handdator

Visa fullständig version : Slut med tjejen efter 7,5 år.


Honn
2005-09-18, 20:58
Efter 7,5 underbara år har det otänkbara skett. I går gjorde vi slut. Bristen på gemensamma intressen blev för mycket. De känslor vi har för varandra räckte inte längre som bas för ett gemensamt liv. Vi älskar fortfarande varandra, men det räcker bara inte längre.
Visste inte att man kunde ha så här ont. Har inte ens i i mina värsta mardrömmar kunnat föreställa mig saknaden och smärtan av att inte ha henne kvar. Veta att jag aldrig får somna med henne mer. Har aldrig gråtit så här mycket i mitt liv.

Behövde bara skriva av mig lite.

Bärs
2005-09-18, 21:00
Beklagar det skedda. Kan säkert kännas tungt en lång tid.

Allan
2005-09-18, 21:00
Beklagar verkligen


allan

Lasse Kongo
2005-09-18, 21:01
Låter inte alls kul, men då var det ju knappast menat att det skulle vara ni 2 resten av livet, så du får se på det lite positivt (om det nu går) och tänka att din drömkvinna som ska följa dig resten av ditt liv finns där ute någonstans...

Grahn
2005-09-18, 21:01
Beklagar :(

Fatalist
2005-09-18, 21:01
Beklagar verkligen!

Kan inte ens föreställa mig hur fruktansvärt det måste kännas! :(

Griip
2005-09-18, 21:01
Know the feeling dude. Var inga 7.5 år men nästan hälften iaf. Hade innan det inte en aning om hur det var att må riktigt dåligt.

Går inte att säga nåt som lindrar vad jag vet om, det enda man kan säga är "Det går över", förr eller senare. Gör det inte till en lång process bara.

Lillgrabben
2005-09-18, 21:01
Efter 7,5 underbara år har det otänkbara skett. I går gjorde vi slut. Bristen på gemensamma intressen blev för mycket. De känslor vi har för varandra räckte inte längre som bas för ett gemensamt liv. Vi älskar fortfarande varandra, men det räcker bara inte längre.
Visste inte att man kunde ha så här ont. Har inte ens i i mina värsta mardrömmar kunnat föreställa mig saknaden och smärtan av att inte ha henne kvar. Veta att jag aldrig får somna med henne mer. Har aldrig gråtit så här mycket i mitt liv.

Behövde bara skriva av mig lite.


Det var tråkigt.

Yankeee
2005-09-18, 21:02
Trist som fan. Tyckte det var tungt efter 2 år, kan inte ens föreställa mig hur det känns efter 7 :| Även fast jag inte känner er så dedikerar jag nästa låt till er :)

AFanatic
2005-09-18, 21:02
Trist :(

MilkmaN
2005-09-18, 21:03
Efter 7,5 underbara år har det otänkbara skett. I går gjorde vi slut. Bristen på gemensamma intressen blev för mycket. De känslor vi har för varandra räckte inte längre som bas för ett gemensamt liv. Vi älskar fortfarande varandra, men det räcker bara inte längre.
Visste inte att man kunde ha så här ont. Har inte ens i i mina värsta mardrömmar kunnat föreställa mig saknaden och smärtan av att inte ha henne kvar. Veta att jag aldrig får somna med henne mer. Har aldrig gråtit så här mycket i mitt liv.

Behövde bara skriva av mig lite.

Och jag tyckte slutet efter 6 månader var jävligt *slap*

Rock'nRoll
2005-09-18, 21:03
Efter 7,5 underbara år har det otänkbara skett. I går gjorde vi slut. Bristen på gemensamma intressen blev för mycket. De känslor vi har för varandra räckte inte längre som bas för ett gemensamt liv. Vi älskar fortfarande varandra, men det räcker bara inte längre.
Visste inte att man kunde ha så här ont. Har inte ens i i mina värsta mardrömmar kunnat föreställa mig saknaden och smärtan av att inte ha henne kvar. Veta att jag aldrig får somna med henne mer. Har aldrig gråtit så här mycket i mitt liv.

Behövde bara skriva av mig lite.


Fy fan. 7,5 år är inte att leka med.

nemd
2005-09-18, 21:03
Tråkigt o höra, jag beklagar verkligen :(

Se nu bara till att inte gå ner i nåt deppträsk, utan försök hålla det hela upp på en hyffsad nivå.

JJ
2005-09-18, 21:03
Trist, jag har väl gjort något liknande en gång i tiden och det kommer att vara tufft ett tag. Lider med dig.

Griip
2005-09-18, 21:04
Låter inte alls kul, men då var det ju knappast menat att det skulle vara ni 2 resten av livet, så du får se på det lite positivt (om det nu går) och tänka att din drömkvinna som ska följa dig resten av ditt liv finns där ute någonstans...


Precis! Inte för att förolämpa mig själv eller min före detta men att vi inte längre är ihop har faktiskt varit en skitpositiv grej nu när man kommit ur skiten. Trodde inte det fanns några drömkvinnor förut, och att allt och alla var vad man gjorde det till. Men som sagt, det finns en person(eller flera, förmodligen, men bara en som är mest perfekt :P) som passar dig bättre.

Callister
2005-09-18, 21:04
Fan vad tråkigt...

delta_mats
2005-09-18, 21:04
Beklagar så mycket! Just nu känns allt hopplöst och väldigt jobbigt kan jag tänka mig. Har varit i din sits.
Men med tiden kommer det kännas bättre, och till slut kommer dina sår att vara läkta. Och du kommer ha fina minnen kvar.
Var med dina vänner och familj så mycket du kan nu.

mystic[-_-]
2005-09-18, 21:05
beklagar :/

clash
2005-09-18, 21:06
Vafan jag säger ju det!!!! BRUDAR SUGER!!!!!!

ok, här är iallafall en liten grejj som kan funka för att ta udden av det, du mår antagligen nu så jävla dåligt att du inte kan fatta att du fortfarande orkar stå upp. INGEN kan förstå hur fruktansvärt jävla hemskt du mår tänker du... Faktum är att det du går igenom nu, går 6 miljarder människor igenom. De som har lite tur går igenom det flera ggr dessutom.

Det är livet och det är så det är. Höjj hakan och kom ihåg att livet är som en berg o dalbana. Toppar och dalar. Men våga alltid för det är topparna man minns och dalarna glömmer man med tiden.

Angel
2005-09-18, 21:09
Hmm, om man verkligen älskar varandra spelar väl bristen på gemensamma intressen ingen roll? Man vill väl inte vara ihop med en kopia av sig själv? Men känndes det fel va det ju självklart rätt att göra slut.

Hoppas du mår bättre snart.

GymTT
2005-09-18, 21:10
Vafan jag säger ju det!!!! BRUDAR SUGER!!!!!!

ok, här är iallafall en liten grejj som kan funka för att ta udden av det, du mår antagligen nu så jävla dåligt att du inte kan fatta att du fortfarande orkar stå upp. INGEN kan förstå hur fruktansvärt jävla hemskt du mår tänker du... Faktum är att det du går igenom nu, går 6 miljarder människor igenom. De som har lite tur går igenom det flera ggr dessutom.

Det är livet och det är så det är. Höjj hakan och kom ihåg att livet är som en berg o dalbana. Toppar och dalar. Men våga alltid för det är topparna man minns och dalarna glömmer man med tiden.


:thumbup:

Honn
2005-09-18, 21:11
Tack alla. Trodde inte gamla klyschor som att tiden läker alla sår skulle hjälpa, men de gör de. Jag vet att jag kommer att repa mig efterom jag sett andra göra det, men just nu är allt ganska svart. Jag har bestämmt mig för att se till att klara mig. Jag vägrar deka ner mig. Jag har för mycket respekt för mig, henne och det vi hade för att gå under. Men det kommer fan inte vara lätt.
Återigen tack. Även främlingars stöd räknas.

bubbe
2005-09-18, 21:11
Vafan jag säger ju det!!!! BRUDAR SUGER!!!!!!

ok, här är iallafall en liten grejj som kan funka för att ta udden av det, du mår antagligen nu så jävla dåligt att du inte kan fatta att du fortfarande orkar stå upp. INGEN kan förstå hur fruktansvärt jävla hemskt du mår tänker du... Faktum är att det du går igenom nu, går 6 miljarder människor igenom. De som har lite tur går igenom det flera ggr dessutom.

Det är livet och det är så det är. Höjj hakan och kom ihåg att livet är som en berg o dalbana. Toppar och dalar. Men våga alltid för det är topparna man minns och dalarna glömmer man med tiden.

faan, har nog aldrig hört ett så sant uttalande, och dessutom från The Clash.

Honn: livet kan verkligen vara hårt, försök träffa lite vänner bara så du inte fastnar på något vis.

Diana
2005-09-18, 21:13
Fy fasen asså :( beklagar verkligen ja me!
FINNS ju inte mkt som är hemskare än att bryta från den man älskar över allt annat...*cry*

Griip
2005-09-18, 21:13
Tack alla. Trodde inte gamla klyschor som att tiden läker alla sår skulle hjälpa, men de gör de. Jag vet att jag kommer att repa mig efterom jag sett andra göra det, men just nu är allt ganska svart. Jag har bestämmt mig för att se till att klara mig. Jag vägrar deka ner mig. Jag har för mycket respekt för mig, henne och det vi hade för att gå under. Men det kommer fan inte vara lätt.
Återigen tack. Även främlingars stöd räknas.

"Gå inte ner i deppträsket" kan vara ett bra tips, själv föredrar jag att sjunka så lågt man kan för att inse att det är dags att resa sig upp igen. Men kanske inte funkar för alla. Och som clash sa, inga nerförsbackar utan uppförsbackar.

Helena B
2005-09-18, 21:15
Har oxå varit där, men har precis kommit upp ur träsket. Man hamnar där vare sig man vill eller ej. Okej nu är ju jag tjej, vet inte om killar hanterar saken annorlunda. Men det bästa i början är att älta och prata om det, så mycket du kan tills du själv blir så less på det att du tar dig i kragen. Ha i åtanke att hon går igenom precis samma sak och att du absolut inte är ensam om det här, även fast det kan kännas så för stunden. Mitt tips är att inte ha någon kontakt med henne, du kommer bara att dra ut på lidandet då. Det är bara att försöka radera allt som har med henne att göra. Det kanske låter hårt men ju tidigare du gör det desto fortare går sorgeprocessen över...OCH när du har tagit dig ur det så kommer du ha en ny självinsikt och du kommer då att förstå varför ni inte är menade för varandra. Kanske inte så mycket till tröst. För jag vet att ingenting kan trösta för stunden. Men stå ut, de första dagarna..veckorna är som hemskast och det blir faktiskt bättre, även fast du inte tror det just nu. Jag vet precis hur du känner det och jag lider så otroligt mycket med dig, har själv aldrig varit med om något värre. Skriv av dig så mycket du kan här, finns många här som vill hjälpa dig....

scythe
2005-09-18, 21:15
Beklagar. :( Känslan är fruktansvärd.



Som en vis man en gång sa till mig (något i den här stilen): "It will pass. Like a painful kidney stone, it will pass."

Och det är sant.

Jorgen
2005-09-18, 21:15
Tråkigt att höra vännen. :(
Och hur klyschigt det än är så ordnar det sig alltid.
Hoppas att ni inte skiljs som ovänner utan kan tänka tillbaka på alla dom fina stunder ni har haft.

Fagen
2005-09-18, 21:17
Beklagar.
Enda rådet jag kan ge, om du nu vill ha ett sådant, är att du aktiverar dig mycket istället för att sitta ensam och grubbla över det som hänt för det hjälper inte, tro mig.
I övrigt kan jag bara hänvisa till Clash inlägg.

Honn
2005-09-18, 21:17
Vafan jag säger ju det!!!! BRUDAR SUGER!!!!!!

ok, här är iallafall en liten grejj som kan funka för att ta udden av det, du mår antagligen nu så jävla dåligt att du inte kan fatta att du fortfarande orkar stå upp. INGEN kan förstå hur fruktansvärt jävla hemskt du mår tänker du... Faktum är att det du går igenom nu, går 6 miljarder människor igenom. De som har lite tur går igenom det flera ggr dessutom.

Det är livet och det är så det är. Höjj hakan och kom ihåg att livet är som en berg o dalbana. Toppar och dalar. Men våga alltid för det är topparna man minns och dalarna glömmer man med tiden.
Du har iofs rätt i nästan allt du skrev, men att brudar suger håller jag inte med om. Det var säkert med en viss glimt i ögat, men jag har lite svårt att uppfatta sånt nu.

clash
2005-09-18, 21:18
Du har iofs rätt i nästan allt du skrev, men att brudar suger håller jag inte med om. Det var säkert med en viss glimt i ögat, men jag har lite svårt att uppfatta sånt nu.

Berätta för henne hur mycket du tänder på det bara och kom ihåg att får att "få" måste man ibland "ge" :D

nordlander
2005-09-18, 21:19
Ohh...jobbigt som fan :( har varit där själv flera ggr. Både långa och korta förhållanden. Men inte förräns nu har jag börjat inse att det faktiskt tog slut av en anledning och man kanske skulle ha hittat nån ny. Svårt att tänka så i din situation men om ett tag kommer du över det.

iNCREDiBLE
2005-09-18, 21:22
Clash: *yourock* (tror dock att bolio hade kunnat säga det bättre *sakna*)

Honn
2005-09-18, 21:23
Berätta för henne hur mycket du tänder på det bara och kom ihåg att får att "få" måste man ibland "ge" :D
Nu ser jag glimten i ögat. Fick mig att le.

Jörgen: Vi skilja åt som de bästa vänner. Det gör det hela lättare och svårare på en och samma gång. vi har båda känslorna kvar, men de räcker inte att bygga ett liv på.

Aja, nu måste jag sova för att orka med. Blir många täta besök hos vänner framöver.

Lasse Kongo
2005-09-18, 21:23
Nej, brudar suger inte (eller jo, beror ju på hur man ser det ;) )

Tycker mest Clash inlägg är fjantigt, blir lite småirriterad... beror ju på var man träffar sina tjejer, på krogen får man ju räkna med att få avskrapet/psykiska offer.

Honn: Tjejer suger verkligen inte, tjejer är det bästa som finns, ibland undrar man om inte en del killar förstår att det KAN vara dem själva det är fel på.

Klart det finns dåliga tjejer, såsom det finns dåliga killar, och som sagt; din livs kärlek kommer bara ploppa upp en vacker dag, den rätta kärleken kan man inte leta efter på krogen 02:45

Take care

Clash: kan du inte starta en tråd och utveckla ditt hat mot det kvinnliga släktet, du måste fan varit med om hemska upplevelser när det gäller tjejer?

scythe
2005-09-18, 21:25
En uppmuntrande bild.

http://www.wingan.net/cheerup/3-toedsloth.jpg

clash
2005-09-18, 21:25
Nej, brudar suger inte (eller jo, beror ju på hur man ser det ;) )

Tycker mest Clash inlägg är fjantigt, blir lite småirriterad... beror ju på var man träffar sina tjejer, på krogen får man ju räkna med att få avskrapet/psykiska offer.

Honn: Tjejer suger verkligen inte, tjejer är det bästa som finns, ibland undrar man om inte en del killar förstår att det KAN vara dem själva det är fel på.

Klart det finns dåliga tjejer, såsom det finns dåliga killar, och som sagt; din livs kärlek kommer bara ploppa upp en vacker dag, den rätta kärleken kan man inte leta efter på krogen 02:45

Take care

men fetknopp läs igen nu!! vafan e livet utan brudar, men dom kan va rätt jobbiga med eller hur?

iNCREDiBLE
2005-09-18, 21:25
En uppmuntrande bild.

http://www.wingan.net/cheerup/3-toedsloth.jpg

hahahahah :laugh:

Lasse Kongo
2005-09-18, 21:28
men fetknopp läs igen nu!! vafan e livet utan brudar, men dom kan va rätt jobbiga med eller hur?

Vi får starta en egen tråd om detta och inte sabba Honns tråd :D

Ja, klart de kan vara jobbiga, men det kan ju du/jag/vi med, på dig låter det ofta som att alla brudar är horor och knullar för en kaka, speciellt svenska brudar, det är fan inte riktigt så mannen, möjligen på krogen som sagt, men det är en annan historia, dit går man för att k n u l l a och inget annat, kille som tjej.

Herkulez
2005-09-18, 21:29
trist =/

Johan_P
2005-09-18, 21:30
Beklagar verkligen :( Livet är som en berg-och-dal-bana.

GymTT
2005-09-18, 21:31
Clash: *yourock* (tror dock att bolio hade kunnat säga det bättre *sakna*)


Vart är bolio?

Jense
2005-09-18, 21:31
du ska veta honn, att vi är här för dig. behöver du snacka så säg till

AFanatic
2005-09-18, 21:32
En uppmuntrande bild.

http://www.wingan.net/cheerup/3-toedsloth.jpg


Var fick du den ifrån? Den är fr min privata samling bilder.

iNCREDiBLE
2005-09-18, 21:33
Vart är bolio?

King Grub skrev att han var bannad i en tråd som sedan blev borttagen fort som fan... *cry*

clash
2005-09-18, 21:33
Vart är bolio?

Ja vart är bolio? jag vill oxå ha tag i han!

abbe
2005-09-18, 21:33
Hmm, om man verkligen älskar varandra spelar väl bristen på gemensamma intressen ingen roll? Man vill väl inte vara ihop med en kopia av sig själv?
Faktiskt så spelar det en avgörande roll. När våra hjärnor under evolutionen växte så var en nytta/anledning för att kunna sätta upp kortsiktiga mål, som tidsnog blev långsiktiga mål. Vi har i alla tider varit målinriktade för det har gynnat oss och enkelt översatt idag i ett förhållande så tar det oftast slut när man inte ser ett gemensamt mål.

För många kan det vara när barnen flugit ut, när huset är betalt och trädgården är färdigbyggd eller rent av när man kommer på att man inte har ngt gemensamt. Ofta hör man talas om att man "vuxit ifrån" varann och separerar men det är i nästan alla fall just att man inte längre har gemensamma mål. Tänk själv på de kompisar ni haft genom tiden och varför ni en dag inte längre vill träffas, fast ingen av er har gjort ngt fel.

Så vill ni ha ett långt förhållande med er partner eller en kompis för den delen så se till att ni inte går för lång tid utan ett gemensamt mål. Det är en programmerad funktion i vår hjärna.

LexSinner
2005-09-18, 21:33
sannerligen en trist händelse :(

Angus
2005-09-18, 21:37
tråkigt att höra men efter regn kommer solsken och livet blir bättre

RobbeliRobban
2005-09-18, 21:38
Beklagar. Men här är en lista över saker som troligtvis varit otänkbara innan som du kan gotta dig med nu.

* Helger helt vigda åt TV-spel (Tekken marathon)
* obskyr kosthållning (kyckling och pannkakor varje dag i tre månader)
* Femtimmars gympass
* Äta middag till dödsmetall
* Hel- och halvflummiga polare som sover över i en vecka
* Klä dig precis hur du vill
* Hälsa på någon släkting som lagar god mat men som inte hon gillar, varenda dag om du vill
* Vilda folkölspartaj med åttiotalets bästa vuxenfilmer

Lite smaklöst, men kanske en liten uppmuntran.

Griip
2005-09-18, 21:40
Beklagar. Men här är en lista över saker som troligtvis varit otänkbara innan som du kan gotta dig med nu.

* Helger helt vigda åt TV-spel (Tekken marathon)
* obskyr kosthållning (kyckling och pannkakor varje dag i tre månader)
* Femtimmars gympass
* Äta middag till dödsmetall
* Hel- och halvflummiga polare som sover över i en vecka
* Klä dig precis hur du vill
* Hälsa på någon släkting som lagar god mat men som inte hon gillar, varenda dag om du vill
* Vilda folkölspartaj med åttiotalets bästa vuxenfilmer

Lite smaklöst, men kanske en liten uppmuntran.

Du borde skriva mer i mina "jag har inget att göra och livet suger" trådar. Fanns 2-3 saker där jag inte gjort än
:bow:

Grisen
2005-09-18, 21:43
Beklagar verkligen.

Zpliff
2005-09-18, 21:44
Lider med dig, har varit där själv och jag förstår att allt känns väldigt svart just nu. Men upp med hakan, det går över efter ett tag och de fina minnena av det ni hade kommer alltid vara kvar :) Ett kapitel är över och det kommer definitivt ett nytt med nya saker du kommer glädjas över när sorgen försvunnit.

Just hang in there :)

Bobo
2005-09-18, 22:01
:( Usch vad trist :(

Är i ungefär samma sits själv och det är så gräsligt jobbigt att ta sig igenom för båda *cry* men du kanske kan trösta dig med att ni båda känner på samma sätt och kan stötta varandra??
I mitt fall är det inte så tyvärr utan en kämpar emot med alla medel. Hemskt att såra någon man älskar eftersom det inte är ömsesidigt, men ofrånkomligt *cry*

Hoppas ni båda kan gå vidare som vänner.

Piranha
2005-09-18, 22:47
Beklagar mannen , du har verkligen mina sympatier, förhoppningsvis har du i allafall en vän för livet i henne.

formula4shape
2005-09-18, 23:25
keep on going!

mmartin
2005-09-18, 23:25
oj jag mår piss med dig... vet känslan!! hade 5 år med min, men vi bröt inte vänligt utan jag fick istället lögner, otrohet osv kastat i ansiktet... känns overkligt o man kan inte förklara det..

Vet inte om jag gjorde rätt eller fel men lovesongs, tårar o ensamhet i 2-3 dagar i sträck hade jag sen var jag redo för att träffa polare o så igen, alla tacklar det på olika sätt men det kändes skönt för mig. Tiden läker alla sår, visst sant men hjälper inte nu, du kommer inte må bra bara så där utan bearbeta det lite själv.. kan inte göra på annat sätt ju..

Nu ca 5 månader senare mår jag ok iaf, visst man undrar ju vad som egentligen hänt o man kan ju bli deppig ibland men inte som förr. Det löser sig ska du se, allt har en mening...

Hursomhelst, ta det lugnt o hoppas allt blir bra fort för dig, och visst hjälper stöd även av främlingar, tyckte jag enormt iaf...

larre
2005-09-18, 23:28
Fy fan jag känner direkt av den där känslan man får i maggropen, så ruggigt hemskt. Hoppas du reder dig.

obesogen
2005-09-18, 23:54
Aj då. Jag vet hur det känns. I svåra tider är mitt tips att det ändå var menat att det skulle bli som det blev, annars hade hade du/hon aldrig tänkt tanken.
Och glöm inte att det finns inget ont som inte för något gott med sig.

Endumen
2005-09-19, 00:14
Efter 7,5 underbara år har det otänkbara skett. I går gjorde vi slut. Bristen på gemensamma intressen blev för mycket. De känslor vi har för varandra räckte inte längre som bas för ett gemensamt liv. Vi älskar fortfarande varandra, men det räcker bara inte längre.
Visste inte att man kunde ha så här ont. Har inte ens i i mina värsta mardrömmar kunnat föreställa mig saknaden och smärtan av att inte ha henne kvar. Veta att jag aldrig får somna med henne mer. Har aldrig gråtit så här mycket i mitt liv.

Behövde bara skriva av mig lite.


Åh, faan va tungt. Lider med dig

Gabriel_
2005-09-19, 00:38
fan va tråkigt... me nsom dom säger du måst egå vidare och förstå att det finns andra tjejer där ute som är minst lika trevliga och sköna.

chidde
2005-09-19, 01:08
Faktiskt så spelar det en avgörande roll. När våra hjärnor under evolutionen växte så var en nytta/anledning för att kunna sätta upp kortsiktiga mål, som tidsnog blev långsiktiga mål. Vi har i alla tider varit målinriktade för det har gynnat oss och enkelt översatt idag i ett förhållande så tar det oftast slut när man inte ser ett gemensamt mål.

För många kan det vara när barnen flugit ut, när huset är betalt och trädgården är färdigbyggd eller rent av när man kommer på att man inte har ngt gemensamt. Ofta hör man talas om att man "vuxit ifrån" varann och separerar men det är i nästan alla fall just att man inte längre har gemensamma mål. Tänk själv på de kompisar ni haft genom tiden och varför ni en dag inte längre vill träffas, fast ingen av er har gjort ngt fel.

Så vill ni ha ett långt förhållande med er partner eller en kompis för den delen så se till att ni inte går för lång tid utan ett gemensamt mål. Det är en programmerad funktion i vår hjärna.

en :bow: för abbe!!

lider med dig honn
under dessa 7,5 åren har hon antagligen lyckats bli mycket mer än en flickvän... give it some time

Kwon
2005-09-19, 06:17
Faktiskt så spelar det en avgörande roll. När våra hjärnor under evolutionen växte så var en nytta/anledning för att kunna sätta upp kortsiktiga mål, som tidsnog blev långsiktiga mål. Vi har i alla tider varit målinriktade för det har gynnat oss och enkelt översatt idag i ett förhållande så tar det oftast slut när man inte ser ett gemensamt mål.

För många kan det vara när barnen flugit ut, när huset är betalt och trädgården är färdigbyggd eller rent av när man kommer på att man inte har ngt gemensamt. Ofta hör man talas om att man "vuxit ifrån" varann och separerar men det är i nästan alla fall just att man inte längre har gemensamma mål. Tänk själv på de kompisar ni haft genom tiden och varför ni en dag inte längre vill träffas, fast ingen av er har gjort ngt fel.

Så vill ni ha ett långt förhållande med er partner eller en kompis för den delen så se till att ni inte går för lång tid utan ett gemensamt mål. Det är en programmerad funktion i vår hjärna.


Tråkigt att höra Honn! Du har mina sympatier!

Ja, självklart skall Abbe komma med en evolutionsfaktor, då kan man ju slänga "opposites attract"-teorin i sjön! Opposites attract varar nog inte lika länge.

Det som är ännu tråkigare är när man lämnar varandra som ovänner.

hangatyr
2005-09-19, 08:12
fy fan.
sådana här saker är bara hemska. jag lider med dig, Honn och vet precis hur jävla ont det gör. Men man kan inte vara ett par om man känner att det itne funkar längre, ett förhållande kan inte vila på gamla meriter och när man känner att det är dags att gå vidare så är det verkligen dags att gå vidare, hur ofattbart ont det än gör. På sikt är det av godo: ni skiljs åt som vänner.

Men: efter regn kommer solsken, om ett par veckor kommer du inte gråta längre, sedan kommer smärtan sakta klinga av.

Angel
2005-09-19, 08:50
ibland önskar man att man hade haft styrka att bryta upp...

Angel
2005-09-19, 08:53
Faktiskt så spelar det en avgörande roll. När våra hjärnor under evolutionen växte så var en nytta/anledning för att kunna sätta upp kortsiktiga mål, som tidsnog blev långsiktiga mål. Vi har i alla tider varit målinriktade för det har gynnat oss och enkelt översatt idag i ett förhållande så tar det oftast slut när man inte ser ett gemensamt mål.

För många kan det vara när barnen flugit ut, när huset är betalt och trädgården är färdigbyggd eller rent av när man kommer på att man inte har ngt gemensamt. Ofta hör man talas om att man "vuxit ifrån" varann och separerar men det är i nästan alla fall just att man inte längre har gemensamma mål. Tänk själv på de kompisar ni haft genom tiden och varför ni en dag inte längre vill träffas, fast ingen av er har gjort ngt fel.

Så vill ni ha ett långt förhållande med er partner eller en kompis för den delen så se till att ni inte går för lång tid utan ett gemensamt mål. Det är en programmerad funktion i vår hjärna.


Men om man inte har något mål då? Jag tycker iallfall att om man älskar någon så intresserar man sig för den personens intressen, det har alltid jag gjort i mina förhållanden. Dessutom lär man sig väldigt mycket nytt på vägen.

Honn
2005-09-19, 09:18
Men om man inte har något mål då? Jag tycker iallfall att om man älskar någon så intresserar man sig för den personens intressen, det har alltid jag gjort i mina förhållanden. Dessutom lär man sig väldigt mycket nytt på vägen.
Tyvärr är intressera sig för den andres intressen inte alltid samma sak som att dela dem. I längden så visade det sig vara viktigt att ha några gemensamma saker man brinner för. Jag hade/har inte nått den punkt där känslorna inte räcker, men jag förstår att det inte gjorde det för henne. Visst, vissa klarar sig längre än andra utan dem än vad andra gör och vissa klarar sig säkert utan. Vi gjorde det inte. Jag är ändå på ett sätt glad att det skedde nu och inte om 5 år då barn och villa kanske skulle var inblandade.

Axon
2005-09-19, 09:36
Beklagar verkligen.

Håll ut HONN, det är bara fråga om några månader eller kanske till o med veckor och sen är du igång igen :)

tinus
2005-09-19, 09:43
Lider verkligen med dig!!Vet precis hur jobbigt det är.. :(

Men som du skrev,man får försöka se det som att det var bättre att det skedde nu än om några år. ;)

Jay-Z
2005-09-19, 09:45
Verkligen ledsen. :(

Kwon
2005-09-19, 09:48
Men om man inte har något mål då? Jag tycker iallfall att om man älskar någon så intresserar man sig för den personens intressen, det har alltid jag gjort i mina förhållanden. Dessutom lär man sig väldigt mycket nytt på vägen.

Klart! Fysisk attraktion och andra saker kan starta en relation.

Dock tror jag att en relation varar längre där båda har gemensamma intressen.

Man kan lära sig en hel del nytt på vägen, men sedan när man inser att båda går åt olika håll till slut, kan det som var intressant i början inte räcka till etc.

Griip
2005-09-19, 09:58
Klart! Fysisk attraktion och andra saker kan starta en relation.

Dock tror jag att en relation varar längre där båda har gemensamma intressen.

Man kan lära sig en hel del nytt på vägen, men sedan när man inser att båda går åt olika håll till slut, kan det som var intressant i början inte räcka till etc.


Jag tror sjukt många förhållanden varar för att det är svårt att bryta upp och för att det aldrig riktigt "kommer läge" till att göra slut. Gemensamma intressen eller helt enkelt att man gillar/älskar den andras personlighet(som då kan förändras med tiden "man växer ifrån varandra").

Kwon
2005-09-19, 10:05
Jag tror sjukt många förhållanden varar för att det är svårt att bryta upp och för att det aldrig riktigt "kommer läge" till att göra slut. Gemensamma intressen eller helt enkelt att man gillar/älskar den andras personlighet(som då kan förändras med tiden "man växer ifrån varandra").

Klart folk utvecklas/förändras med åren. Det gör båda två, ibland med varandra, ibland åt olika håll.

Det som var attraktiv/intressant då kanske inte är det nu etc.

Men har man gemensamma intressen kan det underlätta tror jag. Varar längre.

Men Paula Abduls "Opposites Attract" funkar det med, iaf till en början.

Metal_boy_
2005-09-19, 10:05
Tyvärr är intressera sig för den andres intressen inte alltid samma sak som att dela dem. I längden så visade det sig vara viktigt att ha några gemensamma saker man brinner för. Jag hade/har inte nått den punkt där känslorna inte räcker, men jag förstår att det inte gjorde det för henne. Visst, vissa klarar sig längre än andra utan dem än vad andra gör och vissa klarar sig säkert utan. Vi gjorde det inte. Jag är ändå på ett sätt glad att det skedde nu och inte om 5 år då barn och villa kanske skulle var inblandade.



Alltid tråkigt att höra när nån råkar ut för det här. Det värsta är att man inser vad man hade när det är över om man tidigare tagit det för givet. Har ni provat andra vägar än att bryta upp?

Honn
2005-09-19, 10:29
Har ni provat andra vägar än att bryta upp?
Jo. Vi har testat en del vid tidigare tillfällen och lyckats hålla ihop, men de den här gången är det inte lönt att prova. Det kanske hade gått förlänga det ett tag om båda verkligen ansträngde sig och ruckade på vem vi själv är, men vi hade båda vetat att det var konstgjord anding och inget naturligt. Hade vi gjort det så hade det hela slutat på ett sämre sätt än nu. Ingen av oss vill att den andre ska behöva ge upp vem man är.

Metal_boy_
2005-09-19, 10:50
Jo. Vi har testat en del vid tidigare tillfällen och lyckats hålla ihop, men de den här gången är det inte lönt att prova. Det kanske hade gått förlänga det ett tag om båda verkligen ansträngde sig och ruckade på vem vi själv är, men vi hade båda vetat att det var konstgjord anding och inget naturligt. Hade vi gjort det så hade det hela slutat på ett sämre sätt än nu. Ingen av oss vill att den andre ska behöva ge upp vem man är.


Bra att ni skildes som vänner iaf då. Lever ni på olika håll och gör det ni själva trivs med så kanske ni hittar tillbaka till varandra nån gång i livet, det vet man ju aldrig. När man inte bor ihop så blir det lättare att ha en relation, när man inte är så lika varandra, men ändå gillar varandra.

the_PL_man
2005-09-19, 10:50
Klart! Fysisk attraktion och andra saker kan starta en relation.

Dock tror jag att en relation varar längre där båda har gemensamma intressen.

Man kan lära sig en hel del nytt på vägen, men sedan när man inser att båda går åt olika håll till slut, kan det som var intressant i början inte räcka till etc.

Intressen kommer och går. Bra om man har några gemensamma dock.
Sedan handlar allt i livet om att kompromissa (om man inte vill vara singel livet ut).

Det viktigaste enligt mig är att man har ganske gemensamma grundvärderingar, ex vis vad gäller barnuppfostran, trohet, ärlighet, moral osv.

/the_PL_man

abbe
2005-09-19, 11:13
Ja, självklart skall Abbe komma med en evolutionsfaktor, då kan man ju slänga "opposites attract"-teorin i sjön! Opposites attract varar nog inte lika länge.
Klart jag måste det, hehe. Facit finns många gånger i evolutionen. I kortare förhållande kan det vara andra saker som styr som t ex "opposites attract" men i ett längre krävs det mer.

Som en parantes till detta så uppstår det nya frågor efter en del funderingar. Vi är målinriktade och vill alltid ha en punkt att nå eller mening med allt. Har vi inte det så skapar vi en själv eller så lägger vi ner. Med det i åtanken kan man ställa sig frågan om det egentligen finns en mening med vårt liv, eller allt liv, eller är det ngt som vi vill tro för att vi är utvecklade på det viset? Nu spårade det ut lite... men jag gör ju allt för dig Kwon! :thumbup:

Kwon
2005-09-19, 11:26
Klart jag måste det, hehe. Facit finns många gånger i evolutionen. I kortare förhållande kan det vara andra saker som styr som t ex "opposites attract" men i ett längre krävs det mer.

Som en parantes till detta så uppstår det nya frågor efter en del funderingar. Vi är målinriktade och vill alltid ha en punkt att nå eller mening med allt. Har vi inte det så skapar vi en själv eller så lägger vi ner. Med det i åtanken kan man ställa sig frågan om det egentligen finns en mening med vårt liv, eller allt liv, eller är det ngt som vi vill tro för att vi är utvecklade på det viset? Nu spårade det ut lite... men jag gör ju allt för dig Kwon! :thumbup:

You the man Abbe!

And thats why i started Team Abbe!
:thumbup:

Mr. Moose
2005-09-19, 11:42
Under alla mina år i livet berg-o-dal bana har jag upptäckt att var gång man riktigt springer på pumpen o allt känns totalt kass så har livet ändrat sig till det bättre (när man väl har slutat tycka synd om sig själv).

"What doesn't kill you, makes you stronger!"

Claes

Ps. Kom o hälsa på mig här i Pattaya,kan garantera att här finns MASSOR med damer som kan få dig att glömma din f d.

Fultjack
2005-09-19, 11:54
ställa sig frågan om det egentligen finns en mening med vårt liv, eller allt liv, :thumbup:


jag svarar nej på den frågan, allting är meningslöst, varför är det så viktigt att jorden finns och alla människor inte dör ut?

Kwon
2005-09-19, 11:56
jag svarar nej på den frågan, allting är meningslöst, varför är det så viktigt att jorden finns och alla människor inte dör ut?

För vissa/många är det ju viktigt att människan inte dör ut, men inte för alla :)

Alla har ju sitt sätt att se på livet och existensen överhuvudtaget.

Det som gäller för en behöver inte gälla för en annan.

Om du inte anser det viktigt att jorden finns så finns det nog ingen som kan övertyga dig om annat.

zanzi
2005-09-19, 12:42
Beklagar. =(

Pingu
2005-09-19, 12:45
Tråkigt men efter regn kommer solsken, tro mig jag vet

Fultjack
2005-09-19, 12:49
För vissa/många är det ju viktigt att människan inte dör ut, men inte för alla :)

Alla har ju sitt sätt att se på livet och existensen överhuvudtaget.

Det som gäller för en behöver inte gälla för en annan.

Om du inte anser det viktigt att jorden finns så finns det nog ingen som kan övertyga dig om annat.


du är en vis man kompis :thumbup:

Bamse79
2005-09-19, 13:39
Beklagar Honn...Håller med dig, tur det hände nu ist för när du har barn och villa osv, det hade ju känts 1000 gånger värre...

Bit ihop så ska du se att du "repar" dig :thumbup:

Bobbokrull
2005-09-19, 13:50
Tråkigt att höra :(

Dessutom: 7,5 år? Det är ingen tid man bara lägger bakom sig bara "sådär" ....men livet går trots allt vidare. Låt tiden läka såren och du skall se att du repar dig, även om det säkert känns piss just nu.

Anna_N
2005-09-19, 21:22
Gråt ut *cry* , tröstät :eating: , avreagera dig om det behövs *grr27* , ryck upp dig och gå vidare :hbang: . Det slutar göra ont med tiden. Känslorna lär alltid finnas kvar, men saknaden bleknar. Du hade 7 år av hennes liv och de åren kommer du alltid att ha, både i ditt och hennes minne. Ni har format varandra till dem ni är idag och på så sätt är ni alltid en del av varandra.
Tänk på allt du lärt dig av det här förhållandet och använd det till att göra nästa ännu bättre. Nu vet du vad som är viktigt för dig i ett förhållande.

Sheogorath
2005-09-19, 21:30
Det är helt enkelt för djävligt, och du måste låta det vara för djävligt. Du kommer säkert att ha ont i flera månader, kanske så mycket som ett år, men det kommer gå UPP OCH NER. Ta vara på stunderna när du mår bra, och identifiera vilka faktorer som får dig att må bra. Omge dig av människor som uppskattar dig och får dig att tänka på rätt saker, dvs annat. Gå i terapi om du behöver. Om du kan hantera det på ett bra sätt (vilket jag inte kan), ska du börja ge dig dig ut i svängen och träffa damer som kan ge dig lite bekräftelse, även om det känns helt otänkbart just nu. "Ha sex med 10 för att komma över 1" är en större sanning än många vill erkänna, men det är som sagt inte alla som mår så psykiskt bra av att göra så. Jag dras fortfarande med efterdyningarna av dylik självterapi (får svår ångest under natten efter att jag festat etc.). Men vissa kan hantera det på ett bra sätt, och då hjälper det verkligen.

Jag tycker ni var otroligt starka och visade prov på stor mognad när ni klarade av att ta ett sådant beslut som ni gjorde. All heder. *flex*

Lycka till.

Snafu
2005-09-19, 23:43
"Ha sex med 10 för att komma över 1" är en större sanning än många vill erkänna,

Det är en del av formeln för att komma över ex. Du kan alltid prova att dubblera antalet ligg, men du kommer inte att lyckas förrens du totalt blockerar ut exet. Sluta svara i telefon, svara inte på SMS, svara inte på e-mail.

Personligen tog det ungefär 2 år, vilket jag nu inser är jävligt patetiskt, tvåsiffrigt antal damer, en könssjukdom och en jäkla massa festande och jag har nu lyckats med att aldrig falla för en tjej igen. Helt klart ett sidospår, du kan även prova att flytta utomlands men det adderar bara till komplexiteten om ni av någon anledning kommer att försöka igen.

Sen vet jag inte om jag håller med lovorden "det var bra att ni skildes som vänner", vafan det gör väl bara det hela svårare att komma över?