handdator

Visa fullständig version : Ang. Eiselt Maxgain


mmmis
2005-09-14, 16:13
Jag förstår mig inte på denna produkt. Den kostar lika mycket som dom bättre märkena men produkten verkar faktiskt inte särskilt bra.

Som jag förstått det går det inte att blanda mer än ca 1 dl i en vanlig shaker. Det motsvarar 13.5g protein och 30g kolhydrater. Dessutom smakar produkten dåligt (i.o.f.s. subjektivt).

Jag vill egentligen inte klanka ner för mycket på Eiselt då jag tycker att det är bra med företag som Eiselt och Dalblads som tar kvalitetskontroller på allvar men jag har svårt att se hur denna produkt (Eiselt Maxgain) kunnat överleva på marknaden?

Är det någon som använder den regelbundet och kan motivera sitt val, och kanske förklara hur man kan få ner 2dl i en shaker och eventuellt bättra på smaken lite?

Jag har som sagt inte gett upp på den totalt, då jag helst vill hålla mig till svenska företag och kunna byta lite mellan dom.

King Grub
2005-09-14, 16:14
Som jag förstått det går det inte att blanda mer än ca 1 dl i en vanlig shaker.

Går? :confused: Vad... vad hindrar dig?

MUGEN
2005-09-14, 17:03
mycket märklig produkt enligt min mening, en efterträningsdrink(eller?) som innehåller mer fruktos än druvsocker. tanken hos många är väll att fylla glykogen snarare än levern med kolhydraterna i dessa drinkar.

vad trådstartaren troligtvis syftar på är att kolhydratskälla nr2 är dextros vilket kräver mer vatten för att få samma osmoalitet som blodet, right grub?

om det begränsar dig till 1 dl pulver per gainer vet jag inte och orkar heller inte räkna på, men bara det faktum att pulvret till stor del är baserat på fruktos gör att jag mer ser det som en onödig måltidsersättare än efterträningsdrink.. är den väldigt söt i smaken också :confused:

Sverker
2005-09-14, 17:21
Fruktosen i Maxgain är med här i inlägg nr 14 och nr 15:
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=50827&highlight=maxgain

WHITEFOLKS
2005-09-14, 17:24
Vassle/kaseindelen av maxgain tycker jag är intressant, det är väl lite tveksamt hur fruktosen funkar men jag tror tanke med maxgain är att det ska vara en rätt enkel och "komplett" produkt, då är det svårt att bli optimal åt nåt håll. Den är nog mer till för en vanlig tränande som inte har lust/ork/kunskap att äta en måltid direkt efter osv.

MUGEN
2005-09-14, 17:46
Fruktosen i Maxgain är med här i inlägg nr 14 och nr 15:
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=50827&highlight=maxgain
och Z_bumbi gjorde ett högst intressant påpekande inlägg 19..

märklig produkt, "Eftersom MAXGAIN är ett tillskott du kan ta hur ofta du vill så.."
marknadsföring på högsta nivå :bow: :D

mmmis
2005-09-14, 21:10
Som jag förstått det går det inte att blanda mer än ca 1 dl i en vanlig shaker.

Går? :confused: Vad... vad hindrar dig?

Jag har provat med 2 dl och det blev bara en torr, tjock klump i botten.

En dl är enligt dom själva en portion, och blandar man det med 5-6 dl vatten får man ändå en rätt tjock produkt som "känns" mättad. Har dock inte experimenterad med hur mycket man kan få i shakern exakt, men en bit under 2dl är det garanterat.

aliquis
2005-09-14, 22:46
Jag har provat med 2 dl och det blev bara en torr, tjock klump i botten.

En dl är enligt dom själva en portion, och blandar man det med 5-6 dl vatten får man ändå en rätt tjock produkt som "känns" mättad. Har dock inte experimenterad med hur mycket man kan få i shakern exakt, men en bit under 2dl är det garanterat.Häll i vätskan först? mixa? rör om med något?

MyungChul
2005-09-14, 23:18
Häll i vätskan först? mixa? rör om med något?

det är ju fusk :cryout:

mmmis
2005-09-15, 18:10
Häll i vätskan först? mixa? rör om med något?

Blir jobbigt att få med pulvret till träningslokalen då. Det är självklart inte hela världen men frågan är om det finns någon fördel med detta tillskott som motiverar det extra krånglet.

ohah
2005-09-16, 21:24
Jag har minnen av att jag körde Maxgain med mjölk (kanske ingen som gör nuförtiden) och det jag minns är att man blev mätt som f-n, alltså så mätt att det inte ens var roligt... vet inte om alla gainers är så, eller om det är skillnaden mellan vatten och mjölk som gör det... det ideala i mitt tycke är iaf att man inte blir särskilt mätt så man utan problem kan äta igen sen 2-3 timmar senare...
annars finns ju snarare risken att man får i sig färre mål per dag, istället för fler.