handdator

Visa fullständig version : Mitt proteinpulver är kolhydratpulver??


Helena B
2005-09-19, 22:38
En liten fundering bara. Satt & läste näringsvärdena på mitt proteinpulver, är ett 50/50 pulver. Men det är mer kolhydrater än protein i det. Hur kan det då få heta proteinpulver *screwy* :confused:

ohah
2005-09-19, 22:39
vad är det för märke och vad heter det?

ohah
2005-09-19, 22:40
vi som såg plus för nån vecka sen fick ju veta att lingonsylt bara behöver 30 eller om det var 35% lingon för att få kallas det... ;)
för fisk och skaldjursoppa var det 1% skaldjur tror jag

Helena B
2005-09-19, 22:58
vad är det för märke och vad heter det?

Dalblads Pro Lite...

Missade Plus men det skulle inte förvåna mig om samma sak gällde här ;)

Pez
2005-09-19, 23:09
Pro Lite är nog snarare tänkt att vara en MRP (måltidsersättare) än ett proteinpulver.

Helena B
2005-09-19, 23:20
Pro Lite är nog snarare tänkt att vara en MRP (måltidsersättare) än ett proteinpulver.

Men det stod under kategorin proteinpulver...Hmm *grr27* Ja jag använder det ju inte efter träningen, har ett vassle då...Blev bara lite fundersam. Så det är inget proteinpulver alltså...Ja det förklarar ju saken. Finns det något proteinpulver med kasein då som inte räknas till mrp? Där det är mer protein än kolhydrater i?

raZmus
2005-09-19, 23:37
Men det stod under kategorin proteinpulver...Hmm *grr27* Ja jag använder det ju inte efter träningen, har ett vassle då...Blev bara lite fundersam. Så det är inget proteinpulver alltså...Ja det förklarar ju saken. Finns det något proteinpulver med kasein då som inte räknas till mrp? Där det är mer protein än kolhydrater i?
T ex
Fairing Sloow Protein
Eiselt Protec