handdator

Visa fullständig version : Dags avliva grannen?


Baan
2005-09-18, 10:39
Känner mig lite förbannad och för det mesta trött så behöver skriva av mig

Stolpskottet till granne (bor i studentområde..) bestämde sig att det var lämpligt att ha en efterfest eller fan det nu var kl 4 på en söndagsmorgon, med lite hög musik och allmänt gap från hans stora festlägenhet på 19m2. När jag väl tar mig ut för att fråga vad fan han tror klockan är (med vissa välvalda engelsak termer då killen i fråga inte är svensk) så säger han bara no helt kallt och går iväg därifrån.

Vad säger ni, dags avliva honom?

Herkulez
2005-09-18, 10:42
JA, kör han till veterinären omgående. Avskyr folk som inte har respekt för sina grannar, han hade väl kunnat be om ursäkt iaf och fråga om det gick bra att dom levde om *grr*

Überbiffen
2005-09-18, 10:43
Hur ofta inträffar det där ?

Allan
2005-09-18, 10:44
Ring snuten och säg att killen säljer hasch...

allan

s_himself
2005-09-18, 10:47
haha, kan se det framför mig hahaha "no" :laugh:


men jag vet hur jävla tråkigt det är! utanför min gamla lägenhet på parkeringen stod det en ful gammal husvagn. Jag undra länge länge vad fan den stod där för.... 03.00 en måndagsmorgon fick jag veta.. Det va en partyhusvagn.. och det va ingen dålig stereoanläggning han hade.. farbrobarbro skulle bli imponerad!


Dom håll på länge och väl! spela skitmusik också och förde ett jävla oväsen flera timmar. Grannen under mig fick nog och sprang ut och skällde på dom så jag tror husvagnen blåste bort. då sänkte dom lite, men fortsatte sedan.

jag la mig dock bara under kuddarna och somna om efter 2 timmar

Kwon
2005-09-18, 10:49
Ge Grannen en Propp!!!!ONE!

:thumbup:

Baan
2005-09-18, 10:53
Hur ofta inträffar det där ?

han är ju utbytesstudent så bedömmt har han väl bott här en månad. vette fan om han festat kl 4 fler gånger då jag inte varit här varje helg, men en gång är fan för mycket, kl 4 är ändå kl 4.

äh ska väl gå o klaga hos hyresvärden, säga att han säljer hasch känns lite långsökt ;)

Piranha
2005-09-18, 11:02
Jag håller med Kwon .. en fet jävla PROPP !!

Baan
2005-09-18, 11:04
får fylla in lite fler detaljer kom jag på..

jag tålde skitet i en timme, kanske en och halv.. om jag hade varit en urbosnier så hade jag kanske tagit min kniv och avlivat grannen + besöket efter en minut, men nu var jag lite försvenskad så man låg kvar där en timme tills man blev så djävla psykad att nu var det dags att gå upp. Självklart hade han precis bestämt sig för att sluta spela musik, och just när jag gick ut så var han uppe och följde ut sina kompisar. Jag gick in i hans rum och tänket jag drar fan ut sladdarna eller något (han spelade musiken på en laptop, den ultimata partyanläggningen *slap* ) så märker jag en mikroskopisk hantel på golvet som han uppenbarligen använde.... bedömmt 3-4 kg, max. Hade jag inte varit så djävla trött och psykad så hade det varit djävlgit roligt men tyvärr blev det först skoj nu i efterhand.

i vilket fall som helst, det får fan bli att prata med hyresvärden och kanske införskaffa basebollträ eller liknande till nästa gång


edit: en fet djävla propp???

Piranha
2005-09-18, 11:06
edit: en fet djävla propp???


Griips lösning på alla världsproblem.

Baha
2005-09-18, 11:07
Lite mysko tycker jag det är när folk har fester så fram till kanske klockan 11 så spelar dom steron högt och det är väl helt ok då och då, sen går dom ut och sen när dom kommer hem 3 på natten så drar dom på steron på max så rutorna skallrar.

avliva han helt klart, han är ju inte ens svensk.

Überbiffen
2005-09-18, 11:08
Okej.. inget illa om er nu som kanske kommer känna sig träffade men jag tycker folk som gnäller för fester och dyl. är ena jävla kärringar.. såvida det inte är något som inträffar för ofta. Jag har turen att här ligger alla på samma nivå.. den är att såvida det inte är sön,mån,tis,ons,tors-kväll/natt/morgon eller varje helg så väsnas vi bäst fan vi vill. Jag väsnas idag, grannen imorrn. Typ.. flytta ut till en bunker i skogen annars.

Fred ut.

Baan
2005-09-18, 11:12
Okej.. inget illa om er nu som kanske kommer känna sig träffade men jag tycker folk som gnäller för fester och dyl. är ena jävla kärringar.. såvida det inte är något som inträffar för ofta. Jag har turen att här ligger alla på samma nivå.. den är att såvida det inte är sön,mån,tis,ons,tors-kväll/natt/morgon eller varje helg så väsnas vi bäst fan vi vill. Jag väsnas idag, grannen imorrn. Typ.. flytta ut till en bunker i skogen annars.

Fred ut.

mellan kl 4-5.30 är fan inte normalt festade, det är problem och allmänt fattigt beteende. Jag hade fan inte haft något emot mo han festade till en 24-1 kanske tom 2 en fredag/lördag natt (även om det är bättre om han inte gör det, fan ska man ha en fest i ett enkelrum för?) men att BÖRJA festen 4 till nästan 6 det är fan inte normalt beteende. Hela min djävla dag är fucked nu och jag är helt djävla körd i huvudet, och jag hade tänkt att ägna dagen åt studiet, inte navelluddsexpeditioner

internethjälten
2005-09-18, 11:14
Ring snuten och säg att killen säljer hasch...

allan

Har faktiskt provat det och det funkar !!! -tog 5min innan det kom 2 bilar samt en hund ;)

//nicke

mini_Arnold
2005-09-18, 11:15
Varför anmäler du inte händelsen till hyresvärden eller något sånt?
Han bryter ju mot kontraktet kan jag tänka mig, om ni nu har ett.

carlsm
2005-09-18, 11:15
Skicka utlänningsnämnden på honom och säg att han är illegal invandrare eller gömd flykting? De är ju pigga på att köra ut folk.

Själv hade/har jag en granne vars mongohundjävel lämnades ensam hela dagarna till sent på kvällarna och ibland nätterna också, den skällde så in i helvete hela tiden. Funderade på att förgifta den genom brevinkastet men ringde istället störningsjouren en natt och sedan dess har det varit tyst
:)

Baan
2005-09-18, 11:17
Varför anmäler du inte händelsen till hyresvärden eller något sånt?
Han bryter ju mot kontraktet kan jag tänka mig, om ni nu har ett.

hyresvärden jobbar inte idag, detta hände imorse (inatt?), men visst ska jag nog göra det

Runda Grodan
2005-09-18, 11:21
Mina grannar hade också fest inatt men bara till runt klockan tre. Hade jag tyckt bra om dem hade det varit okej men nu är det så att jag inte gillar dem så de kan dra åt pipan. Jäkla fåntrattar sitta och lipa utanför min dörr mitt i natten. Sätt er i soprummet vet ja, där kan ni böla hur mycket ni vill. *grr*

Och Baan, vilken dumputte det verkar vara. Ring hyresvärden. :whipped:

Edit. Såg just att du ska ringa.

Griip
2005-09-18, 11:25
bestämde sig att det var lämpligt att ha en efterfest eller fan det nu var kl 4 på en söndagsmorgon,


Sent en lördagskväll tror jag du menar

Allan
2005-09-18, 11:26
Har faktiskt provat det och det funkar !!! -tog 5min innan det kom 2 bilar samt en hund ;)

//nicke


Jag med. Å andra sidan var det en massa rastaflätor där, så det blev ett jävla spolande i toaletten istället. Fast jycken blev ju helt speedad. Och jag stod på balkongen och njöt....Sen flyttade snubben

allan

Griip
2005-09-18, 11:30
Känner mig lite förbannad och för det mesta trött så behöver skriva av mig

Stolpskottet till granne (bor i studentområde..) bestämde sig att det var lämpligt att ha en efterfest eller fan det nu var kl 4 på en söndagsmorgon, med lite hög musik och allmänt gap från hans stora festlägenhet på 19m2. När jag väl tar mig ut för att fråga vad fan han tror klockan är (med vissa välvalda engelsak termer då killen i fråga inte är svensk) så säger han bara no helt kallt och går iväg därifrån.

Vad säger ni, dags avliva honom?


Ohh ohh ohh!! Förresten! Ge han en propp!

clash
2005-09-18, 11:32
Fan bögigt o gola.


Ge han en propp!

Jacksatan
2005-09-18, 11:33
han är ju utbytesstudent så bedömmt har han väl bott här en månad. vette fan om han festat kl 4 fler gånger då jag inte varit här varje helg, men en gång är fan för mycket, kl 4 är ändå kl 4.

äh ska väl gå o klaga hos hyresvärden, säga att han säljer hasch känns lite långsökt ;)

Gå upp 6 nästa söndag och lev om utav bara helvete. Stereo, damsugare och allt du kan tänkas hitta på ska vara på. Det funkade bra när jag gjorde så 3 veckor i sträck för att grannen var cp och levde om sent på nätterna.

s_himself
2005-09-18, 11:41
Gå upp 6 nästa söndag och lev om utav bara helvete. Stereo, damsugare och allt du kan tänkas hitta på ska vara på. Det funkade bra när jag gjorde så 3 veckor i sträck för att grannen var cp och levde om sent på nätterna.



han har förmodligen fler grannar. Vore väl inte sjysst att förstöra för dom bara för att "hämnas" på utbytesstudenten?

Äh det är bara och ge han en propp :thumbup:

Baan
2005-09-18, 11:44
han har förmodligen fler grannar. Vore väl inte sjysst att förstöra för dom bara för att "hämnas" på utbytesstudenten?

Äh det är bara och ge han en propp :thumbup:

proppen känns mer aktuell än att försöka ge igen med samma medel, tror inte ens det kommer komma fram riktigt och jag kommer få andra grannar på mig säkert

Ryska_raketen
2005-09-18, 11:46
Har du sådana problem så kan du ju säga till den ryska_raketen :D

Baan
2005-09-18, 12:03
Har du sådana problem så kan du ju säga till den ryska_raketen :D

har du hotline eller? skicka mob nr via pm :d