handdator

Visa fullständig version : Det bästa med att vara deprimerad-


Griip
2005-09-19, 13:12
Det bästa med att vara deprimerad eller vara allmänt nere är ju faktiskt att man kan lyssna på så jävla bra musik och "hålla med". Nästan så det väger upp nackdelarna med att vara deprimerad.. :hbang:

RobbeliRobban
2005-09-19, 13:13
Cipramil?

Piranha
2005-09-19, 13:16
Inget , de bästa med att vara deprimerad är att saker kan bara bli bättre.

Griip
2005-09-19, 13:18
Inget , de bästa med att vara deprimerad är att saker kan bara bli bättre.


Bara bättre är alltid BS, kan alltid börja regna osv osv.

Kwon
2005-09-19, 13:20
Det bästa är att man inte bryr sig, så man kan ge alla man ser en propp! :laugh:

Griip
2005-09-19, 13:22
Det bästa är att man inte bryr sig, så man kan ge alla man ser en propp! :laugh:


Fuck yeah :D

Piranha
2005-09-19, 13:22
Det bästa är att man inte bryr sig, så man kan ge alla man ser en propp! :laugh:


haaaaaaa ha ha :D :D Word !!

jwzrd
2005-09-19, 13:26
Det bästa är att man inte bryr sig, så man kan ge alla man ser en propp! :laugh:

*slap* :D

Griip
2005-09-19, 13:29
På tal om det, vad är franska francs(?) värda?

Angel
2005-09-19, 13:30
det bästa är att man kan sitta hör och beklaga sig och att man får PM frå massa söta killar som vill trösta...

Liten Men Fet
2005-09-19, 13:31
Fast det jobbiga är när man går runt och är deprimerad över småsaker som att man är arbetslös och annat sen händer det nåt RIKTIGT tråkigt, hur nere ska man vara då?
Då har man slösat med sitt deprimerande på småsaker..

Dumleman
2005-09-19, 13:32
det bästa är att man kan sitta hör och beklaga sig och att man får PM frå massa söta killar som vill trösta...
Haha stackare där :).

Kwon
2005-09-19, 13:35
det bästa är att man kan sitta hör och beklaga sig och att man får PM frå massa söta killar som vill trösta...

Såna där PM får jag ändå, även utan att beklaga mig... JK!
:laugh:

Tolkia
2005-09-19, 13:43
det bästa är att man kan sitta här och beklaga sig och att man får PM från massa söta killar som vill trösta...
Hmmmm ... det beror nog lite på vem man är som beklagar sig (ett konstaterande som i och för sig borde höja dig ett snäpp ;) ).

Davil
2005-09-19, 14:26
På tal om det, vad är franska francs(?) värda?

Inget alls ? De har euro.

nemd
2005-09-19, 14:30
Finns ju inget som är bra med att vara deppi'

Kwon
2005-09-19, 14:31
Finns ju inget som är bra med att vara deppi'

One thing is positive!

It can only get better...
:thumbup:

Loke
2005-09-19, 14:48
Folk blir så glada så fort man går utanför dörren, ler lite, eller bara låter en dag passera utan att ta livet av sig. Så det blir väldigt lätt att glädja andra.

s_himself
2005-09-19, 15:01
Finns ju inget som är bra med att vara deppi'


haha trodde i:et i deppi va ett utropstecken och läste "Finns ju inget som är bra med att vara depp!"

Då tänkte jag att det finns nog mycet som är bra med att vara depp.. johnny depp ;)

Kwon
2005-09-19, 15:02
haha trodde i:et i deppi va ett utropstecken och läste "Finns ju inget som är bra med att vara depp!"

Då tänkte jag att det finns nog mycet som är bra med att vara depp.. johnny depp ;)

Teh glocalnet humor :thumbup:

aliquis
2005-09-19, 15:07
det bästa är att man kan sitta hör och beklaga sig och att man får PM frå massa söta killar som vill trösta...
jag har inte skickat något pm, de andra är töntar.

Kwon
2005-09-19, 15:08
jag har inte skickat något pm, de andra är töntar.

Thats the spirit Aliquis! :thumbup:

Lallle
2005-09-19, 15:09
The Smiths säger jag bara.

lauria
2005-09-19, 15:11
De enda positiva är att inget kan ju bli sämmre ;)

s_himself
2005-09-19, 15:16
De enda positiva är att inget kan ju bli sämmre ;)


Griip vet att det kan bli sämre. Det kan börja regna.. Sedan kan han åka på en propp!

Kwon
2005-09-19, 15:41
Griip vet att det kan bli sämre. Det kan börja regna.. Sedan kan han åka på en propp!

:laugh:

J.Saarela
2005-09-19, 15:52
det bästa är att man kan sitta hör och beklaga sig och att man får PM frå massa söta killar som vill trösta...


he he fuck det hade jag missat,kan du maila över några bilder så kan jag oxå kanske trösta sen ;)

Trance
2005-09-19, 16:02
Bah,massa fejkdeprimmerade människor här. En äkta depression handlar ju om att det är förjävligt och det kommer att bli värre, sedan dör man.

Det är betryggande på något sätt.

Cilia
2005-09-19, 16:24
det bästa är att man kan sitta hör och beklaga sig och att man får PM frå massa söta killar som vill trösta...
visste att jag gjorde ngt fel!!!!


annars tycker jag det är att man kan gotta sig i sitt eget elände.

grisbil3n
2005-09-19, 16:25
Fattar inte det här med depression, jag har önskat livet ur mig själv ett par gånger, likgiltig helt enkelt. Men jag har fortfarande inte mått dåligt i någon större utsträckning, eller i ordets rätta bemärkelse rättare sagt. Det är alldeles för jävla lätt att hävda att man är deprimerad och fan vet vad. När man sitter i läger och dom torterar en med bambuspön i röven då kan man börja tala om att må dåligt, i annat fall ska man hejda sig lite anser jag.

Bonnie
2005-09-19, 16:37
Det är en jäkla skillnad på att vara lite deppig och ha en riktig depression.
Det finns inget positiv med att ha en depression, det är ett helvete att ta sig ur och man behöver hjälp utifrån, hjälper inte att "ta sig i kragen" tex.

Jag blir illa berörd när det skämtas om sånt även om jag mår bra nu.

AFanatic
2005-09-19, 16:42
Fast det jobbiga är när man går runt och är deprimerad över småsaker som att man är arbetslös och annat sen händer det nåt RIKTIGT tråkigt, hur nere ska man vara då?
Då har man slösat med sitt deprimerande på småsaker..


Haha resurstänkande :laugh:

grisbil3n
2005-09-19, 16:55
Det är en jäkla skillnad på att vara lite deppig och ha en riktig depression.
Det finns inget positiv med att ha en depression, det är ett helvete att ta sig ur och man behöver hjälp utifrån, hjälper inte att "ta sig i kragen" tex.

Jag blir illa berörd när det skämtas om sånt även om jag mår bra nu.

Det tror jag säkert men jag är på samma gång övertygad om att det hela är sprunget ur individen och dennes inställning till omvärlden och inte tvärtom. Man kanske ska ta sig i kragen och fundera lite på sig själv och inte på hur jävligt allt är. Eller göra slag i saken och ta sitt liv om man inte står pall för motgångarna.

Trance
2005-09-19, 17:01
Det tror jag säkert men jag är på samma gång övertygad om att det hela är sprunget ur individen och dennes inställning till omvärlden och inte tvärtom. Man kanske ska ta sig i kragen och fundera lite på sig själv och inte på hur jävligt allt är. Eller göra slag i saken och ta sitt liv om man inte står pall för motgångarna.

Klart det är, det är lika sprunget ur individen när han har bambu i röven. Sedan är det klart att det går att ta sig ur det själv, men man skall gärna tänka i de banorna också. Men ibland orkar man bara inte, när saker bara håller på att gå fel hela tiden.

Sedan att du inte är deprimerad trots att du är ett dumt miffo är ju dock en ledstjärna i mörkret.

grisbil3n
2005-09-19, 17:04
Klart det är, det är lika sprunget ur individen när han har bambu i röven. Sedan är det klart att det går att ta sig ur det själv, men man skall gärna tänka i de banorna också. Men ibland orkar man bara inte, när saker bara håller på att gå fel hela tiden.

Sedan att du inte är deprimerad trots att du är ett dumt miffo är ju dock en ledstjärna i mörkret.

Antar att du lekte lite med orden där men jag helgarderar och säger som så att jag inte är den som ber om ett bambuspö i röven.

Dumt miffo har föga med tråden att göra, jag förmodar att du blev lite ledsen i ögat när jag var den första som inte gullegullresonnerade kring ämnet? Depression som kommer av att man får en överdos av diverse i-landsproblem är löjeväckande.

Dumleman
2005-09-19, 17:08
Depression som kommer av att man får en överdos diverse i-landsproblem är löjeväckande.
Finns föresten depression/självmordstankar någon annanstanns än just i "första världen"?

Slartibartfast
2005-09-19, 17:10
Det tror jag säkert men jag är på samma gång övertygad om att det hela är sprunget ur individen och dennes inställning till omvärlden och inte tvärtom. Man kanske ska ta sig i kragen och fundera lite på sig själv och inte på hur jävligt allt är. Eller göra slag i saken och ta sitt liv om man inte står pall för motgångarna.

Märks att du aldrig haft en depression.

grisbil3n
2005-09-19, 17:11
Märks att du aldrig haft en depression.

Nej jag anser mig vara immun mot det lilla problemet som sagt.

Finns föresten depression/självmordstankar någon annanstanns än just i "första världen"?

Ännu ett argument för hur jävla larvigt det hela är.

Griip
2005-09-19, 17:20
Nej jag anser mig vara immun mot det lilla problemet som sagt.



Ännu ett argument för hur jävla larvigt det hela är.


Tyckte du hade en poäng där först men, du har bara fel.

Håller med bonnie också, stor skillnad på att vara deppig och ha en depression. Däremot förstår jag inte varför det inte går att skämta om? Kan man inte skratta åt sig själv och hur löjlig man är så..

Trance
2005-09-19, 17:20
Finns föresten depression/självmordstankar någon annanstanns än just i "första världen"?

Ja, det är klart det finns.

Bonnie
2005-09-19, 17:24
Jo, man kan skämta om det om man är frisk. Men om en sjuk person ser att det finns sånna som skämtar om det så kan det vara det som utlöser ett självmordsförsök/självmord. Är det det vi vill?

Griip
2005-09-19, 17:24
Ja, det är klart det finns.


depression är make believe så jag tror iaf inte att det är hälften så normalt som här. Att folk mår sämre än oss är det inget tvivel om, inte det jag syftar på.

Griip
2005-09-19, 17:24
Jo, man kan skämta om det om man är frisk. Men om en sjuk person ser att det finns sånna som skämtar om det så kan det vara det som utlöser ett självmordsförsök/självmord. Är det det vi vill?


Tror snarare dina negativa inlägg framkallar självmordstankar, faktiskt.

Bonnie
2005-09-19, 17:25
Du får tro precis vad du vill :)

Tror snarare dina negativa inlägg framkallar självmordstankar, faktiskt.

grisbil3n
2005-09-19, 17:27
Tyckte du hade en poäng där först men, du har bara fel.

Håller med bonnie också, stor skillnad på att vara deppig och ha en depression. Däremot förstår jag inte varför det inte går att skämta om? Kan man inte skratta åt sig själv och hur löjlig man är så..

Vi kan mötas på mitten och säga som så att depression kanske inte har med yttre faktorer att göra, det går inte att rationalisera men ej heller att berättiga i sådana fall. I mina ögon då...

Sedan så vill jag säga att jag inte principiellt ser ner på alla som hävdar att dom lider av depression och jag placerar inte heller mig själv på en pedestal för att jag har varit förskonad från psykisk ohälsa. Men jag anser deifinitivt att äktheten i det det här med diverse psykiska åkommor som dyker upp från ingenstans och fodrar en massa medicinering och terapi kan disskuteras.

Griip
2005-09-19, 17:29
Vi kan mötas på mitten och säga som så att depression kanske inte har med yttre faktorer att göra, det går inte att rationalisera men ej heller att berättiga i sådana fall. I mina ögon då...

Sedan så vill jag säga att jag inte principiellt ser ner på alla som hävdar att dom lider av depression och jag placerar inte heller mig själv på en pedestal för att jag har varit förskonad från psykisk ohälsa. Men jag anser deifinitivt att äktheten i det det här med diverse psykiska åkommor som dyker upp från ingenstans och fodrar en massa medicinering och terapi kan disskuteras.


Ja där vi möts vi, agreed :)

Trance
2005-09-19, 17:43
Vi kan mötas på mitten och säga som så att depression kanske inte har med yttre faktorer att göra, det går inte att rationalisera men ej heller att berättiga i sådana fall. I mina ögon då...

Sedan så vill jag säga att jag inte principiellt ser ner på alla som hävdar att dom lider av depression och jag placerar inte heller mig själv på en pedestal för att jag har varit förskonad från psykisk ohälsa. Men jag anser deifinitivt att äktheten i det det här med diverse psykiska åkommor som dyker upp från ingenstans och fodrar en massa medicinering och terapi kan disskuteras.

Det är väl inte ofta de dyker upp från ingenstans? Det är väl ofta något som händer för att man skall hamna i en depression?

Sedan är en stad i indien världens "självmordshuvudstad" så att det är ett västerländskt problem känns kanske lite fel.

grisbil3n
2005-09-19, 17:53
Det är väl inte ofta de dyker upp från ingenstans? Det är väl ofta något som händer för att man skall hamna i en depression?

Sedan är en stad i indien världens "självmordshuvudstad" så att det är ett västerländskt problem känns kanske lite fel.

Ok, då är vi ju på min planhalva igen? Vad är det då som utlöser dessa grava depressioner om än inte petitesser kan man fråga sig?

Det var inte jag som hävdade att depressioner med mera var ett i-landsfenomen men ok. I Indien badar dom i avloppsvatten och sitter o mumlar på hallmattor hela dagarna så jag har inget att tillägga alls där.

Trance
2005-09-19, 18:11
Ok, då är vi ju på min planhalva igen? Vad är det då som utlöser dessa grava depressioner om än inte petitesser kan man fråga sig?

Det var inte jag som hävdade att depressioner med mera var ett i-landsfenomen men ok. I Indien badar dom i avloppsvatten och sitter o mumlar på hallmattor hela dagarna så jag har inget att tillägga alls där.

Ok, bra att du vet hur de har de i Indien, speciellt inom IT etc.

Jag kan ge ett exempel på något som kan utlösa en depression:

Bli allvarligt sjuk i några månader samtidigt som man är tvungen att göra en hel del arbete. Få medicin som har en del grymma biverkningar. Inte kunna träna alls och gå ner typ allt man har jobbat för i några år. Tvungen att arbeta hela sommaren på grund av saker man lovade innan man blev sjuk. Bli sjuk igen slutet av sommaren, igen medicin och igen grymma biverkningar. Gå ner ännu mer i vikt, medicinen hjälper inte och måste börja en ny stark dos. Måste ändå arbeta på grund av saker man lovat och måste även plugga för att inte bli utsparkad ur högskolan. Har inte festat på evigheter, inte tränat på evigheter. Haft ungefär fem lediga helger sen i våras.

Sedan är jag väl inte jättedeprimmerad, käkar ingen medicin och det kommer väl säkert bli bättre snart. Men även i ett i-land kan man ha riktiga problem.

grisbil3n
2005-09-19, 18:24
Ok, bra att du vet hur de har de i Indien, speciellt inom IT etc.

Jag kan ge ett exempel på något som kan utlösa en depression:

Bli allvarligt sjuk i några månader samtidigt som man är tvungen att göra en hel del arbete. Få medicin som har en del grymma biverkningar. Inte kunna träna alls och gå ner typ allt man har jobbat för i några år. Tvungen att arbeta hela sommaren på grund av saker man lovade innan man blev sjuk. Bli sjuk igen slutet av sommaren, igen medicin och igen grymma biverkningar. Gå ner ännu mer i vikt, medicinen hjälper inte och måste börja en ny stark dos. Måste ändå arbeta på grund av saker man lovat och måste även plugga för att inte bli utsparkad ur högskolan. Har inte festat på evigheter, inte tränat på evigheter. Haft ungefär fem lediga helger sen i våras.

Sedan är jag väl inte jättedeprimmerad, käkar ingen medicin och det kommer väl säkert bli bättre snart. Men även i ett i-land kan man ha riktiga problem.

Taskigt läge men jag vill hävda att det finns dom som har det bra mycket jävligare. Fast jag kan ju inte sitta o pissa på dina problem, men du har fortfarande mat på bordet och tak över huvudet (?). Högskolan kan du hoppa av, löften kan du bryta även om det svider. Men om du lever för dina studier och människorna du lovat så är det ju inte mycket o tala om.

Sedan så säger ju du själv att du inte är jättedeprimerad, det faktum att du fortsätter att både plugga och jobba talar ju för att du har din psykiska hälsa kvar? Mig veterligen så innebär en depression att du klappar ihop rätt rejält och att du inte klarar av att leva ditt liv så att säga, och däri ligger problemet primärt, att du mår så dåligt att ingenting funkar. Inte att du bara mår dåligt...

Eller?

High1ander
2005-09-19, 18:47
Det bästa är att man inte bryr sig, så man kan ge alla man ser en propp! :laugh:
Som en lodis sa da en polare bad honom att ta det lugnt "I don't have to idiot!"

Trance
2005-09-19, 18:56
Taskigt läge men jag vill hävda att det finns dom som har det bra mycket jävligare. Fast jag kan ju inte sitta o pissa på dina problem, men du har fortfarande mat på bordet och tak över huvudet (?). Högskolan kan du hoppa av, löften kan du bryta även om det svider. Men om du lever för dina studier och människorna du lovat så är det ju inte mycket o tala om.

Sedan så säger ju du själv att du inte är jättedeprimerad, det faktum att du fortsätter att både plugga och jobba talar ju för att du har din psykiska hälsa kvar? Mig veterligen så innebär en depression att du klappar ihop rätt rejält och att du inte klarar av att leva ditt liv så att säga, och däri ligger problemet primärt, att du mår så dåligt att ingenting funkar. Inte att du bara mår dåligt...

Eller?

Nej, man kan hamna i en kort depression för att gymmet var stängt. Det är ju en som går över rätt snabbt dock.

Sedan angående mina problem, ja det finns mängder som har värre. Men det blir lite som ät upp din mat för det finns barn i afrika som svälter. Det är inte relevant. Dessutom klart jag har min psykiska hälsa kvar, men depression kan ju vara att man bara är i ett konstant tungsinne, man kan fortfarande jobba etc. Sedan vet jag inte om hoppa av högskolan skulle göra mig så jätteglad, borde ju snarare förstärka att allt är helvete just nu?

Sedan så tror jag det mesta handlar om att du inte vet vad du pratar om tyvärr, jag pratar inte om mig nu då jag inte har så allvarliga problem. Men att säga att folk hamnar i depressioner på grund av petitesser bara för att vi lever i Sverige känns ju som ett rätt dumt uttalande.

Läs på lite om depression:
http://www.ne.se/jsp/search/article.jsp?i_art_id=152378&i_word=depression

Bonnie
2005-09-19, 19:20
Håller med Trance, men känner ingen anledning till att ta upp min story här.
Jag ser framåt istället och försöker lära mig vad jag mår bra av och hålla mig ifrån det jag mår dåligt av. :)

Slartibartfast
2005-09-20, 07:57
Jag hoppas du själv eller någon av dina nära får känna på en depression en vacker dag. Tills den dagen kan du bara suga min rock n' roll. :thumbup:

John M
2005-09-20, 08:01
Det bästa med en depression är väl att man förmodligen blir starkare efteråt...mentalt då :)

grisbil3n
2005-09-20, 08:36
Har en individ i släkten som har bettet sig jävligt illa, grinat och tjatat om självmord och skit. Därav min lite aviga inställning kanske...