handdator

Visa fullständig version : Tips på kall lunch...


-PLM-
2005-09-13, 16:19
Jag hamnar nog i kategorin som tränar bra några månader för att sedan slappa ett par...
Nu har jag iallafall kommit till start igen, och har tappat lite muskelmassa sen sist.
Jag har bytt jobb och kör mcbud = inget kök att göra lunch i. Äta ute varje dag är så jäkla dyrt. Har försökt komma på vad jag ska göra för medhavd mat som är nyttigt och bra.
Är det nån som har tips? Jag har ingen micro eller tillgång till kök som sagt, så måste laga maten kvällen innan.

Baha
2005-09-13, 16:22
Ngn form av sallad i en liten kylväska kanske(kanske inte ens väskan behövs)

det mesta går ju att äta kallt, men pastasallad e ju gott oxå och nyttigt, bara att blanda det du vill ha i och testa vad du gillar.

Topworker
2005-09-15, 09:14
Jag hamnar nog i kategorin som tränar bra några månader för att sedan slappa ett par...
Nu har jag iallafall kommit till start igen, och har tappat lite muskelmassa sen sist.
Jag har bytt jobb och kör mcbud = inget kök att göra lunch i. Äta ute varje dag är så jäkla dyrt. Har försökt komma på vad jag ska göra för medhavd mat som är nyttigt och bra.
Är det nån som har tips? Jag har ingen micro eller tillgång till kök som sagt, så måste laga maten kvällen innan.

Om du nu kör omkring så mycket borde du känna till ett större antal gatukök, så gör mat som behöver värmas och deala sedan in dig hos något trevligt gatukök att du få värma käket där för 10:- eller nåt...

Pellefant
2005-09-15, 09:50
Wokgrönsaker&kall kycklingfilé(i bitar)/skinka/lövbiff (ha på lite yoghurt eller annan sås också)

Sommargrönsaker& kyckling/skinka/lövbiff
Ostgratinerad broccoli med skinka
Kyckling/skink-paj
Proteinpannkakor
Fullkornspasta med något kött

Lite som jag kom på nu. :) Sån mat äter jag kall ofta.(förutom proteinpannkakor, har inte testat proteinpulver ännu)

Yankeee
2005-09-15, 09:55
Fullkornsmackor med ost, kött, grönsaker, vad du vill på.

Niclaaas
2005-09-15, 09:59
pastasallad
fullkornsmackor
graneheims pannkakor
stekt ris, kyckling, ägg
kesellachokladmousse med havregryn i

tycker jag funkar bra att ta med :)

Davil
2005-09-15, 10:08
kesellachokladmousse med havregryn i



Lät gott :) Hur gör du den ?

Niclaaas
2005-09-15, 10:15
Lät gott :) Hur gör du den ?

1 burk kesella lätt
2msk sötningsmedel
4msk kakao
1dl havregryn
vatten

först blandar jag kesellan, sötningsmedlet och kakaon. sedan i med havregrynen och lite vatten. sen fyller jag på med vatten till lagom konsistens, vilket jag tycker ska vara ganska löst. sedan in i kylen minst en timmes och sedan är det bara att :eating:

just nu använder jag fromage frais istället för kesella


OBS det är godare utan havregrynen, jag har i det för näringsvärdet. mjölk istället för vatten skulle nog vara gott med men jag och laktos går inte ihop...