handdator

Visa fullständig version : Female under construction


Sidor : [1] 2 3 4 5 6

Snorkfröken
2005-09-15, 14:17
Hej alla glada!

En del av er följde kanske min tidigare journal (Snorkis dokumenterar) där jag kämpade för att i första hand få upp min vikt efter att jag blivit frisk från en ätstörning. Det målet är nått för länge sen (nu 54 kg på 160 cm), så det känns vettigt att börja med en ny journal.

Samtidigt som jag gick upp i vikt, blev jag upp över öronen förälskad i att köra styrka, och på senaste tiden har jag t.o.m. börjat fundera på att eventuellt kunna tävla (BF) nån dag *chock* Men, det är än så länge bara en tanke, mitt främsta mål just nu är att satsa stenhårt både på träningen och kosten och se hur långt det räcker. Tycker det är svårt att sätta upp några konkreta mål, eftersom t.ex. det man orkar bänka eller lyfta i knäböjen inte säger ett skvatt om hur man ser ut och hur man mår. Så, kanske nåt vagt i form med att jag nu skall

1) bygga muskler, med prioritet på armar, axlar och ben (hatar köra legsen, men de måste få :whipped: nu), och
2) käka mycket, men bra

fram till januari/februari, och då eventuellt pröva att deffa inför sommaren 2006.

Men hur?

1) Träningen
* Styrka 4 ggr/vecka
* Cardio 2-3 ggr/vecka
* Korta morgonpromenader (30 min) då jag känner för det

2) Kosten
* Käka regelbundet, max 3 h mellan målen
* Inte småäta :nono:
* Kcal-nivån är jag ännu lite osäker på, över 2000 i alla fall

Bilder kommer väl så småningom :) Är egentligen Bodycombat-dag i dag, men skall springa ett motionslopp på lördag, så måste försöka ta det lite lugnt *grr27* Kanske blir lite Pilates eller nåt annat i lååååånngsaaaamt tempo.

Kommentarer/synpunkter/kritik mottages med största tacksamhet!

tinus
2005-09-15, 14:20
Lycka till med dina mål tjejen! :thumbup: Och kör hårt nu!! :)

Helena B
2005-09-15, 18:52
Ska bli kul att följa din journal...tycker du verkar ha bra och realistiska mål.

U go girlie :bpump:

Snorkfröken
2005-09-15, 19:32
Tack tjejer! Känns kul att vara tillbaka :) Blev en promenad och ett halvt pass Pilates i kväll, hann inte med hela då sambon skulle hämta mig. Nu ska vi ha filmkväll/ätarkväll... ska se Masjävlar och har laddat upp med nachos, kex och smågodis :popcorn: Ska bli gott att gotta sig lite!

Cilia
2005-09-15, 20:04
oj en ny journal
lycka till tjejen

Diana
2005-09-15, 20:14
Trefvligt me ännu en tjejjournal :thumbup:
Usch ja ätstörningar is a BIATCH! *grr27* duktigt att du tagit dej ur skiten vännen :love:
och ben träning- lägg till lite utfallande och learn to lööve itt :hbang: :D

Helena B
2005-09-15, 22:26
Tack tjejer! Känns kul att vara tillbaka :) Blev en promenad och ett halvt pass Pilates i kväll, hann inte med hela då sambon skulle hämta mig. Nu ska vi ha filmkväll/ätarkväll... ska se Masjävlar och har laddat upp med nachos, kex och smågodis :popcorn: Ska bli gott att gotta sig lite!

Låter SUPERB inte alls avundsjuk :angel: Hoppas ni har det mysigt :love:

AFanatic
2005-09-15, 22:41
Välkommen tillbaka hörrö! =)

z_bumbi
2005-09-16, 06:18
Tycker det är svårt att sätta upp några konkreta mål, eftersom t.ex. det man orkar bänka eller lyfta i knäböjen inte säger ett skvatt om hur man ser ut och hur man mår. Så, kanske nåt vagt i form med att jag nu skall

1) bygga muskler, med prioritet på armar, axlar och ben (hatar köra legsen, men de måste få :whipped: nu), och
2) käka mycket, men bra

Ett förslag, sätt upp kortsiktiga styrkemål, om du blir starkare blir du också större.

Om jag skulle vara involverad i din träning så skulle jag inte tillåta dig att deffa 2006 då det enligt mig är för snart efter att du kommit ur ätstörningsträsket. Du bör inte tänka på att begränsa kalorierna eller för den delen kolla i spegeln varje dag för att se om det och det har kommit fram på ett bra tag. Det finns ganska många som byter ett tvångsbetende mot ett annat iom att de upptäckter träningen och i förlängningen tävlandet.
Se helt enkelt till att läka kroppen ordentligt och kör en lagom dos träning ett bra tag framöver.

Eva_E
2005-09-16, 06:57
Hej Snorkis!

Naturligtvis kommer jag att följa den här journalen, likaväl som jag följde din gamla!

Intressant det där med måluppsättande. De mål du har just nu verkar alldeles utmärkta, men sen får man ju tillåta sig att ändra sig under resans gång...

Kram och lycka till!

Eva

mela
2005-09-16, 07:15
Woho en till tjej :D Det här ska följas *flex*

Även det som z_bumbi sa.. Ta det lite lugnt om du ska deffa,
det blir lätt att det går överstyr (been there done that).
Är själv gammal bulimiker och får ofta passa mig för sådant.

Men lycka till :thumbup:

z_bumbi
2005-09-16, 07:49
Jag läste igenom det jag skrev igen och det är ganska negativt i tonen.

Huvudsaken är att du tar det lugnt och försöker skilja på kontrollbehovet och vad du verkligen vill göra.

Bra jobbat att bli fri från problemen. :thumbup:

Tess_83
2005-09-16, 08:23
Lycka till Tjejen... :thumbup:

i believe in youuu *yourock*
Kram Tess

Snorkfröken
2005-09-16, 09:05
Wow, här hade det kommit inlägg minsann. SÅÅÅ kul!

Diana: Jag jobbar på det.. va f*n ska benen va så trista att köra för *grr27*

Mela: Har kikat i din journal med jämna mellanrum, så kul namn på den :D Här ska byggas *flex* Vi kan ju hålla koll på varann så att ingen av oss trillar överbord =)

Eva E: Tack vännen! Jodå, mål kan man alltid ändra.. Allt strul och efterdaningarna från det har lärt mig att alltid ha mål att sikta mot, oberoende av vad man håller på. Inte så att det blir nån "obsession" eller nåt, men bara så att man vet vad man jobbar för... annars finns risken att dagarna och åren bara går förbi utan att man egentligen har nån koll på om och vad som har hänt.

Cilia: Tack! Lycka kanske jag inte behöver - men lite :whipped: nu som då kanske :D

AFanatic: Tack du! Känns fint att vara tillbaka också, och få börja på ny kula.

Tess: Tack vännen... skulle vara så kul att få träffa dig IRL. Så skulle du få smitta av dig lite träningsenergi a'la Tess på mig =) Kraaaam!

Snorkfröken
2005-09-16, 09:19
Ett förslag, sätt upp kortsiktiga styrkemål, om du blir starkare blir du också större.

Om jag skulle vara involverad i din träning så skulle jag inte tillåta dig att deffa 2006 då det enligt mig är för snart efter att du kommit ur ätstörningsträsket. Du bör inte tänka på att begränsa kalorierna eller för den delen kolla i spegeln varje dag för att se om det och det har kommit fram på ett bra tag. Det finns ganska många som byter ett tvångsbetende mot ett annat iom att de upptäckter träningen och i förlängningen tävlandet.
Se helt enkelt till att läka kroppen ordentligt och kör en lagom dos träning ett bra tag framöver.
...
Jag läste igenom det jag skrev igen och det är ganska negativt i tonen.

Huvudsaken är att du tar det lugnt och försöker skilja på kontrollbehovet och vad du verkligen vill göra.

Bra jobbat att bli fri från problemen.


Jodu, har nog funderat, analyserat och funderat ännu mer på om det här verkligen är nåt för mig. Och oberoende av hur jag vridit och vänt på steken kommer jag alltid fram till samma svar. JAAAA!

Tror inte det finns nån risk att jag skulle falla tillbaks i nån ätstörning. Har man varit i det träsket aktar man sig väääldigt noga för att trilla dit igen. Under de senaste åren (har varit fri från ätstörningen "mentalt" i över tre år) har jag lärt känna mig själv, min kropp och mina tankar, och har aldrig känt mig starkare. Har "hjälpt" andra i samma situation efter det, vilket har haft stor betydelse. Och träningen är en av orsakerna till att jag i dag tror på mig själv, vågar testa nya saker och inte bara följa med strömmen. Jag vet vad jag vill helt enkelt! Har nog blivit lite ego med åren :D

Men, jag är medveten om att gränsen mellan att träna sunt och mindre sunt är hårfin, och det är bara bra att bli påmind om det med jämna mellanrum. Det tror jag gäller alla som aktivt håller på med nån typ av idrott. Så, du lät inte alls negativ ;) Tvärtom, jag är bara glad om nån håller koll på mig!

Pinglan
2005-09-16, 09:20
Välkommen tillbaka Snorkis :thumbup: Kom hem till min lada i Kisa så ska jag lära dig att ÄLSKA att träna ben :devil: :D

Snorkfröken
2005-09-16, 09:24
Välkommen tillbaka Snorkis :thumbup: Kom hem till min lada i Kisa så ska jag lära dig att ÄLSKA att träna ben :devil: :D

Hah, kom och hämta mig, så ska du minsann få se på böjar :D Men seriously, träna ben i lada (hus väl, inte bil?) låter sköj, kanske dyker upp nån dag :hbang: Tack för erbjudandet och välkomnandet!

Snorkfröken
2005-09-16, 09:30
Lovade ju posta ett par bilder.. här kommer några färska, tagna i morse efter gårdagens nachos och godisfest :hbang: Så nu är det fritt fram att kritisera, kommentera och komma med förbättringsförslag.

Cilia
2005-09-16, 10:03
snyggt, skådar både biceps och axlar där.
och ryggen är på god väg med

AFanatic
2005-09-16, 12:46
Ser fint ut...bra grund att bygga vidare på. Får nog hålla med bumbibjörnen...ingen deff 2006. Kör så det ryker!

Eva_E
2005-09-16, 13:11
Saknar damen ben????

Men, skämt åsido, som amatör tycker jag att det ser riktigt bra ut...

Och medan jag ändå är här och röjer:

LYCKA TILL I MORGON!!!

Eva

Snorkfröken
2005-09-16, 13:12
snyggt, skådar både biceps och axlar där.
och ryggen är på god väg med

Tack, kul att bicepsen helst syns... så klena armar, fatta att det ska va så svårt att få dem att växa :smash:

Snorkfröken
2005-09-16, 13:15
Ser fint ut...bra grund att bygga vidare på. Får nog hålla med bumbibjörnen...ingen deff 2006. Kör så det ryker!

OK, om ni säger det så. Får väl lov att böja mig för majoriteten :bow: Det där med deffen beror ju helt på hur det verkar efter jul. Jag menar, har jag inte fått några muskler eller fläskat till mig, lär det ju inte ens finnas nåt att deffa bort :D Men nu ska här byggas - muscles here I come!!!

Snorkfröken
2005-09-16, 13:18
Saknar damen ben????

Men, skämt åsido, som amatör tycker jag att det ser riktigt bra ut...

Och medan jag ändå är här och röjer:

LYCKA TILL I MORGON!!!

Eva

Jo, denna damen är för tillfället ytterst benlös :D Nää, har nog nån bild på dem nånstans också, men som sagt... hatar att köra dem, så därför är de inte mycket att visa upp. Men, de är under specialbehandling, så vänta ni bara... :devil: Måste fixa till min spellista till mp3-spelaren tills i morn snart... måste ha Bon Jovis "Have a nice day" en massa gånger i slutet :hbang:

Snorkfröken
2005-09-16, 13:22
Dagens fråga

Vilken kalorinivå skulle ni ligga på om ni var jag och hade de mål jag har? (Räknar inte aktivt, men skulle vara kul att veta "lite" ditåt... vet också att det är högst individuellt, men tänkte att man kanske kunde få nån riktlinje)

Som pris utlovas en gammal men ack så vacker soffa i nersuttet läder som samlar dam i uteförrådet. Lönar sig alltså att delta i frågetävlingen :thumbup:

Porto, frakt och andra logistiska kostnader betalas av vinnaren.

tinus
2005-09-16, 13:23
Ser bra ut Snorkis! :thumbup:

Jag ställer gärna upp tillsammans med Pinglan och lär dig köra tunga böj :D Benträning är det bästa man jag vet *flex* :hbang:

Jacksatan
2005-09-16, 13:24
Kör hårt! Kommer snegla in lite då och då o se hur du kör. =)

Snorkfröken
2005-09-16, 15:28
Ser bra ut Snorkis! :thumbup:

Jag ställer gärna upp tillsammans med Pinglan och lär dig köra tunga böj :D Benträning är det bästa man jag vet *flex* :hbang:

Av nån anledning börjar varningsklockorna ringa i huvet när jag tänker på er där ute i ladan :D Men oroa er inte, om jag inte får fart på legsen snart kan det nog hända att jag kommer krypande.

Snorkfröken
2005-09-16, 15:29
Kör hårt! Kommer snegla in lite då och då o se hur du kör. =)

Låter bra det! Kör hårt du med :hbang:

Snorkfröken
2005-09-17, 17:02
Ska inte bli långrandig, har fullt med hus hemma nu tills i morn kväll, men måste ju bara rapportera dagens lopp... Satsade ju på en tid kring 55 min, med tanke på att jag sprang milen på dryga 57 min förra helgen. Men gissa vad klockan visade då jag kom i mål... Inte ens 50 :hbang: Totalchock alltså - jag sprang milen på 49,26 för att vara riktigt exakt! Sååå kul var det, om jag inte vore så inställd på att bygga nu skulle jag kanske börja satsa på nåt långlopp nästa år. Men, som sagt, nu ska byggas *flex*

Nu ska jag va social, I'll be back tomorrow!

Eva_E
2005-09-17, 17:18
*flex*

Fantastiskt bra!!! Att göra under 50 minuter på milen är liksom en magisk gräns...

Bra gjort Snorkfröken! :hbang:

Eva

Helena B
2005-09-17, 17:27
Det är ju strålande sprunget :hbang: ...Springer du inomhus eller utomhus?

Tess_83
2005-09-18, 10:06
:thumbup: *yourock*

Snorkfröken
2005-09-18, 16:19
Tack snälla :) Kändes riktigt bra nog.. och sambon gick an och berättade om att jag sprungit typ hela kvällen då vi var på krog... Han var nog lite stolt tror jag :D

Hade en lång diskussion med en bekant (träningsintresserad kille) på krogen i går om styrketräning, löpning och annat sånt. Var riktigt kul att kunna prata sånt på "allvar" på krogen emellanåt - lite omväxling från alla fyllon som envisas med att tro att det är ursexigt att spotta, dregla och trycka upp sig mot en då de försöker få kontakt *screwy*

Har haft gäster hela helgen, sambons brorsa och hans flickvän. I dag hade jag dessutom en kompis från Götet här! Jättekul, har inte sett henne sen i julas, så det var superskoj att sitta och prata... Hon flyttade härifrån för ett par år sen, så det blir inte att ses så ofta :(

Hälften av mig skulle vilja iväg och köra lite armar nu, men andra hälften verkar inte alls gilla den idéen. Så, jag tror gymmet får vänta nu, ska vila upp mig efter gårdagens lopp och ta igen lite av den uteblivna sömnen i stället.

Kram på er!

Snorkfröken
2005-09-18, 16:23
Det är ju strålande sprunget :hbang: ...Springer du inomhus eller utomhus?

Utomhus... orkar typ högst en halv timme cardio på löpbandet... tycker det är lite småtrist :D

Snorkfröken
2005-09-19, 18:06
Whoopidoo, äntligen fick jag gå på combaten igen. Så kul, men helt ofattbart vad tungt det nya programmet är alltså... Om jag har svettats som en gris tidigare, svettas jag nog som en hel grisfamilj nu. Varvade ner med en halv timme pilates efteråt. I morn gör jag styrkecomeback igen, can't wait!

Helena B
2005-09-19, 18:25
Whoopidoo, äntligen fick jag gå på combaten igen. Så kul, men helt ofattbart vad tungt det nya programmet är alltså... Om jag har svettats som en gris tidigare, svettas jag nog som en hel grisfamilj nu. Varvade ner med en halv timme pilates efteråt. I morn gör jag styrkecomeback igen, can't wait!

Härligt, skulle oxå vilja testa det men mina knän klarar inte riktigt alla sparkar. Pilates har jag också testat, men jag måste göra helt fel för jag tycker inte det är jobbigt eller nånting *screwy* :D

Snorkfröken
2005-09-19, 19:57
Pilates har jag också testat, men jag måste göra helt fel för jag tycker inte det är jobbigt eller nånting *screwy* :D

Ska det var jobbigt??? :D Haha!

Helena B
2005-09-19, 20:21
Ska det var jobbigt??? :D Haha!

Enligt min instruktör, hon sa innan passet började att det är många som bara går en gång och aldrig kommer tillbaka... Vad hon trodde var orsaken till detta var att folk tyckte det var för jobbigt och inte ville komma tillbaka ;) Efter passet fattade jag ingenting, måste vara tvärtom ju :D :D

Snorkfröken
2005-09-19, 22:07
Enligt min instruktör, hon sa innan passet började att det är många som bara går en gång och aldrig kommer tillbaka... Vad hon trodde var orsaken till detta var att folk tyckte det var för jobbigt och inte ville komma tillbaka ;) Efter passet fattade jag ingenting, måste vara tvärtom ju :D :D

Mmm, har förstått att vissa tycker det är asjobbigt. Tar det lite som avkoppling jag efter combaten, måste väl vara lite *screwy* Fast visst känns det... lite i alla fall.

Snorkfröken
2005-09-20, 16:40
Ääääntligen blev det styrka igen. Tror minsann kreatinet börjar visa sig nu... blev en hel del PB:n i dag - trots att det var armdag. Brukar ju vara rätt klent då de stickorna skall köras.

Dips (i hjälpställning)
8 @ 10 kg
6 @ inga kg, 4 plattor
2x6 @ ... ingen hjälp alls :thumbup:

Pushdowns
8 @ 15 kg
8 @ 20 kg
8 @ 22,5 kg
6 @ 25 kg :thumbup:

Skivstångscurl
2x8 @ 20 kg
4,3,2 @ 22,5 kg :thumbup:
8 @ 20 kg

Alternerande hammercurl
8 @ 7 kg
6 @ 9 kg
2x4 @ 10 kg

Här tänkte jag egentligen sluta, men fick för mig att köra lite till.

Smal bänkpress i Smith
8 @ stången
8 @ 10 kg + stången
8 @ 15 kg + stången
8 @ 20 kg + stången :thumbup:
2 @ 22,5 kg + stången :thumbup:

Avslutade ännu med några enarms cablecurls på 6,25 och 7,5 kg. Efter det.... TRÖTT!

Dagens undran: Räcker ett sånt här pass i veckan för att armarna skall bli till nåt, eller borde de piskas lite oftare?

Dagens great:Tidtagningen på loppet i lördags hade visst nåt fel... Resultaten har uppdaterats vilket ledde till att jag fick 6 hundradelar bättre tid. Haha, snacka om att klyva hårstrån!

Dagens doublegreat: Har gjort egen kebab i dag, och det smakade SÅÅÅ bra. Precis som den de skär ner från rullarna på kebabställena... Och det bästa av allt - det är rena dietmaten *chock* Det verkar nästan för bra för att vara sant, så jag ska nog ta och käka lite mer innan jag ger ut receptet.

Helena B
2005-09-20, 18:00
UNDERBART PASS, starkt jobbat :thumbup: Det där receptet vill man ju ha :naughty: :D

AFanatic
2005-09-20, 18:04
Dagens doublegreat: Har gjort egen kebab i dag, och det smakade SÅÅÅ bra. Precis som den de skär ner från rullarna på kebabställena... Och det bästa av allt - det är rena dietmaten *chock* Det verkar nästan för bra för att vara sant, så jag ska nog ta och käka lite mer innan jag ger ut receptet.


Ojojoj jättefint pass o allt sånt...men skit i det nu! :D Plz tell me ...hur gjorde du m kebaben? Vi vill ha recept! :hbang: :bow:

Eva_E
2005-09-20, 18:17
Ääääntligen blev det styrka igen. Tror minsann kreatinet börjar visa sig nu... blev en hel del PB:n i dag - trots att det var armdag. Brukar ju vara rätt klent då de stickorna skall köras.

Dagens undran: Räcker ett sånt här pass i veckan för att armarna skall bli till nåt, eller borde de piskas lite oftare?

Dagens great:Tidtagningen på loppet i lördags hade visst nåt fel...

Dagens doublegreat: Har gjort egen kebab i dag, och det smakade SÅÅÅ bra.

Grattis till ett bra pass! :thumbup:

Jag tränar bara biceps resp. triceps en dag/vecka, och på mig räcker det för att jag ska sakta men säkert bli bättre. Skillnaden mot dig är att jag kör de olika delarna av armarna på olika dagar så man får säkert synergi den andra dagen, kan det vara nåt för dig kanske?

Ändringar i den slutliga tiden på lopp är standard, bara att du vänjer dig! Roligt att det gick åt "rätt" håll för dig den här gången...

Receptet!!!!

Eva

Snorkfröken
2005-09-20, 18:34
Vadå.. recept? Vad snackar ni om?? :D Käkade just upp härligheten med sambon... tomatsås, vitlökssås, sallad, lök och pitabröd. Smakade bättre än köpt! I shit you not!

Ska teasa er lite med en bild, så ni hinner bli riktigt snåla innan receptet kommer. E ja inte grym... :naughty: Glömde fota vår maffiga pita-variant, men det här är gjort av samma recept. Men ni, blunda om ni är hungriga...

http://www.linnunrata.com/kebab/1.jpg
http://www.linnunrata.com/kebab/2.jpg

Snorkfröken
2005-09-20, 18:35
Grattis till ett bra pass! :thumbup:

Jag tränar bara biceps resp. triceps en dag/vecka, och på mig räcker det för att jag ska sakta men säkert bli bättre. Skillnaden mot dig är att jag kör de olika delarna av armarna på olika dagar så man får säkert synergi den andra dagen, kan det vara nåt för dig kanske?

Ändringar i den slutliga tiden på lopp är standard, bara att du vänjer dig! Roligt att det gick åt "rätt" håll för dig den här gången...

Receptet!!!!

Eva

Jo, har alltid kört biceps och triceps skilt förr, men då jag bestämde mig för att prioritera dem blev det av nån anledning att köra dem samtidigt... Ska ta och se över mitt program i månadsskiftet igen, kanske ändrar då igen.

Upps nu hamnade visst kebabbilderna på förra sidan..

Heidi
2005-09-20, 18:42
Dips (i hjälpställning)
2x6 @ ... ingen hjälp alls :thumbup:

Jag vill oxå orka göra dips, lite avundsjuk!

Dagens undran: Räcker ett sånt här pass i veckan för att armarna skall bli till nåt, eller borde de piskas lite oftare?
Jag kör armarna en gång i veckan, på samma dag, 3 biceps övningar och 3 triceps, tycker att de räcker bra. Bara man ser till att inte fastna på samma vikter för länge. Gäller alla övningar.

Dagens doublegreat: Har gjort egen kebab i dag, och det smakade SÅÅÅ bra. Precis som den de skär ner från rullarna på kebabställena... Och det bästa av allt - det är rena dietmaten *chock* Det verkar nästan för bra för att vara sant, så jag ska nog ta och käka lite mer innan jag ger ut receptet.
Är inte den första som är lite fundersam över va du har gjort för god kebab. Du har säkert ätit upp den redan och vill dela med dig!!
:)

Snorkfröken
2005-09-21, 07:45
Jag vill oxå orka göra dips, lite avundsjuk!
Testa! Första gången jag på länge jag "orkade" testa att ta bort alla hjälpplattor.. Nice känsla att märka att man orkade!

Är inte den första som är lite fundersam över va du har gjort för god kebab. Du har säkert ätit upp den redan och vill dela med dig!!
:)

Japp, kebaben är uppäten :cryout: men skall ställa i ordning en ny sats till helgen... och receptet finns i forumets receptdel nu! :eating:

Snorkfröken
2005-09-21, 19:34
Mitt liv känns minst sagt lite småkaotiskt nu. Gör inget annat än skriver på mina två konferensartiklar från tidig morgon till mitt i natten *screwy* Ser förstås till att hinna äta och träna, men alla som vill försöka få nån kontakt med mig utöver det får nog stå ut... Men på måndag, ja då ska folk få se vad det innebär att vara social!!! Om jag inte är så slut då att jag ligger däckad hemma efter den här pärsen. Hatar deadlines *argh*

Jaja, det om det, har ju tränat i dag faktiskt också. Ben!

Marklyft med fri stång
8 @ 20 kg
8 @ 40 kg
8 @ 50 kg

Marklyft i Smith fegade med vikterna på den fria stången
2x8 @ stången + 40 kg

Utfall i Smith
8 @ stången
8 @ 20 kg + stången
8 @ 40 kg + stången
4,3 @ 50 kg + stången :thumbup:

Stående vadpress i Smith
8 @ 20 kg + stången
8 @ 40 kg + stången
8 @ 60 kg + stången
8 @ 70 kg + stången
8 @ 80 kg + stången
8 @ 85 kg + stången
8 @ 90 kg + stången :thumbup:

Här fegade jag ur p.g.a. ryggen, började kännas lite instabilt med alla viktplattorna

Sittande benpress (maskin)
8 @ 100 kg
8 @ 120 kg
6 @ 140 kg :thumbup:

Har nog börjat få in känslan för det här med ben nu! Nej, nu har jag snarvlat tillräckligt, tillbaka till jobbet :smash:

Helena B
2005-09-21, 20:30
Looking good :thumbup:

Snorkfröken
2005-09-22, 19:48
Tack Helena!

Jaaa, vad har hänt? Har skrivit en massa... Hah, as if that was something new... Men jag har faktiskt combatat i kväll - så kul. Nu är det dags att dra sig tillbaka till artiklarnas värld igen.. måste fixa några eps-bilder för att få in dem i Latex och annat skoj. Precis sånt man vill hålla på med så här inför helgen, heh. Men jo, vid närmare eftertanke är det nog det - gillar nog det här skrivandet starkt egentligen... skum jag är *screwy*

Eva_E
2005-09-23, 06:24
Att skriva är ju kul!!! Väldigt lätt att bli fast i pulande med snygga bilder och så... Vad är det för konferens du ska till?

Stiligt benpass förresten!

Eva

Snorkfröken
2005-09-27, 15:44
I'm back!

Så härligt att vakna i morse... kan knappt fatta det än, men skrivandet är över för denna gång!!! Sände in två artiklar sent i går kväll (Eva: det är en datavetenskapskonferens, med inriktning på undervisningsfrågor), så nu är det bara att vänta på vad reviewersena har att säga. Har jobbat som en galning, i snitt 10-15 timmar per dag sedan förra veckan inkl. helgen *grr27* så det är bäst för dem att de inte hittar hur mycket som helst att gnälla på. Annars vet vi en som inte bara blir lite arg :furious:

Sååå, har inte alls kunnat hänga med i svängarna här på forumet på snart en vecka. Men jag har sett till att sköta träningen så gott jag kunnat. Bodycombat i torsdags, vilodag med en promenad med sambon på fredag, bröst och underarmar på lördag, joggingrunda på söndag, och rygg-axlar + combat + lite pilates i går. Ska ge en kort resumé av det viktigaste från styrkepassen

Lördag: Bröst och underarmar

Bänkpress
--> 42,5 kg :cool: 45 kg gick nästan... fick ont i ryggen mellan skulderbladen, säkert nån nerv som blev i kläm eller nåt. Fy för skador! Men fortsatte ändå

Sneda hantelpressar
2x10 @ 16,5 kg --> lätt
18 kg:s hantlarna nästa pass :whipped:

Pecdec
30 kg kändes rätt lätt --> öka nästa gång

Underarmscurl i kabel
25 kg om jag inte minns helt fel

Måndag: Rygg och axlar
Blev ett snabbt pass (ca. 20 min) eftersom jag kom sent till gymmet och skulle på combaten. Dessutom tänkte jag att det kunde vara bra att ta det lite lugnt iom lördagens miniskada. Körde latsdrag med V-handtag, stående skivstångsrodd, militärpress i Smith och sidolyft med hantlar. Mitt älsklingspass!

Snorkfröken
2005-09-27, 20:40
Skakar... har tränat ben :hbang: Börjar verkligen gilla det nu... nu ska spirorna få sig minsann!

Knäböj
10 @ 20 kg
8 @ 50 kg
8 @ 60 kg
4,5 @ 70 kg :thumbup: PB!

Raka mark
10 @ 20 kg
8 @ 40 kg
5,4,3 @ 50 kg :thumbup: PB!

Stående vadpress i Smith
10 @ stången
8 @ 40 kg + stången
8 @ 80 kg + stången
6 @ 90 kg + stången

Bakåtkick i maskin
8 @ 25 kg
8 @ 30 kg
8 @ 35 kg
Har inte gjort nåt i den maskinen på urlänge, men då höll jag mig till max 25 kg om jag kommer rätt ihåg.

Och efter det har vi käkat hemmagjord kebabsallad med vitlökssås och tomatdressing :eating: Mumma, I tell you :D

tigerofsweden
2005-09-27, 20:43
Skakar... har tränat ben :hbang: Börjar verkligen gilla det nu... nu ska spirorna få sig minsann!

Knäböj
10 @ 20 kg
8 @ 50 kg
8 @ 60 kg
4,5 @ 70 kg :thumbup: PB!

Raka mark
10 @ 20 kg
8 @ 40 kg
5,4,3 @ 50 kg :thumbup: PB!

Stående vadpress i Smith
10 @ stången
8 @ 40 kg + stången
8 @ 80 kg + stången
6 @ 90 kg + stången

Bakåtkick i maskin
8 @ 25 kg
8 @ 30 kg
8 @ 35 kg
Har inte gjort nåt i den maskinen på urlänge, men då höll jag mig till max 25 kg om jag kommer rätt ihåg.

Och efter det har vi käkat hemmagjord kebabsallad med vitlökssås och tomatdressing :eating: Mumma, I tell you :D

Bra böjar!

Snorkfröken
2005-09-27, 20:47
Bra böjar!

Jo, det tar sig... F*n också att man inte fattat att gilla köra ben tidigare :smash:

tigerofsweden
2005-09-27, 20:50
Jo, det tar sig... F*n också att man inte fattat att gilla köra ben tidigare :smash:

Håller med dig, har sån träningsvärk i vaderna nu att ja måste gå på tå, och nej ja skämtar inte :( *grr27*

Snorkfröken
2005-09-27, 20:53
Håller med dig, har sån träningsvärk i vaderna nu att ja måste gå på tå, och nej ja skämtar inte :( *grr27*

I know the feeling... men då har du tur som inte behöver sätta dig ner på toaletten för allt du ska ha utfört... Stiga upp därifrån dan efter ett benpass... *cry* Eller egentligen är det ännu värre två dar efter.

Men det ska ju kännas! Paaaaain!!!

tigerofsweden
2005-09-27, 21:24
I know the feeling... men då har du tur som inte behöver sätta dig ner på toaletten för allt du ska ha utfört... Stiga upp därifrån dan efter ett benpass... *cry* Eller egentligen är det ännu värre två dar efter.

Men det ska ju kännas! Paaaaain!!!

Haha nej det är sant :) Jo brukar kännas värre 2 dagar efter, tränade i söndags :)

Snorkfröken
2005-09-27, 21:55
Argh! Har ju skrivit fel juh *grr27* 50 i mark tog jag för länge sen... blev 60 kg i dag. Skit också att man inte kan editera längre...

Tiger...då kommer du ju att va på bättringsvägen i morgon. Sänd en tanke till stackars mig då som knappt kommer kunna kravla mig ur sängen :D

tigerofsweden
2005-09-27, 22:07
Argh! Har ju skrivit fel juh *grr27* 50 i mark tog jag för länge sen... blev 60 kg i dag. Skit också att man inte kan editera längre...

Tiger...då kommer du ju att va på bättringsvägen i morgon. Sänd en tanke till stackars mig då som knappt kommer kunna kravla mig ur sängen :D

Det lovar jag att jag ska göra :)
Fina mark också ju :)
Imorgon ska ryggen piskas, då måste ja va på bättringsväg!

Snorkfröken
2005-09-28, 20:28
Tiger: Tack! Bäst för dig att du tänkte på mig i morse, för I kid you not. Det värkte!!! Och inte lär det vara bättre i morgon heller... I just löööv pain.. kan ju i alla fall försöka intala sig själv det :D

Har regnat i dag. Varit såå grått. Har inte haft nån ork... Tänkte mesa ur och bli lat, men så bestämde vi oss för att åka till gymmet ändå. Körde bröst och underarmar.

Bänk i Smith
10 @ stången
8 @ 20 kg + stången
3,2 @ 30 kg + stången... VA? Var var mina krafter? Sökte under bänken och bakom viktställningen, men.. nada, zip!

Sned hantelpress
10 @ 11 kg
8 @ 13,5 kg
3 @ 18,5 kg :thumbup: Sambon passade, men hjälpte bara till pyttelite...
8,6 @ 16 kg

Crossovercable (pushups i superset)
10 @ 5 kg + 8 pushups
8 @ 6,25 kg + 8 pushups
8 @ 7,5 kg
4 @ 10 kg Tungt!

Underarmscurl i kabel
8 @ 17,5 kg
8 @ 20 kg
8 @ 22,5 kg
3 @ 25 kg :thumbup:

Och så lite mage till sist. Blev väl ett helt ok pass till sist, men I'm telling you... JAG VAR TRÖTT! J*kla väder *grr27* Nu ska jag ha glass... med banan och chokladprotte! Ha de!

tigerofsweden
2005-09-28, 20:32
Tiger: Tack! Bäst för dig att du tänkte på mig i morse, för I kid you not. Det värkte!!! Och inte lär det vara bättre i morgon heller... I just löööv pain.. kan ju i alla fall försöka intala sig själv det :D

Har regnat i dag. Varit såå grått. Har inte haft nån ork... Tänkte mesa ur och bli lat, men så bestämde vi oss för att åka till gymmet ändå. Körde bröst och underarmar.

Bänk i Smith
10 @ stången
8 @ 20 kg + stången
3,2 @ 30 kg + stången... VA? Var var mina krafter? Sökte under bänken och bakom viktställningen, men.. nada, zip!

Sned hantelpress
10 @ 11 kg
8 @ 13,5 kg
3 @ 18,5 kg :thumbup: Sambon passade, men hjälpte bara till pyttelite...
8,6 @ 16 kg

Crossovercable (pushups i superset)
10 @ 5 kg + 8 pushups
8 @ 6,25 kg + 8 pushups
8 @ 7,5 kg
4 @ 10 kg Tungt!

Underarmscurl i kabel
8 @ 17,5 kg
8 @ 20 kg
8 @ 22,5 kg
3 @ 25 kg :thumbup:

Och så lite mage till sist. Blev väl ett helt ok pass till sist, men I'm telling you... JAG VAR TRÖTT! J*kla väder *grr27* Nu ska jag ha glass... med banan och chokladprotte! Ha de!


Gör lite till mig med va? Som tack för att ja ägna en tanke åt dig ;)

Snorkfröken
2005-09-28, 20:34
Gör lite till mig med va? Som tack för att ja ägna en tanke åt dig ;)

Mmmm... OK då :) Bara för att du bad så snällt :D

tigerofsweden
2005-09-28, 20:38
Mmmm... OK då :) Bara för att du bad så snällt :D

Haha eller hur :) Ja försöker värva folk till att kika i min journal, intresserad? Isåfall blir du den första opartiska att skriva ngt ;)
*Desperat* *cry*

tigerofsweden
2005-09-28, 21:30
Tack för besöket :) Bra citat de, ska ja ta med nästa gång till gymmet! Jo mina miner är inte att leka med när man kör shrugs, vetifan varför man ser så konstig ut i ansiktet *screwy*

Snorkfröken
2005-09-29, 08:40
Tack för besöket Bra citat de, ska ja ta med nästa gång till gymmet! Jo mina miner är inte att leka med när man kör shrugs, vetifan varför man ser så konstig ut i ansiktet

I'll be back :D

Men jo, gillar det citatet jag med...han har haft en del fiffigt att säga den karln också :)


Sitter och avnjuter dagens kaffekopp... :love: Gäller att ta vara på den stunden nu då jag bara får dricka en kopp om dagen... *cry* Haha, varför är det alltid lika kul att få tycka synd om sig själv?

Funderar på att köra mitt livs första spinningpass i dag eftermiddag. Skulle egentligen vara combatdag, men det går så sent och vi ska ut och "shop til we drop" i kväll. Ha de hörni!

Cilia
2005-09-29, 08:54
vi ska ut och "shop til we drop" i kväll. Ha de hörni!
snacka om cardio!!
om man gör det rätt så finns det ingen bättre motion *L*

Snorkfröken
2005-09-29, 09:02
snacka om cardio!!
om man gör det rätt så finns det ingen bättre motion *L*

Så du menar jag kan skippa spinningen också...?


Känner mig liiiiiiite laaaaaat :D

Snorkfröken
2005-09-29, 20:33
Var nog inte så lat då ändå... blev spinning och pilates efter det. Helt kul, men inget slår min älskade combat :love:

Snorkfröken
2005-09-30, 14:17
Hittade Polarkraft Extrem i butiken i går och var ju tvungen att köpa (skitdyrt dock ) då jag för en gångs skull hade möjlighet att få tag på denna svenska raritet här i landet. Och f*n också.. det är inte överdrivet gott på nåt sätt, men jag tycker inte det mättar så bra, och då blir det ju att man måste ta fler skivor... Så, till frukost i dag blev det... ähm... 5 skivor Extrem, 150 g skinkpålägg och gurka :em:

Meen, så till det coola - gick direkt till gymmet efter det, och - fiii fäään vad bra det kändes. Körde armar och axlar, och det blev en del PB:n.

Skivstångscurl
8 @ 20 kg
6 @ 22,5 kg
4,4 @ 25 kg :thumbup:
6 @ 20 kg

Alternerande stående hantelcurl
8 @ 10 kg
4,4,5 @ 11 kg :thumbup:

Stående drag till hakan (skivstång) (Riktigt namn efterlyses)
8 @ 20 kg
3x5 @ 25 kg :thumbup:

Sidolyft med hantel
8 @ 6 kg
2x6 @ 7 kg

Framåtlutat sidolyft
2x8 @ 3 kg
5 @ 4 kg

Pushdowns
8 @ 17,5 kg
8 @ 22,5 kg
6 @ 25 kg
2 @ 27,5 kg :thumbup:

Dips mellan bänkar
3 x 15

Och sen prottedrink med kreatin och glutamin + en banan... aaaahh! Härligt, härligt!

tigerofsweden
2005-09-30, 14:37
Grattis till PB'na!
Stabila vikter ju *flex* 5 skivor polarkraft, det va som fan! :eating:
Ja brukar äta 2 till frukost, men sen äter ju jag annat också :em:
Är riktigt imponerad över skivstångscurlen, bra jobbat :bow:

Cilia
2005-09-30, 15:21
Så du menar jag kan skippa spinningen också...?
absolut förutsatt att du lägger till lite damsugning hemma hos mig *L*

Snorkfröken
2005-09-30, 15:33
Grattis till PB'na!
Stabila vikter ju 5 skivor polarkraft, det va som fan! :eating:
Ja brukar äta 2 till frukost, men sen äter ju jag annat också :em:
Är riktigt imponerad över skivstångscurlen, bra jobbat

Mmm... blir nog ingen mer polarkraft i köpvagnen för min del inte. Livsfarligt det där juh *screwy* Skyller på att det är så mjukt... känns ju inte som man får i sig nåt :confused: Tacka vet jag surt rågbröd :bow:

Snorkfröken
2005-09-30, 15:33
absolut förutsatt att du lägger till lite damsugning hemma hos mig *L*

Toooo late :D Hah, du hade hört av dig i går så... men nu får du allt dammsuga själv :booty: ;)

tigerofsweden
2005-09-30, 15:35
Mmm... blir nog ingen mer polarkraft i köpvagnen för min del inte. Livsfarligt det där juh *screwy* Skyller på att det är så mjukt... känns ju inte som man får i sig nåt :confused: Tacka vet jag surt rågbröd :bow:

Ja äter du det så förstår jag att du inte får ner så mycket ;)

Snorkfröken
2005-09-30, 15:37
Ja äter du det så förstår jag att du inte får ner så mycket ;)

Vadå? Skosulor är gott :eating:

Snorkfröken
2005-10-01, 10:40
Blev inga skosulor till frukost i dag, utan skinka, tomat och en rejäl portion havregrynsgröt med grynost :eating: Är uppe hos föräldrarna på landet, vilket brukar innebära pyttelite träning och mycket gott käk... ska passa på att vila ut lite. Har varit ute och joggat en halv timma, och det får räcka för idag!

Helena B
2005-10-01, 12:37
Blev inga skosulor till frukost i dag, utan skinka, tomat och en rejäl portion havregrynsgröt med grynost :eating: Är uppe hos föräldrarna på landet, vilket brukar innebära pyttelite träning och mycket gott käk... ska passa på att vila ut lite. Har varit ute och joggat en halv timma, och det får räcka för idag!

Man måste ju njuta av livet oxå :D

tigerofsweden
2005-10-01, 14:34
Hehe är själv också hemma hos föräldrarna o lever livet, fast vad jag får göra som straff kan du se i min journal :)
Men det är fint att ladda upp med massa god mat inför en ny träningsvecka, känns alltid mycket bra :bpump:

Snorkfröken
2005-10-03, 08:22
Jodå, nu har man laddat med god mat... och mammas äppelkaka med vaniljvisp : :eating: Mumma!

Svävar på moln i dag! En forskningsartikel jag sände in i somras har blivit ACCEPTED!!! *hoppar upp och ner i stolen... har jag blivit galen, det är frågan* Fick vet det nu i morse! Wiihaa!!! Så nu verkar det som om det blir en Australien-resa i januari! Såååå COOOLT!!! :cool:

Har ändå försökt få lite nya foton tagna, men hade lite svårt att spänna musklerna... alltför vimsig. Men är ju ny månad, så jag tänkte det kunde passa bra med en update. Inte för att det säkert hänt några större förändringar, men tycker ändå det är kul att följa med regelbundet.

Och ni... ge gärna kritik, förbättrinsförslag och kommentarer... annars blir jag arg *grr27* ;)

Snorkfröken
2005-10-03, 18:49
Har svävat på moln typ hela dan och vid 17-tiden styrde jag molnen mot gymmet. Ett pass combat och pilates tog ner mig på marken igen... Trött! På ett skönt sätt förstås. Efter det kycklingssallad, mysli och nu en halv sats protte-muffinssmet :D

Dagens fråga: Kör ju fyra pass i veckan nu med 4-split. Har börjat fundera på om jag eventuellt borde ändra till 2-split i stället... köra genom kroppen två gånger i veckan alltså. Förstås färre set per muskel per pass då, men i gengäld får de pisk två ggr i veckan i stället för en... Kommentarer? Erfarenheter?

Snorkfröken
2005-10-04, 11:29
Kom nyss tillbaka från gymmet, tog ett lunchpass för omväxlings skull. Rygg och axlar blev det... Skippade marklyften nu för att inte göra ryggen sur, bitter och inåtvänd igen.

Sittande rodd
10 @ 15 kg
8 @ 25 kg
2x4 @ 35 kg

Assisterade chins
8 @ 10 kg
4½ @ 5 kg

Assisterade pullups
2x8 @ 5 kg
5,3 @ 4 plattor

Enarmshantelrodd
8 @ 12,5 kg
8 @ 18,5 kg
6 @ 21 kg
3 @ 23,5 kg :thumbup:

Sittande militärpress i Smith
8 @ stången
8 @ 10 kg + stången
8 @ 15 kg + stången
8 @ 17,5 kg + stången
6 @ 20 kg + stången
3 @ 22,5 kg + stången :thumbup:

Sidolyft med hantlar
8 @ 6 kg
6 @ 7 kg
2x6 @ 8 kg :thumbup:

Framåtlutat sidolyft med hantlar
3x8 @ 4 kg

Avslutade med 20 min promenix på löpbandet... Trist värre! Muntrade upp situationen med att läsa det nyaste skvallret om Paris Hilton och Nicole Kidman *screwy*

Ser redan fram emot nästa pass! Motivationen är på topp! Nu måste jag ta och fortsätta reseplaneringen... inte billigt att resa till Tasmanien ska ni veta :D

tigerofsweden
2005-10-04, 11:36
Grymt pass fröken :thumbup: Diggar verkligen din styrka i axlarna, ser grymt ut!
Jaså du ska till Tasmanien, vad kul de låter :)

Snorkfröken
2005-10-04, 12:00
Tackar, tackar! Känner mig kanske liiiite stark i axlarna, men det syns ju inte på dem *cry* I alla fall tycker jag inte att det är någon skillnad på de nya bilderna. Arg *grr27*

Och jo, Tasmanien blir kul! Har knappt fattat det själv än... Måste se till att få ett hotell med gym! Haha, freak som man är :D





Nää... kommer nog att sky all träning som pesten då jag är där. :D :naughty:

Helena B
2005-10-04, 18:10
Härligt pass *flex* Vad är skillnaden att köra stående & sittande militärpress i smith??

Snorkfröken
2005-10-05, 07:51
Härligt pass *flex* Vad är skillnaden att köra stående & sittande militärpress i smith??

Jepp, det kändes bra i går. Måste väl börja synas nåt på axlarna nån gång??? Börjar för fasen bli riktigt arg på dem annars *grr27*

Har alltid kört militärpressen stående tidigare, men förra veckan lyckades jag få till en liten skada i ryggen, och tänkte att det är säkrare för ryggen att pressa då jag sitter. Och det kändes faktiskt mycket stabilare! Då kan man ju öka utan att behöva vara rädd för att man skall knäckas av på mitten ifall stödet från rygg-och magmusklerna skulle ge vika. Kommer nog köra den sittande framöver.

Snorkfröken
2005-10-05, 19:29
Jaha, så var man här då igen... väntar på träningsvärk i benen :) Blev ett rätt bra pass, fast jag var total kaputt efter middan. Fattar inte varför jag blir så trött då jag kommer hem... det bästa vore nog att gå och träna direkt efter jobbet. Nå, hur som, benen fick sig en omgång i alla fall.

Knäböj
8 @ 20 kg
8 @ 50 kg
8 @ 60 kg
8 @ 70 kg
2x6 @ 75 kg PB!!! Alla reps var inte helt djupa, men de flesta!

Sittande lårcurl Vågade mig inte på marklyften än...
8 @ 15 kg
8 @ 25 kg
8 @ 30 kg
8 @ 32,5 kg
2x8 @ 35 kg

Tycker det är skitsvårt att inte spänna vaderna i den här... testade att köra med relativt låga vikter i dag, och då gick det lite bättre. Får se om det känns nåt alls i morn - annars kommer jag igniorera den manicken fullständigt från och med nu.

Stående vadpress i Smith
8 @ stången
8 @ 40 kg + stången
2x8 @ 80 kg + stången

Sittande vadpress
8 @ 40 kg
8 @ 50 kg
8 @ 60 kg
8 @ 65 kg

Och här tog vikterna slut *screwy* Mesmaskin :D

Och nu har det blivit den sedvanliga drinken (protein90, glutamin och kreatin) och dessutom en proteinbar, en macka och pannkakor! Kommer sussa gott i natt :sleep:

Helena B
2005-10-05, 19:57
Väntar på träningsvärk...Ja det är gött d :D

Jag gillar verkligen inte att köra marklyft, det är så otroligt himla jobbigt & jag har det på schemat imorrn ;) Men härligt pass snorkis :thumbup:

Heidi
2005-10-05, 20:13
Knäböj
8 @ 20 kg
8 @ 50 kg
8 @ 60 kg
8 @ 70 kg
2x6 @ 75 kg PB!!! Alla reps var inte helt djupa, men de flesta!

Sittande lårcurl Vågade mig inte på marklyften än...
8 @ 15 kg
8 @ 25 kg
8 @ 30 kg
8 @ 32,5 kg
2x8 @ 35 kg

Tycker det är skitsvårt att inte spänna vaderna i den här... testade att köra med relativt låga vikter i dag, och då gick det lite bättre. Får se om det känns nåt alls i morn - annars kommer jag igniorera den manicken fullständigt från och med nu.

Starka knäböj :thumbup: , har en bit kvar till dina vikter. Har börjat med knäböj i Augusti och inte hunnit med så många pass.

Samma här, lårcurl hör verkligen inte till mina favoriter. Kör liggande, men samma problem där, antingen används vaderna, eller så får man ha låga vikter. Testade raka marklyft, men gjorde antagligen fel, för jag tycker det kändes mera i ryggen, än i benen :confused:

Helena B
2005-10-05, 20:19
Starka knäböj :thumbup: , har en bit kvar till dina vikter. Har börjat med knäböj i Augusti och inte hunnit med så många pass.

Samma här, lårcurl hör verkligen inte till mina favoriter. Kör liggande, men samma problem där, antingen används vaderna, eller så får man ha låga vikter. Testade raka marklyft, men gjorde antagligen fel, för jag tycker det kändes mera i ryggen, än i benen :confused:

Men raka mark är väl för ryggen eller är det tvärtom...blandar jag ihop dem nu? Ena går du ner med stången ända till golvet och lyfter först med benen sedan med ryggen, den andra går du bara ner till knäna eller så långt ner du klarar hålla ryggen rak. Vilken är vilken och vad heter den andra isf?

Snorkfröken
2005-10-05, 20:20
Starka knäböj :thumbup: , har en bit kvar till dina vikter. Har börjat med knäböj i Augusti och inte hunnit med så många pass.

Samma här, lårcurl hör verkligen inte till mina favoriter. Kör liggande, men samma problem där, antingen används vaderna, eller så får man ha låga vikter. Testade raka marklyft, men gjorde antagligen fel, för jag tycker det kändes mera i ryggen, än i benen :confused:

Böjde på samma vikter i över ett år fram till i somras ungefär *screwy* då jag insåg att det får vara slutlekt :D Ska det byggas, så ska det byggas!

Du körde väl de raka marklyften med bara stången... inga vikter på menar jag? Det skall nog kännas lite i ryggen också, men främst i bakre låren ändå. Hade du knäna mycket böjda?

tigerofsweden
2005-10-05, 20:24
Du är starkare än mig i knäböj, men man är väll karl nog att berömma och säga starkt jobbat :thumbup:
Riktigt imponerande är det Fröken, vi kommer ha så skoj i Tasmanien :D
Då får du lära mig hur de ska böjas! *yourock*

Snorkfröken
2005-10-05, 20:27
Du är starkare än mig i knäböj, men man är väll karl nog att berömma och säga starkt jobbat :thumbup:
Riktigt imponerande är det Fröken, vi kommer ha så skoj i Tasmanien :D
Då får du lära mig hur de ska böjas! *yourock*

:em: Sluta med berömmet, blir rööööd juh :D Undrar om Tasmanerna ens vet vad knäböj är? Kanske stannar kvar där och öppnar gym? Skulle vara nåt det... Nää, skämt åsido, benträningen börjar faktiskt rulla på nu! Härligt!!!

emmzan
2005-10-05, 20:27
Mkt bra knäböj där!

tigerofsweden
2005-10-05, 20:29
:em: Sluta med berömmet, blir rööööd juh :D Undrar om Tasmanerna ens vet vad knäböj är? Kanske stannar kvar där och öppnar gym? Skulle vara nåt det... Nää, skämt åsido, benträningen börjar faktiskt rulla på nu! Härligt!!!

Ja det rullar verkligen på :) Hur djupa är böjarna, inte för jag tror de är dåligt utförda utan bara en stilla undran :)
Vill också bli stark i benen, hoppas knäböj är en teknikfråga, bara kört de 2 gånger ;)

Heidi
2005-10-05, 20:30
Du körde väl de raka marklyften med bara stången... inga vikter på menar jag? Det skall nog kännas lite i ryggen också, men främst i bakre låren ändå. Hade du knäna mycket böjda?
Tror att jag körde med bara stången. Kommer faktiskt inte ihåg om jag böjde mycket på knäna. Antar att jag borde ha provat ännu lite flera gånger och övat in tekniken bättre, så kanske det skulle ha börjat kännas bättre. Lite svårt då man inte har någon som kan hjälpa till med tekniken :(

tigerofsweden
2005-10-05, 20:30
Och du förtjänar berömmet sådeså :thumbup:

Snorkfröken
2005-10-05, 20:31
Ja det rullar verkligen på :) Hur djupa är böjarna, inte för jag tror de är dåligt utförda utan bara en stilla undran :)
Vill också bli stark i benen, hoppas knäböj är en teknikfråga, bara kört de 2 gånger ;)

Mmm, som jag skrev var alla de på 75 inte riktigt så djupa som de borde. För mig är en böj 90 grader mellan lår och vad - kan inte gå med baken under knäna... då har jag inga knän längre :nono: Och knän måste man ju ha!

emmzan
2005-10-05, 20:33
Mmm, som jag skrev var alla de på 75 inte riktigt så djupa som de borde. För mig är en böj 90 grader mellan lår och vad - kan inte gå med baken under knäna... då har jag inga knän längre :nono: Och knän måste man ju ha!

Böj får man köra efter dom förutsättningar man har, fungerar det inte att köra djupa så kör man grundare. Huvudsaken är att man kan hålla bra form iallafall...

Får själv enorm lust att köra grundare böjar och kunna lasta på mer vikt än jag kan just nu :)

Snorkfröken
2005-10-05, 20:36
Knäböj är en riktig värstingövning, bara man ser till att hålla tekniken... precis som du säger Emmzan! Så trist bara att så få tjejer fattat det... jag menar, tänk vad stor skillnad de skulle se om de körde böj i st för att bara sitta i "ut- och intryckarmaskinerna"... Eller njae, lika bra att de gör det, annars skulle det ju alltid vara kö till böjställningen ju :D

Nu ska jag basta... blir SÅÅ skönt. En fördel med att bo i det här landet är att man inte kan köpa lägenhet utan att få bastu på köpet :thumbup:

Helena B
2005-10-05, 20:40
Knäböj är en riktig värstingövning, bara man ser till att hålla tekniken... precis som du säger Emmzan! Så trist bara att så få tjejer fattat det... jag menar, tänk vad stor skillnad de skulle se om de körde böj i st för att bara sitta i "ut- och intryckarmaskinerna"... Eller njae, lika bra att de gör det, annars skulle det ju alltid vara kö till böjställningen ju :D

Nu ska jag basta... blir SÅÅ skönt. En fördel med att bo i det här landet är att man inte kan köpa lägenhet utan att få bastu på köpet :thumbup:

Önskar att jag kunde köra den övningen och utfall, men mina knän gillar inte det *grr27* Men den tar så bra :thumbup:

AFanatic
2005-10-05, 21:54
Fina böj Snorkis...o de där sittande vadpressarna måste varit tunga hehe tummen upp.

Snorkfröken
2005-10-06, 20:28
Jodå Afanatic - det känns i vaderna idag ska du tro :D

Har inte haft tid att smurfa alls i dag :grr: Och nu lär det inte bli mer heller... Måste försöka socialisera lite här hemma också. Hur som helst - har combatat i kväll! Härligt att få sprätt på benen efter gårdagens böjar. Tror det är riktigt bra att köra benen dagen före combaten...

I'll be back! :cool:

tigerofsweden
2005-10-06, 21:57
Förlåt att jag inte sett de :( Tycker det ser bra ut :) Inget som släpar utan det är bara att tuta o köra vidare!
The tasmanien devil is gonna get wild and crazy when he takes a look at that body :thumbup:

Snorkfröken
2005-10-07, 07:48
Förlåt att jag inte sett de :( Tycker det ser bra ut. Inget som släpar utan det är bara att tuta o köra vidare!
The tasmanien devil is gonna get wild and crazy when he takes a look at that body :thumbup:

Ingen fara Tiger... Är ju lite dumt att bilderna kommer som länkar om man postar mer än en... Måste väl vara därför, eller?

Tack för kommentarerna :em: Nu blev jag ju röd igen :D But yes... the tasmanian devil had better watch out :whipped:

Eva_E
2005-10-07, 09:06
Bra benpass där!!! Du nosar mig i knävecken med böjarna nu, måste skärpa till mig hör jag... Själv tränar jag ben ikväll :whipped:

Kram,

Eva

Cilia
2005-10-07, 10:50
Tror det är riktigt bra att köra benen dagen före combaten...
eller hur?
så inte sparkarna blir för hårda *visslar*

Snorkfröken
2005-10-07, 17:07
Eva: Du behöver inte oroa dig... tror jag ;) Kommer nog ligga på 75 nu ett tag för att få alla reps att bli djupa.

Cilia: Jo, så är det nog. Vill ju inte skada nån heller :)

Hade tänkt köra armar i kväll, men märkte just att det är fredag och gymmet stänger om 55 minuter... Argh *grr27* Hehe, bra ursäkt för att vara lat... gick iof sig till jobbet i morse, en promenix på 35 minuter... Äh, kanske jag tar en kvällspromenad ännu - kan ju inte bara sitta inne och slöa heller.

Eller jo - DET KAN JAG VISST :D

tigerofsweden
2005-10-07, 17:11
Eva: Du behöver inte oroa dig... tror jag ;) Kommer nog ligga på 75 nu ett tag för att få alla reps att bli djupa.

Cilia: Jo, så är det nog. Vill ju inte skada nån heller :)

Hade tänkt köra armar i kväll, men märkte just att det är fredag och gymmet stänger om 55 minuter... Argh *grr27* Hehe, bra ursäkt för att vara lat... gick iof sig till jobbet i morse, en promenix på 35 minuter... Äh, kanske jag tar en kvällspromenad ännu - kan ju inte bara sitta inne och slöa heller.

Eller jo - DET KAN JAG VISST :D

Ta en kaka till *popcorn*

Snorkfröken
2005-10-07, 17:13
Ta en kaka till *popcorn*

Vadå för kaka? Har du gått i fel pillerburk eller nåt? :D

tigerofsweden
2005-10-07, 17:14
Vadå för kaka? Har du gått i fel pillerburk eller nåt? :D


Haha :) Nej men bara att det är fredag och gottisdagen kanske? :)

Snorkfröken
2005-10-07, 17:17
Haha :) Nej men bara att det är fredag och gottisdagen kanske? :)
Jaaaa :laugh: Och phui, trodde först du blivit helknasig... ;) Men visst, lite gott hör ju till... har börjat med egengjord kebab. Muskelmat så det ryker om det!

F*n också - nu blev jag träningssugen *grr*

tigerofsweden
2005-10-07, 17:21
Jaaaa :laugh: Och phui, trodde först du blivit helknasig... ;) Men visst, lite gott hör ju till... har börjat med egengjord kebab. Muskelmat så det ryker om det!

F*n också - nu blev jag träningssugen *grr*

Om det är någon tröst så är även jag träningssugen :D
Ja din hemmagjorda kebab ser jättegott, skicka gärna ner lite :eating:

Snorkfröken
2005-10-07, 17:23
Om det är någon tröst så är även jag träningssugen :D
Ja din hemmagjorda kebab ser jättegott, skicka gärna ner lite :eating:

Sorry - åt upp den redan. Nästa gång kanske... Och nej, det är ingen tröst ;)

tigerofsweden
2005-10-07, 17:24
Sorry - åt upp den redan. Nästa gång kanske... Och nej, det är ingen tröst ;)

Kräng, gör större sats nästa gång ;) Den ser skitgod ut! *flex*

Snorkfröken
2005-10-07, 17:29
Kräng, gör större sats nästa gång ;) Den ser skitgod ut! *flex*

Det är den... Slurp :eating:

Snorkfröken
2005-10-07, 19:25
Men raka mark är väl för ryggen eller är det tvärtom...blandar jag ihop dem nu? Ena går du ner med stången ända till golvet och lyfter först med benen sedan med ryggen, den andra går du bara ner till knäna eller så långt ner du klarar hålla ryggen rak. Vilken är vilken och vad heter den andra isf?

Whoops, hade ju helt missat det här. Sorry tjejen :em:

Raka mark (dvs. utan att böja knäna speciellt mycket) tar främst på bakre lårmusklerna, medan vanliga mark (deadlift) i första hand är en ryggövning. Sen får man förstås lite kul synergieffekter i flera andra kroppsdelar också.

Du kan ju ta en titt på :
http://www.exrx.net/WeightExercises/Hamstrings/BBStraightLegDeadlift.html och http://www.muscletech.com/TRAINING/BIG_BACK/Big_Back_Bodybuilding.shtml

Snorkfröken
2005-10-08, 15:36
Wiiihaa!!! PB i bänken i dag :hbang: Kom just hem.. ska dra hela rapporten:

Bänk
8 @ 20 kg
8 @ 30 kg
5 @ 40 kg (sparade mig lite här...)
2 @ 45 kg :thumbup: Ääääntligen!!!

Sneda hantelpressar
8 @ 13,5 kg
3x8 @ 16 kg

Pecdec
8 @ 25 kg
2x6 @ 30 kg

Extra
16 armhävningar

Underarmscurl i kabel
10 @ 15 kg
8 @ 20 kg
5 @ 25 kg :thumbup:
8 @ 22,5 kg

Och lite mage sist... Hääärligt! Ska fira med att gå ut och shaka lite i kväll igen... är ju lördag! Ha det bäst alla! :cool:

mela
2005-10-08, 15:37
Gött med PB! *yourock*

Helena B
2005-10-08, 15:38
Wiiihaa!!! PB i bänken i dag :hbang: Kom just hem.. ska dra hela rapporten:

Bänk
8 @ 20 kg
8 @ 30 kg
5 @ 40 kg (sparade mig lite här...)
2 @ 45 kg :thumbup: Ääääntligen!!!

Sneda hantelpressar
8 @ 13,5 kg
3x8 @ 16 kg

Pecdec
8 @ 25 kg
2x6 @ 30 kg

Extra
16 armhävningar

Underarmscurl i kabel
10 @ 15 kg
8 @ 20 kg
5 @ 25 kg :thumbup:
8 @ 22,5 kg

Och lite mage sist... Hääärligt! Ska fira med att gå ut och shaka lite i kväll igen... är ju lördag! Ha det bäst alla! :cool:

Härligt Linda! Alla brudar bara ökar i bänken...Dags att börja kämpa ännu mer *flex*

Snorkfröken
2005-10-08, 15:40
Jepp, känns SÅÅÅ bra! Alltid kul med orsaker att fira :D

Heidi
2005-10-08, 15:52
Grattis till PB i bänk, det känns ju hur bra som helst. :hbang:

AFanatic
2005-10-08, 15:58
Woho! Fina bänkar. :hbang:

Snorkfröken
2005-10-08, 16:10
Thanx tjejer!

Jajamen, bänken går sakta men säkert framåt :flex: Funderar lite på att sätta upp 50 kg som mål innan årets slut! Med blod, svett, tårar och lite finländskt sisu ska det nog gå :cool:

AFanatic
2005-10-08, 16:30
Thanx tjejer!

Jajamen, bänken går sakta men säkert framåt :flex: Funderar lite på att sätta upp 50 kg som mål innan årets slut! Med blod, svett, tårar och lite finländskt sisu ska det nog gå :cool:


Gör det...vi är några nu som ska upp i det innan året är slut :D :thumbup:

Snorkfröken
2005-10-08, 16:38
Gör det...vi är några nu som ska upp i det innan året är slut :D :thumbup:

OK, I take on the challenge :thumbup: Här ska bänkas!!!

tigerofsweden
2005-10-08, 18:22
Bra bänkar fröken :) Själv har man övergett den! Mina tuttar svarar inte som de ska *grr27*

Snorkfröken
2005-10-09, 10:21
Bra bänkar fröken. Själv har man övergett den! Mina tuttar svarar inte som de ska

Jag hatade också bänken förr! Verkligen *spy* Skydde den som pesten, typ. Men efter att jag satte upp konkreta mål, blev det mycket mer skoj - kan ju inte ge upp då man tävlar mot sig själv :whipped: Är nog en riktig tävlingsmänniska innerst inne, ska alltid ha mina mål att uppnå. Och nu känns det som om tekniken äntligen börjar sitta, wiiihaa!

Och titsen är sjuka i dag... tror inte det beror på shakandet i går kväll ;) Iof sig körde jag massa andra bröstövningar också, men bänken är nog lite av the shit :cool:

Snorkfröken
2005-10-09, 11:05
Sov länge i dag, kom hem vid halv fem tiden... Förfest hos ett par kompisar och sedan bootyshaking på en av Åbos krogar. Naaajs! Jag var chaffis, så medan andra drack sina hotshots, öl och annat gott (? :D), "nöjde" jag mig med nachos, chokladkex och jordnötter. Optimalt - nja, kanske inte. Men gott i alla fall :cool:

Ska ut på morgonpromenix snart... heh, då klockan är 13. Morgon, yeah right :D

Kom på att jag inte postat någon "så här ser Snorkis ut på riktigt" bild här än, så ska ta och göra det också. Så ni vet att jag har ett ansikte jag med, heh. Kan visst inte posera "normalt" längre *screwy*

Ska ner och köra armarna senare i dag.. hoppas på bra tryck efter gårdagens gottegrejs! Återkommer...

mela
2005-10-09, 11:09
Ser bra ut *yourock*
Men jag trodde att du va brunette *screwy* Du är för smart för att var ablond :laugh:

tigerofsweden
2005-10-09, 14:52
Ser fram emot ditt armpass idag, hoppas du ger järnet :D Bilden var :love:!
Nästa helg ska jag minsann också ut o slå runt, men har hållt mig borta från spriten nu flera månader och ska fortsätta så, även om polarna tjatar!

Cilia
2005-10-09, 15:32
bra bänkat och schysta armar *S*

Helena B
2005-10-09, 15:48
Ser bra ut *yourock*
Men jag trodde att du va brunette *screwy* Du är för smart för att var ablond :laugh:

Hon kan ju faktiskt ha färgat håret :D

Lycka till med passet Linda!!!

Snorkfröken
2005-10-09, 17:21
Mela och Helena: Legally och naturally blonde :D Har visserligen blivit lite råttfärgad på äldre dar, men inget man inte kan fixa med lite slingor ;)

Tiger: Jodu, jag gav järnet så det bara rykte om det. Rapport kommer snart... Och tack för bildkommentaren :em: Mystisk min hade jag på fotot, men kan inte hjälpas. Är man skum, så är man :cool:

Cilia: TACK! Schysta armar? Seriously? Tycker de släpar rätt duktigt jag... men inte länge till i alla fall!

Snorkfröken
2005-10-09, 18:03
Dags att rapportera dagens armpass...

Stående skivstångscurl
8 @ 20 kg
3x2 @ 25 kg
4 @ 22,5 kg + 5 @ 20 kg (superset)
4 @ 22,5 kg + 4 @ 20 kg (superset) AAAJJJ!

Alternerande hantelculrl
3 x 5 @ 11 kg
6 @ 11 kg :cool: PB med antalet strikta reps!

Kändes ju nästan... lätt *chock* Men följande hantel väger 13,5 kg, och det var lite för tungt. Argh, nu blir det till att köra max på 11 kg tills jag kan öka med 2,5 kg per hantel. Vad ska det va så stort mellanrum mellan vikterna för? *grr27*

Pushdowns
8 @ 15 kg
8 @ 20 kg
8,6 @ 25 kg :cool: PB med 8 strikta reps!

Tricepspress till pannan Namn anyone? Kan bara den finska... :em:
10 @ 10 kg
8 @ 20 kg
2x8 @ 22,5 kg :cool: Kanske PB? Så länge sen jag kört den att jag inte kommer ihåg, och orkar inte kolla upp det heller.

Och jo, blev ingen promenix tidigare, utan en joggingtur på ca. 35 minuter. Riktigt, riktigt skönt!

tigerofsweden
2005-10-09, 20:43
Härligt pass :thumbup: Du är stark och jag tycker iallafall inte att dina armar släpar :em:
Ser fram emot nästa pass! *flex*

Snorkfröken
2005-10-09, 20:54
Härligt pass :thumbup: Du är stark och jag tycker iallafall inte att dina armar släpar :em:
Ser fram emot nästa pass! *flex*

OK, då säger vi så :D Och jo - jag ser också fram emot nästa pass... Nytt program på G nu :cool:

emmzan
2005-10-09, 21:04
Anledningen till att det är 2.5kilos-hopp mellan hantlarna är helt klart djävulens påfund, det är en sak som är klar!

tigerofsweden
2005-10-09, 21:06
OK, då säger vi så :D Och jo - jag ser också fram emot nästa pass... Nytt program på G nu :cool:

Jaså låter spännande, låt höra?
Hur gammal e du btw?, 25? :)

Snorkfröken
2005-10-09, 21:09
Jaså låter spännande, låt höra?
Hur gammal e du btw?, 25? :)
Nya programmet kommer i början av veckan, så du får allt ge dig till tåls :) Bra gissat på åldern - ett år fel bara, e 26!

Snorkfröken
2005-10-09, 21:11
Anledningen till att det är 2.5kilos-hopp mellan hantlarna är helt klart djävulens påfund, det är en sak som är klar!

I hear you sister! SÅÅÅ störande *grr27*

emmzan
2005-10-09, 21:12
Å andra sidan fanns det inga 1.25 plattor på gymet jag tränade på förut så man var således tvungen att öka med 5kg i stöten totalt när man körde med skivstängerna.

5kg är inte så mkt i typ marklyft men det kändes satans tungt att gå från 25kg till 30kg i liggande tricepspressar runt huvudet :D Men det gick det med!

tigerofsweden
2005-10-09, 21:14
Å andra sidan fanns det inga 1.25 plattor på gymet jag tränade på förut så man var således tvungen att öka med 5kg i stöten totalt när man körde med skivstängerna.

5kg är inte så mkt i typ marklyft men det kändes satans tungt att gå från 25kg till 30kg i liggande tricepspressar runt huvudet :D Men det gick det med!

Det man inte dör av blir man starkare av, uppenbarligen :)

tigerofsweden
2005-10-09, 21:14
Nya programmet kommer i början av veckan, så du får allt ge dig till tåls :) Bra gissat på åldern - ett år fel bara, e 26!

Ohh nu har du gjort mig sugen :naughty: På programet då *rolleyes*

Snorkfröken
2005-10-10, 18:48
Ohh nu har du gjort mig sugen :naughty: På programet då *rolleyes*

Sorry du, blev ingen styrka i dag... men i morgon, ja då attans! :hbang:

Snorkfröken
2005-10-10, 18:50
Hääärlig dag!! Fast jag var supertrött i morse... undervisade kl. 8-10 *spy* Totalt omänskliga tider att försöka se representabel ut... och dessutom försöka få nåt vettigt sagt som de små liven kan ha nytta av. Stackarna, de kan inte ha det lätt ;)

Av nån konstig anledning blev jag hur pigg som helst senare, och stack iväg på BodyCombat... Trodde jag då inte i morse. Härligt var det, fick ut lite aggressioner då igen. Och så varvade jag ner med Pilates.

Har just suttit och sett finska Fitness-expot på TV - snacka om inspirationshöjare! Argh också för att jag inte såg till att åka på det i år... *slap* Men nästa år så!

Och jo - nu är jag officiellt tentpluggare. Har en forskarkurs (eller egentligen två) otentade från i våras, och nu har jag anmält mig till det sista tentatillfället nästa måndag. Snark.. om nån har bra råd på hur man pluggar in en bok på 850 sidor i programmeringsspråksteori, så låt höra!

Ha det gott alla!

tigerofsweden
2005-10-10, 19:19
Läs pärm till pärm, bara för att det är så hardcore :) Nej men seriöst så låter det väldigt jobbigt :( Av någon anledning blev jag deprimerad nu, får nog steka mig en laxfilé :eating:

Helena B
2005-10-10, 19:40
Hääärlig dag!! Fast jag var supertrött i morse... undervisade kl. 8-10 *spy* Totalt omänskliga tider att försöka se representabel ut... och dessutom försöka få nåt vettigt sagt som de små liven kan ha nytta av. Stackarna, de kan inte ha det lätt ;)

Av nån konstig anledning blev jag hur pigg som helst senare, och stack iväg på BodyCombat... Trodde jag då inte i morse. Härligt var det, fick ut lite aggressioner då igen. Och så varvade jag ner med Pilates.

Har just suttit och sett finska Fitness-expot på TV - snacka om inspirationshöjare! Argh också för att jag inte såg till att åka på det i år... *slap* Men nästa år så!

Och jo - nu är jag officiellt tentpluggare. Har en forskarkurs (eller egentligen två) otentade från i våras, och nu har jag anmält mig till det sista tentatillfället nästa måndag. Snark.. om nån har bra råd på hur man pluggar in en bok på 850 sidor i programmeringsspråksteori, så låt höra!

Ha det gott alla!

Har samma problem, men jag hoppar boken och pluggar gamla tentor & OH-bilder från föreläsningarna...Det ska nog klara steken eller biffen (Äh kommer inte ihåg ordspråket). Håller tummarna Linda :thumbup: (eller tummen) :D

Snorkfröken
2005-10-10, 21:58
Läs pärm till pärm, bara för att det är så hardcore :) Nej men seriöst så låter det väldigt jobbigt :( Av någon anledning blev jag deprimerad nu, får nog steka mig en laxfilé :eating:

Hah, så du menar att det kunde vara lite häftigt att typ ta min tjocka lunta, sätta mig nånstans där alla kan se och sen se extra cool ut? :D Hardcore... tja, för en del kanske. För mig är det nog mer hardsleep.

Hoppas det inte var min tenta som gjorde dig deppig. Men hur som, laxfilé funkar bra som substitut för antidepp-medel :cool:

Snorkfröken
2005-10-10, 22:00
Har samma problem, men jag hoppar boken och pluggar gamla tentor & OH-bilder från föreläsningarna...Det ska nog klara steken eller biffen (Äh kommer inte ihåg ordspråket). Håller tummarna Linda :thumbup: (eller tummen) :D

Jo, lutar nog åt att det blir mycket OH-plugg för min del också. Men då det är en forskarkurs finns det inga gamla tentor *grr27* Får väl ta det halvt på talang. Man är väl inte född igår heller... Jag menar, teori om programmeringsspråk är ju allmänbildning... *screwy* :D

Snorkfröken
2005-10-11, 20:10
Kan inte plugga längre. Så är det bara. Har inte haft nån tent sen 2002, och nu vet jag knappt hur man ska läsa... Lär ju gå bra på tentan på måndag =) Men jag tar det inte så hårt - finns massa viktigare saker i livet!

Nu har jag då äntligen kört igång med mitt nya program! Kul, kul! Har tänkt att mina veckor ska se ut så här en tid framöver nu:

Må: Bodycombat
Ti: Bröst & biceps
Ons: Ben & underarmar
To: Bodycombat
Fre: Rygg & vader
Lö: Axlar & triceps
Sö: Vila

Planen är att få främst benen och axlarna att bli till nåt. Och det kan hända att jag kör bänk lite oftare än en gång i veckan, bara ett par set.. ska ha upp 50 kg i år. Annars blir det ingen nyårsskumpa!

Så, i kväll har jag kört bröst och biceps. Vilket kanske inte var det bästa med tanke på att jag körde bröst i lördags och armar i söndags. Men, tänkte att jag kör på , och tar det lite lugnare i stället ifall jag fortfarande känner av helgens pass. Och det blev helt OK faktiskt!

Bänk
8 @ 20 kg
8 @ 30 kg
5 @ 40 kg
2 @ 45 kg

Testade bara att jag fortfarande fick upp 45 kg, men efter det bestämde jag mig för att köra lite lättare för att träna på tekniken lite:

8 @ 30 kg
8 @ 35 kg (knäna 90 grader i luften, gillade det)
Superset: 4 @ 40 kg + 8 @ 30 kg (fötterna på bänken, gillade det med)

Sned bänk i Smith
8 @ stången
8 @ 10 kg + stången
8 @ 15 kg + stången
4 @ 20 kg + stången

Pecdec
8 @ 25 kg
6 @ 30 kg
Dropset: 6 @ 30 kg + 6 @ 20 kg + 6 @ 15 kg + 6 @ 10 kg AAJJJJ!

Alternerande bicepscurl stående
8 @ 10 kg
3x6 @ 11 kg Hur strikt som helst :cool:

Stående skivstångscurl
8,6 @ 20 kg Armarna var sluuuut!

Måste stretcha lite ännu... hann inte göra det på gymmet då de skulle stänga. Ute i sista minuten som vanligt! Nej, nu ska jag ta och plugga lite igen - och surfa lite! Man kan väl göra två saker samtidigt...? :D

AFanatic
2005-10-11, 20:25
Verkar varit ett mastigt pass! Visst är det härligt när armarna är helt döda?! :D

Snorkfröken
2005-10-11, 20:41
Verkar varit ett mastigt pass! Visst är det härligt när armarna är helt döda?! :D

Mmm, ju dödare desto bättre :D

Heidi
2005-10-11, 21:04
Bänk
8 @ 20 kg
8 @ 30 kg
5 @ 40 kg
2 @ 45 kg

Testade bara att jag fortfarande fick upp 45 kg, men efter det bestämde jag mig för att köra lite lättare för att träna på tekniken lite:

8 @ 30 kg
8 @ 35 kg (knäna 90 grader i luften, gillade det)
Superset: 4 @ 40 kg + 8 @ 30 kg (fötterna på bänken, gillade det med)

En hel massa bänk träning, du ska se att 50 kg inte skall vara något problem att orka med i år. Vi skall nog klara det, vägen mot 50 kg :hbang:

AFanatic
2005-10-11, 21:04
Mmm, ju dödare desto bättre :D

Exakt min tanke :D Därför jag kör triceps o biceps ihop...och satan i gatan vad döden sprider sig i armarna :devil:

Snorkfröken
2005-10-12, 13:20
Exakt min tanke :D Därför jag kör triceps o biceps ihop...och satan i gatan vad döden sprider sig i armarna :devil:

Gjorde det förr jag med (läs ända tills i söndags), men nu då jag bytte program ska jag testa att köra dem skilt... Men de ska få sig vad de tål ändå. You can count on it! :devil:

Snorkfröken
2005-10-12, 20:42
En hel massa bänk träning, du ska se att 50 kg inte skall vara något problem att orka med i år. Vi skall nog klara det, vägen mot 50 kg :hbang:

Japp, it's a deal! Vi SKAAA klara det! Får se till att hålla koll på varann lite så vi inte fuskar med bänkträningen :cool:

Snorkfröken
2005-10-12, 20:44
Så har man pluggat då igen... NOT. Men kört ben i alla fall - det är väl ändå viktigare än en tenta... (det är här ni alla skall hålla med, så jag slipper ha dåligt samvete över att jag inte läst nåt ;))

Stack iväg sent till gymmet, så var beredd på att det mesta skulle vara upptaget. Men nej ser ni - jag fick köra i precis allt jag ville! Var en massa folk där, men ingen annan än jag som hade bendag tydligen. Utom ett par tjejer i adductorn och abductorn...

Knäböj
8 @ 20 kg
8 @ 60 kg
8 @ 70 kg
2x8 @ 75 kg :thumbup:

Djupare än förra veckan!

Raka mark
8 @ 20 kg
8 @ 40 kg
8 @ 50 kg
8 @ 60 kg :thumbup:

Vågade mig på marklyften nu igen... men vågade inte öka. Härligt att det inte gjorde ont i ryggen i alla fall!

Sittande legcurl
10 @ 25 kg
Dropset: 6 @ 30 kg + 4 @ 25 kg + 4 @ 20 kg + 4 @ 15 kg

Tror jag kommer köra legcurlen efter raka mark framöver... gillar den ju inte överlag, men för att ta helt slut på baklåren funkade det finfint!

Utfall i Smith
8 @ stången Hah, slut redan här typ...
5 @ 20 kg + stången
5 @ 40 kg + stången
2 @ 50 kg + stången

Tänkte sluta efter legcurlen, men fick för mig att köra utfall ännu... smart? Hmm, det får vi se i morn då jag ska ur sängen :naughty:

Kändes bra att inte köra vader samtidigt.. blev mer tid över för resten :devil: Svetten bokstavligen rann t.o.m. i kväll! *chock*

Så.. nu var det rapporterat och jag ska dra mig tillbaks till min kära bok! Ha det gott alla!

AFanatic
2005-10-12, 20:50
Superbra mark med tanke på ryggen.

Helena B
2005-10-12, 22:11
Så har man pluggat då igen... NOT. Men kört ben i alla fall - det är väl ändå viktigare än en tenta... (det är här ni alla skall hålla med, så jag slipper ha dåligt samvete över att jag inte läst nåt ;))


I here u Linda.... :bow: Varför plugga egentligen :D *innocent*

tigerofsweden
2005-10-13, 12:19
Härligt benpass Fröken :thumbup: Du får lära mig hur man ska böja! :)

Snorkfröken
2005-10-13, 20:34
AFanatic: Tack för den du! Så härligt att kunna köra mark utan att känna i ryggen efteråt... får nog försöka öka försiktigt i den. Ingen point i att öka och sedan köra sönder ryggen heller *screwy*

Helena: ;PRECIS!!! :D Vi förstår det här med pluggandets innersta väsen vi...

Tiger: Var har du hållit hus egentligen? Började ju nästan tro att du lagt av... inte skrämmas så *slap* :D Och tack... böjen är enkel, ta stången på axlarna, och böj knäna, sen upp igen - repeat! Enkelt men lätt :D

tigerofsweden
2005-10-13, 20:36
i min journal ;) jaså det ska jag testa nästa gång :D

Snorkfröken
2005-10-13, 20:40
AFanatic: Tack för den du! Så härligt att kunna köra mark utan att känna i ryggen efteråt... får nog försöka öka försiktigt i den. Ingen point i att öka och sedan köra sönder ryggen heller *screwy*

Helena: PRECIS!!! :D Vi förstår det här med pluggandets innersta väsen vi...

Tiger: Var har du hållit hus egentligen? Började ju nästan tro att du lagt av... inte skrämmas så *slap* :D Och tack... böjen är enkel, ta stången på axlarna, och böj knäna, sen upp igen - repeat! Enkelt men lätt :D

Snorkfröken
2005-10-13, 20:41
Har svettats lite i kväll igen :cool: Så härligt att komma iväg på combaten och göra nåt annat emellanåt. Har mest planerat resan i dag, skrivit understödsansökningar och sånt, så har inte blivit något läst... börjar bli van vid det nu :D Försöker lite i kväll i stället.

Men nu är det i alla fall klart att vi får helt OK hotell både i Hobart och Melbourne :thumbup: Härligt!! Såg lite dåligt ut på hotellfronten i Melbourne för den tiden vi ska dit (mitten av januari), men det fixade sig. Och hotellet i Hobart har t.o.m. gym!! Kunde ju träna lite där då också... men tror jag är för lat för det.

Ha det fint!

Snorkfröken
2005-10-14, 18:17
Hej hopp alla glada! TGIF igen! Härligt, härligt! Konstigt att man kan vara på så här fjantigt bra humör trots tenten... *screwy*

Kom just från gymmet, körde rygg och vader:

Latsdrag, V-handtag
8 @ 35 kg
8 @ 40 kg
4 @ 50 kg... Så långt men inte längre.. Vill börja öka här nu *grr27*

Assisterade pullups
5,4 @ 4 plattor

Enarmshantelrodd
8 @ 13,5 kg
8 @ 18 kg
8 @ 21 kg
6 @ 23,5 kg :thumbup: PB antalet reps

Lower back (maskin)
8 @ 15 kg
8 @ 30 kg
8,6 @ 35 kg

Inspirerad av Tigers sista ryggpass blev det lite mer latsdrag ännu. Tack för den extra kicken du :cool:

Latsdrag, stång
8 @ 35 kg
6 @ 40 kg
4 @ 45 kg :thumbup: Tror det kan vara PB... så svag i den... måste träna, vill ju kunna börja köra chins också.

Stående vadpress i Smith
8 @ stången
10 @ stången + 40 kg
8 @ stången + 60 kg
8 @ stången + 80 kg
8 @ stången + 90 kg

Helt OK, men undrar hur det kommer gå att köra axlar i morn... Måste tänka på Arnolds pain barrier då igen =) Ska försöka läsa lite ännu i kväll, tänkte sticka på nattbio och se Flightplan senare. Ha det bäst alla!

Snorkfröken
2005-10-15, 15:30
Ååh, har varit så duktig i dag *skrytskryt* Har promenixat, pluggat, trots att jag var trött som kamelerna på Kolmården (latare djur får man leta efter)... och nu kom jag just tillbaks från gymmet efter ett "döda-axlarna"-pass.

Sittande militärpress i Smith
8 @ stången
8 @ 20 kg stången
8 @ 25 kg + stången PB
8 @ 27,5 kg + stången PB
3 @ 30 kg + stången PB :thumbup: Wiihaa!!!

Framåtlutat sidolyft med hantlar
8 @ 3 kg
8 @ 4 kg

Sidolyft med hantlar
8 @ 6 kg
2x8 @ 7 kg

Drag till hakan med skivstång Name anyone???
8 @ 20 kg
6 @ 25 kg
3 @ 30 kg PB :thumbup:

Bänkpress med smalt grepp i Smith
10 @ stången
8,6,6 @ 20 kg + stången

Dips mellan bänkar
3 x 15

Jag säger bara, JÖSSES AMALIA, vilken skillnad alltså på att köra axlarna först i passet och inte efter ryggen som jag gjort hittills *shock* Om de inte växer nu så vet jag fasen inte vad jag gör... ger upp styrketräningen och satsar på pilates på heltid i stället kanske...

NOT!!! :cool:

emmzan
2005-10-15, 15:46
Looking good my friend! http://www.les-smileys.com/smiley/Animaux/Pinguins/smiley_1019.gif

Heidi
2005-10-15, 18:01
Axelträningen ser bra ut. :thumbup:
Jag har nog alltid kört axlar tillsammans med rygg och tycker nog att dom växer bra ändå, men de varierar väl från person till person.
Fortsätt kämpa på så ska nog axlarna växa!!

Helena B
2005-10-15, 21:56
Ååh, har varit så duktig i dag *skrytskryt* Har promenixat, pluggat, trots att jag var trött som kamelerna på Kolmården (latare djur får man leta efter)... och nu kom jag just tillbaks från gymmet efter ett "döda-axlarna"-pass.

Drag till hakan med skivstång Name anyone???


Sengångarna då, de är så lata att man aldrig ens får se dem där :D
Jag kör på samma namn, bara du & folk fattar så. Såg ut som ett härligt pass, gillar inte att köra axlar...man är så svag där ;)

*yourock*

trym
2005-10-15, 22:10
"Drag till hakan med skivstång Name anyone???"

stående rodd *popcorn*

Snorkfröken
2005-10-15, 22:19
"Drag till hakan med skivstång Name anyone???"

stående rodd *popcorn*

Mmm... tänkte på det jag med, men det låter ju lite väl likt stående rodd för ryggen liksom *screwy* Fast, om du säger det heter det så - stående rodd it is :bow:

Snorkfröken
2005-10-15, 22:20
Sengångarna då, de är så lata att man aldrig ens får se dem där :D
Jag kör på samma namn, bara du & folk fattar så. Såg ut som ett härligt pass, gillar inte att köra axlar...man är så svag där

*yourock*

OK, de är lata de med :D Och bra att ens någon förstår vad jag menar, måste ju ha egen gymterminologi om man inte vet de rätta :hbang: Älskar köra axlar... du kommer lära dig du med :cool:

Snorkfröken
2005-10-17, 12:52
Tenten är över http://www.cheesebuerger.de/images/more/bigs/a084.gif

Härligt, härligt!!! Så nu är Snorkis tillbaks - och rejält!! Här ska latas minsann... och tränas... Wiihaaaa! :hbang:

Helena B
2005-10-17, 13:00
Härligt jobbat, måste kännas skönt att slippa det nu... Då är det bara att ta i på gymmet som gäller nu *flex* :D :D (plus lite förtjänat lat)

Snorkfröken
2005-10-17, 13:02
Härligt jobbat, måste kännas skönt att slippa det nu... Då är det bara att ta i på gymmet som gäller nu *flex* :D :D (plus lite förtjänat lat)

Japp! Så är det... Inga fler tentor i sikte :hbang: En massa jobb i stället :D

Snorkfröken
2005-10-17, 17:18
Stack iväg på Combat och Pilates trots att jag var übertrött - tidig väckning, tenta och jobb... Hah, jag som trodde jag skulle få slappa efter tentan. I wish... http://www.cheesebuerger.de/images/more/bigs/a037.gif (Emmzan watch out, jag stjäl dina smileys :D)

Men blev helt kanon på gymmet! Och tror t.o.m. att jag börjar få till Pilates-movesen ordentligt :thumbup: Världens träningsvärk (kan man kalla det det efter Pilates??) i absen redan nu - bara dryga timmen efter att passet tog slut...? Gott!

Snorkfröken
2005-10-18, 20:10
Suttit på möten hela dan.. men helt kul sådana för en gångs skull :) Promenixade till jobbet före frukost (35 min) och ikväll har jag gymmat, wiihaa! Sambon fick två sprutor i dag då det skall komma nån från Rumänien tills hans jobb snart, så han fick inte träna *grr27* Eller så var det bara en undanflykt *undrar* Hur som, blev att köra bröst och biceps utan passare.

Bänk
8 @ 20 kg
8 @ 30 kg
6 @ 40 kg
4 @ 45 kg :thumbup: Helt ok med tanke på att jag inte hade nån som passade
2x6 @ 40 kg

Sneda hantelpressar
8 @ 13,5 kg
2x8 @ 16 kg

Pecdec
8 @ 25 kg + 8 armhävningar
2x6 @ 30 kg

Avslutade bröstdelen med 8 armhävningar...

Alternerande bicepscurl (stående)
3x8 @ 11 kg
½ @ 13,5 kg *grr27* Måste ju börja gå snart!!!

Skivstångscurl
2x2 @ 25 kg
4 @ 22,5 kg
4 @ 22,5 kg + 5 @ 20 kg

Slutresultat: Nöjd och belåten tjej!

Och en lite kul grej... en kille höll på att göra enarmsrodd med 13,5 kgs hantlarna då jag skulle värma upp i sneda bänken, så jag frågade om jag fick låna dem medan han vilade... Borde ha fått hans min på bild :D

Mindre kul - mina tår krampade hela vägen i bilden hem, och det var såå jobbigt att trycka in kopplingen. Trodde faktiskt att jag inte skulle klara mig ända hem, skitsvårt att försöka köra utan att använda kopplingen. Magnesiumbrist kanske?

Eva_E
2005-10-19, 07:53
Juste pass damen!

Och jag kan precis föreställa mig minen! Det har varit en och annan som tittat en extra gång efter mig när jag hämtat hantlar också...

Ang. hantelcurlen - jag ser att du kör fria hantelcurl. Hur funkar det med tekniken då? själv tycker jag det är jättesvårt att hålla handlederna raka och fina när man har såpass tunga hantlar som du (och jag också för den delen). Därför tar jag hjälp av farbror Scott :D . Klarar du 11 kg i den också, med spikraka horisontella handleder? Då är du duktig! För mig är det gränsfall...

Eva

Snorkfröken
2005-10-19, 11:04
Jobbade hemma tidigare, och tänkte gå till jobb efter lunch. Och då fick jag för mig att gå och köra ben på vägen *screwy* Ha, man har sina ljusa stunder :D

Knäböj
10 @ 20 kg
8 @ 60 kg
8 @ 70 kg
2x6 @ 75 kg

Raka mark
8 @ 40 kg
8 @ 50 kg
8 @ 60 kg Wiihaa! Kändes inget i ryggen! :thumbup:

Leg extension och sittande leg curl (superset)
6 @ 42,5 kg + 8 @ 25 kg
6 @ 42,5 kg + 8 @ 25 kg
6 @ 45 kg + 8 @ 27,5 kg Evigheter sen jag gjort nåt i leg extensionen...

Glute kick
2*8 @ 35 kg

Dagens fråga: Tänkte försöka öka i raka marklyften nästa gång, då det inte kändes nåt i ryggen i dag heller :thumbup: Men... vore det värt att köra med bälte...? Testa iaf?

Snorkfröken
2005-10-19, 11:10
Juste pass damen!

Och jag kan precis föreställa mig minen! Det har varit en och annan som tittat en extra gång efter mig när jag hämtat hantlar också...

Ang. hantelcurlen - jag ser att du kör fria hantelcurl. Hur funkar det med tekniken då? själv tycker jag det är jättesvårt att hålla handlederna raka och fina när man har såpass tunga hantlar som du (och jag också för den delen). Därför tar jag hjälp av farbror Scott :D . Klarar du 11 kg i den också, med spikraka horisontella handleder? Då är du duktig! För mig är det gränsfall...

Eva

Tack! Jajamen, alltid kul att få lite blickar på gymmet, bara de är i positiv bemärkelse då förstås :D

Jo, kör hantelcurlen fritt... vårt sats hade inte någon scott tidigare, och för några månader sen då vi äntligen fick en blev man ju überglad. Farbror Scott är ju en hjälpsam typ... men inte han vi fick inte. Testade ett par gånger... men... it SUCKS! *grr27* Den går inte att ställa på något sätt så att den skulle vara ens lite naturlig och passa mig... Argh! Men, borde testa igen antar jag, eller så kunde man ju försöka sig på att köra dem på vanliga bänkar med ryggstödet nästan rakt uppåt. Du har övertalat mig - jag ska hälsa på Mr Scott nästa tisdag!

mela
2005-10-19, 12:28
Glute kick
2*8 @ 35 kg



huh ? was ist das ? :D


bra pass i övrigt *yourock*

Cilia
2005-10-19, 13:30
hur ser farbror Scott ut?
jag kör fritt med hantlarna.
Handlederna har jag inge problem med men underarmarna bråkar. gggrrrrr

bra pass där annars snorkis *s*
kanonböj

Snorkfröken
2005-10-19, 15:17
huh ? was ist das ? :D


bra pass i övrigt *yourock*

Vadå i övrigt? *grr27* Glute kickarna rulade ju också... NOT :D Haha, det är en slags bakåtkick för att få en nice :booty:

Snorkfröken
2005-10-19, 15:20
hur ser farbror Scott ut?
jag kör fritt med hantlarna.
Handlederna har jag inge problem med men underarmarna bråkar. gggrrrrr

bra pass där annars snorkis *s*
kanonböj

Tack Cilia! Du verkar ha kommit igång ordentligt du med styrkan... bara att köra på som det känns bäst för dig :hbang:

Farbror Scott är i min terminologi en bänk som man vilar armarna på då man gör biceps-curls för att hindra att andra muskler eller kroppen hjälper till i lyften. Typ den som finns här: http://www.classic-gym.de/bizeps/scottbank_mp.htm


-----

Gymma e kul, gymma e bäst!

Haha, vad fiffigt... inte alls ett klyscheverk :D

Eva_E
2005-10-19, 15:37
Samma som jag menar då, men där jag tränar finns det bara en variant där man står upp. Jag vet inte om jag blandar ihop saker och ting nu... det finns ju också nåt som heter preacher curl - kan det vara det som jag menar? Hursomhelst tycker jag att den mackapären är bra när man som jag har svaga handleder/underarmar, lättare att hålla hantlarna rakt och strikt och inte vika upp "tumsidan" (för då blir det ju hammercurl, en helt annan övning).

Eva

Snorkfröken
2005-10-19, 16:02
Samma som jag menar då, men där jag tränar finns det bara en variant där man står upp. Jag vet inte om jag blandar ihop saker och ting nu... det finns ju också nåt som heter preacher curl - kan det vara det som jag menar? Hursomhelst tycker jag att den mackapären är bra när man som jag har svaga handleder/underarmar, lättare att hålla hantlarna rakt och strikt och inte vika upp "tumsidan" (för då blir det ju hammercurl, en helt annan övning).

Eva

Är det inte t.o.m. så att scott curl och preacher curl är samma sak? Hmm, ute på lite farligt vatten här nu, och säger saker som jag inte är minsta expert på, men måste ju säga nåt :D

Men jo - hammercurl är ju en helt annan sak, och kör man för tungt blir det ju lätt så att man vrider och vänder sig så att man spikar bräder i stället för att köra vanliga curls ;)

Snorkfröken
2005-10-20, 19:12
Combatat i kväll, och käkat pitabröd med massa kött i + ostkaka efter det! Yamm, yamm! Träningsvärk i benen från i går, förväntar mig en ännu värre "stig upp ur sängen"-experience i morgon. But I lööööööv it :D

Cilia
2005-10-20, 19:31
finns inget bättre än träningsvärk *s*
slå dom ordentligt

Snorkfröken
2005-10-21, 09:58
finns inget bättre än träningsvärk *s*
slå dom ordentligt

Japp, träningsvärk it is :D :hbang: Och nu ska jag iväg och träna på lunchpausen.. rygg- och vadvärk på ingång! :cool:

tigerofsweden
2005-10-21, 10:47
Japp, träningsvärk it is :D :hbang: Och nu ska jag iväg och träna på lunchpausen.. rygg- och vadvärk på ingång! :cool:

U go girl :mallan:

Snorkfröken
2005-10-21, 11:33
U go girl :mallan:

You bet Tiger! Kul som sagt att ha dig tillbaka :hbang:

Snorkfröken
2005-10-21, 11:34
Just kommit tillbaks från gymmet - har fått fnatt på att träna på lunchpausen verkar det som. Men känns så bra då efteråt, massa energi så man orkar resten av dan... Nästan i alla fall :D Dessutom får vi gäster i eftermiddag och jag kommer att vara upptagen med dem hela helgen *grr27* Nää, blir superskoj!

Anyway, down to business, blev rygg och vader i dag.

Enarms hantelrodd
8 @ 11 kg
8 @ 21 kg
4 @ 23,5 kg
6 @ 23,5 kg

Skivstångsrodd
8 @ 20 kg
6 @ 40 kg
4 @ 45 kg :thumbup:
6 @ 40 kg

Latsdrag, V-handtag
8 @ 30 kg
8 @ 40 kg
4 @ 50 kg
6 @ 45 kg

Lower back-mojängen
10 @ 25 kg
2x8 @ 35 kg

Sittande vadpress i benpressen
10 @ 30 kg
8 @ 60 kg
8 @ 80 kg
8 @ 100 kg
6 @ 120 kg

Den sittande vadpressen är sååå dålig, och slutar på 65 kg, så körde i benpressen i stället. Aldrig kört vaderna i den förr, så vet inte om 120 kg är bra el. dåligt :D Nåt att jfra med framöver iaf.

Ha en finfin helg alla! Shaka loss :booty:

tigerofsweden
2005-10-21, 12:30
You bet Tiger! Kul som sagt att ha dig tillbaka :hbang:

Tack, det värmer ska du veta :love:

tigerofsweden
2005-10-21, 12:31
Bra pass Linda, du börjar bli riktigt stark :thumbup:
Ha en superbra helg! :D

Snorkfröken
2005-10-21, 15:32
Bra pass Linda, du börjar bli riktigt stark :thumbup:
Ha en superbra helg! :D

Tack! Måste ju jobba om jag ska komma ikapp dig :D :cool: Nää... kojjar baja! Ha det suveränt du med!

Diana
2005-10-21, 16:09
STARKA pass!! :hbang:
Testat stående vadpress me skivstång?
Funkar överlägset bäst för mej :thumbup: men
vingligt som faaen :D fast man vänjer sej, hmm lite iaf.. hehe
Skönt att få extra energi av lunchpass, jag blir helt DÖD
och oproduktiv de gånger ja försökt mej på lunchstyrke :D
cardio däremot funkar super :bow:

Snorkfröken
2005-10-21, 16:13
STARKA pass!!
Testat stående vadpress me skivstång?
Funkar överlägset bäst för mej :thumbup: men
vingligt som faaen :D fast man vänjer sej, hmm lite iaf.. hehe
Skönt att få extra energi av lunchpass, jag blir helt DÖD
och oproduktiv de gånger ja försökt mej på lunchstyrke
cardio däremot funkar super

Tack!!! Kör vanligen stående vadpressar i Smithen, men tänkte variera mig lite i dag. Omväxling förnöjer... säger de som vet =) Men, gillar nog den stående bättre - dessutom ser det mycket coolare ut då man får lassa på en massa vikter på stången. Sånt syns långt - vart man har pinnen istucken i maskinen syns ingenstans *grr27* :D

Lunchstyrka är dagens trend - fast det verkar bara vara jag och ett par gamla knatiga gubbar som hängt på den än :D

Irondoc
2005-10-23, 15:01
Sittande militärpress i Smith
3 @ 30 kg + stången PB :thumbup: Wiihaa!!!


Det får jag till ca 45kg i en normal Smith!
Imponerande starka tjejer i sydvästra Finland! *yourock*
Bara 12kg till så är du i fatt mig! Kämpa på!

Snorkfröken
2005-10-23, 18:34
Det får jag till ca 45kg i en normal Smith!
Imponerande starka tjejer i sydvästra Finland! *yourock*
Bara 12kg till så är du i fatt mig! Kämpa på!

Tack!!! Vet faktiskt inte vad stången väger helt säkert, men gissar på 15 eller 16,5. Instruktörerna visste inte då jag frågade *screwy*

Haha, 12 kg till sa du... det tar jag som en utmaning :D

Snorkfröken
2005-10-23, 18:35
Long time no see everyone... Har haft gäster hela helgen, full rulle från morgon till... morgon :D Men, träningen har ändå flutit någorlunda ok.

Lördag: Morgonjogg före frukost 35 min, 4 timmar IKEA-shopping *rolleyes* och 3 timmar :booty:-shaking på krogen... blev sent.

Söndag: Skulle egentligen kört axlar och triceps i går, men hann inte... Så, trots att jag var seeeg som världens gelehallon i dag, masade jag mig iväg till gymmet.

Sittande militärpress i Smith
8 @ stången
8 @ 20 kg + stången
3 @ 30 kg + stången
6 @ 25 kg + stången

Stående uppåtrodd
8 @ 20 kg
3,4 @ 30 kg
8 @ 25 kg

Sidolyft med hantlar
8 @ 6 kg
2x8 @ 7 kg
3½ @ 8 kg

Sittande hantellyft för bakre axlarna
8 @ 6 kg
8 @ 7 kg
8 @ 8 kg

Framåtlutat sidolyft för bakre axlarna
8 @ 3 kg
8 @ 4 kg

Pushdowns
8 @ 17,5 kg
8 @ 22,5 kg
8 @ 25 kg
2 @ 27,5 kg PB...?

Bänkpress med smalt grepp
8 @ 20 kg
2x8 @ 30 kg

Helt ok, med tanke på att jag inte var i toppform direkt. Måste ta igen allt jag missat här i morgon - nu är det sofa time!!!

Philippp
2005-10-23, 18:40
skulle gissa på att stången väger 18 kilo men vem vet :P

tigerofsweden
2005-10-23, 18:58
skulle gissa på att stången väger 18 kilo men vem vet :P

Knappast lönt och gissa när de väger olika överallt *screwy*


Skitbra pass Snorkis, så stolt över dig :love: Du är brutalt stark!
Jag hejjar på dig Linda :thumbup: U go girl! *yourock*

AFanatic
2005-10-23, 19:18
Starka militärpressar ...bäst man aktar sig :D ;)

Snorkfröken
2005-10-24, 11:13
skulle gissa på att stången väger 18 kilo men vem vet :P

Nää precis - vem vet? Att det ska vara så svårt att få svar på den frågan *grr27* Måste väl maila technogym själv då ingen på sats verkar ha nån aning... Tror inte det är 18 iaf - isf skulle jag ju vara überstark *flex* :D

Snorkfröken
2005-10-24, 11:15
Knappast lönt och gissa när de väger olika överallt *screwy*


Skitbra pass Snorkis, så stolt över dig :love: Du är brutalt stark!
Jag hejjar på dig Linda :thumbup: U go girl!

Aaaaw, tack gubben :) Hejar på dig jag med, det vet du! Kan knappt vänta på axelpass-rapporten :cool:

Snorkfröken
2005-10-24, 11:15
Starka militärpressar ...bäst man aktar sig :D ;)

Lär köra läääänge på den här vikten, tror jag. Så ingen brådska - än i alla fall :D

AFanatic
2005-10-24, 11:53
Lär köra läääänge på den här vikten, tror jag. Så ingen brådska - än i alla fall :D

Samma här, det känns som 45 kg är någon form av plattå som måste övervinnas *grr27*

Snorkfröken
2005-10-24, 11:55
Samma här, det känns som 45 kg är någon form av plattå som måste övervinnas *grr27*

Japp, men we shall fight until the bitter end :hbang: :cool:

Diana
2005-10-24, 15:54
Snyggt pressat!
Ikea shopping - helt klart den bästa cardioformen *yourock*
men 4 timmar var väl i minsta laget va... :confused: :D

dessutom ser det mycket coolare ut då man får lassa på en massa vikter på stången. Sånt syns långt - vart man har pinnen istucken i maskinen syns ingenstans
Hahaaa EXAKT min livsfilosofi :hbang:
gymmgubbarna i sina dräkter har en tendens att förgylla även den mest långtråkige lunch :D

Snorkfröken
2005-10-24, 17:40
Snyggt pressat!
Ikea shopping - helt klart den bästa cardioformen
men 4 timmar var väl i minsta laget va... :confused: :D

Thanx! Mmm... nu ska jag säga nåt jag säkert kommer få ångra, men faktiskt 4 timmar på IKEA var mer än tillräckligt :em: I know, I'm a lousy shopper... borde träna på det mer. Måste sno sambons kreditkort nån dag :D

Snorkfröken
2005-10-24, 17:42
Combatat i kväll, trots att jag var trött som bara den. Hatar att börja undervisa kl. 8 om morgnarna... omänskligt *grr27* Men, combaten gick helt bra, lyckades inte ens ställa till med nåt missöde... Avslutade som vanligt med lite Pilates. Snacka om hardcore träning :hbang: :D

Cilia
2005-10-24, 19:16
Combatat i kväll, trots att jag var trött som bara den. Hatar att börja undervisa kl. 8 om morgnarna... omänskligt *grr27* Men, combaten gick helt bra, lyckades inte ens ställa till med nåt missöde... Avslutade som vanligt med lite Pilates. Snacka om hardcore träning :hbang: :D
bra pass där
det bästa man kan göra när man är trött är att träna för då får man tillbaka energi.

Helena B
2005-10-24, 19:18
BODY COMBAT *kissass*

Snorkfröken
2005-10-25, 07:22
bra pass där
det bästa man kan göra när man är trött är att träna för då får man tillbaka energi.

Mm, så är det! En liten latmask i mig hade nog hellre stuckit hem till soffan, men grymma träningsjaget fick den övertalad rätt snabbt :D Och tur var det - annars hade jag legat däckad hela kvällen.

Snorkfröken
2005-10-25, 07:39
BODY COMBAT

Yes Helena - we löööööv our combat http://cheesebuerger.de/images/midi/liebe/a038.gif. Har sagt det förr, men det tål att upprepas!

Och faktiskt, har ju helt glömt att berätta vad som hände i helgen. Jag hade nytta av min uppövade aggresivitet på krogen :hbang: Jag och min kompis höll på att dansa i all sköns ro, då någon plötsligt började tafsa på min röv *grr27* En kille som stod och dansade med en annan tjej, fick tydligen för sig att en tjej inte räckte. Nå, det slutade, och jag gjorde inget åt det. Men så började det upprepas, om och om igen (i minst 5 min)... Fattar inte att inte hon tjejen märkte nåt, jag menar, han höll ju på att trycka sig upp emot mig, tog t.o.m. tag om mig och annat...

Snorkis blev allt mer arg...och till sist då han hade sin hand på min röv igen, satte jag min hand bakom ryggen, tog tag i hans hand och svängde om med resultatet att hans arm blev rätt rejält vriden :devil: Och det såg ut att göra ont :D Höll kvar handen, satte blicken i honom, och sade att han får se till att hålla händerna för sig själv, eller tafsa på bruden han är med i stället, men att han inte rör mig en gång till... or else, typ. Haha, ni skulle ha sett hur ynklig han såg ut!!! Jag släppte hans hand, och han tog tag i den och försökte paja om den... Snacka om mes!!!

Till på köpet visade det sig att tjejen han dansade med var hans flickvän, och hon försökte göra klart för mig att jag inbillade mig allt, och att de hade varit ihop i över ett år... Oh, please!!! Jag härjade nåt tillbaks om att hon kanske skulle hålla lite bättre koll på hans händer då, svängde mig om och fortsatte dansa... Min kompis höll ett öga på vad som hände mellan det kära paret, och han lär ha fått sig en uppläxning av tjejen, innan hon sprang iväg från dansgolvet med honom efter.

Lite offtopic blev det här nu, men måste ju bara berätta. Man är ju van vid tafsare, det är inte det... men i lördags orkade jag bara inte med det där då det upprepades - kunde ju inte ens dansa ordentligt då jag hela tiden hade en hand nånstans. Vad f*n trodde han ha för rätt att hålla på och ta på mig - INGEN!

Cilia
2005-10-25, 11:43
bra gjort, du kanske kan lära spankeee boy en del där!
men hur mycket håller ni på och tafsar på varandra i finland eg?
börjar bli lite orolig här *L*

Snorkfröken
2005-10-25, 11:45
bra gjort, du kanske kan lära spankeee boy en del där!
men hur mycket håller ni på och tafsar på varandra i finland eg?
börjar bli lite orolig här *L*

Jajamen, kände mig inte bara lite nöjd efteråt :cool: Har inte koll på tafsningsfrekvensen, men sällan kan man gå ut en lördagkväll utan att ha minst ett par obekanta händer på sig *screwy* Varför tror karlar att de är så snygga och oemotståndliga då de är fulla? Beats me...

Cilia
2005-10-25, 12:12
Jajamen, kände mig inte bara lite nöjd efteråt :cool: Har inte koll på tafsningsfrekvensen, men sällan kan man gå ut en lördagkväll utan att ha minst ett par obekanta händer på sig *screwy* Varför tror karlar att de är så snygga och oemotståndliga då de är fulla? Beats me...
vet inte
men jag sitter här och fantiserar
undra vad som hade hänt om du hade tagit tag i hans händer på din rumpa ohc hållit dom där och börjat tafsa på honom tillbaka? Helt enkelt accepterat inviten. Kul att se flickvännens reaktion då och även killens. Var skulle han få tillbringa natten?

Snorkfröken
2005-10-25, 12:29
vet inte
men jag sitter här och fantiserar
undra vad som hade hänt om du hade tagit tag i hans händer på din rumpa ohc hållit dom där och börjat tafsa på honom tillbaka? Helt enkelt accepterat inviten. Kul att se flickvännens reaktion då och även killens. Var skulle han få tillbringa natten?

Argh, att jag inte tänkte på det! Det måste jag testa nästa gång!!! :devil: Kanske några nätter ute på gatan kunde göra gott...

Snorkfröken
2005-10-25, 12:43
Blev ett lunchpass i dag igen - bröst och biceps. Och nu har jag kört igång med "50 ska upp"-projektet i bänken.. Kommer köra utgående från ett program jag hittade i en finsk Body från ifjol (lite modifierat):

Vecka 1: 6 x 6 @ 35 kg
Vecka 2: 6 x 5 @ 37,5 kg
Vecka 3: 6 x 3 @ 37,5 kg
Vecka 4: 6 x 3 @ 40 kg
Vecka 5: 6 x 2 @ 40 kg
Vecka 6: 6 x 2 @ 42,5 kg
Vecka 7: 50 kg :hbang:

Så, nu ska 50 upp! Inget tjafs! Men måste erkänna att det kändes lite skumt att ligga och köra på 35 kg hur länge som helst i dag. Ville SÅÅ åtminstone köra ett set på 45, men lyckades hålla mig. Kan ju inte börja bryta mot mitt fina program redan första passet heller :D

Bänkpress
8 @ 20 kg
6 @ 6x35 kg

Sned bänk i Smith
8 @ stången
8 @ 10 kg + stången
8 @ 20 kg + stången
2x4 @ 25 kg + stången

Pecdec
8 @ 30 kg
5 @ 35 kg PB! :thumbup:

Bicepscurl med hantlar i Scott
8 @ 8 kg
8 @ 9 kg
Sorry Eva... jag försökte, men hatar fortfarande Mr. Scott *rolleyes*

Stående alternerande bicepscurl
3x6 @ 11 kg

Ville köra lite cablecurl också, men var redan sen till ett möte. Så, biceps-träningen blev lite lidande i dag... annars ok!

Heidi
2005-10-25, 14:56
"50 ska upp" - låter som om du har en bra plan hur det ska lyckas. Själv kör jag på känsla. Du får meddela hur det går, så kanske det måste testast när det är dax för 60 kg :D
Kan bra förstå att det är lite tråkigt att köra på 35 kg, men försök hålla dig till programmet, det ska nog säkert gå bra :thumbup:

Snorkfröken
2005-10-26, 19:28
"50 ska upp" - låter som om du har en bra plan hur det ska lyckas. Själv kör jag på känsla. Du får meddela hur det går, så kanske det måste testast när det är dax för 60 kg :D
Kan bra förstå att det är lite tråkigt att köra på 35 kg, men försök hålla dig till programmet, det ska nog säkert gå bra :thumbup:

Ja du, får se om jag orkar hålla mig till programmet längre nästa vecka ens... Skulle SÅÅ gärna vilja hoppa direkt på 40, och inte köra på 37,5 nåt... jag menar, om jag kör ett par veckor på 40, sedan en på 42,5 och en på 45, borde ju 50 gå efter det *funderar* Nå, hur som - upp ska det i alla fall :devil:

Snorkfröken
2005-10-26, 19:36
Wiiihaa! Kom iväg på ett benpass efter att jag äntligen fick hem bilen... grrrr för programmeringsbranschen med sina omänskliga arbetsförhållanden *grr27* Snöade som bara den dessutom, och jag hade nada lust att ge mig ut i slasket - är ju ändå över 3 km till gymmet. Anyway, bilen kom hem, och Snorkis stack till gymmet:

Knäböj
8 @ 20 kg
8 @ 60 kg
8 @ 70 kg
8 @ 75 kg
5,4 @ 80 kg :hbang:
Happy, happy, happy! De var t.o.m. skapligt djupa - om jag får bedöma iaf.

Raka mark
8 @ 20 kg
8 @ 40 kg
2x6 @ 60 kg (med bälte)
Greppet höll inte för nåt tyngre *grr*

Sittande legcurl
8 @ 30 kg
8 @ 35 kg
8 @ 30 kg
Fortfarande ett stort hatobjekt, nästan i klass med Mr. Scott

Sittande benpress
8 @ 120 kg
2 @ 140 kg Fjuttigt :D
5,6 @ 120 kg
Smithen var upptagen, så jag tänkte piska rumpan lite med djupa och breda benpressar i st. Resultat: hade svårt att komma upp för trapporna från gymmet =)

Och så avslutades härligheten med lite mage :thumbup:

Eva_E
2005-10-26, 19:40
5,4 @ 80 kg :hbang:
Happy, happy, happy! De var t.o.m. skapligt djupa - om jag får bedöma iaf.

:thumbup:

Snyggt jobbat tjejen! Grattis!!!!

:thumbup: :thumbup:

Eva

emmzan
2005-10-26, 19:41
Snygga böjar kompis!!! *yourock*

Snorkfröken
2005-10-26, 19:44
Tack tjejer! Känns lagom kul :D Så Emmzan - är glad att jag inte testade frontböjen i dag... kom på att jag måste läsa in mig lite mer på tekniken iaf först. Vill ju inte skämma ut mig för hela sats heller *kissass*

Snorkfröken
2005-10-27, 14:32
Denna dagen, ett liv...

Undervisade 8-12, direkt på en snabb lunch och sedan iväg för att bli sönderstucken av tant sjuksyster. Allt annat var ok, men urk för ännu en 8-morgon. Vill sova juh :D

Och nu är jag hög på allt vaccin, och får inte gå på nån combat i kväll *grr27* Så, dagens träningsfacit får väl bli en halv timmes promenad. Det bygger inga muskler direkt, I know, men ack så skönt att vara ute och gå i halkan, snöfrosten och kylan.

Lev väl kamrater!

Edit: Haha, vad var det där för slutkommentar egentligen. "Lev väl kamrater" - lät ju som världens kommunistpropaganda :D

Helena B
2005-10-28, 13:18
Denna dagen, ett liv...

Undervisade 8-12, direkt på en snabb lunch och sedan iväg för att bli sönderstucken av tant sjuksyster. Allt annat var ok, men urk för ännu en 8-morgon. Vill sova juh :D

Och nu är jag hög på allt vaccin, och får inte gå på nån combat i kväll *grr27* Så, dagens träningsfacit får väl bli en halv timmes promenad. Det bygger inga muskler direkt, I know, men ack så skönt att vara ute och gå i halkan, snöfrosten och kylan.

Lev väl kamrater!

Edit: Haha, vad var det där för slutkommentar egentligen. "Lev väl kamrater" - lät ju som världens kommunistpropaganda :D

Men Linda har vi inte lärt oss att det är vila som bygger muskler, inte tramsandet med vikterna :D

Snorkfröken
2005-10-28, 14:43
Men Linda har vi inte lärt oss att det är vila som bygger muskler, inte tramsandet med vikterna :D

:D Mjoo, så är det väl. Tack för att du påminde mig tjejen! :bow:

Sjuktanten i går varnade mig för att stelkrampsvaccinet kunde göra så att man fick ont i axeln ett par dagar, inte kunde ligga på den osv. Hah, tänkte jag, vadå ont... lite måste man väl tåla. Men jag säger er

JÄÄÄÄÄLA SK******T!!

Kan ju knappt röra armen i dag utan att det ska skära till i den. Och jag som skall köra rygg i dag och axlar i morn *grr27* Yeah right, säger jag till det. Grrr... det ska gå, på nåt sätt! Bara jag klarar ryggpasset i kväll skjuter jag upp axlarna tills på söndag. Inget fusk här inte. Som sagt... man måste ju tåla lite :D

mela
2005-10-28, 14:49
Du har ju gått om mig i böjen *cry* *grr27*

Snorkfröken
2005-10-28, 14:51
Du har ju gått om mig i böjen *cry* *grr27*

Hah, ska du säga, som gått om mig i bänken. Just you wait *grr27*

:D

Ps. Såg att du lagt till mig på MSN... KUUUUL tjejen! Nu får vi trakassera varann när som helst :hbang:

Semiramis
2005-10-28, 14:54
Bra pass du kör :thumbup:

Snorkfröken
2005-10-28, 21:16
Bra pass du kör :thumbup:

Tack du! Kul att du tittade in här :)

Snorkfröken
2005-10-28, 21:25
Nyss hemkommen från bio - vi såg The Legend of Zorro =) Fick verklig combat-abstinens då jag såg den... ville ju inget annat än slåss där i salongen. Men lyckades hejda mig - lite i alla fall :D

Och vet ni - jag fick till ett riktigt bra pass på gymmet i dag - trots axeln (grr... gör fortfarande ont). Rygg och vader. Latsdragen var värst, var jobbigt att lyfta armarna för att ta i stången, finns liksom en "nivå" som det skär till extra mycket i axeln. Men som sagt - lite får man tåla!

Latsdrag med stång
8 @ 30 kg
8 @ 40 kg
5 @ 45 kg
2,1 @ 50 kg :hbang: PB!!

Latsdrag med v-handtag
8 @ 40 kg
5,4 @ 50 kg

Stående skivstångsrodd
8 @ 20 kg
8 @ 40 kg
2x6 @ 45 kg

Marklyft
10 @ 20 kg
8 @ 40 kg
8 @ 50 kg
6 @ 60 kg
Evigheter sen jag körde vanliga mark senast - kändes riktigt bra. Med bälte.

Stående vadpress i Smith
8 @ 40 kg + stången
8 @ 60 kg + stången
8 @ 80 kg + stången
5 @ 100 kg + stången :hbang: PB!!

Sååå skönt med vadpressen! Att lassa på 100 kg i den har varit på önskelistan ett tag!! Mycket skoj!

Har två nya favoriter på gymmet: bältet och sambons nya handskar:
http://sport-tiedje.de/rawpower/powergrabsneoprene_detail.jpg

Dom är bäst helt enkelt... och nej, tänker inte skaffa egna - han får klara sig utan :D

tigerofsweden
2005-10-28, 21:27
Grattis till ditt PB :thumbup:
Härligt pass annars fröken, ni tjejer gör en aldrig besviken :D

Snorkfröken
2005-10-28, 21:32
Grattis till ditt PB :thumbup:
Härligt pass annars fröken, ni tjejer gör en aldrig besviken :D

Vi vågar ju inte :D

Snorkfröken
2005-10-30, 17:03
Wiihaa, vaccinaxeln har kryat på sig - precis lämpligt till dagens mördarpass :whipped:

I går hade vi besök hela dagen av sambons föräldrar, så det blev en 40 min joggingtur på morgonen och lite shopping. På kvällen mysig filmkväll med lite (allt är relativt :D) godis, mörk choklad och popcorn!

Och i dag - sov lääääänge, 50 min promenix före frukost och nu hemkommen från ett axel-tricepspass.

Militärpress i Smith
8 @ stången
8 @ 20 kg + stången
2x5 @ 30 kg + stången
8 @ 20 kg + stången

Stående rodd (drag till hakan)
8 @ 20 kg
5,4 @ 30 kg
8 @ 25 kg

Sidolyft med hantlar
8 @ 6 kg
5,5,4 @ 8 kg

Framåtlutat hantellyft sittande
2x8 @ 8 kg
8 @ 9 kg

Framåtlutat hantellyft stående
8 @ 4 kg
8 @ 5 kg

Pushdowns
8 @ 20 kg
8 @ 25 kg
2x6 @ 27,5 kg

Tricepspress bakom nacken (stående, en hantel)
2x8 @ 13,5 kg
8 @ 16 kg
7 @ 21 kg
Evigheter sen jag körde den här, helt ok som omväxling.

Nu är det no mercy som gäller för axlarna :hbang: Over and out - kebaben väntar :eating:

Helena B
2005-10-30, 17:20
Härlig comeback (eller ja du vet vad jag menar) :D
Skönt att höra att du är helt återställd nu :thumbup:

mela
2005-10-30, 17:34
F*n va stark du är *yourock*

Snorkfröken
2005-10-30, 18:49
Härlig comeback (eller ja du vet vad jag menar) :D
Skönt att höra att du är helt återställd nu :thumbup:

Japp! Kul att kunna köra ordentligt igen utan att behöva grimasera varje gång armen ska lyftas :D

Snorkfröken
2005-10-30, 18:50
F*n va stark du är *yourock*

Aaawww.... :em: Men fasen, du är ju minst lika stark själv du :hbang:

Snorkfröken
2005-10-31, 21:06
Urk, nu har jag suttit och jobbat hela dan och kvällen igen *grr27* Meeen, ett combat- och pilatespass har jag hunnit med. Gjorde gött!

Och i dag har jag ont i axlarna igen... men nu är det träningsvärk och inte vaccinont :hbang: Härligt!! Och triccarna är om möjligt ännu sjukare :D

Snorkfröken
2005-11-01, 20:57
http://www.cheesebuerger.de/images/midi/froehlich/a049.gif http://www.cheesebuerger.de/images/midi/froehlich/a035.gif http://www.cheesebuerger.de/images/midi/froehlich/a080.gif

Behöver jag säga att jag är på superbt humör just nu? Kom nyss hem från ett bröst och biceps-pass...

Bänk
8 @ 20 kg
5 @ 40 kg (allt enligt mitt fina schema, skulle köra 6 set så här)
2,1 @ 50 kg :hbang: *totalchock*
6,5 @ 40 kg

Sned bänk i Smith
8 @ stången
8 @ 20 kg + stången
5,4 @ 25 kg + stången

Crossover cable och Pecdec (superset)
8 @ 6,25 kg (cc) + 6 @ 30 kg (pecdec)
8 @ 7,5 kg + 4 @ 30 kg
6 @ 10 kg Kanske PB?

Alternerande hantelcurl stående
8,6,6 @ 11 kg

Skivstångscurl
2x2 @ 25 kg
2x8 @ 20 kg

Sååå... är verkligt nöjd nu! Och det har jag sambon att tacka för :love: Han vägrade låta mig fortsätta med ytterligare fem set på 40 kg, då det första settet gick så busenkelt. Dåligt inflytande... han får mig att inte hålla mig till mina fina planer =) Men vad gör det - 50 i bänk!!! Haha, är så glad nu att jag sitter här och spritter som ett får på vårbete.. ööh, eller nåt i den stilen! Nyårsskumpan är räddad!

Semiramis
2005-11-01, 21:26
Starka bänkar *avundsjuk*. Sambo :thumbup:

emmzan
2005-11-01, 21:29
Jättegrattis! Verkligen bra jobbat! :hbang:

AFanatic
2005-11-01, 21:34
Aaaaaaah! Grattis tjejen! :hbang: Jag känner mig jagad damnit :D

tigerofsweden
2005-11-01, 22:06
Ohh nu är jag stolt över dig Linda :love: Visste du skulle klara det, nu ska jag bara ta 100 så ska vi skåla på nyårsafton :D

Grymt jobbat *yourock*

Eva_E
2005-11-01, 22:38
Nämen bruden! Vad går du och ställer till med här då medan jag är sjuk och inte kan träna...

Grattis så himla mycket!!! Det är du verkligen värd! *yourock*

kram,

Eva