handdator

Visa fullständig version : Äta proteiner när?


Choc
2005-09-19, 18:04
Hej. Är nybörjare på styrketräning. När är det bäst att käka mycket protein med tanke på muskeluppbyggnad? Dvs före/efter träning, när på dagen osv?

King Grub
2005-09-19, 18:15
Jämnt utspritt. Säg var tredje, var fjärde timme under din vakna tid. Gärna före och efter träning, så du har tillgång till aminosyror (byggmaterial) när musklerna behöver det som bäst. Ett par påfyllningar efter träning är bra - en proteindrink efter och mat när man kommer hem, t ex.

Pigge
2005-09-20, 21:18
Jämnt utspritt. Säg var tredje, var fjärde timme under din vakna tid. Gärna före och efter träning, så du har tillgång till aminosyror (byggmaterial) när musklerna behöver det som bäst. Ett par påfyllningar efter träning är bra - en proteindrink efter och mat när man kommer hem, t ex.

Jag är oxå nybörjare. Tar denna tråd.
Jag tänkte prova Gainer Pro med halv port innan och hel port efter. (Hel port =60g Kolhydr. och 22g Protein) alternativt dela på en port till före/efter träning. Tränar 3dgr i veckan. Skall jag ta någon portion under mina lediga dagar? Kan det klassas som överkonsumtion och skada ...njurarna i förlängningen :confused: ?

King Grub
2005-09-20, 21:23
Jag tänkte prova Gainer Pro med halv port innan och hel port efter. (Hel port =60g Kolhydr. och 22g Protein) alternativt dela på en port till före/efter träning.

Den proteinmängden (22 g) kan du ta både före och efter träning.

Skall jag ta någon portion under mina lediga dagar?

Nej.

Kan det klassas som överkonsumtion och skada ...njurarna i förlängningen?