handdator

Visa fullständig version : blod


chidde
2005-09-19, 21:01
huvudvärk får man av stress, sömnbrist, vätskebrist osv
men varför får man näsblod?

i somras snöt jag mig ganska ofta pga pollenallergin
då kan jag ha förståelse för näsblod
jag vet också att vissa mediciner mot pollenallergi kan ge näsblod, men i år har jag inte använt nån medicin alls och nu var det flera månader sen jag hade en pollenattack, men näsblodet kommer fortfarande

nu får jag näsblod ca 1 gång/dag, ganska irriterande
senast idag på gymmet efter ett set sittande axelpress
och blodet kommer alltid från vänster näsa

nån som vet nåt?

Arne Persson
2005-09-19, 21:08
huvudvärk får man av stress, sömnbrist, vätskebrist osv
men varför får man näsblod?

i somras snöt jag mig ganska ofta pga pollenallergin
då kan jag ha förståelse för näsblod
jag vet också att vissa mediciner mot pollenallergi kan ge näsblod, men i år har jag inte använt nån medicin alls och nu var det flera månader sen jag hade en pollenattack, men näsblodet kommer fortfarande

nu får jag näsblod ca 1 gång/dag, ganska irriterande
senast idag på gymmet efter ett set sittande axelpress
och blodet kommer alltid från vänster näsa

nån som vet nåt?

Locus Kiesselbachi heter den kärlsamling i näsregionen som kan orsaka kraftiga näsblödningar.

MasterChief
2005-09-19, 21:12
Har du torra slemhinnor så räcker det med att luften är torr så kan det börja blöda. Sen underlättar det inte om du håller på gräver efter kråkor. Även medicin som acetylsalicylsyra kan få en att blöda lättare liksom högt blodtryck.

ohah
2005-09-19, 22:22
Förr brände man väl sånt där, typ gick till doktorn och brände näsan så slutade det. Låter värre än det :D

Surfan
2005-09-20, 19:45
du kanske är torr i näsan eller så har du järnbrist

titanic
2005-09-20, 19:50
Locus Kiesselbachi heter den kärlsamling i näsregionen som kan orsaka kraftiga näsblödningar.

Jag har haft rejäla problem just i detta område. Men jag har äntligen fåt hjälp för det.

chidde
2005-09-22, 01:49
hur blir man blöt i näsan igen då?

titanic
2005-09-23, 16:15
hur blir man blöt i näsan igen då?


För min del så var det riktigt torra slemmhinnor.
Kontakta läkaren så kommer du förmodligen få en ut en salva. Jag fick en som heter Terracortril och funkar super :thumbup: