handdator

Visa fullständig version : Svensk försäljare av falafel med kebab?


mini_Arnold
2005-09-20, 19:01
Känner du till nån svensk som säljer falafel och/eller kebab nånstans?
Verkar vara väldigt ovanligt?

Gabriel_
2005-09-20, 19:02
nej... det skulle vara väldigt konstigt :D

Rockhard
2005-09-20, 19:33
Ja, har ätit på flera såna ställen, alla utanför huvudstaden dock. Senast i sommras i östersund.

Baha
2005-09-20, 19:38
I kiosken här kan man köpa kebab och det är en svensk där

Yankeee
2005-09-20, 19:40
I kiosken här kan man köpa kebab och det är en svensk där

Det finns väl inga invandrare i tierp? Det är väl därför ni stirrar så när ni ser en sk "neger"?

Ryska_raketen
2005-09-20, 19:41
vart ligger tierp?
HAHA

Metal_boy_
2005-09-20, 19:45
Det finns väl inga invandrare i tierp? Det är väl därför ni stirrar så när ni ser en sk "neger"?

"Passa på att titta nu ungar, det är inte varja dag man får se en neger"


Kjell Bergqvist i - Den bästa sommaren -

Loke
2005-09-20, 19:48
vart ligger tierp?
HAHA

Norr om alunda, så klart. *slap*

puppas
2005-09-20, 19:53
Ja, har ätit på flera såna ställen, alla utanför huvudstaden dock. Senast i sommras i östersund.


Vart då ? Kan inte komma på ngt ställe här i stan med en svensk bakom disken...

MUGEN
2005-09-20, 20:07
har varit med om 2-3 stycken sådana ställen, samtliga på mindre orter avlägsna större städer.


summan av kardemumman, svenskar kan inte göra kebab som nysvenskar.

Rockhard
2005-09-20, 20:15
Vart då ? Kan inte komma på ngt ställe här i stan med en svensk bakom disken...

Vet inte vad gatorna heter och så. Men jag hade vart på ett gym längst bort på stora gågatan. Sen på väg tillbaka mot stora torget gick jag parallellgatan närmast åt vattenhållet. Gick förbi ett kebabställe och tog det andra jag såg på den gatan.

Yankeee
2005-09-20, 20:16
Vet inte vad gatorna heter och så. Men jag hade vart på ett gym längst bort på stora gågatan. Sen på väg tillbaka mot stora torget gick jag parallellgatan närmast åt vattenhållet. Gick förbi ett kebabställe och tog det andra jag såg på den gatan.

Jaha där.

Rockhard
2005-09-20, 20:19
Jaha där.

Jag vill även passa på att utfärda en varning till er som åker dit för att titta på svenska kebab-bagare. Det var inte så bra där.

Ryska_raketen
2005-09-20, 20:20
Jag vill även passa på att utfärda en varning till er som åker dit för att titta på svenska kebab-bagare. Det var inte så bra där.


bra att du skrev det. Ja tror Yankeee var på väg dit nämligen. phu, tur att vi hann!

elan
2005-09-20, 20:44
Jag känner en svensk kille som driver pizzeria om somrarna tillsammans med sin förra flickvän (också svensk). Fast jag tror inte de har någon kebab där. ;)

Nate
2005-09-20, 20:58
I nordingrå finns det en svensk som har en pizzeria där de även säljer kebab, var där i somras och det var verkligen ingen hit. Måste nog ha varit den äckligaste kebaben jag smakat *spysmiley*

internethjälten
2005-09-20, 21:17
de felsta som har pizzerior är ju svenska medborgare - annars kan de ju inte fiffla med bidragen etc :thumbup:

Oatmeal
2005-09-20, 21:58
Vart då ? Kan inte komma på ngt ställe här i stan med en svensk bakom disken...

Tror det är svenska (tjejer) anställda på de flesta kebabställen här i stan vad jag märkt.. så de "säljer" ju kebab :D

Garnax
2005-09-20, 21:59
Katrineholm har över 20 pizzahak...

0 ägs av svenskar

För några år sedan var det 1, Sara grillen....den heter nu Venezia

Pellefant
2005-09-20, 22:03
Tror ni det är en konkurrensfördel om säljaren är svensk?

(med svensk menar jag att personen ser traditionellt svensk ut då de flesta som har pizzeria i sverige nog är svenska medborgare)

Garnax
2005-09-20, 22:06
Ja det tror jag...

Mest för att man blir förstådd ordentligt
när man ska fixa något special med pizzan

Vet inte hur många gånger jag fått på ett annat vis än jag beställt.

Ledsen kompis...

watertouch
2005-09-20, 22:13
Har själv en teori om att öppna en pizzeria här där jag bor, tror faktiskt den skulle gå rätt bra. Svenskarna skulle hellre gå till mig än till invandrarna gissar jag och eftersom invandrare inte äter pizza lika ofta som svenskar så skulle det innebära att mina konkurenter går i konken.

puppas
2005-09-20, 22:47
Vet inte vad gatorna heter och så. Men jag hade vart på ett gym längst bort på stora gågatan. Sen på väg tillbaka mot stora torget gick jag parallellgatan närmast åt vattenhållet. Gick förbi ett kebabställe och tog det andra jag såg på den gatan.


Skit i kebaben !!!
Det var alltså olympia du var på ? Där tränar ju jag ju :naughty:

Baan
2005-09-20, 23:15
Ja det tror jag...

Mest för att man blir förstådd ordentligt
när man ska fixa något special med pizzan

Vet inte hur många gånger jag fått på ett annat vis än jag beställt.

Ledsen kompis...

se det som ett kinderägg, dom var väl roliga? iofs för en 20 år sen men wtf

Baha
2005-09-21, 06:25
Det finns väl inga invandrare i tierp? Det är väl därför ni stirrar så när ni ser en sk "neger"?


Hmmppff!!!

Min granne är neger, kanske är därför jag inte kan sova om nätterna.

RobbeliRobban
2005-09-21, 06:56
Tror ni det är en konkurrensfördel om säljaren är svensk?

(med svensk menar jag att personen ser traditionellt svensk ut då de flesta som har pizzeria i sverige nog är svenska medborgare)

Nej tvärtom. Det bara måste vara en turk eller möjligtvis arab. Precis samma som att din tandläkare måste vara Iranier, din korvgubbe Kurd och din frisör bög och Iranier.

ohah
2005-09-21, 09:06
En annan intressant fråga är hur ofta ser man svenskar i köket på kinarestauranger? Spännande tråd detta!

Rockhard
2005-09-21, 21:33
Skit i kebaben !!!
Det var alltså olympia du var på ? Där tränar ju jag ju :naughty:

Kommer inte ihåg vad det hette men man gick in till gymmet genom en affär. Riktigt bra gym var det faktiskt, gillade det skarpt :thumbup:

Pellefant
2005-09-21, 21:34
En annan intressant fråga är hur ofta ser man svenskar i köket på kinarestauranger? Spännande tråd detta!

Aldrig såklart, när såg du in i köket på kinarestaurangen senast? ;)

Hewalo
2005-09-21, 21:52
mina svenska vänner .. de är dags att ni utbildar er till kebab tillverkare/ försäljare , så ni inte känner er utanför ;)

Hewalo
2005-09-21, 22:30
mina svenska vänner .. de är dags att ni utbildar er till kebab tillverkare/ försäljare , så ni inte känner er utanför ;)


ifall ja hade en kebabkisok eeller grill så skulle ja lätt anställt en svensk utan meriter än en utlänning med 20 år i branschen