handdator

Visa fullständig version : Leoko vs eleiko


the_PL_man
2005-09-15, 19:17
Tjena!

Är den någon som har erfarenhet av Leokos stänger?
Hur är kvaliten/hållbarheten/greppet osv jmf Eleiko ?

/the_PL_man

Allan
2005-09-15, 19:25
Tjena!

Är den någon som har erfarenhet av Leokos stänger?
Hur är kvaliten/hållbarheten/greppet osv jmf Eleiko ?

/the_PL_man

Man sliter nog inte ut en Leoko vad avser hållbarhet. Däremot har jag upplevt att lettringen slits ner fortare än på Eleikos stänger. Jag hjar också hört missnöjt folk gnälla på dålig balans vid lägre vikter.

allan

z_bumbi
2005-09-15, 20:03
Lettringen där stången och ställningen möts är sliten på de äldsta Leoko-stängerna men det kan även vara ER-ställningarna som sliter mycket på stängerna.

Vad gäller greppet så testa och jämför om du har möjlighet, en del säger att det är bättre, en del säger att det är sämre. Alla som tävlade på senaste senior-SL-SM lyfte ju med Leoko så det bör finnas en del åsikter.

Lillgrabben
2005-09-15, 20:05
Lettringen där stången och ställningen möts är sliten på de äldsta Leoko-stängerna men det kan även vara ER-ställningarna som sliter mycket på stängerna.

Vad gäller greppet så testa och jämför om du har möjlighet, en del säger att det är bättre, en del säger att det är sämre. Alla som tävlade på senaste senior-SL-SM lyfte ju med Leoko så det bör finnas en del åsikter.


Leoko användes på bänksm i Sandviken också. Jag tror nästan alla var eniga om att de har förjäkligt grov & vass lettring. Det gör nästan ont att hålla i Leokostängerna.

Det är väl ungefär det enda jag vet om Leokos stänger.

Börje H
2005-09-16, 06:42
Leoko användes på bänksm i Sandviken också. Jag tror nästan alla var eniga om att de har förjäkligt grov & vass lettring. Det gör nästan ont att hålla i Leokostängerna.

Delar din uppfattning. På hallen i Pajala har vi en splitterny (kom i måndags..) Leoko-stång. Den är grymt "vass" det måste jag säga, inte alls som Eleikostängerna. Men det kan ju vara en vanesak oxå. Få se på de tyngre passen om det känns bra eller anus. De som lastat på lite vikt påstod även att den kändes betydligt styvare än Eleikostången...