handdator

Visa fullständig version : Wolfman Jack vs. Baby Boy Smooth


carlsm
2005-09-17, 21:28
Det är mycket snack nu för tiden om kvinnligt och manligt, hur tidigare genusmönster suddas ut och könsrollerna mer svävande. Manliga och kvinnliga utseendeideal beblandas med varandra, män ska likna kvinnor och vice versa.

Så vad tycker ni om hårborttagning på män så man passar i den där trendigt V-ringade t-shirten osv. osv?!?

Fatalist
2005-09-17, 21:47
Jag har väldigt delade åsikter om detta.

På ett sätt tycker jag det kan se väldigt manligt ut, förmodligen efter att ha sett för mycket James Bond-filmer och dylika där hjälten framställs som en intelligent man med lite muskler och mycket hår på bröstet. Detta på ett helt o-gayigt sätt.

Sett från en annan vinkel kan det se väldigt illa ut, om personen i fråga är väldigt spinkig eller överviktig. Jag tycker att kroppsbehåring i de flesta fall ser rätt ofräscht ut. Speciellt på halvfeta gubbar i 60-årsåldern med svettigt, flottigt linne och en stor buske under armarna. De borde tänka över sin stil att klä sig, men förmodligen är de redan gifta med någon fett snygg latinamerikansk babe sen 10 år tillbaka så de kanske inte behöver bry sig. Eftersom den latinamerikanska baben fortfarande ser den håriga, manliga mannen hon gifte sig med för 10 år sedan när hon ser den håriga bringan.

Det absolut värsta är när det är NÅGRA FÅ hårstrån som sticker ut kring bröstvårtorna. Antingen har man hår över hela bröstet eller kapar man de utstickande, förmodligen malplacerade könshåren med en rakhyvel/sax.

Ehh svammel svammel

Jense
2005-09-17, 21:49
bryr mig inte om andra sysslar med trender och vaxning av brösthår. jag själv sysslar inte med det, jag behöver inte och har dessutom inget intresse i att syssla med det

Yankeee
2005-09-17, 21:50
Låt folk göra som de vill. Det är bara snubbarna som har hamnat i någon form av kris (läs 40 år+) som är rädda att "de" inte kommer vara idealet längre när det kommer alternativa sätt att vara man på.

Allan
2005-09-17, 21:54
Så vad tycker ni om hårborttagning på män så man passar i den där trendigt V-ringade t-shirten osv. osv?!?

Om de ska tävla är det väl OK. Annars är det väl bara ytterligare ett symtom (symptom?) på effeminieringen av samhället. Kroppsljud, svett och lukter är så oerhört provokativa eller skrattframkallande i ett steriliserat samhälle. Däremot är det inte fullt så vanligt att gubbar/män/gossar rakar sig som de som redan nu rakar sig gärna skulle vilja tro. (Källa Ungdomsnånting)

allan

Trance
2005-09-17, 21:56
Om de ska tävla är det väl OK. Annars är det väl bara ytterligare ett symtom (symptom?) på effeminieringen av samhället. Kroppsljud, svett och lukter är så oerhört provokativa eller skrattframkallande i ett steriliserat samhälle. Däremot är det inte fullt så vanligt att gubbar/män/gossar rakar sig som de som redan nu rakar sig gärna skulle vilja tro. (Källa Ungdomsnånting)

allan

Bättre källa tack.













Hehe, nu steg blodtrycket lite iallfall? ;-)