handdator

Visa fullständig version : Höstens Instruktörsutbildningar (Steg 1 och 2)


Arne Persson
2005-09-15, 20:44
Följande utbildningar är spikade: Den 15 - 16 oktober hålls en instruktörsutbildning Steg 1 i Funktionell Styrketräning. Kursen behandlar som vanligt rörelseapparatens anatomi (omfattande), övnings- och rörelselära (omfattande, c:a 100 övningar behandlas främst fria vikter). Dessutom behandlas bl.a grundläggande träningslära och programuppläggningar samt instruktörskunskap. Fika och kompendier samt SKKF-diplom ingår. Plats. X-Act gym i Löddeköpinge. Priset är 1825 kr. Observera, detta är en mycket omfattande intensivutbildning.

Den 5-6 november avhålls en Steg 2-utbildning i funktionell styrketräning. Denno är en teoretisk kurs som omfattar bl.a Anatomireptition, grundläggande biomekanik, grundläggande delar av fysiologi såsom muskel- och nervfysiologi, näringsfysiologi, fortsatt träningslära mm samt det avslutas med ett skriftligt test. (Obs, detta test bygger mest på steg 1 utbildningen.) Fika och kompendier samt SKKF-diplom ingår. Plats. X-Act gym i Löddeköpinge. Priset är 1825 kr.

Arne Persson
2005-09-15, 20:47
Intresserade kan PM:a mig för komplett information.

Jorgen
2005-09-15, 21:06
Jag kommer nog på steg två. Dags att friska upp kunskaperna lite.

Arne Persson
2005-09-15, 21:12
Jag kommer nog på steg två. Dags att friska upp kunskaperna lite.

Ha ha! Du är såklart välkommen! :)

takjens
2005-09-15, 21:25
Finns det något billigt boende där nere för sådanna som är villiga att åka en bit ?

Kaboffastar
2005-09-15, 21:27
Jag går i skolan nu, går ut sommaren 06. kommer denna kursen att gå igen senare ?

Jorgen
2005-09-15, 21:28
Ha ha! Du är såklart välkommen! :)
Även Bock är intresserad. :D

Arne Persson
2005-09-15, 21:29
Finns det något billigt boende där nere för sådanna som är villiga att åka en bit ?


Japp har ett bed&breakfast för under 200 kr natten.

MilkmaN
2005-09-15, 22:26
Säger som kaboffastar, är intresserad om 2 år :P

Arne, kommer du fortsätta hålla sådana här kurser framöver också?

Arne Persson
2005-09-15, 22:30
Säger som kaboffastar, är intresserad om 2 år :P

Arne, kommer du fortsätta hålla sådana här kurser framöver också?


Det antar jag. Har hållt kurser nu i snart 20 år så sannolikheten är nog ganska stor. ;)

Nalfaren
2005-09-15, 22:48
Jag är också intresserad, återkommer efter min semester
å allt som sker just nu. Skall prata ihop mig med fler folk också :)

raZmus
2005-09-15, 23:08
Jag är också intresserad, återkommer efter min semester
å allt som sker just nu. Skall prata ihop mig med fler folk också :)

Du försökte ju prata ihop dig med mig alldeles nyss :D
Vi får prata mer om det senare, måste hälsa på Pettsson, han sticker hem om en time.

Arne Persson
2005-09-16, 13:43
Jag är också intresserad, återkommer efter min semester
å allt som sker just nu. Skall prata ihop mig med fler folk också :)

Det är bara att samåka. :)

tinus
2005-09-16, 13:46
Jag är fortfarande mycket sugen att gå utbildningen..men av någon konstig anledning har datumen ALLTID krockat *grr* .Jag kanske har bättre tur nu..ska kontrolleras! *flex*

Mehdi
2005-09-16, 13:52
Vad innebär SKKF-Diplom? Är klart intresserad f.ö.

Arne Persson
2005-09-16, 14:02
Vad innebär SKKF-Diplom? Är klart intresserad f.ö.

Kursen är auktoriserad av SKKF = Svenska Kroppkulturs förbundet. Som en fotnot kan nämnas att SKKF (Fd SBBF) började med sina kurser redan under 70-talet. Med andra ord lååååångt innan PT-utbildningar och liknande var ens i blöjstadiet. :) :D

Arne Persson
2005-09-16, 14:02
Jag är fortfarande mycket sugen att gå utbildningen..men av någon konstig anledning har datumen ALLTID krockat *grr* .Jag kanske har bättre tur nu..ska kontrolleras! *flex*


Håller tummarna denna gång! ;)

LexSinner
2005-09-16, 14:36
Hmmm... Det där med skriftligt prov på del 1 låter otäckt *cry*

LexSinner
2005-09-16, 14:39
Hmmm... Det där med skriftligt prov på del 1 låter otäckt *cry*

Känns ju lite jobbigt att ta sig från sthlms trakten för att sen misslyckas på provet och dessutom få stryk av arne för man är oduglig *slap*

Arne Persson
2005-09-16, 14:45
Känns ju lite jobbigt att ta sig från sthlms trakten för att sen misslyckas på provet och dessutom få stryk av arne för man är oduglig *slap*


HA ha! Du behöver knappast vara orolig att missa på provet. Det är mycket få som missat det och kan du träna så är det en mycket stor hjälp på väg. ;)

LexSinner
2005-09-16, 14:47
HA ha! Du behöver knappast vara orolig att missa på provet. Det är mycket få som missat det och kan du träna så är det en mycket stor hjälp på väg. ;)

Desto mer illa om jag är en av dom få som inte klarar det ;)
Är provet mest på anatomidelen från del 1 eller ?

Arne Persson
2005-09-16, 15:03
Desto mer illa om jag är en av dom få som inte klarar det ;)
Är provet mest på anatomidelen från del 1 eller ?


Anatomin är en mindre del av provet, det viktigaste är kanske ens praktiska färdigheter. Men där är flera andra moment. Dessutomkommer enfort löpande repetion och betoningar på vissa saker att göras under kursen. Dubehöver knappast oroa dig.

LexSinner
2005-09-16, 15:11
Anatomin är en mindre del av provet, det viktigaste är kanske ens praktiska färdigheter. Men där är flera andra moment. Dessutomkommer enfort löpande repetion och betoningar på vissa saker att göras under kursen. Dubehöver knappast oroa dig.

Okej, det skall väll kanske kunna gå vägen *rolleyes*
Får väll ta och kolla upp det där och kanske försöka sammåka med nån eller så.
Du kan ju PM:a mig mer info om du har :bow:

Jorgen
2005-09-16, 15:11
Kan du rotatorcuffarna så klarar du provet. :D

LexSinner
2005-09-16, 15:17
Kan du rotatorcuffarna så klarar du provet. :D

Jag har ont i min högra.. Räcker det :confused: ;)

Kaboffastar
2005-09-16, 15:52
Vad väger tyngst då ? SKKF-diplom eller någon av de större PT-diplomen( vet inte ens om det heter diplom på PT-fronten. )

Arne Persson
2005-09-16, 15:54
Vad väger tyngst då ? SKKF-diplom eller någon av de större PT-diplomen( vet inte ens om det heter diplom på PT-fronten. )


Ha ha! Tyngst borde de faktiska kunskaperna väga och inte något diplom eller häftig licens etc.

Otto GROV
2005-09-16, 16:00
Ingen från värmland som ska dit?

Arne Persson
2005-09-16, 16:07
Ingen från värmland som ska dit?
Ha ha! Det är alltid skönt att besöka Skåneland! :)

Jet
2005-09-16, 16:37
Jag tror jag ska gå Steg 2 Arne, om inte annat så för de goda mackorna!

P.S Samt för det bra materialet och ditt umgänge

Otto GROV
2005-09-16, 16:39
Ha ha! Det är alltid skönt att besöka Skåneland! :)

De ä de säkert, En jävla bit att åka bara :cryout:

Arne Persson
2005-09-16, 16:41
Jag tror jag ska gå Steg 2 Arne, om inte annat så för de goda mackorna!

P.S Samt för det bra materialet och ditt umgänge

Ha ha! Skall framföra det till min fru!

Arne Persson
2005-09-16, 16:42
De ä de säkert, En jävla bit att åka bara :cryout:

Det är aldrig för långt till paradiset! :D

Jet
2005-09-16, 16:42
Ha ha! Skall framföra det till min fru!

Ja, det är en tålmodig och rekorderlig kvinna, på många plan har jag förstått

Arne Persson
2005-09-16, 16:46
Ja, det är en tålmodig och rekorderlig kvinna, på många plan har jag förstått


Tja ibland får hon väl bita hop... Ha ha! Hon är helt underbar på många plan... :D

Otto GROV
2005-09-16, 16:46
Det är aldrig för långt till paradiset! :D

haha då kan du ju komma upp o ha kursen här i stället då ;)

Arne Persson
2005-09-16, 16:48
haha då kan du ju komma upp o ha kursen här i stället då ;)

KAn du ordna tillräckligt med folk, lokal mm så är det nog inga problem. ;)

Jet
2005-09-16, 16:48
Tja ibland får hon väl bita hop... Ha ha! Hon är helt underbar på många plan... :D

En speciell kvinna till en speciell man mao

Arne Persson
2005-09-16, 16:53
En speciell kvinna till en speciell man mao


Det måste hon vara eftersom hon valt en galning. :D

Yip_man
2005-09-16, 17:07
Kommer på steg 2 om inget oförutsätt inträffar...

Arne Persson
2005-09-16, 17:11
Kommer på steg 2 om inget oförutsätt inträffar...

Med största sannolikhet.

Jense
2005-09-16, 17:15
Hallå Örle!


Blir en kyrs även för fröken jens. så kan jag visa var skåpet skall placeras för våra nordsvenska besökare

Cilia
2005-09-16, 19:55
Tinus och jag undrar vad man kan göra på kvällarna?
Vi håller på och överväger om det är värt att åka ner *ler oskyldigt*

än så länge har vi följande aktiviteter på listan

* hartsa Arnes fönster
* busringa på dörren
* palla äpplen är det ju inte säsong för så det går bort
* pruttkuddar är alltid lika festliga men dom gör inte en hel kväll...
* röda/vita rosen är en rolig lek.

finns det annat i Lödde?


Kan ju meddela att Tinus inte har en aning om hur man busar men jag ska lära upp henne innan vi kommer ner och härjar.

LexSinner
2005-09-16, 19:58
Tinus och jag undrar vad man kan göra på kvällarna?
Vi håller på och överväger om det är värt att åka ner *ler oskyldigt*

än så länge har vi följande aktiviteter på listan

* hartsa Arnes fönster
* busringa på dörren
* palla äpplen är det ju inte säsong för så det går bort
* pruttkuddar är alltid lika festliga men dom gör inte en hel kväll...
* röda/vita rosen är en rolig lek.

finns det annat i Lödde?


Kan ju meddela att Tinus inte har en aning om hur man busar men jag ska lära upp henne innan vi kommer ner och härjar.


Hehe ;) När jag läste STEG 1 var jag så slut på kvällen efter en hel dags kurs att jag tror jag gick och la mig direkt när jag kom dit jag bodde :em:

Arne Persson
2005-09-16, 19:59
Tinus och jag undrar vad man kan göra på kvällarna?
Vi håller på och överväger om det är värt att åka ner *ler oskyldigt*

än så länge har vi följande aktiviteter på listan

* hartsa Arnes fönster
* busringa på dörren
* palla äpplen är det ju inte säsong för så det går bort
* pruttkuddar är alltid lika festliga men dom gör inte en hel kväll...
* röda/vita rosen är en rolig lek.

finns det annat i Lödde?


Kan ju meddela att Tinus inte har en aning om hur man busar men jag ska lära upp henne innan vi kommer ner och härjar.

Det finns en del att göra! Är ni snälla så kan jag köra er till Lund och där finns nog det ni söker i överflöd! :)

tinus
2005-09-16, 20:00
Hehe ;) När jag läste STEG 1 var jag så slut på kvällen efter en hel dags kurs att jag tror jag gick och la mig direkt jag kom dit jag bodde :em:

Vi kvinnor orkar hur mycket som helst! :naughty: :D

LexSinner
2005-09-16, 20:02
Vi kvinnor orkar hur mycket som helst! :naughty: :D

Då får ni väll sticka ner till X-act och lyfta skrot tills ni tröttnar helt enkelt ;)

Cilia
2005-09-16, 20:03
Det finns en del att göra! Är ni snälla så kan jag köra er till Lund och där finns nog det ni söker i överflöd! :)
vi är både snälla och ljuva i våra bästa år.
Lund är ju nöjesmetropolen #uno fullt av söta studenter som inte kommer veta vad som attackerade dom.

Arne Persson
2005-09-16, 20:07
Kommer ni så lovar jag att bli "Nöjespappa"! :D JAg vill dock utfärda enliten varning. Kursen är "ganska" omfattande! ;)

Yip_man
2005-09-16, 20:13
Lova att inte vara förkyld som en isbjörn denna gången Arne :cool:
Rekomenderar varmt alla som kan att komma. Inte minst för den goda fikan (smörar) :bow:

sen är det ju kul och se Arne slita och dra i skelletet åke också eller vad han nu hette.. Samt improvisationen att använda en biceps muskel som pekpinne. Sådana saker förgyllde kursen helt klart.

LexSinner
2005-09-16, 20:17
Lova att inte vara förkyld som en isbjörn denna gången Arne :cool:
Rekomenderar varmt alla som kan att komma. Inte minst för den goda fikan (smörar) :bow:

sen är det ju kul och se Arne slita och dra i skelletet åke också eller vad han nu hette.. Samt improvisationen att använda en biceps muskel som pekpinne. Sådana saker förgyllde kursen helt klart.

Hehe.. Kan inte annat än hålla med.. Speciellt angående mackorna :eating:

Skelletet var dock lite slitet när jag var på kursen.. Höll på trillade isär och verkade inte alls speciellt friskt :D

Arne Persson
2005-09-16, 20:18
Hehe.. Kan inte annat än hålla med.. Speciellt angående mackorna :eating:

Skelletet var dock lite slitet när jag var på kursen.. Höll på trillade isär och verkade inte alls speciellt friskt :D


Ha ha! Stackarn har hängt med sedan 87-88.

LexSinner
2005-09-16, 20:20
Hmm.. Jag konstaterade Yip_mans stavel i skelett.. Sen skrev jag samma fel själv... *slap*

Yip_man
2005-09-16, 20:21
Inte så noga med stavningen ibland *rolleyes* men nu tillbaka till kurserna.

LexSinner
2005-09-16, 20:24
Inte så noga med stavningen ibland *rolleyes* men nu tillbaka till kurserna.

Jag ringer imorgon och försöker få dom att ändra i Svenska Akademins ordlista till vår stavning *rolleyes* Men som sagt var.. Nu tillbaka till kursen :thumbup:

Arne Persson
2005-09-17, 09:06
Lova att inte vara förkyld som en isbjörn denna gången Arne :cool:
Rekomenderar varmt alla som kan att komma. Inte minst för den goda fikan (smörar) :bow:

sen är det ju kul och se Arne slita och dra i skelletet åke också eller vad han nu hette.. Samt improvisationen att använda en biceps muskel som pekpinne. Sådana saker förgyllde kursen helt klart.


Nä, denna gång LOVAR jag att vara helt frisk! :)

Megatuttarna
2005-09-17, 10:04
En speciell kvinna till en speciell man mao

Vafan är det här? Jag vill ha rabatt på kursen så jag slickar rumpa? *spy*

Arne Persson
2005-09-17, 11:05
Vafan är det här? Jag vill ha rabatt på kursen så jag slickar rumpa? *spy*

Ha ha! :D

Arne Persson
2005-09-17, 18:06
Det allra bästa med kursen är att den hålls på Skaunska! :)

Jense
2005-09-17, 18:08
Det allra bästa med kursen är att den hålls på Skaunska! :)


vi borde prata riktigt bred bonnaskånska isf arne.

Arne Persson
2005-09-17, 18:48
Vi kvinnor orkar hur mycket som helst! :naughty: :D


Akta så att du inte skrämmer upp det manliga lammköttet här för livet! :D

Mr. Moose
2005-09-19, 11:08
Har kurserna ändrats mycket sen 80-talet?

Gjorde steg 1, 2 3 då, fast då kallades det för SBBF, aaah the good old days.
Var faktiskt med på den första steg 3 kursen uppe på Bosön. MYCKET intensivt.

Claes

Deprimerande när man tänker tillbaks, fan va man börjar bli gammal.

Arne Persson
2005-09-19, 12:52
Har kurserna ändrats mycket sen 80-talet?

Gjorde steg 1, 2 3 då, fast då kallades det för SBBF, aaah the good old days.
Var faktiskt med på den första steg 3 kursen uppe på Bosön. MYCKET intensivt.

Claes

Deprimerande när man tänker tillbaks, fan va man börjar bli gammal.

Jag har ändrat tonvikten i mina kurser en del genom åren.

Mr. Moose
2005-09-19, 14:46
Jag har ändrat tonvikten i mina kurser en del genom åren.

Vad har du ökat respektive minskat?

Utvecklingen går naturligtvis framåt så nya rön har väl implementerats (hoppas jag).

När jag gjorde 1-2 o 3 var det, träningsmässigt, bara "bodybuilding" träning, minimalt med info ang. styrkelyft etc.

Anatomi o diet var OK.

Claes

Jet
2005-09-19, 14:52
Vafan är det här? Jag vill ha rabatt på kursen så jag slickar rumpa? *spy*

Behöver ingen rabatt bubben, men om du slickar min rumpa lovar jag att betala resa, uppehälle samt kurs åt dig... Deal?

Kaboffastar
2005-09-19, 15:14
Är det nån åldersgräns på kursen ?
Faan va ja vill gå den, får ångest !

Arne Persson
2005-09-19, 15:16
Är det nån åldersgräns på kursen ?
Faan va ja vill gå den, får ångest !

Dom yngsta som gått mina kurser har varit 16-17 år gamla.

Arne Persson
2005-09-19, 15:21
Vad har du ökat respektive minskat?

Utvecklingen går naturligtvis framåt så nya rön har väl implementerats (hoppas jag).

När jag gjorde 1-2 o 3 var det, träningsmässigt, bara "bodybuilding" träning, minimalt med info ang. styrkelyft etc.

Anatomi o diet var OK.

Claes


Min steg 1:a innehåller en omfattande anatomi, går igenom c:a 60 muskler, ursprung, fäste funktion + lite trevlig kuriosa. :) Jag går igenom c:a 100 övningar som jag integrerar i anatomin. Jag motiverar även olika tekniker, dödar lite fördomar mm. Dessutom så innehåller kursen grundläggande programuppläggning, träningslära samt instruktörslära.

Mr. Moose
2005-09-19, 15:33
Min steg 1:a innehåller en omfattande anatomi, går igenom c:a 60 muskler, ursprung, fäste funktion + lite trevlig kuriosa. :) Jag går igenom c:a 100 övningar som jag integrerar i anatomin. Jag motiverar även olika tekniker, dödar lite fördomar mm. Dessutom så innehåller kursen grundläggande programuppläggning, träningslära samt instruktörslära.

Vi gick igenom en del av övning/anatomi integrering i steg 1 men om jag inte minns fel hade vi det mesta av det i Steg 2. Är Steg 2 fortfarande uppdelat i 2 delar? En weekend per del?

Innehällsmässigt är det ungefär detsamma men så beror det på vad man lägget tyngdpunkten på.

Claes

Skulle varit kul med en repitition men rese kostnaden blir lite i högsta laget. :)

Kaboffastar
2005-09-19, 15:35
Vart bor du Mr.Moose ? eller.. hmm var det inte Mr.Moose jag just läste bodde i thiland ? haha

Arne Persson
2005-09-19, 15:45
Vi gick igenom en del av övning/anatomi integrering i steg 1 men om jag inte minns fel hade vi det mesta av det i Steg 2. Är Steg 2 fortfarande uppdelat i 2 delar? En weekend per del?

Innehällsmässigt är det ungefär detsamma men så beror det på vad man lägget tyngdpunkten på.

Claes

Skulle varit kul med en repitition men rese kostnaden blir lite i högsta laget. :)


Det har varit så att jag, Kent Gustafsson och JanPeter Sangborn har hållit kurserna, lite olika pga av vi använt oss av eget material, samt att vi varit specialicerade på lite olika områden.

Corpobal
2005-09-26, 20:48
Jag undrar hur pass behörig man blir till att arbeta som instruktör på diverse gym med de olika stegen. Hur värderas utbildningen i gymbranschen om man söker något med den?

Arne Persson
2005-09-26, 21:15
Jag undrar hur pass behörig man blir till att arbeta som instruktör på diverse gym med de olika stegen. Hur värderas utbildningen i gymbranschen om man söker något med den?


Tyvärr så är det så att många lekmän anställer instruktörer enbart på papper utan att kolla faktiska kunskaper. I vissa fall ett dyrbart misstag, har det visat sig. Kan dock lugna dig med att det finns många gym som endast har SKKF-utbildade instruktörer. Även utomlands finns det mkt framgångsrika instruktörer som bl.a gått mina "simpla" utbildningar. ;) Har även haft ett antal färdigutbildade PT-instruktörer som varit mycket nöjda.

AngelLove
2005-09-27, 07:23
Oh... detta är av intresse...
Måste kolla datumen så jag inte har beredskap på jobbet bara..!!

Arne Persson
2005-09-27, 07:29
Oh... detta är av intresse...
Måste kolla datumen så jag inte har beredskap på jobbet bara..!!


Du är välkommen såklart om du kan komma! :)

Tomas W
2005-10-11, 10:54
Snart dags Arne! Men hur blir det med boendet? Ska man boka det i förtid elr det räcker o beställa samma kväll?

Du fick min anmälan föresten?

Arne Persson
2005-10-11, 14:42
Snart dags Arne! Men hur blir det med boendet? Ska man boka det i förtid elr det räcker o beställa samma kväll?

Du fick min anmälan föresten?

Ring mig.

Jorgen
2005-10-11, 15:59
Du fick min anmälan också ja?

Arne Persson
2005-10-11, 16:06
Japp, jag väntar med Steg 2 bekräftelserna till 1:an är över. Vill inte blanda samman deltagarna. ;)

Jorgen
2005-10-11, 16:11
:thumbup:

Zlin
2005-10-12, 00:33
Finns det möjlighet att inhandla mat på någon lunchpaus, eller är man tvungen att ta med matlåda?

Arne Persson
2005-10-12, 08:42
Finns det möjlighet att inhandla mat på någon lunchpaus, eller är man tvungen att ta med matlåda?


Ja det finns stora möjligheter. Dessutom lär min kära hustru göda er med diverse läckerheter. ;)

Zlin
2005-10-13, 00:31
Ja det finns stora möjligheter. Dessutom lär min kära hustru göda er med diverse läckerheter. ;)

Ooh, de beryktade mackorna? Jag har hört att de skall vara farligt goda. Jag längtar redan!

Hur lång tid bör man beräkna i restid mellan X-act och centrala malmö?

Yip_man
2005-10-13, 11:37
Ooh, de beryktade mackorna? Jag har hört att de skall vara farligt goda. Jag längtar redan!

Hur lång tid bör man beräkna i restid mellan X-act och centrala malmö?

Max en halvtimme.

vildängel
2005-10-13, 12:34
Ooh, de beryktade mackorna? Jag har hört att de skall vara farligt goda. Jag längtar redan!

Hur lång tid bör man beräkna i restid mellan X-act och centrala malmö?
Miffo, vi ska inte bo i Malmö, vi ska bo i Lund! *screwy*

Zlin
2005-10-17, 11:07
Jag får passa på att tacka för en mycket trevlig helg! Arne är extremt kunnig - och till på det trevlig!

Arne Persson
2005-10-17, 11:25
Jag får passa på att tacka för en mycket trevlig helg! Arne är extremt kunnig - och till på det trevlig!


Jag tackar! :em: Hoppas att kursen kommer väl till nytta! :)

vildängel
2005-10-17, 11:31
Jag instämmer självklart med Nils! Kursen var otroligt bra. När jag går Steg 2 ska jag dock lyfta den där hanteln så jag får kursen gratis... ;)

Jense
2005-10-17, 11:45
hehe jasså inchhantlen.. ja lycka till =)


va det någon som klarade av att rubba den ens?

Scratch89
2005-10-17, 11:59
hehe jasså inchhantlen.. ja lycka till =)


va det någon som klarade av att rubba den ens?
Är det den där hanteln med riktigt grovt handtag?

Jense
2005-10-17, 12:00
Är det den där hanteln med riktigt grovt handtag?


yeeees, rullar i handen gör den också, det som är svårt.

vildängel
2005-10-17, 12:05
hehe jasså inchhantlen.. ja lycka till =)


va det någon som klarade av att rubba den ens?
Hehe, tack :)

Nä, tror inte det... Men jag stängde iaf RB 70-grippern, så jag kan ju inte ha alltför långt kvar?? ;)

Arne Persson
2005-10-17, 12:06
Jag instämmer självklart med Nils! Kursen var otroligt bra. När jag går Steg 2 ska jag dock lyfta den där hanteln så jag får kursen gratis... ;)


Självklart lyftar du den! :D

Zlin
2005-10-17, 12:06
hehe jasså inchhantlen.. ja lycka till =)


va det någon som klarade av att rubba den ens?

Jag lät den ligga - man vill ju inte förnedra resten av sällskapet. Men visst klarade styrkelyftaren (Olof?) att iaf få den från golvet?

Jense
2005-10-17, 12:07
Jag lät den ligga - man vill ju inte förnedra resten av sällskapet. Men visst klarade styrkelyftaren (Olof?) att iaf få den från golvet?

bra av honom!

Zlin
2005-10-17, 12:09
bra av honom!

Minns inte, men jag har för mig att han gjorde det.

Jense
2005-10-17, 12:09
Minns inte, men jag har för mig att han gjorde det.


kanske va som han lyfte den 0,5 cm o släppte så det lät rätt?=)

Arne Persson
2005-10-17, 12:14
Där var ingen av deltagarna som lyfte den från marken.

Jense
2005-10-17, 12:16
Där var ingen av deltagarna som lyfte den från marken.




bra, tur, kännts hganska kass annars :D

Zlin
2005-10-17, 12:29
Där var ingen av deltagarna som lyfte den från marken.

Minnet spelar mig spratt, uppenbarligen!

Arne Persson
2005-10-17, 13:52
Minnet spelar mig spratt, uppenbarligen!

;) :D

Yip_man
2005-10-18, 20:15
Får vi som anmält oss till steg 2 via PM bekräftelse via PM eller mail?

Philippp
2005-10-22, 12:36
hur gammal ska man vara för detta? :P

Juliette
2005-10-23, 21:31
Hej!
Hur mycket kunskap ska man ha innan för att få gå kurserna?
Missade tyvärr i den här omgången, men är intresserad av att gå båda kurserna relativt snart. Kommer det att bli tillfälle snart igen?

MVH Juliette

Arne Persson
2005-11-03, 23:17
Vill bara nämna att Steg 2 kursen är tyvärr inställd pga av dubbelbokning av lokalen. Kollar upp nytt datum. De som redan anmält sig är underättade.

Nova34
2005-11-07, 17:30
Tjena Arne!

Har du plats över på steg 2 kursen?

MVH
Anders