handdator

Visa fullständig version : val av kosttillskot


Big_N
2005-09-15, 13:02
Hej har haft ett litet break nu i typ 1 månad har innan dess ungeför tränat i månader så ja e ganksa ny:P 181 cm och väger 68 kg. har skrivit här innan men inte riktigt kommit fram till vad jag ska välja. Något prisvärt och bra vill jag ha :P hehe någon som har att rekommendera till mig? vill ha massa o bygga muskler ( vill kankse alla men men heh)

men det kanske finns nån som har ett bra tips på kosttilskott som skulle passa mig?

Tack på förhand

Davil
2005-09-15, 14:04
Hej har haft ett litet break nu i typ 1 månad har innan dess ungeför tränat i månader så ja e ganksa ny:P 181 cm och väger 68 kg. har skrivit här innan men inte riktigt kommit fram till vad jag ska välja. Något prisvärt och bra vill jag ha :P hehe någon som har att rekommendera till mig? vill ha massa o bygga muskler ( vill kankse alla men men heh)

men det kanske finns nån som har ett bra tips på kosttilskott som skulle passa mig?

Tack på förhand

Nr.
1. Riktig och bra mat var 3:e timme alla dagar.
2. Tung styrketräning.
3. Sömn.
10. vassle & maltodextrin i samband med träningspassen.
11. Kreatin.

lauria
2005-09-15, 14:30
Set till att äta mkt bra mat innan du börjar me tillskott. Och som du hör på ordet "kosttillskott" så är det bara ett komplement till kosten.
När du har kolla på maten så kan du köpa ett vassle protein och kolhydrater (maltodextrin). Och ev ett kreatin, monohydrat.

Mitt råd är att du tar vassle till frukosten, innan träningen (blanda oxå med lite kolhydrater och kreatin) och efter träningen (här blandrar du oxå i kolhydrater fast ännu mer än innan träningen och även kreatin här oxå).

Och hur stor del kolhydrater du ska ha i drinken efter träningen är ca 1gram per kg kroppsvikt. Och för proteinet efter träningen 0,3-0,5g per kg kroppsvikt.

Big_N
2005-09-16, 17:53
Ok tack för svaren. Är det ingen som vet något sådant som jag kan köpa som är bra? asså det finns ju tusentals o ja vet inte va jag ska välja hehe :P

dared
2005-09-17, 13:11
Exell är mycket privärt vassle som du kan köpa här på kolozzeum.

Kreatin finns här med.