handdator

Visa fullständig version : Ådror


tigerofsweden
2005-09-13, 20:06
Är synliga ådror ärftligt, resultat av hård träning, enbart synliga på personer med lågt bf?! Tycker själv det är skitsnyggt, hade dödat för en fet daggmask över min bicep :devil:

Spannmål
2005-09-13, 20:09
De kommer när fettnivån är tillräckligt låg. Vid cirkus 12% fett bör du ha en ganska trevlig bicepsådra. Iaf hade jag det.

tigerofsweden
2005-09-13, 20:12
De kommer när fettnivån är tillräckligt låg. Vid cirkus 12% fett bör du ha en ganska trevlig bicepsådra. Iaf hade jag det.

Jag bör ha det? Är det något alla med lågt bf får då?

petro
2005-09-13, 20:13
Ådror e hett! Jag börjar se min daggmask när ljuset ligger rätt. Detta efter 1 års seriös träning. :/

tigerofsweden
2005-09-13, 20:15
Ådror e hett! Jag börjar se min daggmask när ljuset ligger rätt. Detta efter 1 års seriös träning. :/

Ja jo när ja tränar ser ja ju att där ligger en liten mask vid biceps som bara väntar på att titta fram, men jag menar främst vid "neutralt tillstånd" :naughty:

keffat_liv
2005-09-13, 20:17
Jag bör ha det? Är det något alla med lågt bf får då?

skulle tro det, jag har endast tränat 5 månader och har det. 75kg på 180cm.

tigerofsweden
2005-09-13, 20:18
skulle tro det, jag har endast tränat 5 månader och har det. 75kg på 180cm.

Låter inte så deffat då med tanke på att du bara tränat 5mån, men du kanske tränat innan :confused:

keffat_liv
2005-09-13, 20:23
Låter inte så deffat då med tanke på att du bara tränat 5mån, men du kanske tränat innan :confused:

nej, inte speciellt deffad, men inte heller allt för mycket fett. Normalvikt. Endast tränat de 5 månaderna. Kanske är olika från invidiv till individ med. Vet inte om det bara är bicepsådran vi snackar nu? för den syns inte så jättebra, den syns men den står inte ut som underarms ådrorna.

tigerofsweden
2005-09-13, 20:28
nej, inte speciellt deffad, men inte heller allt för mycket fett. Normalvikt. Endast tränat de 5 månaderna. Kanske är olika från invidiv till individ med. Vet inte om det bara är bicepsådran vi snackar nu? för den syns inte så jättebra, den syns men den står inte ut som underarms ådrorna.

Jag tror bestämt att det är något ärftligt eller att vissa föds med det helt enkelt, sen går det ju att påverka mer eller mindre :D

skaparn
2005-09-13, 20:33
Ja jo när ja tränar ser ja ju att där ligger en liten mask vid biceps som bara väntar på att titta fram, men jag menar främst vid "neutralt tillstånd" :naughty:

Jag tror antalet människor med synliga blodkärl i "neutralt tillstånd" är lätträknade.

Pez
2005-09-13, 20:34
Olika. Jag har en synlig åder över biccarna oavsett om jag är fet eller i ok form.
Generellt kan man dock säga att ju lägre BF=desto bättre vaskuläritet/mer ådror.

Action
2005-09-13, 20:39
Olika. Jag har en synlig åder över biccarna oavsett om jag är fet eller i ok form.
Generellt kan man dock säga att ju lägre BF=desto bättre vaskuläritet/mer ådror.

Samma här.. den är tom jäkligt tydlig precis nu. Detta trots ett rejält lager runt magen. :em:

Däremot har mina ådror på armarna blivit tydligare för varje diet jag genomgått. Verkar som om fettet på armarna tar längre tid att komma tillbaka än på övriga kroppen.

Sen har jag hört att mycket intervallträning ökar på ådrigheten.

Piranha
2005-09-13, 20:41
Sen blir dem bara värre å värre med åren :(

Tolkia
2005-09-13, 21:47
Anlagen spelar roll, helt klart. Dessutom blir blodkärlen, som Piranha skrev, helt klart mer framträdande med åren, särskilt på vissa kroppsdelar.

aliquis
2005-09-13, 22:27
lågt bf.

aliquis
2005-09-13, 22:28
Anlagen spelar roll, helt klart. Dessutom blir blodkärlen, som Piranha skrev, helt klart mer framträdande med åren, särskilt på vissa kroppsdelar.Stött på spindelmannen?! :D

voldemaahr
2005-09-14, 06:14
Ökar inte ådror i storlek och blir tjockare? Och då menar jag inte under ett träningspass utan under en hel träningskarriär.. Mina ådror har alltid varit synliga, men under senare och svettiga år har de faktiskt växt i storlek, detta även när man börjar bulka..

userfriendly
2005-09-14, 06:30
tror att det har lite att göra med vana -alltså ålder, antelet deffar, tid man tränat osv..

jag börjar komma ner rätt lågt i fett% nu men är inte spec ådrig nån annan stans än på undersidan av armarna o på magen..
men jag är väldigt blek oxå :D

Piranha
2005-09-14, 07:56
Ökar inte ådror i storlek och blir tjockare? Och då menar jag inte under ett träningspass utan under en hel träningskarriär.. Mina ådror har alltid varit synliga, men under senare och svettiga år har de faktiskt växt i storlek, detta även när man börjar bulka..


Japps , de senaste 6-7 året har mina verkligen exploderat , okej på armar axlar och vader är det snyggt , men ryggen insidan av låren, bröstet kan man lätt hoppa över det tycker jag iaf är rätt fult.

Piranha
2005-09-14, 07:59
Här benen , bilden är har nåt år eller 2 på nacken å de blir inte bättre.
Inte så snyggt kanske.

http://piranha.homeunix.com/vz/legs640.jpg
Inge gnäll om mina fula kallsingar!

The Draf
2005-09-14, 11:23
Efter år av träning kommer ådrorna bli större och större

Karl_alfred
2005-09-14, 11:52
Dels hare med fett % att göra, men å andra sidan har man sett lönfeta personer med ådrer på armar.

bubbe
2005-09-14, 12:24
snygga kallingar, köpt på ÖB?

fö inget fel på ådror! är dom där så inte mig emot, annars
får det va!

tinus
2005-09-14, 12:34
Här benen , bilden är har nåt år eller 2 på nacken å de blir inte bättre.
Inte så snyggt kanske.

http://piranha.homeunix.com/vz/legs640.jpg
Inge gnäll om mina fula kallsingar!

Äh! Vad gnäller du för?? Är snyggt med ådror på benen!! :hbang: :thumbup:

Gulligt armband :naughty:

tigerofsweden
2005-09-14, 12:50
Äh! Vad gnäller du för?? Är snyggt med ådror på benen!! :hbang: :thumbup:

Gulligt armband :naughty:

Säger de samma *kissass* *yourock*

Cerberus
2005-09-14, 15:49
det e väl lågt bf som resulterar i synliga ådror. Personligen så syns mina ådror mest när jag tränar, då ökar ju blodtrycket och ådrorna blir mer synliga. Mina underarmar kan se hyfsat ådriga ut ibland när jag är hemma o slappar, ser t.om en daggmask på mina biceps i rätt ljus ;). Har också lagt märke till att mina ådror blir mycket mer synliga ju varmare det är i rummet.

Ne nu ska ja dra iväg o misshandla benen på gymmet :)

KRILLE!
2005-09-14, 15:55
hueehhHEeh har aldrig direkt haft synliga ådror förutom på ETT ställe :D

Kaboffastar
2005-09-14, 16:08
när jag började träna var jag smällfet å fatta ingenting då hade jag en ådra man näästan kunde urskilja på underarmen.. de var de enda jag hade.. men nu har de börja krupit fram 2-3 till brevid den killen, fatta va nöjd jag är :D

Kaboffastar
2005-09-14, 16:10
kan lägga till att jag aldrig sett mina ådror på händerna ( ovansidan händerna ) nu för tiden när jag sitter å skriver på datorn så kan jag i ögonvrån tycka att jag har nå skit på vänster ovansida utav handen.. men så är de ådror, jäääh ! nöjd igen :D

tigerofsweden
2005-09-14, 20:23
kan lägga till att jag aldrig sett mina ådror på händerna ( ovansidan händerna ) nu för tiden när jag sitter å skriver på datorn så kan jag i ögonvrån tycka att jag har nå skit på vänster ovansida utav handen.. men så är de ådror, jäääh ! nöjd igen :D

Händerna räknas inte för där har även jag ådror :D

High1ander
2005-09-14, 20:28
Jag har synliga adrar pa underarmarna och trevliga pa biccarna, och da jag matte sist sa hade jag BF pa ca 20% +- 3%

Visst de skulle vara synligare om jag minska min BF...