handdator

Visa fullständig version : Håller jag på att bli tokig?


fonzie
2005-09-20, 21:59
Hej!
Jag fick en tankeställare efter jag lånat 4 böcker om näringslära och bodybuilding på biblioteket då frågade jag spontant min käre mor.

-Tycker du att jag blivit fanatisk?
-Ja, det tycker jag och det oroar mig.

Det slog mig när jag tänkte mer på det.
90% av min tankar under dagen handlar om proteinpulver, hantelpressar och dragremmar. Kom på mig själv med att sitta och rita kreatinburkar på matten. Allt jag gör är för att träningen ska bli bra. Jag ärr lite rädd för att det gått till överdrift...jag är ju trots allt bara 16. :(

Finns det någon mer här som grävt ner i träningsläre träsket totalt? Som föredrar gymmet före fyllefester etc?

Känner mig så anabol och ensam... *cry*

Tolkia
2005-09-20, 22:21
Kom på mig själv med att sitta och rita kreatinburkar på matten.
Låter väl mer som att du är uttråkad än som något annat ... Själv ritade ag hästar. ;)
Allt jag gör är för att träningen ska bli bra. Jag är lite rädd för att det gått till överdrift...jag är ju trots allt bara 16.
Hur länge har du tränat?

Nu skall jag låta som den kärring jag är: Jag tror att du har lösningen här: "jag är ju trots allt bara 16". NO offense, men det mesta kan lätt bli lite överdrivet i den åldern; särskilt i början. :D
Finns någon mer ... (...) Som föredrar gymmet före fyllefester etc?
Finns väl få saker som man INTE föredrar framför fyllefester. Fyllefester SUGER - hitta på något roligare!

Loke
2005-09-20, 22:24
Det är ingen fara, så fort du får din första ordentliga skada så kommer du tröttna och lägga ner träningen helt. Händer de flesta som är som dig =)

Jag tror många är lite överdrivet fanatiska första året eller så. Sen när ökningarna kommer långsammare så inser man att man inte kan lägga livet på hyllan tills man blir grovf, för risken finns att den dagen aldrig kommer, eller att man är gammal när man når den. Bara du inte gör något som är svårt att ändra på i efterhand, som hoppar av skolan eller börjar äta skumma piller, så är det nog ingen fara.

Megatuttarna
2005-09-20, 22:24
Hej!
Jag fick en tankeställare efter jag lånat 4 böcker om näringslära och bodybuilding på biblioteket då frågade jag spontant min käre mor.

-Tycker du att jag blivit fanatisk?
-Ja, det tycker jag och det oroar mig.

Det slog mig när jag tänkte mer på det.
90% av min tankar under dagen handlar om proteinpulver, hantelpressar och dragremmar. Kom på mig själv med att sitta och rita kreatinburkar på matten. Allt jag gör är för att träningen ska bli bra. Jag ärr lite rädd för att det gått till överdrift...jag är ju trots allt bara 16. :(

Finns det någon mer här som grävt ner i träningsläre träsket totalt? Som föredrar gymmet före fyllefester etc?

Känner mig så anabol och ensam... *cry*

Ähh, ju tidigare du inser att träningen bara är ett sjuhelvetes roligt komplement till resten av livet desto fortare blir du "normal" igen.

Beast
2005-09-20, 22:24
Antar att du tränat kanske 6 månader? Varför är det dåligt att föredra gymet framför att bli full? Seriöst tror ja inte ens du har nåt problem.

Sen är det bara bra att planera sin träning och allt runtomkring träningen.

AFanatic
2005-09-20, 22:27
Äh bara att vänja sig...men gör nåt skoj av det.

Gabriel_
2005-09-20, 22:29
shit ta det lugnt med träningen och alla tankar runt den annars kommer du hata träning när du blir äldre...

puppas
2005-09-20, 22:33
Haha, rita kreatin burkar...Härligt !


Själv så ritar jag alltid mig själv på scen, på podiet, plats nr 3..

Jon2
2005-09-20, 22:38
Var väl ganska lik dig när jag var runt 15-16 men kan med ganska stor säkerhet säga att allting ändras mer eller mindre i den här åldern. Finns många andra roliga saker som du säkerligen kommer göra än att bara träna.

TheBeanSeed
2005-09-20, 22:41
svar nej, utan ägna 100% av din lediga tid till träning! *flex*

så slipper du tänka på de där hemska kvinnorna som gör en smått tokig när de rör till ens liv *grr27*

Spannmål
2005-09-20, 22:42
Tycker att grym dedikation är bra. Det krävs om man vill bli bäst. Läs allt du kommer över o lär dig ALLT. Om du får andra intressen senare har du all kunskap du behöver o behöver inte lägga tid på någonting annat än att TRÄNA. Byggning o mat o alltihop kan lätt bli ett intresse, och har man inget sådant sedan innan är det hur bra som helst att få något som man verkligen finner exalterande och intressant. Det stärker självbilden, mina vänner.

EDIT: Min 411:e post *whoho*

Diana
2005-09-20, 23:11
90% av min tankar under dagen handlar om proteinpulver, hantelpressar och dragremmar. Kom på mig själv med att sitta och rita kreatinburkar på matten. *
Hehhehe de där känner man ju igen :D ja hade kassajobb när ja va som mest fanatisk= mkt dötid spenderande me bara sina egna tankar, riktigt scary att de ENDA ja i stort sett tänkte på va träning och de som hör där till *flex* men de gick över, ja tror många, inte alla dock, tröttnar rätt fort på den fanatiska fasen =)

Tror de kan va bra på ett sätt att få va lite fanatisk me vissa grejjer i livet, under kortare perioder, för man lär sej en jäävla massa ju mer intresserad/fanatisk man är =) man lär sej om både de man är fanatisk i och mkt om sejsjälv :thumbup:

Men såfort de fanatiska börjar påverka ens övriga liv negativt, det sociala tex eller jobb/skola så ska man passa sej noga... :nono:

Rock'nRoll
2005-09-20, 23:39
Det är viktigt med dedikation när det gäller träning, speciellt om man siktar lite högre än att bara försöka få fram rutorna till sommaren. Jag är så "fanatisk" jag kan utan att låta det gå ut över vänner och jobb.

Rock'nRoll
2005-09-20, 23:47
kan tilllägga att omgivning inklusive föräldrar faktiskt vänjer sig så smånigom. Min morsa (50 bast) trodde att jag börjat knarka när jag köpte mitt första protein pulver för ca 1,5 år sedan. Hon var även väldigt orolig för att jag började se "konstig" ut. Nu förtiden så käkar hon själv pulver, hon lagar "optimal muskelbyggande mat" just för att den ska va "anabol" och inte god i första hand. Igår kollade vi på pumping iron tillsammans. Hon hävde ur sig saker som "Franco har en bättre rygg än Arnold" och "varför har Arnold så små ben?"

Morsan är grymm! :hbang:

Omgivning vänjer sig, var så säker!

ohah
2005-09-21, 00:52
kan tilllägga att omgivning inklusive föräldrar faktiskt vänjer sig så smånigom. Min morsa (50 bast) trodde att jag börjat knarka när jag köpte mitt första protein pulver för ca 1,5 år sedan. Hon var även väldigt orolig för att jag började se "konstig" ut. Nu förtiden så käkar hon själv pulver, hon lagar "optimal muskelbyggande mat" just för att den ska va "anabol" och inte god i första hand. Igår kollade vi på pumping iron tillsammans. Hon hävde ur sig saker som "Franco har en bättre rygg än Arnold" och "varför har Arnold så små ben?"

Morsan är grymm! :hbang:

Omgivning vänjer sig, var så säker!

:bow:

mangemani
2005-09-21, 01:11
Hej!
Jag fick en tankeställare efter jag lånat 4 böcker om näringslära och bodybuilding på biblioteket då frågade jag spontant min käre mor.

-Tycker du att jag blivit fanatisk?
-Ja, det tycker jag och det oroar mig.

Det slog mig när jag tänkte mer på det.
90% av min tankar under dagen handlar om proteinpulver, hantelpressar och dragremmar. Kom på mig själv med att sitta och rita kreatinburkar på matten. Allt jag gör är för att träningen ska bli bra. Jag ärr lite rädd för att det gått till överdrift...jag är ju trots allt bara 16. :(

Finns det någon mer här som grävt ner i träningsläre träsket totalt? Som föredrar gymmet före fyllefester etc?

Känner mig så anabol och ensam... *cry*



inte då,du är inte tokig.

det enda som intresserar mej är 2 saker,datorer/spel och träningen(mest träningen)....varje dag läser jag runt på olika träningssidor,läser om kosttillskott(mest) samt att istället för serietidninger/böcker så har jag näringslära och muskel övnings böcker som jag läser innan jag somnar.
så fort jag får chansen eller så fort nån frågar mej nått angående träningen så går käften på mej i högvarv(är egentligen blyg och tystlåten,men när ordet träning nämns så exploderar jag och babblar som fan).....hela mitt liv cirkulerar kring träningen,får panik när jag ej tränar,får panik när jag åker bort till nån där jag inte har tillgång till den näring jag behöver.
på gymmet tränar jag som fan,ingenting kan distrahera mej där,går det förbi en tjej med tight röv och stora tuttar och är grymt fin,so what,är där för att träna,säger hej och sen fortsätter jag träna(kan väl släppa vikterna nån minut och prata med en väldigt söt tjej som jag är intresserad av där,men thats it).
när jag är klar med träningen så är det som en kamp mot klockan,jag taimar in då jag tar gainern och försöker härda ut på den tills jag kommer hem,då jag lagar mat.
allt är organiserat,in i minsta detalj,jag kanske inte bokstavligen sitter och tittar på klockan för att taima in nästa mål mat,men nästan så.

ja,jag har ett problem när det gäller detta.

H.Emanuel
2005-09-21, 05:17
Undrar var det kommer ifrån egentligen, det där att man ska passa sig för att bli "Fanatisk?" Vad är det egentligen för fel på att vara det? Seriöst nu alltså. Okej, låt säga att man går in för en grej så hängivet att allt annat får komma i andra, tredje hand, so what? Det jag undrar är vad det är som är så farligt eller negativt med det? Är vi lika bekymrade över alla dem som hänger på puben varje kväll eller som bara inte kan missa ett visst teveprogram eller som bara MÅSTE röka? Alltså, jag förstår ju samtidigt Fonzies frågeställning, men undrar bara

Mart|n
2005-09-21, 05:32
90% av min tankar under dagen handlar om proteinpulver, hantelpressar och dragremmar.

Ja då är det verkligen illa! :D

Kwon
2005-09-21, 06:00
Hej!
Jag fick en tankeställare efter jag lånat 4 böcker om näringslära och bodybuilding på biblioteket då frågade jag spontant min käre mor.

-Tycker du att jag blivit fanatisk?
-Ja, det tycker jag och det oroar mig.

Det slog mig när jag tänkte mer på det.
90% av min tankar under dagen handlar om proteinpulver, hantelpressar och dragremmar. Kom på mig själv med att sitta och rita kreatinburkar på matten. Allt jag gör är för att träningen ska bli bra. Jag ärr lite rädd för att det gått till överdrift...jag är ju trots allt bara 16. :(

Finns det någon mer här som grävt ner i träningsläre träsket totalt? Som föredrar gymmet före fyllefester etc?

Känner mig så anabol och ensam... *cry*

Tycker det låter som ett nyttigt intresse vid 16 år!

Det kommer ge bra resultat efter ett par år om du visar lika stort intresse!

När du är 20 år och tittar tillbaka så tänker du nog att det var bra att du var så dedikerad vid 16.

Jag väljer att använda ordet dedikerad istället för fanatisk, ända tills det går till överdrift! :thumbup:

-

PS. Att ha goda kunskaper inom nutrition och liknande vid den ålder är ju jättebra.

Edde_1
2005-09-21, 06:49
Jo du är tokig!
Du är 16 år, 90% av dina tankar ska ägnas åt :kinky: ;)

fonzie
2005-09-21, 11:22
Jo du är tokig!
Du är 16 år, 90% av dina tankar ska ägnas åt :kinky: ;)

haha! det är de presterande 10% :D

skönt att veta att det finns fler personer som jag. mangemanni - jag känner verkligen igen mig! Alltid när jag kommer hem från skolan sätter jag mig vid datorn och surfar träningsartiklar. :thumbup:

Så länge jag kan minnas så har jag alltid blivit totaldedikerad när jag har hittat ett nytt intresse. När jag var 10 fick min första mountinbike... var ute och cyklade 10 timmar om dan, sparade alla veckopengar till cykelhandskar och färddatorer.
Sen kom det en dator hem till oss...blev väldigt fascinerad av dataspel och tyckde det var skitkul. Började med warhammer mer seriöst efter det, skaffade ett jobb och hela min lön gick till små miniatyrfigurer.
Nyligen slog även mitt gitarr intresset (som allltid funnits där) till på stort också! Satt hemma och såg på liveinspelningar med favoritbanden, tog ut tableaturer och började sjunga så smått.
Nu för några månader sen hittade jag träningen...och jag är lika (om än inte mer) dedikerad till den.
Det jag vill komma fram till är att alltid när jag hittar ett nytt intresse så är det endast det som gäller...iaf till en början. Efter ett tag kanske det trubbas av lite, men alla intressen hittils har hängt kvar.
Sitter fortfarande och målar warhammer och ser på downhill-filmer.

Vill att träningen ska bli en stor del av mitt liv. Ända sen jag var lite har jag fascinerats av människor med grym fysik. Har bara vågat drömma om att själv kunna ha en sån... så vem vet, om några år kanske även jag har fått magrutor och en grym latsbredd. ;)

Sheogorath
2005-09-21, 11:25
Känner mig så anabol och ensam... *cry*

:bow: :laugh: :bow: :laugh:

Ny signatur, månne?

Überbiffen
2005-09-21, 11:30
Äh, kör på, bli ett freak.

fonzie
2005-09-21, 19:28
Beställde precis upp sista månadspengen på proteinpulver! Exell - Vanilj :D

HenrY
2005-09-21, 19:31
kan tilllägga att omgivning inklusive föräldrar faktiskt vänjer sig så smånigom. Min morsa (50 bast) trodde att jag börjat knarka när jag köpte mitt första protein pulver för ca 1,5 år sedan. Hon var även väldigt orolig för att jag började se "konstig" ut. Nu förtiden så käkar hon själv pulver, hon lagar "optimal muskelbyggande mat" just för att den ska va "anabol" och inte god i första hand. Igår kollade vi på pumping iron tillsammans. Hon hävde ur sig saker som "Franco har en bättre rygg än Arnold" och "varför har Arnold så små ben?"

Morsan är grymm! :hbang:

Omgivning vänjer sig, var så säker!

hahahaha! :laugh: