handdator

Visa fullständig version : Knäböj


wintersnowdrift
2005-09-15, 20:49
Jag HAR lusläst käböjsspecialarna under "Best Of..." (jättebra f.ö. :bow: ) men jag har fortfarande en liten fråga som förblivit obesvarad.

Jag tycker att det är jättesvårt att komma tillräckligt djupt ner i knäböjen utan att lyfta hälarna, antar att det är något med balansen jag inte fixar? Jag vågar inte lägga på för mycket vikt innan jag kan tekniken ordentligt, så jag undrar om ni har ytterligare tips om vad man bör tänka på när man utför rörelsen? Och särskilt då gällande balansen, djupet och hälarna :).

//Kristin

Allan
2005-09-15, 20:52
Pröva att stå lite bredare med fötterna och att ha stången en bit ner på ryggen, istället för uppe på axlarna/nacken

allan

Rockhard
2005-09-15, 20:53
Bredare fotställning kanske? Annars kanske du har stela vader eller hälsenaor, kan vara bra att strecka ut dom. Jag hade stora problem förut, jag kunde inte komma ner så långt för jag hade en skada i ena hälsenan förut som gjort att den blivit stel. Men med bredare fotställning och lite stretch så funkar det mycket bra nu.

Sonny
2005-09-15, 20:54
Lånar tråden lite, dom flesta man ser böjja står ganska tätt med fötterna, men ja får konstiga känningar i knäna av det så jag står "mkt" bredare nu för tiden, vad är skillnaden så att säga, mellan fötterna när varan o långt ifrån varan?

Rockhard
2005-09-15, 20:58
Lånar tråden lite, dom flesta man ser böjja står ganska tätt med fötterna, men ja får konstiga känningar i knäna av det så jag står "mkt" bredare nu för tiden, vad är skillnaden så att säga, mellan fötterna när varan o långt ifrån varan?

Vinklar inte fötterna utåt tillräckligt kanske?

GPa
2005-09-15, 20:58
Om inget av det ovanstående fungerar, använd en platta under hälarna

emmzan
2005-09-15, 21:00
Pröva att stå lite bredare med fötterna och att ha stången en bit ner på ryggen, istället för uppe på axlarna/nacken

allan

Det + stretcha vader och hälsenor!

wintersnowdrift
2005-09-15, 21:07
Tack för tipsen alla! Stretcha vader och hälsenor kan nog vara en god idé för mig, jag springer väldigt mycket och löpning brukar ha en tendens att ge spända/stela vader.

//Kristin

Sonny
2005-09-15, 21:08
Vinklar inte fötterna utåt tillräckligt kanske?
Kan va, får testa..