handdator

Visa fullständig version : Att spänna sina magmuskler


tigerofsweden
2005-09-20, 20:34
Detta kan vara en av de mest dumma frågorna på kolo men va fan, here we go, Böjer ja mig aningen framåt så har jag lätt för att spänna magmusklerna och känner rutorna tydligt ner till naveln. Däremot om jag står helt rakt så känner ja inte ett skit. Är det jag som inte kan spänna musklerna på rätt sätt eller har jag för klena magmuskler så de inte känns? Jag förstår ju att de är tydligare när man böjer sig eftersom man trycker ihop magmuskulaturen, men är det inte så att alla har rutor under det dallriga :confused: :)
Känns som en töntig fråga men vill man ha alla svar så måste man ibland framstå "lite" okunnig;)

nemd
2005-09-20, 20:40
Såklart du kan spänna dem när du står rakt också, men då känns dem nog mer som en hård planka, inga rutor. Men dem är spända endå. Lite som med biceps, du kan ju spänna den när du har armen rak, men inte är den så bullig då.

Du kanske har för små magsmukler och lite mer fett än så länge för att du ska kunna känna dem när du står rakt.

Men det kommer ska du se.. ;)

tigerofsweden
2005-09-20, 20:46
Såklart du kan spänna dem när du står rakt också, men då känns dem nog mer som en hård planka, inga rutor. Men dem är spända endå. Lite som med biceps, du kan ju spänna den när du har armen rak, men inte är den så bullig då.

Du kanske har för små magsmukler och lite mer fett än så länge för att du ska kunna känna dem när du står rakt.

Men det kommer ska du se.. ;)

Rutstrukturen borde ju göra att det känns som rutor, även när man står upp, men vad vet jag :)

nemd
2005-09-20, 20:49
Rutstrukturen borde ju göra att det känns som rutor, även när man står upp, men vad vet jag :)

Jo, men som jag sa, dem kanske inte är så pass stora än. Jag känner rutor när jag böjjer mig men när jag är rak så äre bara hårt. :D

wabbabi_bb
2005-09-20, 23:41
Jag tror de handlar om att du har för mycket fett. jag har väldigt lite fet men jag tränar inte magen så hårt. Och mina rutor kan du se även om jag skulle sträcka mig allt vad jag kan som man gör på morgonen.

Jag tycker att om du värkligen vill få synligare muskler så bränn lite fet. Men du kan du räkna med att de kan bli svårare att bygga muskler under tiden du deffar.