handdator

Visa fullständig version : Håll


agahowa22
2005-09-15, 20:07
haloo!

jag får alltid håll på höger sida och även ont i höger axeln varge gång ja springer ett konditions pass och det är även om ja inte ätit på 3-4 timmar. nån som vet vad jag borde göra eller vad som är fel :confused: ?

GPa
2005-09-15, 20:35
Fortsätt spring, om du är ny vid löpning, så går det över.

Griip
2005-09-15, 21:17
Gå lite -> fortsätt spring.

Känner du att det är på väg så sakta ner lite bara.

Fagen
2005-09-15, 22:46
Jag fick ett tips av en oirenterare för sisådär femton år sedan som alltid har fungerat för mig. 14 stycken sit-ups innan man ger sig ut och springer. Vet inte om det är psykologiskt med det funkar som sagt för mig.

(Lite OT så kan jag berätta att jag skrev till Bosön en gång och frågade vad håll är för något och enligt dom så är det ingen riktigt som vet. Hetaste teorin var att det var bindväven som håller fast de inre organen som orsakar värken då de utsätts för "slitningar" under löpnigen. Och det drabbar oftast personer som just ätit eller är otränade... Kanske nån här på forumet som vet mer?)

Olsson
2005-09-15, 22:56
Slappna av i axlar och armar. Vinklen i armbågen ska helst vara >90 grader och händerna ska vara avslappnade. Att hålla en liten pinne i handen kan hjälpa ibland. Dem små sakerna suddar bort de flesta problem med håll.

hgus
2005-09-15, 23:18
Testa att byta andningstakt. (kommer tyvärr inte ihåg varför det funkar.) Öka takten brukar vara lättast. :em:

rosto
2005-09-16, 04:27
Töm lungorna maximalt genom en lååång utandning där du hjälper till genom att böja dig fram och pressa med händerna mot sidorna.

Upprepa några gånger och sänk sedan löptempot ett tag.

agahowa22
2005-09-16, 12:45
tack för alla svaren ska prova :bow: