handdator

Visa fullständig version : Lite frågor =)


apostle
2005-09-20, 01:04
Tjena alla!!

Måste bara säga jävligt grym sida, allt man kan tänka sig om träning plus lite till..

Jag är en kille på 22år, väger 66 kilo, 176 cm lång o är en nybörjare inom träning, har nyligen köpt ett 6 mån träningskort o tänkte börja pumpa.
Men jag har ett litet problem det är nämligen så att jag har för ca ett år sen fått min högra axel ur led, o sen dess haft problem med den, musklerna i axeln som ska hålla skelleten på rätt plats är antagligen för svaga så det klickar till varje gång jag gör nån hastig rörelse som tex svingar med armen, det har blivit lite bättre under året men fortfarande mkt probs.. undrar om nån här kan hjälpa mig med övningar som man kan göra för att få musklerna tillräckligt starka så att axeln inte hoppar ut hela tiden,

jag simmar efter varje träningspass ca 20 längder (har hört att simning är bra för axeln) men det måste finnas mer, jag kör lite axel övningar oxå med lätta vikter..

O jag hade tänkt mig att träna 4 dar i veckan nämligen mån, tis, tors o fre men behöver ett bra tränings schema, jag är väl förutom axeln rätt jämnt byggd.. o har tillgång till allt i gymmet, tack för svar på förhand!!

apostle
2005-09-20, 12:40
ingen som kan skriva ett vettigt schema el hjälpa till med min axel?

dared
2005-09-20, 13:06
Vänta lite så får du säkert svar, jag kan tyvärr ingenting om ämnet. Men om du går tillbaka ett snäpp där man ser alla trådar så står det tränignsskador/rehab.. kolla däri om du hitta ngt till hjälp

Larsson
2005-09-20, 13:06
Kolla i Best of Forumet, där finns det tips om nybörjarträning. Sen låter fyra gånger i veckan väldigt mycket om du är nybörjare. Du blir inte större för att du börjar träna mycket, risken är att du ledsnar om du går ut för hårt i början.

MasterChief
2005-09-20, 13:08
ingen som kan skriva ett vettigt schema el hjälpa till med min axel?

Träna rotarorcuffen och vanliga axelövningar som känns bra. Undvik eventuellt extremlägen i övningar såsom pecdec.

Gå ut försiktigt och testa dig fram vilka övningar som funkar.

dared
2005-09-20, 13:08
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=48760

kanske hjälper lite


här va en till http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=49552

apostle
2005-09-21, 12:20
tack för hjälpen alla! ska genast sätta igång med enkla övnigar för axeln.

ingen som kan skriva en vettig schema åt mig? mån tis tors fre