handdator

Visa fullständig version : Stretching


prime^
2005-09-17, 00:32
Har inte sett( inte ens när jag sökte, ja jag använde faktist den funktionen :cool: ) någon tråd om stretching. Antar att folk som styrketränar och blir större o större o större måste bli mer o mer klumpiga.. Där jag tränade förutom var där massa biffar som pumpade o pumpade, visst såg d rätt tufft ut, men sen när man dom reste sig och gick vaggade dom fram som pingviner och när dom skulle ta tag i saker genom att böja sig ner så såg d ut som dom inte skulle klara av d.
(Jag vet att dom blivit mer ovigare för hålan jag bor i känner man igen folk och jag känner folk lite närmare och vet att dom itne varit så oviga förut, så d e inga fördomar)

Frågan är då om non här stretchar eller annat för att inte bli ovig som ett kylskåp för dom blir för stora?

Vad gör ni för att undvika detta och varför? tips o så

Anledningen till jag frågar är för jag själv försöker bli vigare nu, dock inte för jag e stor utan för jag bara e helt ovig.

Fettecke
2005-09-17, 00:46
sökte nyss på stretch... fann mkt, bland annat:
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=46754&highlight=stretch

jag själv strechar aldrig, då jag inte är osmidig... jag blir däremot osmidig under träningspasset, specielt benpass... och kanske någon dag efter då jag har träningsverk....

vill du bli bigare så behöver du bara börja strecha och dona på ?, svårare är de väll inte vad jag vet om ? ;)

prime^
2005-09-17, 01:24
Jag sa att jag inte SETT nått, inte att d inte fanns nått :D
Ne men den missa jag faktist, mitt fel :)

Ganska kul, att du säger du får träningsverk för du inte stretchat då dom flera gånger i din länk säger att stretching inte har något med träningsverk att göra..

Sen precis som allt annat finns det ju hur många övningar som helst när d gäller att bli vigare, men vilka ger bäst resultat? Någon som vet nått?

King Grub
2005-09-17, 05:06
Ganska kul, att du säger du får träningsverk för du inte stretchat då dom flera gånger i din länk säger att stretching inte har något med träningsverk att göra..

Det kan kännas skönt att småtöja, när man har träningsvärk, även om det inte förhindrar eller botar något.

prime^
2005-09-17, 09:32
Ganska kul, att du säger du får träningsverk för du inte stretchat då dom flera gånger i din länk säger att stretching inte har något med träningsverk att göra..

Det kan kännas skönt att småtöja, när man har träningsvärk, även om det inte förhindrar eller botar något.

Japp, håller jag jag med om. Men han sa att han får träningsverk ifall han inte stretchar, vilket du i andra inlägg gått helt emot. Och det var det jag fann lustigt.

Fettecke
2005-09-17, 09:47
Jag sa att jag inte SETT nått, inte att d inte fanns nått :D
Ne men den missa jag faktist, mitt fel :)

Ganska kul, att du säger du får träningsverk för du inte stretchat då dom flera gånger i din länk säger att stretching inte har något med träningsverk att göra..

Sen precis som allt annat finns det ju hur många övningar som helst när d gäller att bli vigare, men vilka ger bäst resultat? Någon som vet nått?


Jag har väll inte skrivit att jag får träningsverk när jag inte strechar, då jag aldrig strechar ?... vart är liknelsen i mitt inlägg ?

aja... till saken är att stretcha musklerna är ganska skönt efter passet... visst kan de vara en placebo effekt att det hjälper, men efter att ha läst några rapporter ang. detta så vet jag att det inte hjälper, och strechar för att det är skönt att tänja ut lite ibland

samt att vettiga stretchövningar kan vara:
http://www.ryggochmuskelakuten.se/stretch.asp

samt divberse fotbolls/hockey-övningar om du lirat dessa sporter.

Weird
2005-09-17, 10:17
Ganska kul, att du säger du får träningsverk för du inte stretchat då dom flera gånger i din länk säger att stretching inte har något med träningsverk att göra..

Det kan kännas skönt att småtöja, när man har träningsvärk, även om det inte förhindrar eller botar något.
jag tycker man märker skilnad på träningvärken om man inte stretchar. ont får man i båda fallen men stretchar man tycker jag man blir lite mer rörlig när man har träningsvärk

prime^
2005-09-17, 10:17
Jag har väll inte skrivit att jag får träningsverk när jag inte strechar, då jag aldrig strechar ?... vart är liknelsen i mitt inlägg ?

aja... till saken är att stretcha musklerna är ganska skönt efter passet... visst kan de vara en placebo effekt att det hjälper, men efter att ha läst några rapporter ang. detta så vet jag att det inte hjälper, och strechar för att det är skönt att tänja ut lite ibland

samt att vettiga stretchövningar kan vara:
http://www.ryggochmuskelakuten.se/stretch.asp

samt divberse fotbolls/hockey-övningar om du lirat dessa sporter.

ne ser d nu, va väl i nattmössan jag yra, sorry

japp, jag lirar fotboll och därför jag ska bli vigare.. tänkte det fanns andra stretchningsövningar än dom man lär sig inom fotbollen som e mer effektiva. fanns nog några andra i länken. tack tack