handdator

Visa fullständig version : vill ha tillbacks "gamla mig"!!


lacrits68
2005-09-20, 07:11
Hej!

Jo efter många års sittande, tv tittande, och datorspelande har man vacknat till en grym verklighet! Kondis = 0, mtoivation (just nu 100%) och kroppen behov av en remont!

start läget 155kg/185cm, sittande jbb, familj osv.

Började gå/promenera i juli, 30min på morgon och 1h på kvällen. Kosten är lagt om...inga sockrade drycker, inga snacks, mycket kyckling, grönsaker, potatis, ris och mörk pasta, Wasa sport som bröd.....!

Problem: man har får ner pustet..orkar gå....20min för 3km....men vikten vill inte komma ner! 3kg har jag tappat sen juli! MEN tex klädernä är "lösa", bältet
3 hål tajtare!

Men varför går jag inte ner i vikt???? trasig våg eller? Hur kommer jag net till forna mig =>runt 100kg???

--J--

z_bumbi
2005-09-20, 07:20
Du tappar fett men kroppen lägger på sig lite mer muskler samt lagrar in mer energi i musklerna, därav den lilla viktminskningen trots att kläderna börjar kännas lösa.
När du nu fortsätter så kommer muskleökningen att avta och du märker direkt på vågen att fettet fortsätter att försvinna.

Om du börjar styrketräna kommer muskelökningen att fortsätta ett bra tag till och även då är det viktigt att veta att vågens resultat inte stämmer med fettminskningen.

Lycka till!

raZmus
2005-09-20, 07:23
Blir klädena "lösare" och bältet behövs knäppas tightare då går det ju åt rätt håll, eller hur? En våg är ett ganska uselt redskap att mäta sin framgång med vid fettreducering. Använd istället en spegel eller ett måttband. Gör upp en plan (som du har gjort) och håll dig till den. Repetition och tålamod är alla framgångars moder. Tänk på att du ALDRIG kan misslyckas om du inte ger upp.

När det gäller metoder och verktyg för själva fettreduceringen skulle jag ge tips som att räkna ut din energiförbrukning, skaffa en matvåg, för matdagbok, läs och lär dig mycket, röra på sig mer är bättre än att äta mindre, börja styrketräna osv.

Det här inlägget blir till mångt och mycket bara en ynklig sammanfattning av det som King Grub redan skrivit så bra i "Deff - en guide", läs den NU!
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=26881

Kör hårt nu kompis! :)

lacrits68
2013-05-12, 17:03
en lite uppdatering: :)

såhär är det funderade på detta 2005...men jan 2013 bestämde jag mig!

Resultat:

-30,5kg motion 15h/veckan, ändrat på kosten osv!

vad tror ni om det? ;) Skäms att det tog mig 7 (!!!!) jälvla år fr ord till handling!

skyclaw
2013-05-12, 17:49
Kul! Låter bra.

Svårt att orda om det då du ej har bifogat din kost. Om du inte redan gör det så rekommenderar jag dig att räkna kalorier. Om du har en smartphone så rekommenderas appen ShapeUpClub.

cosmos
2013-05-12, 17:54
en lite uppdatering: :)

såhär är det funderade på detta 2005...men jan 2013 bestämde jag mig!

Resultat:

-30,5kg motion 15h/veckan, ändrat på kosten osv!

vad tror ni om det? ;) Skäms att det tog mig 7 (!!!!) jälvla år fr ord till handling!

Bara GÖR! Du kmmer inte att ångra dig:)

Depzon
2013-05-12, 19:34
Hm, menar du att du gått ner 30,5 kg sedan dess eller att det är din plan att göra det?

baguette
2013-05-12, 19:44
Är väl solklart att det är resultatet so far? Bra jobbat TS!

Depzon
2013-05-12, 19:55
Oj, tänkte inte på att det stod januari 2013 :) Tänkte bara att det var "nu", typ.

Rabiat
2013-05-12, 19:59
Grymt bra jobbat!

lacrits68
2013-05-13, 07:34
Hej!

Jo har ökat "promenaderna" fr 3km till 10-15km/dag, och cykle på det 1-2mil för att få upp flåset! :)
Har även fixat lite vikter för att få ordning på armarna!

Kosten har jag lagt om såhär:

Har skippat ris, pasta, potatis och all bröd.

och NEJ kör inte LCHF utan mer "paleokost"...! Funkar bra för mig!

fråga gärna om ni vill veta mer..!

//J

lacrits68
2013-05-13, 08:20
...glömde att säga en sak. Väger maten och för matdagbok så att jag slipper gissa vad och hur mycket kcal jag har ätit!

Med motion så ligger ja på 1000-2000kcal underskott/dag.