handdator

Visa fullständig version : R.I.P. byssorna


JJ
2005-09-17, 12:15
Efter lång och trogen tjänst lämnade mina GYMMAbrallor detta jordeliv idag. Jag borde ha förstått att det skulle komma då det gick hål på båda knäna under veckans marklyftspass, men det kom ändå som en överraskning då det brakade till under första repetitionen knäböj. Man skulla kunna tro att sömnen skulle ge med sig lite i taget men nu formligen exploderade den ända upp till linningen och exponerade mina iofs rena och hela kalsonger. :cryout:
Någon som har tips på nya? Är det lönt att köpa typ GASP eller funkar ett par Nike från Intersport lika bra? Jag tänker främst då på hållbarheten/funktionen.

Überbiffen
2005-09-17, 12:17
Typ, vilka som helst ?

JJ
2005-09-17, 12:24
Typ, vilka som helst ?

De ska ju helst inte gå sönder första veckan, någon kanske råkat ut för detta oftare än mig och har kommit fram till någon slags vettig slutsats. Typ GASP är samma skit som allt annat och de billigaste på stadium är lika funktionella eller liknande.

Ryska_raketen
2005-09-17, 12:30
ja har haft mina nike byxor i 5 år och tränat med dom. Det enda som gått sönder är ena fickan(dragkedjan) dom äger!

Mago
2005-09-17, 13:28
Min sjunger på sista versen. *gråta* Nu är de så slitna så de är genomskinliga. :)

Fatcan
2005-09-17, 13:32
Funktionalitet i ett par träningsbyxor...köp ett par mjukisbyxor på stadium bara.

BigForre
2005-09-17, 13:32
Intressant tråd, själv har jag enbart tränat i mjukisbyxor under min korta verksamma tid, kanske borde prova något annat...kom gärna med lite trevliga och bra förslag...

Fö. beklagar sorgen, skulle börja gråta om mina mjukisbyxor gav upp, borde kanske låta dem gå i pension innan de måste slängas...

jakke
2005-09-17, 13:43
Hmm. Mina GASP har iallafall hållit länge än vad mina senaste mjukisbyxor höll..

Runda Grodan
2005-09-17, 14:03
Beklagar sorgen. :(

Jag vet själv hur det känns att förlora ett par byxor man tycker mycket om. Det känns lite tungt i början men som man säger "tiden läker alla sår". Du behöver bara ta dig igenom den första tunga perioden men sedan ska du se att tillvaron kommer se bättre och bättre ut. :)

Nu är du i och för sig i en lite svår situation. Det kanske känns lite tidigt att börja titta efter andra byxor, jag menar det var inte länge sedan du tränade i de gamla, men just i fallet byxor så är man ju nästan tvungen att skaffa sig ett nytt par annars kanske man blir tagen för en blottare eller nåt. :mallan:

Jag föredrar kortbyxor. :naughty:

Timme
2005-09-17, 14:41
Beklagar sorgen. :(

Jag vet själv hur det känns att förlora ett par byxor man tycker mycket om. Det känns lite tungt i början men som man säger "tiden läker alla sår". Du behöver bara ta dig igenom den första tunga perioden men sedan ska du se att tillvaron kommer se bättre och bättre ut. :)

Nu är du i och för sig i en lite svår situation. Det kanske känns lite tidigt att börja titta efter andra byxor, jag menar det var inte länge sedan du tränade i de gamla, men just i fallet byxor så är man ju nästan tvungen att skaffa sig ett nytt par annars kanske man blir tagen för en blottare eller nåt. :mallan:

Jag föredrar kortbyxor. :naughty:


*snyft* vackert


/Timme

Fartman
2005-09-17, 14:45
Funktionalitet i ett par träningsbyxor...köp ett par mjukisbyxor på stadium bara.

:thumbup:
har ett par enfärgade i något märke av typen "för eget tryck"

lauria
2005-09-17, 14:53
När ja kör böj har jag ett par svart vanliga mys-pys brallor.
Annars ett par vanliga tränings-overalls-byxor. Men om du funderar på gasp så köp sådana : (grymt bra kvallité)

JJ
2005-09-17, 14:56
Tack för er medmänsklighet! Efter en intensiv sorgeperiod har jag nu införskaffat ett par Nike, svarta, tunna, lite stretch i dem. Där borde det finnas lite växtmån.

Edit: Få se om sambon vill laga mina gamla, kan vara bra att ha på marklyftspassen.

tinus
2005-09-17, 15:24
Lider med dig! det är en sorgens dag när favvobyxorna går vidare till andra sidan *cry* Eller fotbollsskorna som blivit sådär underbart sköna..


Köp ett par gaspisar,de är mjuka och goa (funkar även att träna i har jag hört :D )

Yankeee
2005-09-17, 15:27
Vad fan är det jag hör? Ta genast fram björntråden och laga dem. Mina brallor har gått sönder i grenen, och hela höger sida har spruckit. Inget som klädernas motsvarighet till eltejp inte kan fixa.

Kebab-Arne
2005-09-17, 16:59
Körde du färdigt passet?

Själv införskaffade jag mig nyligen ett par Umbro brallor från Intersport. Varit helnöjd med dessa hittills. Även om jag fortfarande kör med de gamla mest.

Arne Persson
2005-09-17, 17:47
Efter lång och trogen tjänst lämnade mina GYMMAbrallor detta jordeliv idag. Jag borde ha förstått att det skulle komma då det gick hål på båda knäna under veckans marklyftspass, men det kom ändå som en överraskning då det brakade till under första repetitionen knäböj. Man skulla kunna tro att sömnen skulle ge med sig lite i taget men nu formligen exploderade den ända upp till linningen och exponerade mina iofs rena och hela kalsonger. :cryout:
Någon som har tips på nya? Är det lönt att köpa typ GASP eller funkar ett par Nike från Intersport lika bra? Jag tänker främst då på hållbarheten/funktionen.


Skall kolla vad man har för oanvänt i gömmorna. Tror det finns gamla platinumbrallor med coola mönster (med bl.a fiskbensmönster mm) från tidigt 90-tal. :D

JJ
2005-09-18, 10:37
Körde du färdigt passet?


Jag stod och funderade i säkert 5 minuter på om det skulle fungnera, men jag la ned av hänsyn till övriga besökare. Jag bryr mig inte det minsta för min egen del, skulle kunna träna i kallingarna, men jag tror säkert att någon skulle ha invändningar. Istället rodde jag 3000 meter, i särklass det tråkigaste träningspass jag någonsin genomfört.
Men brallorna skall lagas. Med Björns tråd.