handdator

Visa fullständig version : Har fått en psykopat i min klass vad ska jag göra??


proppen
2005-09-16, 10:01
Hej!

Det här året har jag börjat i ettan på gymnasiet, jag har gått om eftersom jag hade så dåliga betyg... När jag började kände jag ingen i klassen men började efter ett par dar att verkligen komma bra överens med mina klasskamrater..

Nyligen fick vi en ny kille i klassen... När läraren talde om att han skulle börja var det många som började typ "Neeej" "åh inte han"... Jag fattade på en gång att det inte var någon vanlig snubbe som skulle börja...
Nästa dag kom han... Efter ett tag började han vara allmänt otrevlig och jag insåg katastrofen: Han hade valt ut mig som sitt offer... Han är den typen av person som stärker sig själv genom att trycka ned andra.. Han är den typen av person som kan få mig att hata dig och dig att hata mig.. Han är manipulativ och en expert på att slå sig fram, han är urtypen för en psykopat... Jag har aldrig varit med om något liknande... Jag har aldrig varit en sån där som blir nertryckt... Vet inte vad jag ska göra... Jag försöker vara schysst med honom så att han ska ändra sig men det hjälper inte mycket... Jag kan ordna spö åt honom med några kompisar men har ingen lust att betala skadestånd åt honom...

Kwon
2005-09-16, 10:03
Håll dig till dina kompisar/vänner så borde det väl vara ok?

När brukar han "attackera" dig?

s_himself
2005-09-16, 10:06
bit ifrån, och gör det ordentligt och gör det nu! ju längre det går desstosvårare blir det att bli av med honom.


Faast du kan ju försöka trötta ut honom genom att ignorera honom.

capoje
2005-09-16, 10:07
Du måste visa att du inte tar skit från nån, fixa det nu innan det blir försent!
DO IT!

Griip
2005-09-16, 10:07
En rak höger på hakan så han somnar om. Folk anmäler sällan och speciellt inte dem som spelar tuffa så inte stor chans att du får betala honom något. Men risken finns ju.

Yankeee
2005-09-16, 10:07
Ignorera honom. Antingen lägger han ner eller så kommer han att göra bort sig rejält.

Piranha
2005-09-16, 10:09
Shesus Griip är inte du bannad ?

De är du ditt svar på allt "proppa till dom bara" bla bla bla

Davil
2005-09-16, 10:10
Hej!

Det här året har jag börjat i ettan på gymnasiet, jag har gått om eftersom jag hade så dåliga betyg... När jag började kände jag ingen i klassen men började efter ett par dar att verkligen komma bra överens med mina klasskamrater..

Nyligen fick vi en ny kille i klassen... När läraren talde om att han skulle börja var det många som började typ "Neeej" "åh inte han"... Jag fattade på en gång att det inte var någon vanlig snubbe som skulle börja...
Nästa dag kom han... Efter ett tag började han vara allmänt otrevlig och jag insåg katastrofen: Han hade valt ut mig som sitt offer... Han är den typen av person som stärker sig själv genom att trycka ned andra.. Han är den typen av person som kan få mig att hata dig och dig att hata mig.. Han är manipulativ och en expert på att slå sig fram, han är urtypen för en psykopat... Jag har aldrig varit med om något liknande... Jag har aldrig varit en sån där som blir nertryckt... Vet inte vad jag ska göra... Jag försöker vara schysst med honom så att han ska ändra sig men det hjälper inte mycket... Jag kan ordna spö åt honom med några kompisar men har ingen lust att betala skadestånd åt honom...

Vad exakt gör han då?

Kwon
2005-09-16, 10:12
Shesus Griip är inte du bannad ?

De är du ditt svar på allt "proppa till dom bara" bla bla bla

Hehe , it never fails.

Griips råd på allt, ge han en propp! :)

Jag dejtar en ful brud, vad ska jag göra? Ge henne en propp!

Min kompis är metrosexuell, vad ska jag göra? Ge kompisen en Propp!

Jag är rädd för F! Vad ska jag göra? PROPP!!!ONE!!

etc etc

Griip
2005-09-16, 10:12
Shesus Griip är inte du bannad ?

De är du ditt svar på allt "proppa till dom bara" bla bla bla


Njae känner mig inte bannad iaf *slap*

Ja men vafan, ignorera och hålla på funkar inte.. jag kan den där typen. Enda man kan göra är att säga "Fuck you, låt mig vara" och det är alltid det som är den svåra biten. Att sen slå till honom ifall han börjar käfta är ju simpelt.

dared
2005-09-16, 10:13
På vilket sätt trycker han ner dig? Det är lättast att ge tips om du ger lite expempel på händelser.

Yooo
2005-09-16, 10:15
Som någon sade, bit ifrån rejät. Det är dom inte vana vid, sätt käppar i hjulet för honom vad han änn må försöka.

Piranha
2005-09-16, 10:16
Njae känner mig inte bannad iaf *slap*

Ja men vafan, ignorera och hålla på funkar inte.. jag kan den där typen. Enda man kan göra är att säga "Fuck you, låt mig vara" och det är alltid det som är den svåra biten. Att sen slå till honom ifall han börjar käfta är ju simpelt.


Jag tror inte du förstått , trackasera andra är ett lågt beteénde , men smälla till folk är tamejfan ändå lägre.

Dock lägst är glocalnet.

Dumleman
2005-09-16, 10:17
Shesus Griip är inte du bannad ?

De är du ditt svar på allt "proppa till dom bara" bla bla bla
Ja Griip har nog lyssnat på Eddie Meduza - Schlö ner'n :). http://web.telia.com/~u58113644/Texter/Schlo.txt Ignorera honom tycker jag.

Griip
2005-09-16, 10:19
Jag tror inte du förstått , trackasera andra är ett lågt beteénde , men smälla till folk är tamejfan ändå lägre.

Dock lägst är glocalnet.

Har jag nog inte förstått faktiskt. Jag menar givetvis inte att han ska ge honom en smäll utan förvarning, men att han ska säga ifrån och jävlas tillbaka när den andra killen nu gör något. Och ifall det kommer till kritan så ska han vara beredd på att ge honom en snyting som han sent glömmer.

Griip
2005-09-16, 10:20
Ja Griip har nog lyssnat på Eddie Meduza - Schlö ner'n :). http://web.telia.com/~u58113644/Texter/Schlo.txt Ignorera honom tycker jag.


hahahahahaa! :laugh: Eddie är/var kung :bow:

m96olsen
2005-09-16, 10:23
Om resten av klassen inte gillar killen så borde det väl inte vara några problem att totalt ignorera honom, eller? Hade det vart en annars snäll och trevlig snubbe hade det vart svårare men nu känns det som en ganska enkel match.

Ignorera honom lite spydigt, t.ex. om han säger nåt till dig så svarar du: "Va, pratar du? Jag orkade liksom inte lyssna."

John_r
2005-09-16, 10:26
Bit ifrån verbalt till en början men om det urartar ta ett snack med honom och fråga vad som är hans problem.
Stå på dej och visa att du inte ger dej, visa att du inte tolerar sånt beteende.

internethjälten
2005-09-16, 10:38
Hej!

Det här året har jag börjat i ettan på gymnasiet, jag har gått om eftersom jag hade så dåliga betyg...

Jaha, men då är ju du en mönsterelev...

När jag började kände jag ingen i klassen men började efter ett par dar att verkligen komma bra överens med mina klasskamrater..

Nyligen fick vi en ny kille i klassen... När läraren talde om att han skulle börja var det många som började typ "Neeej" "åh inte han"... Jag fattade på en gång att det inte var någon vanlig snubbe som skulle börja...

Jaha, så ett mobboffer ska börja i klassen och ni har redan en bild av att han ska vara jobbig -suck

Nästa dag kom han... Efter ett tag började han vara allmänt otrevlig och jag insåg katastrofen: Han hade valt ut mig som sitt offer... Han är den typen av person som stärker sig själv genom att trycka ned andra.. Han är den typen av person som kan få mig att hata dig och dig att hata mig.. Han är manipulativ och en expert på att slå sig fram, han är urtypen för en psykopat... Jag har aldrig varit med om något liknande... Jag har aldrig varit en sån där som blir nertryckt... Vet inte vad jag ska göra... Jag försöker vara schysst med honom så att han ska ändra sig men det hjälper inte mycket...

Du vet ju redan ALLT om han samt hans tillvägagångssätt så vad är problemet ? -låt han vara bara...

Jag kan ordna spö åt honom med några kompisar men har ingen lust att betala skadestånd åt honom...

Hahaha, jaaa !!!! ordna spö åt han så är du ju en riktig sjysst kompis och en bra samhällsmedborgare, för du hade ju inte gått om för att du hade så dåliga betyg, kanske du som skulle ligga med rumpan bar och få lite spö så att du får MVG i alla ämne ;)

puppas
2005-09-16, 10:41
impegas.org : Mästaren i ordstäv :hbang:

Trance
2005-09-16, 11:01
Jaha, men då är ju du en mönsterelev...


Ja, för du vet allt om han. Idiot, det kan lika gärna varit sjukdom som förstört för honom. Hur som helst är inte det relevant.


Jaha, så ett mobboffer ska börja i klassen och ni har redan en bild av att han ska vara jobbig -suck


Ett...offer? Läste du samma text som jag?


Du vet ju redan ALLT om han samt hans tillvägagångssätt så vad är problemet ? -låt han vara bara...


Ja, för det var ju det som var problemet. Du fortsätter ju visa dina skillz i läsförståelse.


Hahaha, jaaa !!!! ordna spö åt han så är du ju en riktig sjysst kompis och en bra samhällsmedborgare, för du hade ju inte gått om för att du hade så dåliga betyg, kanske du som skulle ligga med rumpan bar och få lite spö så att du får MVG i alla ämne ;)

Ja och du bara forstätter ditt streak av förståelse. Var du en mobbare själv som det bara var synd om eller?

LBacker
2005-09-16, 11:09
Ditt första misstag var att tänka "Åh nej, inte han!". Ditt andra misstag var att försöka ställa dig in hos honom. Ditt tredje misstag var att be om råd på kolozzeum, vilket visar på handlingsförlamning. Du är doomed. Men...

Handlingsplan som bygger på att du kan läsa situationens helhet:

1. Omdefiniera hans person kontinuerligt, att se på någon som en PSYKOPAT är inte direkt en optimal utgångspunkt för att undvika konflikter. (Istället kanske han kan vara personen som uppvisar obekväma beteenden i vissa givna situationer, troligen inte alla.)

2. Sida ALDRIG med honom när han väljer ett annat offer, det visar bara på din underliggande rädsla.

3. Visar killen ett beteende som förminskar ditt egenvärde: Ignorera KONSEKVENT. Varje gång, OAVSETT OM DET BRINNER I DITT HÅR och du är kissnödig. (T.ex. att han kallar dig något som du inte vill bli benämnd som.)

4. Visar han ett beteende som neutraliserar/ökar ditt egenvärde: BEKRÄFTA DIREKT, Ge tillbaks av samma goda mynt. (Om han istället för att kalla dig "Krylltocken" går över till att säga ditt namn, ge honom då PROMPT din uppmärksamhet, och använd även hans riktiga namn.)

5. Var beredd att ta stryk för DIN ära. Mecka inte med "killar som kan spöa honom", då blir du bara ännu vekare när du står ensam kvar. Var beredd att ta fysisk kamp om det skulle bli nödvändigt, även om du få storspö och förlora (kampen i sig kommer att stärka din position). En sådan situation skulle kunna uppstå om personen försöker förnedra dig offentligt, genom att beslagta dina ägodelar eller liknande. OBS, situationen BÖR vara fysisk innan du tar till dina nävars medel. Att någon kastar en sak efter dig, puttar på dig, eller håller fast dig.

6. Var dynamisk. Hans beteende mot dig styr vilka beteende du i sin tur uppvisar mot honom. Och vise versa. Skapa ett utrymme för honom att vara schysst om han så önskar, även om liraren är rutten mot alla andra så skulle han kunna vara schysst mot dig (förväxla inte detta med att ta hans parti vid mobbing), om du ger honom det som ingen annan kan, vilket oftast handlar om att ställa honom till svars för sina handlingar gentemot dig, utan undantag. Du får gärna se honom som en idiot/psykopat i stunden, men ge honom samtidigt en chans att bevisa motsatsen i det långa loppet.

Om killen ser en enda konsekvenslucka i ditt beteende så kommer han troligen att äta upp dig levande.

Griip
2005-09-16, 11:13
Ditt första misstag var att tänka "Åh nej, inte han!". Ditt andra misstag var att försöka ställa dig in hos honom. Ditt tredje misstag var att be om råd på kolozzeum, vilket visar på handlingsförlamning. Du är doomed. Men...

Handlingsplan som bygger på att du kan läsa situationens helhet:

1. Omdefiniera hans person kontinuerligt, att se på någon som en PSYKOPAT är inte direkt en optimal utgångspunkt för att undvika konflikter. (Istället kanske han kan vara personen som uppvisar obekväma beteenden i vissa givna situationer, troligen inte alla.)

2. Sida ALDRIG med honom när han väljer ett annat offer, det visar bara på din underliggande rädsla.

3. Visar killen ett beteende som förminskar ditt egenvärde: Ignorera KONSEKVENT. Varje gång, OAVSETT OM DET BRINNER I DITT HÅR och du är kissnödig. (T.ex. att han kallar dig något som du inte vill bli benämnd som.)

4. Visar han ett beteende som neutraliserar/ökar ditt egenvärde: BEKRÄFTA DIREKT, Ge tillbaks av samma goda mynt. (Om han istället för att kalla dig "Krylltocken" går över till att säga ditt namn, ge honom då PROMPT din uppmärksamhet, och använd även hans riktiga namn.)

5. Var beredd att ta stryk för DIN ära. Mecka inte med "killar som kan spöa honom", då blir du bara ännu vekare när du står ensam kvar. Var beredd att ta fysisk kamp om det skulle bli nödvändigt, även om du få storspö och förlora (kampen i sig kommer att stärka din position). En sådan situation skulle kunna uppstå om personen försöker förnedra dig offentligt, genom att beslagta dina ägodelar eller liknande. OBS, situationen BÖR vara fysisk innan du tar till dina nävars medel. Att någon kastar en sak efter dig, puttar på dig, eller håller fast dig.

6. Var dynamisk. Hans beteende mot dig styr vilka beteende du i sin tur uppvisar mot honom. Och vise versa. Skapa ett utrymme för honom att vara schysst om han så önskar, även om liraren är rutten mot alla andra så skulle han kunna vara schysst mot dig (förväxla inte detta med att ta hans parti vid mobbing), om du ger honom det som ingen annan kan, vilket oftast handlar om att ställa honom till svars för sina handlingar gentemot dig, utan undantag. Du får gärna se honom som en idiot/psykopat i stunden, men ge honom samtidigt en chans att bevisa motsatsen i det långa loppet.

Om killen ser en enda konsekvenslucka i ditt beteende så kommer han troligen att äta upp dig levande.

Precis vad jag menade :thumbup:

mini
2005-09-16, 11:19
Precis vad jag menade :thumbup:
Fast du råkade skriva "ge han en propp" istället?

LBacker, det var vackert skrivet.

Brenner
2005-09-16, 11:20
Hej!

Det här året har jag börjat i ettan på gymnasiet, jag har gått om eftersom jag hade så dåliga betyg... När jag började kände jag ingen i klassen men började efter ett par dar att verkligen komma bra överens med mina klasskamrater..

Nyligen fick vi en ny kille i klassen... När läraren talde om att han skulle börja var det många som började typ "Neeej" "åh inte han"... Jag fattade på en gång att det inte var någon vanlig snubbe som skulle börja...
Nästa dag kom han... Efter ett tag började han vara allmänt otrevlig och jag insåg katastrofen: Han hade valt ut mig som sitt offer... Han är den typen av person som stärker sig själv genom att trycka ned andra.. Han är den typen av person som kan få mig att hata dig och dig att hata mig.. Han är manipulativ och en expert på att slå sig fram, han är urtypen för en psykopat... Jag har aldrig varit med om något liknande... Jag har aldrig varit en sån där som blir nertryckt... Vet inte vad jag ska göra... Jag försöker vara schysst med honom så att han ska ändra sig men det hjälper inte mycket... Jag kan ordna spö åt honom med några kompisar men har ingen lust att betala skadestånd åt honom...

men snälla människa, vafan går du i dagis elle? ta det som en man, är han jobbig så smäll till honom när ingen ser! du låter ju som en kärring för fan

Kwon
2005-09-16, 11:21
men snälla människa, vafan går du i dagis elle? ta det som en man, är han jobbig så smäll till honom när ingen ser! du låter ju som en kärring för fan

Ge han en propp med andra ord. :)

Griip
2005-09-16, 11:23
Fast du råkade skriva "ge han en propp" istället?




Ja, men det låg många tankar bakom dem få orden.

LBacker
2005-09-16, 11:29
Ja, men det låg många tankar bakom dem få orden.

Det anade jag!

Mini: Tack. :)

vildängel
2005-09-16, 11:32
ta det som en man, är han jobbig så smäll till honom när ingen ser!
Är det att ta saker som en man? Att slå folk när ingen ser och kan tjalla/slå tillbaka? DET om något är väl dagisfasoner?

Davil
2005-09-16, 11:36
men snälla människa, vafan går du i dagis elle? ta det som en man, är han jobbig så smäll till honom när ingen ser! du låter ju som en kärring för fan

Är du dum på riktigt ?

Kwon
2005-09-16, 11:38
Klicka här för lösningen (http://piranha.homeunix.com/temp/wolfwhistle.wav)

Griip
2005-09-16, 11:40
Jag håller med Brenner. Sen att han/alla ska behöva dra in mogenhet i det hela tycker jag enbart är larvigt. Finns inget mer omoget än att poängtera hur omoget allt är(jwzrd haha).

elBjurro
2005-09-16, 11:50
Kwon
Hahahahahahaaha jag kan bara hålla med hahaahaha

rosto
2005-09-16, 11:56
Sätt inte igång något som kan eskalera till en nivå du inte vill vara med om, en riktigt störd individ kan sätta eld på ditt hus medan du och din familj ligger och sover.

internethjälten
2005-09-16, 12:13
..ni är så söta -skulle vilja hångla med er alla, märks att dagens ungdommar helt enkelt är efterblivna ;)

Griip
2005-09-16, 12:15
..ni är så söta -skulle vilja hångla med er alla, märks att dagens ungdommar helt enkelt är efterblivna ;)


fuck yeah :booty:

Mago
2005-09-16, 12:20
Beror ju helt på hur nertryckaren går till väga..

Men du kan ju helt utan att verken slå honom eller förolämpa honom bara ställa dig 1mm ifrån honom och vråla "KAN DU HÅLLA KÄFTEN NÅN GÅNG ELLER!?!" eller något annat passande. Då kanske han backar och typ försöker skämta bort det och låter dig vara sen.
I värsta fall flippar han och då kan du anmäla honom ist. eller slå ner honom om det nu var det du ville. ;)

Spannmål
2005-09-16, 13:14
Förtjänar han stryk så ska han ha stryk. Du får göra värderingen. Samla ihop din liga och knäck hans handleder om det behövs.

Kwon
2005-09-16, 13:16
Beror ju helt på hur nertryckaren går till väga..

Men du kan ju helt utan att verken slå honom eller förolämpa honom bara ställa dig 1mm ifrån honom och vråla "KAN DU HÅLLA KÄFTEN NÅN GÅNG ELLER!?!" eller något annat passande. Då kanske han backar och typ försöker skämta bort det och låter dig vara sen.
I värsta fall flippar han och då kan du anmäla honom ist. eller slå ner honom om det nu var det du ville. ;)

Eller så konfronterar man honom med... Sådär kan man ju inte göra! Tänk om jag har nån sjukdom...
:D

olwe
2005-09-16, 13:22
Om du nu ska börja svinga så gör det ensam... Annars låter det som något folk går igenom på grundskolan, slite smålarvigt.

Jag tycker att du helt enkelt ska visa vem som är den bättre mannen av er båda. Ta det lugnt, det verkar ju som om du kan få medhåll från klassen. Han kommer att sluta om ingen tar hans sida (så länge ni ger honom en chans att komma in i gemenskapen igen).

Du firrar det nog! :thumbup:

michael
2005-09-16, 13:23
Finns många sätt att leka med honom med ord, om du tror han ska säga nåt nedlåtande mot dig så säger du snabbt;

"åh vänta grabbar här är han, ok han ska säga nåt nu det är riktigt ballt lyssna nu"
"titta han är så cool han går runt och dissar folK"

Det som får detta att fungera är attityden du har bakom dom här replikerna och inte replikerna i sig, med lite fantasi kan du föreställa dig vad den attityden är.

michael
2005-09-16, 13:26
En annan grundläggande psykologisk sak är att vi lär människor hur de ska behandla oss.

VI LÄR ANDRA HUR DE SKA BEHANDLA OSS

Så om han behandlar dig som skit, och du försöker va snäll schysst eller ta hans sida så får han positiv feedback från att behandla dig som skit. Om du spöar på honom eller skadar honom socialt när han behandlar dig som skit så kommer han tänka om, lite som när en unge bränner handen på plattan, ungen sätter inte handen på plattan mer.

Shadow Warrior
2005-09-16, 13:38
Han kommer att sluta om ingen tar hans sida (så länge ni ger honom en chans att komma in i gemenskapen igen).


Det märks att du inte har någon egen erfarenhet av dessa typer, idioten ska sättas på platts och sedan ignoreras. Det är det enda som gäller. I det här faller är det ju skolan vi pratar om med, alla behöver inte vara vänner osv, precis som ett jobb, är nån störig så tar man itu med det och går vidare.

Mago
2005-09-16, 13:38
Eller så konfronterar man honom med... Sådär kan man ju inte göra! Tänk om jag har nån sjukdom...
:D


:laugh:

Shadow Warrior
2005-09-16, 13:41
En annan grundläggande psykologisk sak är att vi lär människor hur de ska behandla oss.

VI LÄR ANDRA HUR DE SKA BEHANDLA OSS

Så om han behandlar dig som skit, och du försöker va snäll schysst eller ta hans sida så får han positiv feedback från att behandla dig som skit. Om du spöar på honom eller skadar honom socialt när han behandlar dig som skit så kommer han tänka om, lite som när en unge bränner handen på plattan, ungen sätter inte handen på plattan mer.

Jag kollade alltid om plattan var varm oavsett hur många gånger jag brände mej, likaså var jag mobbad i 4år fast jag gjorde allt jag kunde för att undvika det, din "logik" funkar helt enkelt inte.

Kebab-Arne
2005-09-16, 13:45
Nåt som kan vara "kul" är om när han säger nåt elakt svara "Jag älskar dig med" och liknande. Vet inte hur smart det är för att bli av med han men det visar på ett roligt sätt för dina klasskompisar att du inte tar någon skit och han blir den som gör bort sig.

RobbeliRobban
2005-09-16, 13:51
(Lägg bajs på hans stol i klassrummet.)

Piranha
2005-09-16, 13:54
Kyss honom inför hela klassen.

Sen blir de tyst .. ja svär.

michael
2005-09-16, 14:10
Jag kollade alltid om plattan var varm oavsett hur många gånger jag brände mej, likaså var jag mobbad i 4år fast jag gjorde allt jag kunde för att undvika det, din "logik" funkar helt enkelt inte.

Så "allt" är "min logik"?
Jag förstår inte vad du säger.

Menar du att du fick dina mobbare att må dåligt fysiskt eller socialt när de försökte mobba dig?

Shadow Warrior
2005-09-16, 14:15
Så "allt" är "min logik"?
Jag förstår inte vad du säger.

Menar du att du fick dina mobbare att må dåligt fysiskt eller socialt när de försökte mobba dig?

Äh, glöm det, jag läste för mycket mellan raderna efter att ha läst Olwes korkade inlägg ;)

m96olsen
2005-09-16, 14:21
Du kan ju alltid hota med att: "Om du inte är snäll mot mig så kommer alla mina byggar-kompisar på Kolozzeum och spöar dig, så de så!"

Piranha
2005-09-16, 14:26
Du kan ju alltid hota med att: "Om du inte är snäll mot mig så kommer alla mina byggar-kompisar på Kolozzeum och spöar dig, så de så!"


Eller på #IRC för där har jag hört nördarna slåss utan att riskera ha sönder glasögonen.

capoje
2005-09-16, 14:29
NU vart det lite fel hhär......

Mart|n
2005-09-16, 14:31
Eller på #IRC för där har jag hört nördarna slåss utan att riskera ha sönder glasögonen.

Vilket nät?

Piranha
2005-09-16, 14:32
Vilket nät?

Efnet #Kolozzeum

Mart|n
2005-09-16, 14:33
Efnet #Kolozzeum

Aha, tänkte bara jävlas lite med tanke på #IRC :)

Piranha
2005-09-16, 14:35
Aha, tänkte bara jävlas lite med tanke på #IRC :)

Pröva .. du kommer finna några där.

olwe
2005-09-16, 14:36
Det märks att du inte har någon egen erfarenhet av dessa typer, idioten ska sättas på platts och sedan ignoreras. Det är det enda som gäller. I det här faller är det ju skolan vi pratar om med, alla behöver inte vara vänner osv, precis som ett jobb, är nån störig så tar man itu med det och går vidare.

Asso, det här är EN kille som hackar på andra. Det är inte så att han är mobbad av hela klassen... Dessutom så verkar ju inte klassen gilla den här mobbaren särskillt mycket.

Jag tror stenhårt att min taktik skulle fungera. Det ÄR ett sätt att ta itu med saken.

Dock så skiter vi i att gå in i nått munhuggeri här va...? rätt jobbigt o får trådarna att spåra ur...

Mart|n
2005-09-16, 14:36
Pröva .. du kommer finna några där.

Gör man nästan överallt, nog med Off topic. *innocent* Ha en trevlig eftermiddag!

Garnax
2005-09-16, 15:37
Ignorera den typen brukar inte funka, han vill ha en reaktion hos dig, och kommer bara försöka hårdare.

Ska du nita honom kan du absolut inte använda dina polare...

Värsta jag vet är när folk ska ta hjälpa av sina vänner när det är dags att sätta någon på plats. Gör bara dig till svinet och han till offret.

Jag tycker du ska vänta tills han är på dig igen och ska jävlas, se till att det finns ordentligt med folk runt omkring som ser, låt han hållas en liten liten stund. Sen sätter du ett ordentligt slag i sola plexus (stavning?) och när han viker sig så sätter du smällen i ansiktet. Han måste ner på golvet annars är det ingen mening, förnedringen av att så många ser honom ligga där DET är det som får honom att sluta, inte smällen i sig...

Möjligen försöker han hämnas, så man kan behöva göra det 2 gånger innan han ger sig.

Haft några stycken sånna här typer under min skoltid, provat att ignorera, talat med lärare, rektorer, ungens föräldrar. Hjälper aldrig. Att sätta dit dom med våld och förnedring är det som verkar funka bäst...

Berätta inte för någon att du ska sätta dit honom innan du gör det...

I ett ev förhör så förklarar du precis som det är, att han jävlats med dig en tid
och gjort dina skoldagar till pest och att just denna dag så rann bägaren över och det var dags att gör något åt saken. Lärare kan aldrig göra något, de pratar med honom och sen är han snart på dig igen.

Skulle det gå till åtal blir det ingen stor summa. Troligen värt att betala om han håller sig lugn.

Brenner
2005-09-16, 15:41
Är det att ta saker som en man? Att slå folk när ingen ser och kan tjalla/slå tillbaka? DET om något är väl dagisfasoner?

ingen ide att försöka resonera med idioter, antingen visar man vem som bestämmer eller så sitter man tyst som en liten judepojke och blir mobbad

olwe
2005-09-16, 15:43
Ignorera den typen brukar inte funka, han vill ha en reaktion hos dig, och kommer bara försöka hårdare.

Ska du nita honom kan du absolut inte använda dina polare...

Värsta jag vet är när folk ska ta hjälpa av sina vänner när det är dags att sätta någon på plats. Gör bara dig till svinet och han till offret.

Jag tycker du ska vänta tills han är på dig igen och ska jävlas, se till att det finns ordentligt med folk runt omkring som ser, låt han hållas en liten liten stund. Sen sätter du ett ordentligt slag i sola plexus (stavning?) och när han viker sig så sätter du smällen i ansiktet. Han måste ner på golvet annars är det ingen mening, förnedringen av att så många ser honom ligga där DET är det som får honom att sluta, inte smällen i sig...

Möjligen försöker han hämnas, så man kan behöva göra det 2 gånger innan han ger sig.

Haft några stycken sånna här typer under min skoltid, provat att ignorera, talat med lärare, rektorer, ungens föräldrar. Hjälper aldrig. Att sätta dit dom med våld och förnedring är det som verkar funka bäst...

Berätta inte för någon att du ska sätta dit honom innan du gör det...

I ett ev förhör så förklarar du precis som det är, att han jävlats med dig en tid
och gjort dina skoldagar till pest och att just denna dag så rann bägaren över och det var dags att gör något åt saken. Lärare kan aldrig göra något, de pratar med honom och sen är han snart på dig igen.

Skulle det gå till åtal blir det ingen stor summa. Troligen värt att betala om han håller sig lugn.

Jobbigt dock om skolan stänger av honom för slagsmålet... en del skolor har hårda policys mot sånt... kan i och för sig göra det på fritiden om han får chansen...

Tricklev
2005-09-16, 15:53
Såhär rekommenderar jag att du gör

Han: Ursäkta
Du: AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHHHH HHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH

olwe
2005-09-16, 15:56
Testa en waterboy-rush =). skulle bli minnesvärt i alla fall :thumbup:

Hnke
2005-09-16, 15:58
Smäll honom en fet jävel. Funkar inte det så använd en kofot....typ eller ngt sånt.

Gabriel_
2005-09-16, 16:00
herregud.. helt otroligt att ni föreslår våld som lösning?

ta dig ett snack med honom säg detta fungerar fan inte och att han får ta och lugna ner sig.. stå på dig lite ha lite pondus!

Rockhard
2005-09-16, 16:34
Lägg laxeringsmedel i hans lunch. Typ när han ska hålla en presentation sen lektionen efter.

Mart|n
2005-09-16, 17:36
herregud.. helt otroligt att ni föreslår våld som lösning?

ta dig ett snack med honom säg detta fungerar fan inte och att han får ta och lugna ner sig.. stå på dig lite ha lite pondus!

Oftast är det bara sånt som hjälper.

Griip
2005-09-16, 19:11
herregud.. helt otroligt att ni föreslår våld som lösning?




Sluta försöka vara fin i kanten.

Spannmål
2005-09-16, 20:12
Jag röstar som sagt på att du tar med dina liga dit och bryter hans anklar. Riskera inte att få spö av honom!

Fatcan
2005-09-16, 20:48
Försök snacka med honom, om han dissar dig så tar du fram ett par nunchakas och slår ned han.

Piranha
2005-09-16, 21:00
i´m bad to the bone :MrT:


:D :D :D

Metal_boy_
2005-09-16, 21:03
ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅHHHHHHHH inte han!!!!!!!!!!!!!!

Ligger sånt i grunden för att han är som han är, och försöker hävda sig på nått sätt?

stahlberg
2005-09-17, 22:19
Många här föreslår, att proppen ska ge sin trakasserare en propp, en smäll på käften, stryk eller liknande. Alla de som föreslår det har inte förstått en sak : proppen kanske är en propp, men han är INTE en person som GER någon en propp. Då hade trakasserierna varit över för länge sedan.

De som påstår att det är primitivt, lågt, ociviliserat eller något liknande att använda våld är överciviliserade veklingar. Problem ska lösas på det sätt som är effektivast. Ibland kan våld vara ett verkligt bra - t.om överlägset - sätt att lösa problem med.

MENINGSLÖST våld är dumt. Men våld som medel för att lösa problem som rör personer som förstår sig bara på en sak - våld - kan vara mycket effektivt.

Nu är proppen dock inte kapabel att klara av sin mobbare(?) med hjälp av våld. Att bemöta elakhet genom att vara en medgörlig och snäll mes kommer inte att ge önskat resultat. För att ge exaktare råd borde man dock veta mera om 1) en hurdan person "psykopaten" är (någon psykopat i ordets verkliga, psykiatriska bemärkelse tror jag inte han är), samt 2) hur trakasserierna går till, på vilket sätt "psykopaten" genomför dem.

Jense
2005-09-17, 22:39
Förtjänar han stryk så ska han ha stryk. Du får göra värderingen. Samla ihop din liga och knäck hans handleder om det behövs.


skrattade ut mitt kaffe, tack

Jense
2005-09-17, 22:42
en annan plan är att bli hans styvpappa. då ska han visa dig respekt

Jense
2005-09-17, 22:44
skaffa ett par GETAGRIP och sparka honom på smalbenen när ni sitter mittemot varandra

BBr
2006-02-09, 01:16
En rak höger på hakan så han somnar om. Folk anmäler sällan och speciellt inte dem som spelar tuffa så inte stor chans att du får betala honom något. Men risken finns ju.

:laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:

bolt
2006-02-09, 01:27
:laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:

Hur fan orkar du bumpa en sån här gammal tråd?

Sve
2006-02-09, 01:33
Hur fan orkar du bumpa en sån här gammal tråd?

exakt! hur fan letar man ens upp dom.
och varför letar man upp en tråd för att skriva en massa smileys?

*screwy* *screwy* *screwy*

BBr
2006-02-09, 01:42
jaja, nu tar vi och lugnar ner oss.. :D

Jag sökte på glocalnet då jag är på jakt efter ett bra och billigt internetabonnemang. bland alla trådar som uppenbarades fick jag syn på denna så jag kikade in lite snabbt och såg Griips inlägg vilket jag tyckte lät roligt :D

Griip
2006-02-09, 03:39
Tack för bumpningen.. var ju en rätt rolig tråd. Fick mig en ny sig också :D

Squatinator
2006-02-09, 03:51
Griip, jag tycker inte om din signatur, ska jag ge den en propp? :(

Squatinator
2006-02-09, 03:54
Jag gav skärmen en rejäl snyting rakt på din signatur och nu har den två blåmärken efter mina knogar :/, jävla surt med en 19" TFT.

Griip
2006-02-09, 04:05
Jag gav skärmen en rejäl snyting rakt på din signatur och nu har den två blåmärken efter mina knogar :/, jävla surt med en 19" TFT.


:laugh:

Men du gjorde fel, det skulle varit en propp å inte en snyting! *slap*

Nitrometan
2006-02-09, 08:11
:laugh:

Men du gjorde fel, det skulle varit en propp å inte en snyting! *slap*
Jag trodde att det var viktigt att det var en Propp(tm)?

Wennerberg
2006-02-09, 08:33
Hur gick det för killen då? Har du sagt till honom eller mördade han dig?

pocoloco
2006-02-09, 15:52
Så länge det är han du, behandla han med ignorans och bemöt han med intelligens. Ifall han inför dina polare eller andra människor behandlar dig nedvärderande ignorera, går han över gränsen så släck lysena på han. Du ska gå i skolan i 3 år till och de där kan du ju inte tolerera. Men visa inte denna svaghet, att du går och söker hjälp genom våldsbenägna homeboyz eller byggare på nätet.

pocoloco
2006-02-09, 15:54
Annars kan du ju säkert anlita nån torped här på Kolozzeum för en "mindre" summa.

Berenger
2006-02-09, 15:56
Annars kan du ju säkert anlita nån torped här på Kolozzeum för en "mindre" summa.sa någon torped?? vem vill du avsluta? $$

pocoloco
2006-02-09, 15:57
sa någon torped?? vem vill du avsluta? $$
en karta med sådana där gröna och ett sånt där 6 pack du vet så raderar du dom, okej? ;)

Stoltz
2006-02-09, 16:12
Hur gick det för killen då? Har du sagt till honom eller mördade han dig?

Så som folk skrev så gav han väl killen en smäll - Nästa dag kom han säkert tillbaka med ett järnrör och knäckte käken på stackaren, nått sånt stod ju i tidningen kort efter den där tråden hade börjat svälla. Inte säkert att det var han så klart ;)

Men alltså, för helvete vilka tips han fått av vissa...
Griip, dina tips är de mest sjuka och ogenomtänkta jag någonsin läst, det var ett nöje! ;)

Impegas, du måste ha skämtat i dina kommentarer, åtminstånde din första om att han var "mönsterelev" med ironi. Det måste ha varit nått rått skämt.

Jense
2006-02-09, 16:20
sa någon torped?? vem vill du avsluta? $$


först, jag tvivlar inte på att du är en duktig torped, men jag tror inte det hjälper proppen

hasse36
2006-02-09, 17:22
behandla han med ignoransignorans is teh shit :thumbup:

Jense
2006-02-09, 17:24
ignorans is teh shit :thumbup:


ja det kank va bra, men är han riktigt psycho så får proppen spö bara för att han ignorerar hono

hasse36
2006-02-09, 17:36
Ordbok on teh Internet is teh shit (http://g3.spraakdata.gu.se/saob/)

Callister
2006-02-09, 17:59
Han e nog död.

Snake
2006-02-09, 18:23
Han e nog död.

Du med snart din dumma jävel.