handdator

Visa fullständig version : FF7 Advent Children


Fatalist
2005-09-13, 20:55
Ska jag nu se på... återkommer med betyg :D :booty: :eating: *popcorn*

tossefar
2005-09-13, 21:04
Jag gjorde en tråd om saken för någon dag sedan, men jag formulerade mig troligtvis lite tokigt :cool:

Tuff film, inte mycket till story men massamassa action och svärd! YEAH! *popcorn*

MilkmaN
2005-09-13, 21:07
Har handlingen med FF VII att göra?

Überbiffen
2005-09-13, 21:09
Farfar. ;)

Gabriel_
2005-09-13, 21:10
Har handlingen med FF VII att göra?

ja, det utspelar sig väl vad som händer efter allt?

Chris
2005-09-13, 21:11
Såg den idag! Faaaen vad grymt bra och cool och underbar film. Jag har suttit och hypat den i säkert 2 år nu så hade sjukt höga förväntningar, kan säga att filmen garanterat levde upp till dom!

100+ för actionscenerna.
Stort minus för längden på filmen (90min). Kunde vart mer handling också, men hänger ju ihop med längden såklart.

Fick rysningar i hela kroppen när jag såg introt till filmen. :thumbup:

Ger den fortfarande 10/10 i betyg. :hbang:

Den här kommer jag se många gånger!

MilkmaN
2005-09-13, 21:16
Såg den idag! Faaaen vad grymt bra och cool och underbar film. Jag har suttit och hypat den i säkert 2 år nu så hade sjukt höga förväntningar, kan säga att filmen garanterat levde upp till dom!

100+ för actionscenerna.
Stort minus för längden på filmen (90min). Kunde vart mer handling också, men hänger ju ihop med längden såklart.

Fick rysningar i hela kroppen när jag såg introt till filmen. :thumbup:

Ger den fortfarande 10/10 i betyg. :hbang:

Den här kommer jag se många gånger!

Älskar FFVII, gotta see it now...

capoje
2005-09-13, 21:21
Hade väntat mig en lång mysig äventyrsfilm men det var ju bara massa motorcykel scener typ.

5/10

Scratch89
2005-09-13, 21:22
EDIT: Älskar FF, Särskilt VII, så jag var tvungen. :)

Chris
2005-09-13, 21:23
Man bör ju också tänka på att handlingen på filmen bygger vidare på ca 20-40 timmars speltid = en jäkla massa handling och bakgrund till alla karaktärer.

Har man inte spelat spelet så tror jag det kan vara riktigt svårt att uppskatta filmen. Fast man kan ju kolla på den pga fighterna. :D Ni som tyckte att Matrix-fighterna var för overkligen kan sluta läsa nu haha, den här filmen är inte för er. :hbang:

Kimball
2005-09-13, 21:35
Håller med. Den är inte mkt i storyväg, men så otroligt vacker.. :D

PopEye2
2005-09-13, 21:38
Jenova och Sepiroth kände man igen från spelet man lirade för 100 år sen :) men orkade inte se hela igår ska göra det inatt.

Fatalist
2005-09-13, 22:58
Oops, missade den helt :D

Fyfaaaaaan va bra den var! Hoppashoppashoppas det gör fler filmer, gärna under krigstiden med zack :D

Solklar 98/100!

Shadow Warrior
2005-09-14, 05:29
Såg inledningen igår, fyfan vad vackert jag var nästan tvungen att applodera i min ensamhet framför datorn :D

Får ta o se den i helgen när jag har tid.

AngelLove
2005-09-14, 07:14
Har den äntligen kommit !!???

Detta är ett måste att se, räddade totalt denna träningsfria dag :cool: :hbang: :bow: *popcorn*

MilkmaN
2005-09-14, 14:29
MAN FÅR INTE!








(Du måste vara sämst på att leta, den ligger först?)

Det var fan inte svårt. Final Fantasy eller top 100 duger fint.


Btw, nu har jag glömt bort hur man bränner ut vanliga .avi filer till dvd, med subs då. Tell me :P

nemd
2005-09-14, 15:08
Det var fan inte svårt. Final Fantasy eller top 100 duger fint.


Btw, nu har jag glömt bort hur man bränner ut vanliga .avi filer till dvd, med subs då. Tell me :P

www.undertexter.se för info om subsen. Sen det andra dvd-video

Dante
2005-09-14, 15:27
Tyckte den inte var någe vidare, "Spirits within" var bättre.

Fatalist
2005-09-14, 15:38
Tyckte den inte var någe vidare, "Spirits within" var bättre.

Har du spelat och klarat FF7 med hyfsade engelsk-kunskaper? Förstår att den inte är så givande om man inte spelat/gillade/förstod spelet

mangemani
2005-09-14, 16:00
ja, det utspelar sig väl vad som händer efter allt?


händer EFTER allt?
men cloud dödar ju sephirot i slutet på spelet och sephirot är ju med i filmen=/.
är det inte själva spelet som filmen utspelar sej i?(tänkte lite granna på den där scenen då sephirot vänder sej om och vandrar genom eldflammorna,den scenen är ju med i spelet)

Fatalist
2005-09-14, 16:04
händer EFTER allt?
men cloud dödar ju sephirot i slutet på spelet och sephirot är ju med i filmen=/.
är det inte själva spelet som filmen utspelar sej i?(tänkte lite granna på den där scenen då sephirot vänder sej om och vandrar genom eldflammorna,den scenen är ju med i spelet)

Har du ens sett filmen? :D

Det är en tillbakablick såklart.. Och han är med, men att berätta i vilken form eller hur han är med vore att spoila

mangemani
2005-09-14, 16:06
Har du ens sett filmen? :D

Det är en tillbakablick såklart.. Och han är med, men att berätta i vilken form eller hur han är med vore att spoila


nej,jag har inte sett filmen ;) ,blev bara lite nyfiken då jag bara sett trailern där just den scenen är med:)

beckman88
2005-09-14, 16:40
VÄRLDENS BÄSTA ANIMERADE FILM!

97/100

Har man spelat Final Fantasy 7 så kommer man kolla på filmen om och om igen =)

Timme
2005-09-14, 21:26
Okej, någon som vet var det finns svensk eller engelsk under text?

/Timme

Chris
2005-09-14, 21:34
Okej, någon som vet var det finns svensk eller engelsk under text?

/Timme

Vadårå? wakarimasen ka ;)

Den version jag köpte *host* inkluderade engelska subs. Hittade den på ett piratskepp.. pirate nånting.. :cool:

Timme
2005-09-14, 21:44
Vadårå? wakarimasen ka ;)

Den version jag köpte *host* inkluderade engelska subs. Hittade den på ett piratskepp.. pirate nånting.. :cool:


:D

/Timme

Jesper
2005-09-14, 21:47
VÄRLDENS BÄSTA ANIMERADE FILM!

97/100

Har man spelat Final Fantasy 7 så kommer man kolla på filmen om och om igen =)


WÖW 97/100 samma betyg som spelet fick i super play för ett antal år sen!! :hbang: :hbang:

Chris
2005-09-14, 21:53
Måste få tag på animen också. Släpptes tydligen en OVA (ca 2-3 avsnitt) baserade på händelser i spelet tillsammans med special edition boxen i Japan. Har för mig boxen gick på 300$ eller något liknande löjligt dyrt prist. Väntar nog på en fansub :D

Fatalist
2005-09-14, 23:37
Måste få tag på animen också. Släpptes tydligen en OVA (ca 2-3 avsnitt) baserade på händelser i spelet tillsammans med special edition boxen i Japan. Har för mig boxen gick på 300$ eller något liknande löjligt dyrt prist. Väntar nog på en fansub :D

Tack! Den mååste man ju ha :cheers: *kissass*

PopEye2
2005-09-15, 00:32
har spelat ff7, jävligt snyggt animerat men handlingsfattig och man gäspade till ibland.

Magnus
2005-09-15, 06:34
har spelat ff7, jävligt snyggt animerat men handlingsfattig och man gäspade till ibland.
Såg den igår och har redan problem med att minnas vad det hela handla om. snyggt animerat dock.

Tomten
2005-09-15, 19:40
Måste få tag på animen också. Släpptes tydligen en OVA (ca 2-3 avsnitt) baserade på händelser i spelet tillsammans med special edition boxen i Japan. Har för mig boxen gick på 300$ eller något liknande löjligt dyrt prist. Väntar nog på en fansub :D

FF7 OVA'n fansub finns ute på baka-updates nu. Torrent.

Trance
2005-09-15, 23:02
Jag har spelat spelet en hel del och anser att det är ett av de bästa spelen jag spelat.

Däremot filmen i sig var inte så bra, den var ok men det var mest för att man log när man kände igen musik, "special moves", bahamut etc. Även ringsignalen i kyrkan var ju guld.

Däremot så var den lite för flummig för mig, även om jag förstod allt så anser jag att de skulle tjänat på en mer solid story. Dessutom liiite mindre överdrivna saker skulle också vara roligt.

Så för att sammanfatta, hyfsat för de som spelat spelet. För dem som inte gjort det så skall man nog inte ha några förväntningar mer än att den är snyggt gjord.

Tomten
2005-09-15, 23:13
Jag har spelat spelet en hel del och anser att det är ett av de bästa spelen jag spelat.

Däremot filmen i sig var inte så bra, den var ok men det var mest för att man log när man kände igen musik, "special moves", bahamut etc. Även ringsignalen i kyrkan var ju guld.

Däremot så var den lite för flummig för mig, även om jag förstod allt så anser jag att de skulle tjänat på en mer solid story. Dessutom liiite mindre överdrivna saker skulle också vara roligt.

Så för att sammanfatta, hyfsat för de som spelat spelet. För dem som inte gjort det så skall man nog inte ha några förväntningar mer än att den är snyggt gjord.

Håller faktiskt med. Filmen hade inte tagit skada om de använt mindre "moves", istället för att köra stenhårt på det hela tiden. Det blir inte spännande när de hela tiden gör fantastiska saker, för efter ett tag känns det inte så speciellt längre.

Fightscenerna var också lite väl utdragna ibland. Filmen är ju också totalt obegriplig för folk som inte vet någonting om FF7 spelen. Polarna såg på filmen med glasartade, oförstående blickar.

mangemani
2005-09-15, 23:15
nu har man sett filmen och som många redan har sagt.storyn var lite halvdålig.
visst,den var snygg gjord och det var mycket fighting scener samt kända karaktärer,men det är tyvär mer än så som gör en film bra,dvs handlingen.
så,bra?tja,den gick väl att se på,inget mer.
överhypad?ja.

PopEye2
2005-09-15, 23:16
Det gick för långt när dom kapade delar av höghus och byggnader med svärden i slutet ;)

AngelLove
2005-09-16, 07:04
Jag har spelat spelet en hel del och anser att det är ett av de bästa spelen jag spelat.

Däremot filmen i sig var inte så bra, den var ok men det var mest för att man log när man kände igen musik, "special moves", bahamut etc. Även ringsignalen i kyrkan var ju guld.


:hbang: :thumbup:

Scratch89
2005-09-16, 20:29
Jag har också sett den nu.
Blev grymt besviken, då FF VII är, och alltid kommer vara, världens bästa spel för mig.
Jag menar, vart är storyn? Om man inte spelat spelen har man INTE EN SUSNING om vilka alla är eller vad de gör där.

HookersUnited
2005-11-13, 17:00
Det gick för långt när dom kapade delar av höghus och byggnader med svärden i slutet ;)
Håller med, för den var ju väldigt realistisk fram till det ;)