handdator

Visa fullständig version : Metal Gear Solid!


Scratch89
2005-09-13, 21:34
Vad tycker ni om denna spelserie?

Jag har endast spelat "Metal Gear Solid" som kom till PSX för några år sedan, samt jag håller på och spelar "Metal Gear Solid II: Sons Of Liberty" nu. Ja, jag vet att jag är seg men jag har inte orkat innan.

Är de äldre spelen värda att få tag på?
Det är ju action och de coola effekterna man är ute efter, finns det något av detta i de gamla spelen? Vad är de ens till för konsol?

Det negativa jag kan komma på med de jag spelat är att det är konspiration på konspiration, evil guy blir good guy, o så håller det på hela spelet igenom. Har inte klarat ut Sons Of Liberty än, men börjar redan tröttna på att allt ska vara så krångligt i storyn.

King Grub
2005-09-13, 21:37
Jag tycker att det är ena riktiga sömnpiller. Usch vilka tråkiga spel. Eviga filmsekvenser och styltig dialog, med pinsamt krystad story.

Splinter Cell är mycket coolare.

Marba
2005-09-13, 21:37
Jag har bara spelat Metal Gear till NES, och det var underhållande.

Gabriel_
2005-09-13, 21:38
metal gear: snakes revenge var det första jag kom i kontakt med.. och det är så jäääävla roligt! förutom när man måste testa 9 olika kort till dörr *grr27*

King Grub
2005-09-13, 21:39
Jag har bara spelat Metal Gear till NES, och det var underhållande.

Jag undantar den klassikern från mitt första inlägg.

Marba
2005-09-13, 21:41
Jag undantar den klassikern från mitt första inlägg.

Ja, NES-spel är ju inte direkt kända för långa filmsekvenser :)

Scratch89
2005-09-13, 21:44
Så Splinter Cell är alltså värt att lägga nån krona på?
Vad exakt är det som skiljer de olika spelen åt då?
Metal Gear bygger ju jämt storyn på stora feta atomvapen, i uppföljaren är det ett ANTIvapen som byggts mot det förra, osv.

Konstigt att det blivit så stort som det blivit. Läste nånstans att MSG2: SOL var det mest efterlängtade spelet någonsin.

Jag brukar dock falla för spel med bra story. FF (VII speciellt), Resident Evil osv.

Scratch89
2005-09-13, 21:44
Ja, NES-spel är ju inte direkt kända för långa filmsekvenser :)
Det är detta jag hatar med NES. Ok, spelkänslan är underbar, men med 8bitars är det lite svårt att skilja sig från mängden.

Lasse Kongo
2005-09-13, 21:45
MGS till PSX är riktigt riktigt bra tycker jag, kommer ihåg när jag fick hem det flera månader innan det fanns "på riktigt" ooo det var tider det, vilka spelkvällar vi hade :bow:

Men både sons of liberty och snake eater suger rejält!

Sons of liberty var kul i början tills man.... hm ja vet inte hur långt du har kommit :cool:

Snake Eater var en pina från första början till slut.

Så det första till psx är en höjdare, Splinter Cell däremot har fan inte ett enda spel som är bra, rena skräpet, skäms att ja äger ett par.

Gabriel_
2005-09-13, 21:46
Det är detta jag hatar med NES. Ok, spelkänslan är underbar, men med 8bitars är det lite svårt att skilja sig från mängden.

nej då blir det mer djup och innehåll.. medans de nyare spelen bara spelar på grafik..

Scratch89
2005-09-13, 21:47
MGS till PSX är riktigt riktigt bra tycker jag, kommer ihåg när jag fick hem det flera månader innan det fanns "på riktigt" ooo det var tider det, vilka spelkvällar vi hade :bow:

Men både sons of liberty och snake eater suger rejält!

Sons of liberty var kul i början tills man.... hm ja vet inte hur långt du har kommit :cool:

Snake Eater var en pina från första början till slut.

Så det första till psx är en höjdare, Splinter Cell däremot har fan inte ett enda spel som är bra, rena skräpet, skäms att ja äger ett par.
Haha :)
Just nu har jag blivit tillfångatagen och springer omkring naken efter Snake, för han har mina grejer.
Jag TROOR att det är hyfsat i slutet.
Otacons syrra har kolat iaf.

Scratch89
2005-09-13, 21:47
nej då blir det mer djup och innehåll.. medans de nyare spelen bara spelar på grafik..
Iofs. Dock kanske man inte ska jämföra FF 1 med FF X :)

Lasse Kongo
2005-09-13, 21:48
Så Splinter Cell är alltså värt att lägga nån krona på?
Vad exakt är det som skiljer de olika spelen åt då?
Metal Gear bygger ju jämt storyn på stora feta atomvapen, i uppföljaren är det ett ANTIvapen som byggts mot det förra, osv.

Konstigt att det blivit så stort som det blivit. Läste nånstans att MSG2: SOL var det mest efterlängtade spelet någonsin.

Jag brukar dock falla för spel med bra story. FF (VII speciellt), Resident Evil osv.


FF VII är sjukt bra du, här får du ett schysst klipp om du ej sett det innan, FF VII om det hade gjorts på PS3:

http://www.gametrailers.com/player.php?id=5846&type=mov

Scratch89
2005-09-13, 21:57
FF VII är sjukt bra du, här får du ett schysst klipp om du ej sett det innan, FF VII om det hade gjorts på PS3:

http://www.gametrailers.com/player.php?id=5846&type=mov
SAAATAN! Jag dreglar :)
Håller på o få hem långfilmen, kan inte bärga mig :D

internethjälten
2005-09-13, 22:42
Jag tycker att det är ena riktiga sömnpiller. Usch vilka tråkiga spel. Eviga filmsekvenser och styltig dialog, med pinsamt krystad story.

Splinter Cell är mycket coolare.

..allt ont har ngn form av tjockismat involverad va ?

MasterChief
2005-09-14, 11:24
..allt ont har ngn form av tjockismat involverad va ?

Det står styltig....inte syltig :D

(Ett inlägg närmare 1000) :cool:

internethjälten
2005-09-14, 11:30
Det står styltig....inte syltig :D

(Ett inlägg närmare 1000) :cool:

Åfan, var nog lite trött inatt då eller liknande - vart jag än vänder mig ser jag tjockismat, börjar bli nojjig som fan nu ;)

Scratch89
2005-09-14, 12:54
Åfan, var nog lite trött inatt då eller liknande - vart jag än vänder mig ser jag tjockismat, börjar bli nojjig som fan nu ;)
Diet? :)

internethjälten
2005-09-14, 15:33
Diet? :)

Japp !!! hehehehe...

Scratch89
2005-09-14, 15:35
Japp !!! hehehehe...
Känner igen det där.
Gått ner 5 kg nu, dock har jag stått still i vikt (75 kg) ett tag men minskat i BF, det är ju roligt det med. ;)