handdator

Visa fullständig version : kan jag gå ner "fett" av att enbart träna styrka?


martinssoN
2005-09-20, 16:01
knasig fråga kanske , är ny på detta forum, har fett på under naveln, & det är det enda fettet på kroppen jag riktigt inte gillar :( ..

Går det att få bort av enbart stryrketräning ?

lr måste jag ge mig ut o spåret :)


mvh! ge gärna svar som en nybörjare på detta forum förstår :)

Baha
2005-09-20, 16:02
du kan tom gå ned fettet utan ngn träning alls.

men bara styrka är bra sen måste du oxå äta mindre kcal än du gör av med.

så ja det går mkt bra.

Mandus
2005-09-20, 16:58
Dock så ska det väl poängteras att det både går snabbara och är enklare att få bort det om du utövar cardio också. Ger du dig ut i spåret kommer det också hjälpa dig i din viktträning på gymet.

Sean Coleman
2005-09-20, 19:26
Ger du dig ut i spåret kommer det också hjälpa dig i din viktträning på gymet.
På vilket sätt då?

Fettecke
2005-09-20, 19:31
På vilket sätt då?
Bättre återhämtning, kan hålla bättre tempo mellan lyften... det mesta faktiskt...

Fatalist
2005-09-20, 22:33
Alltså handlar det endast om din kosthållning. Äter du mer än du förbrukar går du inte ner i vikt, och förlorar således inget fett... Skärper du kosten och tränar duktigt kan du greja formen rätt snabbt. Någon punktförbränning går ej, var fettet plockas kan du inte bestämma.

martinssoN
2005-09-21, 10:02
Okej, då får jag dra ner Lite på kosten & träna som vanligt :) 5 dagar i veckan. sen öka på kosten igen efter det :p

krellik
2005-09-25, 23:25
Rent tekniskt höjs förbräning i många timmar genom styrketräning. Så uppenbarligen går det att gå ner i fett om man inte ökar sitt näringsintag för mkt. Sen som ovan nämt finns det ju snabbare metoder. Som tex Styrka + cardio + vettig kost + bra sömn. Inte så dålig blandning faktiskt...