film. Glöm inte skateboarden också.

Jaja, mr-10-år-Earvin-Johnson. Men kom inte att säg att det är lätt för det är det inte.

Jakelol
2005-09-22, 10:20
Du kan ju omöjligt veta hur ofta dom killarna tränar på det där dom kanske gör det varje gång dom är där och skatear.
E det någon som har PMS?

Spela gärna in din egen film. Glöm inte skateboarden också.

Jaja, mr-10-år-Earvin-Johnson. Men kom inte att säg att det är lätt för det är det inte.

edgen_ÖSD
2005-09-22, 15:12
Som någon sa, det ska mkt till för att slå till en basketboll så pass hårt att den går i från det avståndet som är på videon. Tror inte den är äkta.

KRILLE!
2005-09-22, 15:56
bollens bana ser jävligt skum ut när killen stampar på skateboarden. sen har jag inte orkat kolla det övriga så noga men nog är en stor del inte fake iaf