handdator

Visa fullständig version : Behöver åsikter om måltid.


Glimjaur
2005-09-19, 21:06
Så här ligger det till, jag var rätt så rejält fet för ett tag sen. Dietade mig ner till ett vettigare utseende med mer muskler och mindre fett över höst/vinter/vår, latade till mig under sommaren under diverse förkrånglande förhållanden. Just nu tränar jag lagom mycket, pluggar mycket och äter rätt så okej. Har relativt bra förståelse om mat-kunskap och träning vid det här laget, mycket bättre än dom flesta andra jag känner. Jag pluggar som jag kanske nämnde på gymnasium och har en mycket tight budget och vill lägga så lite tid som möjligt på att laga middag. :) Som alla andra vill säga.. :P Hur som helst, receptet jag ska berätta är vad jag äter så gott som varje dag när jag pluggar, dvs 3-6 dagar i veckan. Jag trivs väldigt bra med att ha en maträtt som jag vet hur den fungerar och som jag kan laga så gott som varje dag. Därför vill jag ha åsikter om huruvida den här måltiden är bra, vad som är dåligt med den och vad jag borde ändra.

Jag är 16 år, väger runt 90 kilo och är runt 185 cm lång.

Ingredienser:
Ett paket snabb-nudlar
Ett fryst kycklingbröst/En näva frysta räkor
Lagom med frysta Findus "Wok Grönsaker Classic"
(En skvätt kokosmjölk light, när jag har råd att unna mig det)
Rätt mycket Sweet-Chili sås
En skvätt raps-olja
Lime
Soja

Kyckling-variant:
1. Koka nudlarna (För räk-varianten så bara skalar man räkorna och har räkor istället för kyckling.)
2. Hacka/Strimla kycklingen och börja steka i raps-olja
3. Lägg på dom frysta grönsakerna i stekpannan
(4. Häll på kokosmjölken)
5. Häll på soja, sweet chili och lime.
6. Blanda Kyckling blandningen med nudlarna, häll på ännu mer sweet chili (ja, jag missbrukar sweet-chili.. :D) och ät! :)