handdator

Visa fullständig version : Nybörjare - Max-OT


fonzie
2005-09-15, 21:09
Hej!
Jag har styrketränat seriöst i 4 månader nu, 4-5 ggr i veckan. Gör cirka 20 set per muskelgrupp i veckan och har fått bra resultat. Dock har jag fått mina första "skador" och känner mig rätt utslagen och trött.
Har läst på en del kring träningsprogrammet Max-OT och tycker det verkar intressant och skulle passa mig bra!
Skulle Max-OT kunna vara effektivare för mig?
I och med att jag är nybörjare kanske jag lika gärna kan köra så hårt som jag gör så att kroppen vänjer in sig vid hård träning och kanske piskar på fettförbränningen lite?

Sonny
2005-09-15, 21:19
Jag började med att träna ganska strikt efter max-ot, funkade kanon tycker jag!

Bjorne
2005-09-15, 21:37
20 set per muskelgrupp låter mycket i mina öropn. Jag själv hade halverat antal set och hållt mig till två-tre övningar och sett ifall det blev bättre så.

Fast visst är Max-OT ett fungerande träningskoncept (inte för att det är speciellt originellt), precis som de flesta träningskoncepten. Fast som nybörjare är det nog lättare att bara köra på och inte tänka så mycket på hur man gör allt, som man säger "Keep it simple, stupid".

fonzie
2005-09-16, 06:42
Jo 20 set är rätt mycket, fast jag tycker om att pumpa till max så att säga. ;)
Förutom träningsvärken då.. :D

Måste till skolan, återkommer senare.

Big Lou
2005-09-16, 08:52
20 set per muskelgrupp låter mycket i mina öropn. Jag själv hade halverat antal set och hållt mig till två-tre övningar och sett ifall det blev bättre så.

Fast visst är Max-OT ett fungerande träningskoncept (inte för att det är speciellt originellt), precis som de flesta träningskoncepten. Fast som nybörjare är det nog lättare att bara köra på och inte tänka så mycket på hur man gör allt, som man säger "Keep it simple, stupid".