handdator

Visa fullständig version : Håller nog på att bli deprimerad...


Angel
2005-09-18, 14:15
Bara taskigt väder, ingenting att göra. Bor i en stad 15mil från familj och vänner där jag i princip inte känner nån. Det enda man går och längtar efter e att åka och träna. Har inte varit ute eller festat eller nått på säkert ett halvår. Har kännt så här rätt länge nu och vet inte vad jag skall göra alls. Känner sig bara mera och mera ledsen.

Vad skall man ta sig till?

Grahn
2005-09-18, 14:16
Det låter som om du inte är bekväm som enstöring och behöver lite social kontakt kanske?

Angel
2005-09-18, 14:18
Det låter som om du inte är bekväm som enstöring och behöver lite social kontakt kanske?


Yes! Hade varit roligt att iallfall haft EN kompis här....

Jay-Z
2005-09-18, 14:18
Vad håller dig kvar i den staden? Jobb? Jag hade satt mitt mentala tillstånd i första rummet.

nemd
2005-09-18, 14:19
Det bästa när det gäller o vara deprimerad är ju ta tag o göra saker och vara lite social med folk. Inte sitta själv så mycket eller tänka för mycket och inte göra nånting speciellt. Det är min erfarenhet av det hela endå. Men det är så otroligt svårt att göra det. Man stänger järna in sig och vill inte göra nånting och stänger ute all kontakt. Men det ska man inte göra. Hitta på saker som gör dig glad. Unna dig nånting du velat ha eller nåt som piggar upp dig lite.

Städa lite och fixa till dig själv, duscha, fixa håret och ta på dig lite shyssta kläder. Det brukar funka eftersom det höjjer själkänslan och välmåendet lite. Vem vet gör du det kanske du blir sugen för att dra ut o göra nåt.

Ryska_raketen
2005-09-18, 14:19
Yes! Hade varit roligt att iallfall haft EN kompis här....

vart i jkpg eller gbg ?

Arne Persson
2005-09-18, 14:20
Flytta till Skåne så har du nära till den helande billiga spriten! :D

Angel
2005-09-18, 14:22
vart i jkpg eller gbg ?

Jönköping är det jag bor i nu, är i från göteborg (även bott en sväng i Sthlm).
Flyttade hit pga ett förhållande. Och nu har jag jobb och allting här, skaffat ny lägenhet som jag flyttar in i om en vecka. Så det känns jobbigt attge upp jobb och lght och flytta hem till flickrummet igen också. Men jag orkar inte gå här och känna mig ensam längre heller.

Ryska_raketen
2005-09-18, 14:24
Jönköping är det jag bor i nu, är i från göteborg (även bott en sväng i Sthlm).
Flyttade hit pga ett förhållande. Och nu har jag jobb och allting här, skaffat ny lägenhet som jag flyttar in i om en vecka. Så det känns jobbigt attge upp jobb och lght och flytta hem till flickrummet igen också. Men jag orkar inte gå här och känna mig ensam längre heller.

ah okey. Nej ja förstår dig. Men som sagt hälsan och så borde gå före tex ett jobb. Du kan säkerligen skaffa både bostad och jobb i göteborg!

Griip
2005-09-18, 14:29
Ut å träffa folk! Var lite översocial på pubben/gymmet å börja snacka med mer folk. Folk är alltid intresserade av att träffa folk från andra städer och bakgrunder även om det är av motsatta könet eller inte så lär inte bli så himla svårt. Som vanligt är det första misstaget att fråga på ett internetforum vad du ska göra i en sån här situation ;) Dem gånger jag har allmäna problem så frågar jag alltid mig själv vad jag hade rådit en annan person till att göra i min situation, men också dem gånger jag varit lite deprimerad så är det ju just för att dem tankebanorna inte riktigt fungerar, men kanske det gör för dig vad vet jag.


Annars kanske en rak höger på käften fungerar, jag vet inte.

Grahn
2005-09-18, 14:32
Bara att hitta ngn med gemensama intressen och börja snacka :)

Angel
2005-09-18, 15:30
Amen ja har lite svårt att bara hoppa på folk och börja snacka ju.

AFanatic
2005-09-18, 15:34
Det enda man går och längtar efter e att åka och träna.

Perfekt! Det är bara o börja snacka med nån exempelvis när man värmer upp på cykel etc. En gemensam nämnare kan lätt bli fler. :thumbup:

Cilia
2005-09-18, 15:35
Jönköping är det jag bor i nu, är i från göteborg (även bott en sväng i Sthlm).
Flyttade hit pga ett förhållande. Och nu har jag jobb och allting här, skaffat ny lägenhet som jag flyttar in i om en vecka. Så det känns jobbigt attge upp jobb och lght och flytta hem till flickrummet igen också. Men jag orkar inte gå här och känna mig ensam längre heller.
sök jobb i göteborg och flytta tillbaka.
det är inte värt en lägenhet och ett jobb att må dåligt.
låt det ta tid men påbörja sökandet.

för du kommer inte kunna ändra på dig själv direkt och bli en person som går ut och raggar upp massa nya kompisar.

nemd
2005-09-18, 15:38
Amen ja har lite svårt att bara hoppa på folk och börja snacka ju.


EDIT: Såg nu vad Cilia har skrivit, det är endå det bästa.


Då får det bli ändring på det :)

Men du har ju lite gratislägen på gymmet. Tänk såhär, du ska köra ben, men benpressen är upptagen, det är en kille/tjej i din ålder. Gå fram, fråga om den har mycket kvar, har den det. Fråga om du kan köra emellan, går det bra, gör det och snacka lite med den medans ni byter av och kör.

Nu äre dags att börja hälsa på denne när du ser den på gymmet, kanske tom med snacka mer med denne när du ser den på gymmet.

Det är bara köra lite sånna små fulingar så får du kontakt med folket.

Fint med tips från ett psykfall med noll i att vara social.

Men det funkar iaf.

Angel
2005-09-18, 16:01
Jag tränar inte så mycket på själva gymmet nu eftersom jag fick infektion i knäna för några veckor sedan så just nu är det mest gympa,boxning och dans som gäller. Iallfall tills knäna är bra.

Men jag får väl rycka upp mig snart, har alltid varit en jättesocial tjej innan med mycket kompisar (dom har jag kvar men dom bor långt bort som sagt). Det känns så konstigt att gå ut på krogen och sånt själv bara. (Eller vad som helst)

Nepp, nu skall jag iväg och träna iallfall. Jag kommer bli sjukt vältränad nu av att inte har några kompisar +att jag blev av med körkortet i onsdags.

(tur man inte tröstäter iallfall) *cry* *flex*

Trance
2005-09-18, 16:02
Depression ftw! Join me. :-)

Angel
2005-09-18, 16:04
edit: för ite mer än ett år sedan flyttade jag till Sthlm utan att känna ågon där (hade inte ens ett förhållande där) och det gick mycket mycket bättre. Jag träffade folk,killar, gjorde saker....! Så helt fel på mig kan det ju inte vara.

Kwon
2005-09-18, 16:09
Du har trots allt en mängd vänner här på Kollo! :)

Kan funka ibland om du e deppig.

Alltid nån gla prick som e på!

supra
2005-09-18, 16:41
du får nog allt komma tillbaka till sthlm då :)

Jönköping är en kul stad, iaf på sommaren.
Vintern kan det bli lite trist när dom enda som är ute efter 18.00 är jehovas :P

Larsson
2005-09-18, 17:05
du får nog allt komma tillbaka till sthlm då :)

Jönköping är en kul stad, iaf på sommaren.
Vintern kan det bli lite trist när dom enda som är ute efter 18.00 är jehovas :P

Det värsta är att det är sant. Händer lite titt som tätt att man blir påflugen av en del suspekta personer i kostym, som vill diskutera menigen med livet. Angel i värsta fall kan du ju prata med dom, fast kanske inte är värt att bli hjärntvättad.

LexSinner
2005-09-18, 17:08
Jag känner igen det där lite. Bodde ett år i Uppsala, mådde sämre och sämre hela tiden tills det gått ett år och jag var mer eller mindre apatisk och jag fick nog, gav upp och flyttade tillbaka till Nyköping. Att flytta tillbaka var nog helt klart det bästa jag gjort inser jag såhär i efterhand, tog ett bra tag innan jag mådde bra igen, och jag känner mig inte helt bra än.. Men nu är humöret bara på väg uppåt för varje dag.

Så tänk verkligen efter om det verkligen är värt ett jobb / lägenheten ifall du nu mår dåligt :rolleyes:

Jax
2005-09-18, 17:15
Jönköping är en kul stad, iaf på sommaren.

Ja men nu är det inte sommar längre. Och att vara ute och cykla i Jönköping med omnejd idag var ingen höjdare i blåsten.

Angel: Har du ingen trevlig person på jobbet du kan hugga tag i? Inte fel att ha någon att gå ut med någon kväll. Så jäkla trist är inte utelivet i Jönköping så att man inte kan gå ut på ett halvår.

Edit:
Inte för att vara otrevlig eller elak, men det är ganska IG att ge upp alla sina vänner för ett förhållande. Då står man där med rumpan bar om det tar slut.

High1ander
2005-09-18, 18:46
Amen ja har lite svårt att bara hoppa på folk och börja snacka ju.
Du får se det från ett annat håll? Är du hellre halvt deprimerad eller tar du en chans att ragga på någon, eller ffs du är tjej va? Tjejer kan ju börja snacka med killar utan att vilja ligga med dem.

Lite svårt att hoppa på folk är inte lika jobbigt som att inte ha någon att prata med.

supra
2005-09-18, 18:48
jönköping har ju alltid den där snubben som går om kring med skylter "något namn" mördade olof palme!

Daniiiel
2005-09-18, 18:49
du får nog allt komma tillbaka till sthlm då :)

Jönköping är en kul stad, iaf på sommaren.
Vintern kan det bli lite trist när dom enda som är ute efter 18.00 är jehovas :P

vissa är inte lika tröga som stockholmare..du vet på vintern så festar vi i n o m h u s

Jax
2005-09-18, 18:59
jönköping har ju alltid den där snubben som går om kring med skylter "något namn" mördade olof palme!
Han flyttade till Lund för ungefär två år sedan.

Grahn
2005-09-18, 19:06
Bryt mönstret, gör saker du inte brukar göra.

H.Emanuel
2005-09-18, 20:02
Håller med dem som råder dig att flytta. Inte säkert att det skulle få dig att må bättre av att börja babbla med människor på gymmet. Låter säkert jävligt löjligt det här, men försök bli lite mer vän med att vara själv. Läs böcker. Hyr nån komedi, planera för flytten, träna, skriv eller måla

fonzie
2005-09-18, 20:15
Jag håller med H.Emanuel. Ta hand om dig själv och gör saker för dig själv.
Behöver nödvändigtvis inte vara någonting dåligt att göra saker själv.

raZmus
2005-09-18, 20:22
Jag har för mig att jag skrev något i den här tråden. Var det så olämpligt att det blev bortttaget? Det har jag svårt att tro :(

Angel
2005-09-18, 21:07
Jag skall ge det ett försök till, se om saker och ting blir bättre. Blir det ej bättre kommer jag flytta. Bestämmde mig för det idag
Skall åka hem till Göteborg och umgås lite med min mamma och kompisar till helgen så blir jag nog gladare.

Ja har haft allvarliga funderingar på att gå med i någon frikyrka *screwy* . Men ja lade ner det :whipped:

O gör saker gör jag ju, eller jag tränar mycket, läser mycket, går och shoppar, går och fikar...bara att det hade varit roligare om man hade någon kompis att göra allting med.

Griip
2005-09-18, 21:11
O gör saker gör jag ju, eller jag tränar mycket, läser mycket, går och shoppar, går och fikar...bara att det hade varit roligare om man hade någon kompis att göra allting med.

FÖRSÖK iaf att skaffa det då! Allt sånt där socialt skit handlar bara om ens egna sinnestillstånd. Går du runt hemma i mjukisbyxor och raggsockar och äter glass så är det klart som fan du inte vill/vågar gå ut å vara lite översocial å lära känna nytt folk. Åka hem över helgen låter som en bra ide, men försök iaf lite mer innan du ger upp å flyttar hem! Nu vet ju inte jag ifall du har försökt eller inte, inte det jag säger, men som jag fattat det så har du inte försökt tillräckligt för att ge upp iaf.

Sup dig full å dra till pubben, då blir allt bra.

LexSinner
2005-09-18, 21:39
Jag skall ge det ett försök till, se om saker och ting blir bättre. Blir det ej bättre kommer jag flytta. Bestämmde mig för det idag
Skall åka hem till Göteborg och umgås lite med min mamma och kompisar till helgen så blir jag nog gladare.

Ja har haft allvarliga funderingar på att gå med i någon frikyrka *screwy* . Men ja lade ner det :whipped:

O gör saker gör jag ju, eller jag tränar mycket, läser mycket, går och shoppar, går och fikar...bara att det hade varit roligare om man hade någon kompis att göra allting med.

Frikyrkan kan ju iofs vara en rätt dålig lösning om man inte känner sig helt psykiskt stabil.. Psykolog / kurator en bättre kanske ? :MrT:

aliquis
2005-09-19, 01:26
Bara taskigt väder, ingenting att göra. Bor i en stad 15mil från familj och vänner där jag i princip inte känner nån. Det enda man går och längtar efter e att åka och träna. Har inte varit ute eller festat eller nått på säkert ett halvår. Har kännt så här rätt länge nu och vet inte vad jag skall göra alls. Känner sig bara mera och mera ledsen.

Vad skall man ta sig till?Drick te med mig så slipper vi problemet.

aliquis
2005-09-19, 01:28
Amen ja har lite svårt att bara hoppa på folk och börja snacka ju.Alltså, jag skriver lappar till folk på krogen som jag sedan inte ändå lämnar ;), så exakt HUR svårt har du för det? :D

aliquis
2005-09-19, 01:30
Nepp, nu skall jag iväg och träna iallfall. Jag kommer bli sjukt vältränad nu av att inte har några kompisar +att jag blev av med körkortet i onsdags.Oja, för träningsglädjen är ju enorm när inte resten av livet känns kul...

chidde
2005-09-19, 01:47
uschnej... det där med att börja prata med någon man inte känner är obehagligt!

tycker själv att det är jobbigt när pratsugna främlingar kommer fram
speciellt på gymmet, bara för att man har bett dem passa en en gång så tror dem att man är bundisar

det är svårt o bara vara social på uteställen, det får folk o tänka: vem är han/hon här med egentligen? oftast träffar man kompisars kompisar och bygger vidare utifrån det

men om jag förstått saken rätt i det här fallet så finns det ingen alls
då får du helt enkelt börja umgås med jobbkompisar, klasskompisar (?)
det finns hur många människor som helst o lära känna därute, frågan é bara hur många man orkar med

Kwon
2005-09-19, 06:08
Angel, börja med att gå själv till de olika haken där du bor.

Gå fram o snacka me folk du tycker verkar vara intressanta.

Inte bara en gång, utan testa fler gånger.

Fungerar det inte [låt oss säga att du testat 8-10 gånger med massor av olika personer], så skicka ett PM till Aliquis här på forumet och ta en kopp té med honom.

Hade du bott i Göteborg, Skåne, Stockholm eller Boden hade det ju funnits massor av människor här på forumet som skulle kunna visa dig stan o haken.

raZmus
2005-09-19, 06:55
Jag visste inte att Aliquis bodde i Jönnet :)

Kwon
2005-09-19, 07:21
Jag visste inte att Aliquis bodde i Jönnet :)

Han eller Angel kan väl röra på sig

raZmus
2005-09-19, 07:23
Han eller Angel kan väl röra på sig
Det lät ju jobbigt ;)

z_bumbi
2005-09-19, 07:33
Jag har för mig att jag skrev något i den här tråden.

OT Du har drömt att du skrev något då inget är borttaget.

OnT
Angel: Gör något nytt, det är väldigt svårt att komma sig för men testa något nytt gym, byt pass och testa någon ny träningsform, gå och gör något helt annat som kräver din uppmärksamhet och där du träffar nytt folk.

Erbjud dig att jobba på SL-DM t ex så möter du ganska många nya människor som också är träningsintresserade men det behöver ju inte vara något med träning..

Kwon
2005-09-19, 08:13
Det lät ju jobbigt ;)

Eller så har vi någon medlem [som frivilligt ställer upp] här på Kolo som bor i Jönnet som kan erbjuda lite fika. Bättre än ingenting.

Nån här på Kollo får fasiken ställa upp, ser ni ente att hon e deppig!

s_himself
2005-09-19, 08:20
Ja du är välkommen hit så ska jag ge dig lite underhållning. Jag har en del att göra här på produktionsytan idag :D

Sedan ska jag kolla på Madagaskar ikväll, blir väl bra underhållning? Fast det kräver ju att du faktiskt kör 20-25 mil *screwy*

Kwon
2005-09-19, 08:30
Angel, du skall veta att jag hade ställt upp om jag hade bott i Jönnet.

Nu väntar vi bara på att frivilliga kollo-användare här som bor i Jkpng skriver något till dig.

Angel
2005-09-19, 08:49
s-himself: Japp och jag blev av med körkortet i onsdags! Men madagaskar e grym. Speciellt pingvinerna.

Kwon: Hehe :) Faktiskt en flicka om gjort det redan. Plus att Påven (gammal vän till mig) sa att jag va välkommen till han och hans lilla dotter någon dag.

Chidde: Jobbarkompisarna e tanter runt 40 allihopa. Dessutom byter jag arbetsplats rätt ofta.

Griip: Ja jag skall försöka lite till. Sen e det väl andra saker jag känner håller mig tillbaka för min "sociala utveckling" (eller va man ska kalla det). Men det får ni PM:a om ifall ni e nyfikna på för ja misstänker att sakerna snokar lite vad jag skriver på nätet.

s_himself
2005-09-19, 08:53
Jaha, men du kan väl inte va sämre en herr nuder? Han körde tydligen med oskattad bil :D

jag har bara sett 5 minuter av filmen, då va det party i jungeln med tvättbjörnar eller va fan det va :laugh:

I like to move it move it! She like to move it move it! :laugh:

Angel
2005-09-19, 08:54
Jaha, men du kan väl inte va sämre en herr nuder? Han körde tydligen med oskattad bil :D

jag har bara sett 5 minuter av filmen, då va det party i jungeln med tvättbjörnar eller va fan det va :laugh:

I like to move it move it! She like to move it move it! :laugh:

Olovlig köring ger ett halvår till utan körkort
*grr27*

Ja, o den e sååå bra. Kom ihåg vad jag sa om pingvinerna nu!!!!

s_himself
2005-09-19, 08:56
Olovlig köring ger ett halvår till utan körkort
*grr27*

Ja, o den e sååå bra. Kom ihåg vad jag sa om pingvinerna nu!!!!


Jaa dom va svarta och vita och äter fisk? det va väl så det va? ;) jag har höga förväntingar på den filmen nu.

Honn
2005-09-19, 09:30
Jag vet inte om det är rätt eller fel att flytta tillbaks, men jag vet att du måste försöka ha en positiv syn på framtiden. Du måste tro att det ska gå och få ett bättre liv. Utan den grundsynen så blir allt svårare. Och, jo den inställningen är i vissa lägen ruskigt svår att ha, men den behövs.
Angående att skaffa nya vänner så är jag inget direkt praktexempel på hur man ska göra, men jag har märkt att när man väl börjat prata med någon så gäller det att lämna ut lite mer av sig själv än vad som är bekvämt. Sitter man tyst eller bara pratar om allmänna saker så blir man inte intressant.

Jay-Z
2005-09-19, 09:35
O
Ja, o den e sååå bra. Kom ihåg vad jag sa om pingvinerna nu!!!!


Skipper the Penguin: Hey, Quadruped. Sprechen Sie Englisch?
Marty the Zebra: I sprechen.
Skipper the Penguin: What continent is this?
Marty the Zebra: Manhattan.
Skipper the Penguin: Hoover Dam! We're still in New York! Dive! Dive! Dive!

Kwon
2005-09-19, 09:59
Kwon: Hehe :) Faktiskt en flicka om gjort det redan. Plus att Påven (gammal vän till mig) sa att jag va välkommen till han och hans lilla dotter någon dag.

Griip: Ja jag skall försöka lite till. Sen e det väl andra saker jag känner håller mig tillbaka för min "sociala utveckling" (eller va man ska kalla det). Men det får ni PM:a om ifall ni e nyfikna på för ja misstänker att sakerna snokar lite vad jag skriver på nätet.

Man måste börja någonstans. En vän/kompis/bekant leder oftast till flera vänner/bekanta.

Dvs en ny bekant här på Kollo leder ofta till sjuttisju nya bekantskapskretser.

Hoppas de som ställt upp för dig här introducerar dig till kul, bra och roliga pers nu.

Så du slipper vara deppig menar jag.

Det är vad man gör det till. Jönköping är ett höjdarställe.

Bara för att det inte finns lika många hak som i tex Sthlm, så behöver det ju inte betyda att man ente kan ha kul!

Huvudsaken är att man trivs med umgänget. Man kan ha kul av att göra lite om man trivs med folket runt en.

Hursom, lycka till!

Och du, tänk på att Aliquis vill dricka té med dig om du är i krokarna.

Jishuku
2005-09-19, 11:02
Angel, tänkte bara nämna att vi är i ungefär samma sits, fast jag är i andra änden av landet. Måste försöka hitta nya bekantskaper där jag bor nu, å det känns inte lätt direkt.
men det ska gå. ;)

Kwon
2005-09-19, 11:03
Angel, tänkte bara nämna att vi är i ungefär samma sits, fast jag är i andra änden av landet. Måste försöka hitta nya bekantskaper där jag bor nu, å det känns inte lätt direkt.
men det ska gå. ;)

Bara att skicka ett PM till Aliquis å fika lite.

Jishuku
2005-09-19, 11:04
Bara att skicka ett PM till Aliquis å fika lite.

Men han bor väl inte i Norrland? :P lr har ja missat nåt?

Kwon
2005-09-19, 11:05
Men han bor väl inte i Norrland? :P lr har ja missat nåt?

Nä men Jishuku eller Aliquis kan ju röra på sig.

Jishuku
2005-09-19, 11:07
Nä men Jishuku eller Aliquis kan ju röra på sig.

Bekanta utanför stället jag bor har jag ju redan. Meen whatever, ska inte stjäla Angels tråd nu.

aliquis
2005-09-19, 13:02
Angel, börja med att gå själv till de olika haken där du bor.

Gå fram o snacka me folk du tycker verkar vara intressanta.

Inte bara en gång, utan testa fler gånger.

Fungerar det inte [låt oss säga att du testat 8-10 gånger med massor av olika personer], så skicka ett PM till Aliquis här på forumet och ta en kopp té med honom.

Hade du bott i Göteborg, Skåne, Stockholm eller Boden hade det ju funnits massor av människor här på forumet som skulle kunna visa dig stan o haken.Lätt att säga "gå fram o snacka me folk du tycker verkar vara intressanta", en helt annan sak att faktiskt göra det ;)

Taskig du är, så jag inte är bara backupplan, jag är backupbackupbackupbackupbackupbackupbackupbackup? minst?! :D

Angel
2005-09-19, 13:06
sjutton ligger ÖKK då?

mystic[-_-]
2005-09-19, 13:08
sjutton ligger ÖKK då?

Det är ett gym i Örebro :P

Tjuckot
2005-09-19, 13:09
edit: fan mystic var snabbare :/

Kwon
2005-09-19, 13:59
Lätt att säga "gå fram o snacka me folk du tycker verkar vara intressanta", en helt annan sak att faktiskt göra det ;)

Taskig du är, så jag inte är bara backupplan, jag är backupbackupbackupbackupbackupbackupbackupbackup? minst?! :D

Hoho nej, du missförstår mig.

Jag menade ju att först testar hon 8-10 pers där hon bor [Olika hak i Jkpng] innan hon tar det stora steget och reser till ÖKK för "en kopp té" alltså.

elan
2005-09-19, 14:08
Jag är i ungefär samma situation själv. Har flyttat med till en ny stad och måste verkligen försöka skaffa lite kompisar här. Men hur tusan bär man sig åt? Själv är jag arbetslös så det finns inga arbetskamrater att börja med. Har fått höra att jag är social av mig men jag kan inte riktigt med att bara gå fram och börja prata med folk hur som helst på gymmet. Så jag väntar med spänning på fler intressanta tips om hur man skaffar nya vänner i en ny stad. :)

Jax
2005-09-19, 14:20
Jag är i ungefär samma situation själv. Har flyttat med till en ny stad och måste verkligen försöka skaffa lite kompisar här. Men hur tusan bär man sig åt? Själv är jag arbetslös så det finns inga arbetskamrater att börja med. Har fått höra att jag är social av mig men jag kan inte riktigt med att bara gå fram och börja prata med folk hur som helst på gymmet. Så jag väntar med spänning på fler intressanta tips om hur man skaffar nya vänner i en ny stad. :)
Idrottsintresserad?
Börja utöva en lagidrott eller liknande där du är medlem i en förening och träffar folk där.
Sen får vi hoppas att du kommer att få arbetskamrater snart.

aliquis
2005-09-19, 14:25
Hoho nej, du missförstår mig.

Jag menade ju att först testar hon 8-10 pers där hon bor [Olika hak i Jkpng] innan hon tar det stora steget och reser till ÖKK för "en kopp té" alltså.inte "en kopp te" utan en kopp te.

Kwon
2005-09-19, 14:26
inte "en kopp te" utan en kopp te.

Yeah riiiiiiight! :laugh: :thumbup:

AFanatic
2005-09-19, 14:31
Åk till Borås lr Falköping så kan vi ta en fika lr shoppa :D

Kwon
2005-09-19, 14:34
Åk till Borås lr Falköping så kan vi ta en fika lr shoppa :D

Varför får inte jag något sånt erbjudande :laugh:

John M
2005-09-19, 16:12
Jag är i ungefär samma situation själv. Har flyttat med till en ny stad och måste verkligen försöka skaffa lite kompisar här. Men hur tusan bär man sig åt? Själv är jag arbetslös så det finns inga arbetskamrater att börja med. Har fått höra att jag är social av mig men jag kan inte riktigt med att bara gå fram och börja prata med folk hur som helst på gymmet. Så jag väntar med spänning på fler intressanta tips om hur man skaffar nya vänner i en ny stad. :)
Var bor du?

elan
2005-09-19, 20:15
Var bor du?

I Linköping! Problemet med mitt idrottsintresse är väl att det inte innefattar sådana idrotter som utövas i lag. ;)

Men jag jobbar på saken! Jag har spanat in en studentförening vars aktiviteter skulle vara skoj att vara med på. Och så har jag lyckats tjata på sambon att vi ska gå på en salsakurs tillsammans med två av hans vänner och deras respektive. Dessvärre får man ju hasa runt med alla svettiga gubbar som är där och det blir inte mycket till umgänge med de andra.

Alltså man träffar ju folk som man kanske hejjar på eller småpratar lite ytligt med. Tycker att det svåra är hur man går vidare sedan liksom. Men det kanske är som någon sa att man ska avslöja något mer privat om sig själv för att vänskapen ska fördjupas. Får väl tänka ut något bra att säga till snubben bredvid på spinningcykeln till nästa pass. ;)

Sorry för trådkapningen. :naughty:

chidde
2005-09-22, 02:02
fint! eftersom du byter jobb ofta borde du hamna på ett ställe med yngre människor?

sen hade jax ett utmärkt förslag, börja på nån lagidrott
eller boxning t ex? där kan man ev hitta nån sparringpartner
och om sparringpartnern råkar vara tjej kan det ju finnas hur mkt som helst o prata om på omklädningsrummet

Diana
2005-09-22, 02:10
Åk till Borås lr Falköping så kan vi ta en fika lr shoppa :D
Eller baka :hbang: :D

CyberHamster
2005-09-22, 02:27
Eller baka :hbang: :D

Baka är så jävla hardcore. Killar som kan baka pwns. Komihåg det alla kvinnor.
A guy that can bake knows how to rub the dough.









Nej förlåt den va jätte dålig jag vet....

Diana
2005-09-22, 02:46
Baka är så jävla hardcore. Killar som kan baka pwns. Komihåg det alla kvinnor.
A guy that can bake knows how to rub the dough.
Nej förlåt den va jätte dålig jag vet....
:laugh:
Japp kan en kille inte baka kladdkaka är han tamejfan inge att ha :naughty: :D

CyberHamster
2005-09-22, 02:54
:laugh:
Japp kan en kille inte baka kladdkaka är han tamejfan inge att ha :naughty: :D

Jag kan nog baka den godaste kladdkakan du någonsin kommer smaka :naughty:
Men det tar ca 2 timmar att baka skiten, och sen tar det ca 2 sekunder så är den slut.

Jag och polaren (som är kock/bagare) bakade typ 20 kladdkakor på 2 dagar för att hitta det ultimata receptet. AND WE DID.

elan
2005-09-22, 11:34
Jag kan nog baka den godaste kladdkakan du någonsin kommer smaka :naughty:
Men det tar ca 2 timmar att baka skiten, och sen tar det ca 2 sekunder så är den slut.

Jag och polaren (som är kock/bagare) bakade typ 20 kladdkakor på 2 dagar för att hitta det ultimata receptet. AND WE DID.

Och det är?

CyberHamster
2005-09-22, 12:00
Det kan jag ju inte skriva här.
Det ska jag tjäna pengar på när jag öppnar mitt konditori. Men då kan du få köpa en till reducerat pris iallafall :D