handdator

Visa fullständig version : Har du en Kolozzeumpersonlighet?


Allan
2005-09-16, 17:43
Jag är lite nyfiken efter att ha träffat några medlemmar. Ni vet, man inbillar sig att folk ska vara på ett speciellt vis eftersom man läst vad de skrivit på forumet. Och sen visar det sig att Pez är en liten osäker pojke och Clash är en mogen man med kloka värderingar och kristen livssyn....Nåja.
Är ni er själva här eller spelar ni en roll, eller är det så att man faktiskt kan vara sur och grinig här, och egentligen en trevlig och rar person i det verkliga livet?


allan

sunkan
2005-09-16, 17:46
jag är de jag är, varken mer eller mindre

Jorgen
2005-09-16, 17:49
Jag är en jävla surk*k även i vanliga livet.









:D

Gabriel_
2005-09-16, 17:49
jag tror jag är den jag är.. men kan väl inte vara säker

sen kan väl skrivna ord uppfattas annorlunda när man väl säger dom

christian
2005-09-16, 17:51
Ungefär som jag är i verkligheten.

tp_88
2005-09-16, 17:51
Jag är mer eller mindre på samma sätt på Kolo som IRL. Skiljer nog inte mycket, men säkert något.

MasterChief
2005-09-16, 17:52
Jag är nog betydligt softare i verkliga livet. Här kanske jag låter som jag har nåt grovt uppkört i röven ibland. Det händer nog väldigt sällan IRL.
(alltså att jag är aggresiv...inte att jag har nåt i röven) :D .

*Flash*
2005-09-16, 17:54
Jag brukar alltid vara på samma sätt, eller ja det varierar väl iofs från dag till dag och beroende på vilket humör jag är på men jag brukar faktiskt aldrig göra mig till på något sätt varken på nätet eller irl (tro det eller ej).

mini
2005-09-16, 17:56
Jag har inte något alter ego, men jag tror folk uppfattar mig annorlunda här än afk. (Jag lovar, jag står inte på barrikaderna varje dag.) Men det är kanske inget exklusivt för Internet? Jag har vänner och bekanta i olika sammanhang som säkert skulle beskriva mig på olika sätt.

Jishuku
2005-09-16, 17:57
Vet inte direkt hur jag uppfattas av andra på nätet, men jag gör mig inte till iaf.

Yankeee
2005-09-16, 17:57
Är betydligt mer extrem här irl. Hur kul vore det annars? Går ju att inte irritera folk genom att vara juste.

tinus
2005-09-16, 17:57
Jag är nog precis som jag är "normalt" ;)

Måste bara tillägga att trådskaparen Mr Allan var en riktig pratkvarn..och trevlig :D Hade väntat mig en lite surare gubbe :booty:

/ Tinus (som nu är mycket rädd för att bli bannad,efter att ha kallat Allan gubbe *innocent* )

Jay-Z
2005-09-16, 17:59
Jag vet inte. Känns inte som om jag har någon uttalad Kolo-personlighet. Medel. Lagom och tråkig. Ja, iofs precis som i vanliga livet. :D

Sverker
2005-09-16, 18:05
Jag är precis likadan här på Kolozzeum som jag är ute i riktiga livet.

Pingu
2005-09-16, 18:05
Tjejen frågade mina polare om jag var samma person med dom som jag är hemma och det sa dom att jag var...

Så ja jag är samma Pingu här som hemma

Lallle
2005-09-16, 18:06
Är nog ganska lik här som i verkliga livet.

Mago
2005-09-16, 18:10
Är nog unegefär likadan i verkligheten. Men skillnaden är nog att i verkligheten så fattar folk att jag bara skojjar.

Eller nej jag ångrar mig.. är fruktansvärt mycket mer oseriös på internet.. hur kan man ta något som skrivs på internet på allvar?

Angel
2005-09-16, 18:10
Jag har fått höra från andra forum där jag senare träffat folk ifrån att jag är mycket lugnare och "blyg och försynt" IRL. Även mycket sötare :)

Allan
2005-09-16, 18:10
Jag är nog precis som jag är "normalt" ;)

Måste bara tillägga att trådskaparen Mr Allan var en riktig pratkvarn..och trevlig :D Hade väntat mig en lite surare gubbe :booty:

/ Tinus (som nu är mycket rädd för att bli bannad,efter att ha kallat Allan gubbe *innocent* )

Mmmmmm...jo Tinus var en blyg liten flickstackare som inte sa många ord.....
*rolleyes*

allan
*bryr mig inte om att ni kallar mig gubbe, sådeså!*

Ryska_raketen
2005-09-16, 18:12
äj lixom helt crajzy irl lixom ;)

Mart|n
2005-09-16, 18:12
Jag är betydligt lugnare här, och även på andra forum, jämfört med hur jag är med folk jag känner IRL bra.

tinus
2005-09-16, 18:16
Mmmmmm...jo Tinus var en blyg liten flickstackare som inte sa många ord.....
*rolleyes*

allan
*bryr mig inte om att ni kallar mig gubbe, sådeså!*

Inte så konstigt..fick ju inte en syl i vädret!! *rolleyes* Försökte passa på medans du tuggade,enda chansen att hinna säga några ord :D

Jag sa att jag VÄNTAT mig en gubbe..inte att du var en! *kissass*

userfriendly
2005-09-16, 18:18
varför skulle jag inte vilja vara mig själv?? :D :love:

MilkmaN
2005-09-16, 18:25
Inte med mening men ofta så får man ett intryck av personer som nödvändigtvis inte stämmer. Så det viset som man uppfattar varandra stämmer ofta inte med hur man skulle uppfatta varandra IRL. Däremot så är det nog inte många som medvetet uppför sig annorlunda.

Dumleman
2005-09-16, 18:25
Ja jag försöker i alla fall att "vara mig själv". Postar nog för lite för att ha kunnat bygga upp en kolozzeumpersonlighet.

Cilia
2005-09-16, 18:27
Jag är nog mig själv tror jag

Min kompis frågade mig om jag är corporate eller mig själv på jobbet.
Jag sa att jag tror jag är mig själv. Jag har svårt att spela roller.
Men sen är det ju en annan sak att man inte skojar i alla situationer men det gör man ju inte privat heller. Och på jobbet är det ju fler seriösa situationer.

AFanatic
2005-09-16, 18:28
Hmm tror jag är ungefär som jag är IRL...blir nog lite mer crazy mot dom man känner...Annars ganska snäll av mig. :D

Allan
2005-09-16, 18:29
Jag är trevligare i verkligheten. Hoppas jag.


allan

internethjälten
2005-09-16, 18:30
Är ni er själva här eller spelar ni en roll, eller är det så att man faktiskt kan vara sur och grinig här, och egentligen en trevlig och rar person i det verkliga livet?


allan

Jag är säkerligen lika dum och dryg även utan dator som med dator.

nicke

Cilia
2005-09-16, 18:30
faan ingick själva skrivtiden i editminutrarna *ggrrrr*


Edit: för övrigt tycker jag att det är ganska svårt att skapa en annan personlighet. Efter ett tag lyser den riktiga igenom eller man märker att det inte hänger ihop. En tönt kan aldrig bli en tuffing oavsett vilket medium vi pratar om. Sen är det en annan sak att det är ballare att vara tönt. Det säger jag helt jävigt *visslar*

Trance
2005-09-16, 18:37
Nej inte direkt, dock så passar jag vissa diskussioner i verkligheten för att inte göra bort folk. Jag är nog inte heller så hånande i mina diskussioner med folk jag gillar, er hatar jag ju hela bunten.

Alla tycker nog jag är astrevlig i verkliga livet.

mangemani
2005-09-16, 18:38
är deffinitivt inte lika pratglad irl,irl är jag blyg,tystlåten och är en väldigt passiv person.

resten stämmer.

Sheogorath
2005-09-16, 18:41
Jag är mycket mesigare i verkligheten.

*innocent*

MilkmaN
2005-09-16, 18:42
Jag är mycket ödmjukare och mer benägen att erkänna att jag har fel på nätet.

bubbe
2005-09-16, 18:45
hmm, *funderar* kan vara extremt dryg, envis och retsam i verkliga livet enl mina jobbarkompisar som brukar få stå ut med det ena praktskämtet till det andra. Är nog räddare att bli utslängd från forumet än bli av med jobbet *screwy*

nåja, oftast är jag sympatiskt och det är bara ibland som det sticker iväg så dom får anledning att haka upp sig på en. Sen har jag aldrig backat från att vara annorlunda och satsa på mina grejer, vilket brukar ge en stämpel som *screwy* i verkligheten. Detta tror jag inte har slagit igenom på forumet.

King Grub
2005-09-16, 18:50
Jag är rätt lika; jag uppför mig inte annorlunda. Däremot pratar jag inte på samma sätt som jag skriver.

Jay-Z
2005-09-16, 18:51
Jag är rätt lika; jag uppför mig inte annorlunda. Däremot pratar jag inte på samma sätt som jag skriver.

http://www.razzlebamboom.com/bigshow/rapper.jpg

blekfet2
2005-09-16, 18:57
jag tror att folk uppfattar mig som en dryg jävel på internet, jag men skämtar alltid....har lite kass humor så folk förstår den inte alltid...

Ankarby
2005-09-16, 19:23
Ännu skummare IRL, mindre också *flex*

Herkulez
2005-09-16, 19:24
jorå hyffsat likt IRL, fast jag brukar inte reta folk lika mkt som jag ibland får för mig att göra här för att röra om lite i grytan (jorgen var mitt senaste offer :D )

är en ganska lugn, snäll och beskedlig kille i vanliga fall, dock sjukare humor men den törs jag inte få utlopp för här för jag vill inte bli bannad =)

Loke
2005-09-16, 19:36
Kristen livssyn, haha, vilken formulering. Får mig att tänka på sånna där amish people.

Nej, jag är inte som i verkligheten. Mest beror det på att jag gillar att prata en massa, men jag gillar inte att skriva så mycket. Därför blir jag mer fåordig här. I verkligheten satsar jag på att säga mycket, och hoppas på att något smart ska slinka med då och då. Här satsar jag på att skriva ganska lite, och skiter helt i om jag någonsin säger något smart. Men i övrigt är jag mig lik.

För övrigt har jag nog aldrig vågat vara "mig själv" som alla säger att man ska vara, varken på internet eller i verkligheten. Jag vet inte om jag är väldigt konstig eller om det där om att vara sig själv bara är bullshit, men jag är ganska säker på att folk absolut inte skulle gilla mig om jag var mig själv.

Davil
2005-09-16, 19:54
Jag är en ganska mjuk kille irl. Trevlig, öppen men kanske lite smått blyg första minutrarna.

RobbeliRobban
2005-09-16, 20:12
Jag är jobbig och en aning pretentiös IRL, tur att det inte lyser igenom på min älskvärda internetpersonlighet.

Solros
2005-09-16, 20:32
hmm, *funderar* kan vara extremt dryg, envis och retsam i verkliga livet enl mina jobbarkompisar som brukar få stå ut med det ena praktskämtet till det andra. Är nog räddare att bli utslängd från forumet än bli av med jobbet *screwy*

nåja, oftast är jag sympatiskt och det är bara ibland som det sticker iväg så dom får anledning att haka upp sig på en. Sen har jag aldrig backat från att vara annorlunda och satsa på mina grejer, vilket brukar ge en stämpel som *screwy* i verkligheten. Detta tror jag inte har slagit igenom på forumet.

Du är en lika gullig teddybjörn på forumet som du är i verkligheten! :love: :D

Scratch89
2005-09-16, 20:34
Jag vet att jag är ungefär lika omogen, töntig och diskussionslysten IRL som här.
Dock brukar jag vara trevligare IRL än här, då jag nästan alltid skriver här för att provocera (då jag nu skriver *innocent* )

aliquis
2005-09-16, 20:41
jag tror jag är rätt lika, mindre pratglad kanske.

norsk_gadd
2005-09-16, 20:42
Är samma här på kolo, förutom att jag anstränger mig mer för att få igång folk i diskussioner. Gärna genom att irritera de.

Lillgrabben
2005-09-16, 20:43
Jag är väl samma människa var jag än är! :D


Dock tror jag nästan att jag vaktar min tunga lite mer här än i verkligheten.

Krampus
2005-09-16, 20:46
Min erfarenhet är att det flesta är trevliga irl.

Alla har inte samma fallenhet för att utrycka sig väl i skrift och många är dem som man tänkt sig som halvt efterblivna irl, som senare visat upp ett så mångfasseterat spektra att man bländats av deras personligheter, likt en skarpslipad smaragd liggandes i en bergsbäcks i amazonas under middagssolens strålande solsken!

Så!

High1ander
2005-09-16, 20:48
Hahahaha jag e nog lagom flummig i verkligheten och beter mig helt javla knasigt, inte for jag vet vad som e ratt/fel enligt andra utan for jag tycker det e ratt.

Action
2005-09-16, 20:55
Tjejen frågade mina polare om jag var samma person med dom som jag är hemma och det sa dom att jag var...

Så ja jag är samma Pingu här som hemma

Klockrent.. :laugh: :laugh:

Förvånad över att ingen kommenterat ditt inlägg.. :D

Metal_boy_
2005-09-16, 20:56
Jag blottar inte min personlighet. Det går inte att gämföra mig med Metal_boy de flesta gångerna. Personen bakom Metal_boy är en ung man som är lojal, glad och trevlig. Honom får ni bara träffa om vi skakar hand i den "verkliga" världen.

Olsson
2005-09-16, 20:57
Jag är mig själv, det finns ju redan så många andra :D

wintersnowdrift
2005-09-16, 21:10
Nej, jag är inte som i verkligheten. Mest beror det på att jag gillar att prata en massa, men jag gillar inte att skriva så mycket. Därför blir jag mer fåordig här. I verkligheten satsar jag på att säga mycket, och hoppas på att något smart ska slinka med då och då. Här satsar jag på att skriva ganska lite, och skiter helt i om jag någonsin säger något smart. Men i övrigt är jag mig lik.


Stämmer på mig också! Jag pratar "ganska" mycket i verkligheten; men på de flesta forum jag hänger på läser jag betydlig mer än vad jag skriver... Däremot så gillar jag egentligen att skriva, så när jag väl skriver är det oftast välgenomtänkt. Kanske framstår jag därför som något mer pretto på internet? :D

//Kristin

MasterChief
2005-09-16, 21:11
Klockrent.. :laugh: :laugh:

Förvånad över att ingen kommenterat ditt inlägg.. :D

Jag fattade den först nu. Den var jäkligt bra. :D

Biceps
2005-09-16, 21:12
Jag är värre... helt störd :(

Bronkitkorv
2005-09-16, 21:12
Jag vet inte för jag har inte varit här så länge än. Kanske får vi se någon gång.

jwzrd
2005-09-16, 21:25
Jag är en jävla surk*k även i vanliga livet.









:D

Ska vi mäta vems som är störst? :)

Jag är nog iofs tusen gånger mer easy going utanför kolozzeum.

Action
2005-09-16, 21:27
Jag fattade den först nu. Den var jäkligt bra. :D

Inte helt säkert att skaparen av inlägget fattat det roliga..... :cool:

Lasse Kongo
2005-09-16, 21:31
jag är väl som jag är både här och irl, dvs: ibland ute och svävar i det blå och tycker jag är skitkul med mina skämt...... för att ibland vara seriös och skriva ngt i kostdelen.

jag är riktigt seriöst irl, men har förbannat sjuk humor och en jääävla massa hyss för mig irl, enkla saker som när man är ute och går med tjejen, "är det ok om jag drar ner byxorna och går naken på trottoaren" -javisst... då åker de ner liksom

vi var på lidl nyss, har förbannad träningsvärk i benen, fråga tjejen som städa på lidl om hon kunde skjutsa mig till kvargen med maskinen de tvättar golvet med... men min tjej är van...

så, jag gillar och göra skadade saker, men gör aldrig ngn illa, är vänlig som fan av mig, vet inte hur jag upplevs på kolo, säkert som han som bara skriver skit hehe *kissass*

Wooch
2005-09-16, 21:35
Jag försöker vara mig själv så gott det går. Men man uppfattas väl olika beroende på om det är tal eller skrift, så det finns säkert några skillnader.

Krokodil
2005-09-16, 22:32
Jag är ganska lik IRL skulle jag tro... Däremot gillar jag att kommunicera med text eftersom jag mumlar och folk brukar ha svårt att uppfatta vad jag säger. :)

Jense
2005-09-16, 22:48
ni förstår när jag skojar irl. annars är jag likadan som här. tror inte man orkar hålla en viss personlighet som inte är en själv ett längre tag

Runda Grodan
2005-09-16, 22:51
:)

Mighty
2005-09-16, 23:26
Håller en bra mycket lägre profil här än i verkligheten.
Finns tillräckligt med "pratkvarnar" här ändå ;)

Fatalist
2005-09-16, 23:53
Ingen härifrån skulle känna igen min personlighet det minsta lilla om vi skulle träffas irl :)

Så ja, har blivit så efter för mycket "data" i unga år

Berry
2005-09-17, 00:22
jag är de jag är, varken mer eller mindre

Schizo? :D

Fagen
2005-09-17, 00:25
Är mitt verkliga jag här på forumet och låtsas att jag är King Grub i verkligheten...

Är mycket "försiktigare" här än annars, tror jag. Det finns så himla många med en massa kunskap om det mesta här så då känns det dumt att "göra bort sig".
Har aldrig använt mig av forum tidigare men är ganska såld på kolozzeums.

Rock'nRoll
2005-09-17, 00:27
Tycker jag är likadan här som någon annan stans. Man uppfattar nog folk olika beroende på om det är tal eller skrift man komunicerar genom.

Deadlift
2005-09-17, 00:31
Jag är inte i närheten av mitt verkliga jag irl, kan inte utrycka mig skriftligt överhuvudtaget *grr27*

Yes
2005-09-17, 00:39
Tycker det är svårt att veta hur man uppfattas av folk, speciellt såhär i skrift. "IRL" har jag blivit jämförd med Björne(ja, den där fåniga björnen med Snigel och sina pepparkakor). Det kändes rätt knäckande, fast tyvär ganska sant också.

Nismo
2005-09-17, 00:57
Lika ödmjuk i verkligheten som här :kinky:

Krampus
2005-09-17, 01:06
Lika ödmjuk i verkligheten som här :kinky:


Är du på Exhale oxå Nismo?

Nismo
2005-09-17, 01:08
Är du på Exhale oxå Nismo?
Nein, heter någon Nismo där? Har faktiskt aldrig varit inne på det forumet, är det bra?

Krampus
2005-09-17, 01:22
Nein, heter någon Nismo där? Har faktiskt aldrig varit inne på det forumet, är det bra?
'

Nope. Bemöda dig inte med att ta dig dit... Det finns mer att hämta på Kollo på alla plan..
Dock startade jag min kariär där, men jag önskar i efterhand att jag lagt mina trådar här istället..

raZmus
2005-09-17, 01:24
Är nog lite mer laid back IRL. Blir gärna lite formellt och stelt när man skriver. Att skriva på webben är ju att skriva för publik ;)

Nismo
2005-09-17, 01:25
'

Nope. Bemöda dig inte med att ta dig dit... Det finns mer att hämta på Kollo på alla plan..
Dock startade jag min kariär där, men jag önskar i efterhand att jag lagt mina trådar här istället..Vad gjorde dig nyfiken att fråga? :)

Krampus
2005-09-17, 01:27
Vad gjorde dig nyfiken att fråga? :)

Visste inte om jag kännde igen dig och det du skriver?
Vissa har samma nick på båda forum, andra olika.
Tänkte att du ev kunde heta ngt annat där..

krakowww
2005-09-17, 02:06
Jag skriver nog inte tillräckligt mycket här för att kunna ha en kolozzeumpersonlighet, men med det jag skriver försöker jag vara som irl.

grisbil3n
2005-09-17, 05:05
Anstränger för att framstå som lika anspråkslös som i verkliga livet.

Piranha
2005-09-17, 08:47
Jag kan nog vara ändå odrägligare IRL än vad jag är på kollo , fråga dem som vet.

Dock alltid med glimten i ögat.

bosse_brutal
2005-09-17, 10:25
skiljer sig nog lite, min typ av humor skulle kunna få mig bannad direkt om jag inte tonade ner den en smula.

dared
2005-09-17, 10:30
Jag känner mig faktiskt rätt mobbad här. Känner mig underlägsen och har prestationsångest.

Fast det kanske jag är irl också när jag tänker efter.

Cilia
2005-09-17, 10:33
Jag kan nog vara ändå odrägligare IRL än vad jag är på kollo , fråga dem som vet.

Dock alltid med glimten i ögat.
du kan få dela rum med mig men du får ta med dig en egen vakt

Herkulez
2005-09-17, 10:38
du kan få dela rum med mig men du får ta med dig en egen vakt
kåt?

fonzie
2005-09-17, 11:40
Jag är mycket fulare IRL. Därav tråkigare och ointressantare *popcorn*

stahlberg
2005-09-17, 18:17
Min PERSONLIGHET är samma på kolozzeum och IRL. Detta tror jag gäller de allra flesta.

Däremot är sättet att kommunicera annorlunda, ensidigare. Här har man bara ordet som medel, IRL har man tal, skrift, kroppsspråk och "yttre" hjälpmedel. IRL är jag mer flexibel i min kommunikation, jag anpassar den mer efter situationen och (kanske framförallt) efter den människa jag diskuterar med. En människa övertygar man med sakargument, en annan med hjälp av att "spela på" hans/hennes känslor. Somliga måste "pratas omkull" medan det lönar sig att lyssna mer än prata själv när man kommunicerar med andra. Människors humor är mycket olika. Detta betyder inte att jag är en "kommunikativ kameleont", som kommunicerar på den andra partens villkor, utan att jag i fall där jag försöker övertyga andra använder mycket mer psykologi - och för den del vältalighet - IRL än jag kan göra här.

En skillnad mellan IRL och kolo är att jag oombedd (ofta oönskad) delar ut träningsråd på kolo, vilket jag MYCKET SÄLLAN gör i verkligheten (om jag inte tillfrågas).

Cilia
2005-09-17, 18:19
kåt?
desperat!

hubbabubba
2005-09-17, 18:24
Är alltid mig själv. Sen kanske man inte tar upp sin arsenal med skämt m.m på ett forum.

Grahn
2005-09-17, 18:26
Nope

Diana
2005-09-17, 22:46
Nepp har ingen speciell internet/kolo personlighet, är precis här som ja är irl =)

MEN me två undantag; ja pratar inte såhääääär - me förlängda stavelser :eek: :D inte heller säger ja vissa ord högre än andra; såhär,, bara för att förtydliga lixom så ni inte blir besvikna när ni träffar mej irl :angel:


Jag är rätt lika; jag uppför mig inte annorlunda. Däremot pratar jag inte på samma sätt som jag skriver.

http://www.razzlebamboom.com/bigshow/rapper.jpg
:laugh:

Rockhard
2005-09-17, 22:50
Ja. Jag är mycket dummare när jag skriver på kolozzeum. Irl är jag riktigt smart

Piranha
2005-09-17, 22:57
såhär,, bara för att förtydliga lixom så ni inte blir besvikna när ni träffar mej irl :angel:





:laugh:


Å andra sidan säger du lixom i varannan mening kommer du bli sågad på det istället :)