handdator

Visa fullständig version : Ont i handleder och armbågar


Dissector
2005-09-13, 10:41
Säkert kommit upp många liknande trådar, men sökfunktionen var inte snäll när man sökte på "leder" i ett sånt här forum :P
När jag tränar underarmar, med underarmscurl, så får jag väldigt ont i handlederna. Detta oavsett om jag kör med stång eller hantlar, och oavsett hur jag vinklar händerna. Någon som upplevt liknande och vet vad man bör göra? mer warmup och stretch?

Jag får också ofta ont i armbågslederna när jag kör skivstångs-eller hantelpress. Får också det ofta i många tricepsövningar. Är det uppvärmning och stretch som gäller?

Tack på förhud!

The_RobRoy
2005-09-13, 12:00
Du har heltenkelt blivit för stark för dina leder, träna lungt ett tag och låt lederna komma ikapp, annars blir det bara värre.

Achryl
2005-09-13, 14:04
Har vi inte snackat om att man ska ta det lugnt de första månaderna? ;)
Hur många reps kör du per set? ligg inte under 12 ett tag och kör bara till failure det sista setet, så kommer förhoppningsvis leder ikapp.

Dissector
2005-09-15, 11:17
Har vi inte snackat om att man ska ta det lugnt de första månaderna? ;)
Hur många reps kör du per set? ligg inte under 12 ett tag och kör bara till failure det sista setet, så kommer förhoppningsvis leder ikapp.

Förlåt David :(

Reps ligger på 10 eller till fail, så kan prova köra fler reps. Gäller det alla övningar med armar involverade eller?