handdator

Visa fullständig version : Saker vi alltid undrat över..


Sidor : [1] 2

BajareN
2005-09-12, 23:16
Det finns saker vi alla går runt och undrar över, vissa finns det svar på... andra inte. I den här pollen ställer vi frågor och filosoferar tillsamans för att komma på vettiga svar, allt mellan himmel och jord helt enkelt. Och som den gentleman jag är börjar jag med att ställa en mycket svår fråga.

Hur fan får man reda på hur många tv-tittare en kanal har vid ett visst program, jag menar... det står ju alltid hur många tittare diverse kanaler har men borde det inte vara orimligt att veta? Jag menar, hos herr Frans kanske det sitter 29 personer meddans det hos tant agda bara är hon och hennes katt Melker. Eller går de runt på stan och frågar ett visst antalt personer vad de tittar på för kanaler och efter det räknar ut det procentuellt?

:confused:

Trance
2005-09-12, 23:20
Mmm, jag har alltid(i några timmar) undrat varför inte detta fungerar. Med backward chaining så borde ju t.ex. (backprove startkb rules 'h) ge true eftersom man kan härleda det till kunskapsbasen. Men nu gör det ju inte det, kära Kolo..vad är fel?


(define startkb '(a e))

(define rules '(( (a b) (c) )
( (c) (d) )
( (g) (h) )
( (a d) (f g))
( (e) (d) )
))

(define (fullmember start rule)
(cond ((null? rule)#t)
((member (car rule) start) (fullmember start (cdr rule)))
(else #f)))

(define (addmember start rule)
(cond ((null? rule) ())
((member (car rule) start)(addmember start (cdr rule)))
(else (cons (car rule)(addmember start (cdr rule))))))

(define (checkall start rule orule symbol)
(cond ((null? symbol)#t)
((bprove start rule orule (cons (car symbol) '()))(checkall start rule orule (cdr symbol)))
(else #f)))

(define (bbody start rule orule symbol)
(cond ((null? rule)#f)
((checkall start rule orule symbol)#t)
(else (bbody start (cdr rule) orule symbol))))

(define (bprove start rule orule symbol)
(cond ((null? rule)#f)
((member (car symbol) (cadar rule))
(if (fullmember start (caar rule)) #t (checkall start orule orule (addmember start (caar rule)))))
(else (bprove start (cdr rule) orule symbol))))

(define (backprove start rule symbol)
(bbody start rule rule (cons symbol '())))

MilkmaN
2005-09-12, 23:25
Vad är det för äckliga jävlar som inte spolar efter dem har bajsat?

Det har jag alltid undrat, hur svårt kan det bli?

Krampus
2005-09-12, 23:27
Vad är det för äckliga jävlar som inte spolar efter dem har bajsat?

Det har jag alltid undrat, hur svårt kan det bli?


Tyskar.

Nismo
2005-09-12, 23:33
Hur fan får man reda på hur många tv-tittare en kanal har vid ett visst program, jag menar... det står ju alltid hur många tittare diverse kanaler har men borde det inte vara orimligt att veta? Jag menar, hos herr Frans kanske det sitter 29 personer meddans det hos tant agda bara är hon och hennes katt Melker. Eller går de runt på stan och frågar ett visst antalt personer vad de tittar på för kanaler och efter det räknar ut det procentuellt?

:confused:
Jag har hört att de gör en statistisk undersökning av ett urval människor. Tar snittet av det och gångrar med typ sveriges totala befolkning eller något.

Fagen
2005-09-12, 23:34
Det finns saker vi alla går runt och undrar över, vissa finns det svar på... andra inte. I den här pollen ställer vi frågor och filosoferar tillsamans för att komma på vettiga svar, allt mellan himmel och jord helt enkelt. Och som den gentleman jag är börjar jag med att ställa en mycket svår fråga.

Hur fan får man reda på hur många tv-tittare en kanal har vid ett visst program, jag menar... det står ju alltid hur många tittare diverse kanaler har men borde det inte vara orimligt att veta? Jag menar, hos herr Frans kanske det sitter 29 personer meddans det hos tant agda bara är hon och hennes katt Melker. Eller går de runt på stan och frågar ett visst antalt personer vad de tittar på för kanaler och efter det räknar ut det procentuellt?

:confused:

En antal "boxar" är utplacerade i ett antal svenska hushåll. Individerna i hushållet får sedan registrera när de ser på tv, kanal, osv. Utåfrån detta underlag så använder man någon statistisk modell och får fram hur många som sett ett visst program. Inte speciellt trovärdigt, urvalsgruppen känns inte så representativ för befolkningen, men så går det till, tror jag.

Min fråga: Finns det hårdrockare som inte gillar skräckfilmer?

Kwon
2005-09-12, 23:34
Vilka var först på jorden?

Hur såg de första människorna ut?

Vem bodde där först, Israelerna eller Palestinerna?

Kommer dom någonsin hitta en lösning?

Skall det krävas en invasion från Mars för att göra så att alla människor kämpar tillsammans förenade för samma sak och ej bryr sig så mycket om att döda varandra?

Hur stora armar har Krampus?

Kommer vi minnas Anders Eklund och Balla Da Li 2006?

RobbeliRobban
2005-09-12, 23:42
Varför lät gud sin egen son dö, när han hade kunnat förhindra det?

RobbeliRobban
2005-09-12, 23:47
Vilka var först på jorden? Från rymden? Det var väl ET?

Hur såg de första människorna ut? Bra överkropp, sämre ben.

Vem bodde där först, Israelerna eller Palestinerna? Härstammar inte Palestinierna från Abrahams farbror el dyl. Då borde de med stor sannolikhet slå Judarna med iaf tio år.

Kommer dom någonsin hitta en lösning? Nej.

Skall det krävas en invasion från Mars för att göra så att alla människor kämpar tillsammans förenade för samma sak och ej bryr sig så mycket om att döda varandra? Ja, eller Darh Vader.

Hur stora armar har Krampus? 34cm med pump

Kommer vi minnas Anders Eklund och Balla Da Li 2006?Nej, vi kommer att få kollektiv amnesi 22 Dec 2005.

Kwon
2005-09-12, 23:49
Vilka var först på jorden? Från rymden? Det var väl ET?

Hur såg de första människorna ut? Bra överkropp, sämre ben.

Vem bodde där först, Israelerna eller Palestinerna? Härstammar inte Palestinierna från Abrahams farbror el dyl. Då borde de med stor sannolikhet slå Judarna med iaf tio år.

Kommer dom någonsin hitta en lösning? Nej.

Skall det krävas en invasion från Mars för att göra så att alla människor kämpar tillsammans förenade för samma sak och ej bryr sig så mycket om att döda varandra? Ja, eller Darh Vader.

Hur stora armar har Krampus? 34cm med pump

Kommer vi minnas Anders Eklund och Balla Da Li 2006?Nej, vi kommer att få kollektiv amnesi 22 Dec 2005.

34 cm me pump e väl ändå å ta i! :laugh:

Krampus
2005-09-13, 00:07
Ni två spelar in Tyska schisse-movies..... *grr* Tillsammans.

Kwon
2005-09-13, 00:19
Ni två spelar in Tyska schisse-movies..... *grr* Tillsammans.

Alltså, jag är en Krampus-fan och vet att Krampus har mycket större än 34!

Jag vill dock veta hur stora! :)

Krampus
2005-09-13, 00:20
Alltså, jag är en Krampus-fan och vet att Krampus har mycket större än 34!

Jag vill dock veta hur stora! :)


*Tihi* :em: 48cm i våras.

Pez
2005-09-13, 00:25
Alltså, jag är en Krampus-fan och vet att Krampus har mycket större än 34!

Jag vill dock veta hur stora! :)
Mindre än Kwons bildarkiv, men större än densammes skostorlek.
Större än en gren, men mindre än en sten.
Krampus armar är stora, ja på min heder, de i storlek leder.

Krampus
2005-09-13, 00:28
Mindre än Kwons bildarkiv, men större än densammes skostorlek.
Större än en gren, men mindre än en sten.
Krampus armar är stora, ja på min heder, de i storlek leder.

De skola dock ha avsaknad av mäktig hästsko och vara väl innefattade i fätt.. :(

Liten Men Fet
2005-09-13, 00:33
Mmm, jag har alltid(i några timmar) undrat varför inte detta fungerar. Med backward chaining så borde ju t.ex. (backprove startkb rules 'h) ge true eftersom man kan härleda det till kunskapsbasen. Men nu gör det ju inte det, kära Kolo..vad är fel?


(define startkb '(a e))

(define rules '(( (a b) (c) )
( (c) (d) )
( (g) (h) )
( (a d) (f g))
( (e) (d) )
))

(define (fullmember start rule)
(cond ((null? rule)#t)
((member (car rule) start) (fullmember start (cdr rule)))
(else #f)))

(define (addmember start rule)
(cond ((null? rule) ())
((member (car rule) start)(addmember start (cdr rule)))
(else (cons (car rule)(addmember start (cdr rule))))))

(define (checkall start rule orule symbol)
(cond ((null? symbol)#t)
((bprove start rule orule (cons (car symbol) '()))(checkall start rule orule (cdr symbol)))
(else #f)))

(define (bbody start rule orule symbol)
(cond ((null? rule)#f)
((checkall start rule orule symbol)#t)
(else (bbody start (cdr rule) orule symbol))))

(define (bprove start rule orule symbol)
(cond ((null? rule)#f)
((member (car symbol) (cadar rule))
(if (fullmember start (caar rule)) #t (checkall start orule orule (addmember start (caar rule)))))
(else (bprove start (cdr rule) orule symbol))))

(define (backprove start rule symbol)
(bbody start rule rule (cons symbol '())))



Du får göra trace på funktionen och se vad som händer, se till att lägga in kod som skriver du vad som händer, vad som kommer in till dom olika funktionerna och vad som kommer ut.

Nu är jag för trött för att sätta mig med papper och penna och lösa det annars är ju LISP ganska trevligt.

Kwon
2005-09-13, 00:33
Mindre än Kwons bildarkiv, men större än densammes skostorlek.
Större än en gren, men mindre än en sten.
Krampus armar är stora, ja på min heder, de i storlek leder.

Tänk om jag hade haft 57 i skostorlek [Shaquille O'Neal] :laugh:

Trance
2005-09-13, 00:39
Du får göra trace på funktionen och se vad som händer, se till att lägga in kod som skriver du vad som händer, vad som kommer in till dom olika funktionerna och vad som kommer ut.

Nu är jag för trött för att sätta mig med papper och penna och lösa det annars är ju LISP ganska trevligt.

Mitt as till program vägrar använda trace :-(. Är säkert något skitfel, men men skall nog inte vara några problem att lösa imorgon när man är utvilad.

Trance
2005-09-13, 01:19
Lydde dock rådet och valde att köra (display symbol) i checkall, detta fick mig att inse att jag bara följde ett träd ner i rekursionen när det var mer än en symbol inom paranteserna. Detta är fixat nu, så ni kan alla sova lugnt. Jag vet att ni varit oroliga.


Jag måste fixa namnen, den är inte så tydlig koden nu. :-(

Liten Men Fet
2005-09-13, 20:17
Lydde dock rådet och valde att köra (display symbol) i checkall, detta fick mig att inse att jag bara följde ett träd ner i rekursionen när det var mer än en symbol inom paranteserna. Detta är fixat nu, så ni kan alla sova lugnt. Jag vet att ni varit oroliga.


Jag måste fixa namnen, den är inte så tydlig koden nu. :-(

I AM THE MAAAAAAN!!!
S K I L L Z ;)

Lasse Kongo
2005-09-13, 20:23
Jag fundera lite häromdan när ja tog en powernap, hur kommer det sig att man kan SE saker fast man blundar.

Jag har tex aldrig träffat Jenna Jameson irl, men ja kan blunda och SE hur vi har sex tillsammans, ja kan se allt möjligt när jag blundar, det är väldigt skumt att ja kan se saker som jag aldrig har sett heller, hajar ni?

Har man en projekter inne i skallen eller, blundar ja så kan ja föreställa mig en tomte eller vafan som helst och verkligen se en tomte, måste va hjärnan som producerar fram dessa bilder, är ju skumt att man SER fast man blundar, undra om de som är blinda ser bilder, är man född blind så gör man kanske inte det, men om man blir blind så kan man ju se bilder i skallen, måste va jättjobbigt.

Jag tycker det är konstigt iaf, söker svar på det alltså...

Niclaaas
2005-09-13, 20:27
har sett i en massa amerikanska filmer, reklamer och dylikt telefonnummer av typen 555-DOCTOR (bara ett exempel, antal bokstäver stämmer säkert inte). är det som på mobiler att ABC = 1 osv eller hur funkar det?

kanske en dum fråga men kom på att jag inte vet

mer frågor kommer nog senare... vet att det är mer jag undrar men kommer inte på nåt nu

hampaN
2005-09-13, 20:29
Hur förstår man sig på en kvinna?

abbe
2005-09-13, 20:30
Vad händer när man dör?

Finns det ngn högre makt?

Finns det ngt utanför vårt universum?

Finns det eller har det funnits intelligent liv på andra ställen i rymden?

Ankarby
2005-09-13, 20:32
har sett i en massa amerikanska filmer, reklamer och dylikt telefonnummer av typen 555-DOCTOR (bara ett exempel, antal bokstäver stämmer säkert inte). är det som på mobiler att ABC = 1 osv eller hur funkar det?

kanske en dum fråga men kom på att jag inte vet

mer frågor kommer nog senare... vet att det är mer jag undrar men kommer inte på nåt nu

Vill också veta :MrT:

Pez
2005-09-13, 20:32
har sett i en massa amerikanska filmer, reklamer och dylikt telefonnummer av typen 555-DOCTOR (bara ett exempel, antal bokstäver stämmer säkert inte). är det som på mobiler att ABC = 1 osv eller hur funkar det?

kanske en dum fråga men kom på att jag inte vet

mer frågor kommer nog senare... vet att det är mer jag undrar men kommer inte på nåt nu
Ja - 1 är ABC, 2 är DEF osv.

Griip
2005-09-13, 20:34
Hur förstår man sig på en kvinna?


Precis det där tänkte jag också fråga..

Eller, hur ska man göra sig förstådd för en kvinna, är också en bra fråga :confused:

sunkan
2005-09-13, 20:35
Ja - 1 är ABC, 2 är DEF osv.
fan va drygt om man har telefon med nummerskiva då ;)

Trance
2005-09-13, 20:36
Hur förstår man sig på en kvinna?

En kvinna är som ett pretentiöst barn, då förstår man dem.

Yankeee
2005-09-13, 20:36
Var sitter kamerorna i de nya tunnelbanevagnarna?

keffat_liv
2005-09-13, 20:38
Hur ska jag gå till väga för att råna en bank på ett par miljoner utan att åka fast?

The_RobRoy
2005-09-13, 21:18
Mmm, jag har alltid(i några timmar) undrat varför inte detta fungerar. Med backward chaining så borde ju t.ex. (backprove startkb rules 'h) ge true eftersom man kan härleda det till kunskapsbasen. Men nu gör det ju inte det, kära Kolo..vad är fel?



haha så det finns andra som använder dedär språket :D

trodde vi (på skolan) var ensama i universum ;)

lite för mycket kod för att orka sätta sig in i dock

Kwon
2005-09-13, 22:45
Hur förstår man sig på en kvinna?

End of Thread! :D

Loke
2005-09-13, 22:53
Varför är man så jävla trött när man kommer hem på eftermiddagen att man knappt kan hålla sig vaken, men sedan med lätthet kan sitta uppe halva natten?

WHITEFOLKS
2005-09-13, 22:54
Var sitter kamerorna i de nya tunnelbanevagnarna?

I skyltarna där de visar tiden, vilken station man är på osv.

ante
2005-09-13, 22:55
Jag undrar hur fan folk får startkapital till att göra en superfilm, säg Matrix, den måste kostat 500miljoner dollar att göra, hur får man ihop den summan till att börja med ?

The_RobRoy
2005-09-13, 23:26
Jag undrar hur fan folk får startkapital till att göra en superfilm, säg Matrix, den måste kostat 500miljoner dollar att göra, hur får man ihop den summan till att börja med ?

Ett filmbolag gör en billig film, som ger en vinst, vinsten åtinvesteras i en film som ger mer vinst och så rullar det på, med många filmer parallellt.

Pez
2005-09-13, 23:36
Jag undrar hur fan folk får startkapital till att göra en superfilm, säg Matrix, den måste kostat 500miljoner dollar att göra, hur får man ihop den summan till att börja med ?
Matrix kostade "bara" runt 60 miljoner dollar att spela in.
Det är därför stora filmer kräver stora produktionsbolag, så får regissörer/manusförfattare osv gå med mössan i hand till dom för att få spela in sina filmer.. typ. Ju bättre/mer kända personer som en film har knutit till sig, desto större chans att få spela in den (ger en säkrare investering för produktionsbolaget).

Matrix 2 och 3 kostade ca. 300mille (dollar) att spela in tillsammans, vilket visar att en hög budget inte är en stämpel för kvalitet.

Megatuttarna
2005-09-13, 23:36
Varför är man så jävla trött när man kommer hem på eftermiddagen att man knappt kan hålla sig vaken, men sedan med lätthet kan sitta uppe halva natten?

Hoho, jag lider av det fenomenet. Gravt lidande...

High1ander
2005-09-14, 00:16
En antal "boxar" är utplacerade i ett antal svenska hushåll. Individerna i hushållet får sedan registrera när de ser på tv, kanal, osv. Utåfrån detta underlag så använder man någon statistisk modell och får fram hur många som sett ett visst program. Inte speciellt trovärdigt, urvalsgruppen känns inte så representativ för befolkningen, men så går det till, tror jag.

Min fråga: Finns det hårdrockare som inte gillar skräckfilmer?
Om urvalet e random och manga sa ar det helt klart representativt.

Varfor (och jag e glad att det e sa...) biter inte bed-bugs mig i snoppen eller pungen pa natten, om jag far bonge sa maste det ju finnas gott om blod att suga. Eller varfor biter de inte mig i nyllet?

Bed bugs e otrevliga sma varelser som suger ens blod som sen kliar som myggbett.

Cilia
2005-09-14, 19:41
Varför ställer affärerna alltid in grillen för kycklingarna på 10 min kortare tid än vad dom behöver så när man tror att dom är färdiga så är det tio jäkla minuter kvar? Det är ju aldrig så att dom inte behöver dom där extra 10 minutrarna.

Ryska_raketen
2005-09-14, 19:45
varför heter det rusningstrafik, när det inte rusar alls? ;)

Cilia
2005-09-14, 19:47
varför heter det rusningstrafik, när det inte rusar alls? ;)
engelskans jam är betydlgit bättre.

Yankeee
2005-09-14, 19:49
I skyltarna där de visar tiden, vilken station man är på osv.

Ah tack, då kan jag åka i lugn och ro :)

Rockhard
2005-09-14, 19:49
Jag har en tid undrat hur dom där små popcornmaskinerna fungerar som står lite överallt (skärholmens centrum). Först trodde jag att de sålde själva kornen så man fick gå hem och poppa själv. Det verkade helt idiotiskt men sedan så jag att det inte var så det låg poppade popcorn på marken. Antingen så är dom färdigpoppade i men det ser inte ut som det får plats eller så poppas dom efter man slängt i pengarna och det lär ju ta fett lång tid. Sen om maskinen måste värmas upp tar det ju ännu längre tid (orimligt lång tid) och om den redan är uppvärmd så måste den ju dra massor med ström (jag har aldrig sett någon köpa, elkostnaden för att ha en sån borde kunna sätta vilken tobaksaffär som helst i konkurs). Jag får helt enkelt inte ihop det.

Yankeee
2005-09-14, 19:49
engelskans jam är betydlgit bättre.

Men sylt är ju rinnande...

Diana
2005-09-14, 19:58
Hahah lärorik tråd :hbang: allmänbildning alá kolozzeum :naughty: :D

Fan ja vet att ja har smågrejjer ja allti funderat på! =) men kommer såklart inte på nåt saftigt just nu bara för de *grr27* :MrT:

Cilia
2005-09-14, 20:16
Men sylt är ju rinnande...
segflytande
marmelad går även som jam ju

Pez
2005-09-14, 20:17
engelskans jam är betydlgit bättre.
Engelskans "trafficjam" är motsvarigheten till "trafikstockning".
"Rusningstrafik" är "Rush hour" på engelska.

Så nej. :)

Diana
2005-09-14, 20:19
Men sylt är ju rinnande...
segflytande

"allt är inte svart eller vitt" ? :eek:
















:D

Cilia
2005-09-14, 20:19
Engelskans "trafficjam" är motsvarigheten till "trafikstockning".
"Rusningstrafik" är "Rush hour" på engelska.

Så nej. :)
du bor ju i Stockholm
hur ser det ut när det är rusningstraffik???
total stockning. Det är därför jag cyklar
och det är därför dom prejar mig för att jag är så mycket snabbare och dom blir sura

Pez
2005-09-14, 20:21
du bor ju i Stockholm
hur ser det ut när det är rusningstraffik???
total stockning. Det är därför jag cyklar
och det är därför dom prejar mig för att jag är så mycket snabbare och dom blir sura
Det förändrar ju inte det faktum att du hade fel i det du skrev.
Så nu har du lärt dig nåt idag med.

Cilia
2005-09-14, 20:22
Det förändrar ju inte det faktum att du hade fel i det du skrev.
Så nu har du lärt dig nåt idag med.
vägrar erkänna *eg*

nu är jag trött, god natt

H.Emanuel
2005-09-14, 20:27
Varför tillverkas inte alla flygplan i samma material som den svarta lådan, som alltid håller vid flygkrascher?

Larsson
2005-09-14, 20:27
Idag när jag skulle plugga till en tenta började en granne att slipa en vägg som ligger mot mitt kök, och som om det inte räckte började nån att röja med en röjsåg utanför huset.. Men det händer bara när man har tenta, varför e det så.

sunkan
2005-09-14, 20:44
Varför tillverkas inte alla flygplan i samma material som den svarta lådan, som alltid håller vid flygkrascher?

snudd på idiotisk fråga faktiskt ;)

Cilia
2005-09-15, 08:22
nu undrar jag fler saker. Den här tråden kommer aldrig att ta slut förutsatt att ni inte bannar mig för jag undra saker hela tiden, konstant, dygnet runt.

fråga #1
Varför måste hantverkare börja arbeta klockan 7 på morgonen?
varför kan dom inte börja vid 8-9 som de flesta andra?

fråga #1
Vad äter skator?
för inte kan dom väl äta silverskedar?

Krokodil
2005-09-15, 09:50
Varför säger man en Pucko när man talar om chokladdrycken, men ett pucko när man talar om en korkad person?

Krokodil
2005-09-15, 09:53
nu undrar jag fler saker. Den här tråden kommer aldrig att ta slut förutsatt att ni inte bannar mig för jag undra saker hela tiden, konstant, dygnet runt.

fråga #1
Varför måste hantverkare börja arbeta klockan 7 på morgonen?
varför kan dom inte börja vid 8-9 som de flesta andra?
För att de ska hinna med svartjobben på kvällen?

Kwon
2005-09-15, 10:00
Varför säger man en Pucko när man talar om chokladdrycken, men ett pucko när man talar om en korkad person?

Kanske för att skilja dom åt :D

Krokodil
2005-09-15, 10:02
Kanske för att skilja dom åt :D

Sant...
Det finns en korvgubbe här i stan som har en meny han kallar "Persson&Ringholm" den består av en stor tjockkorv och en Pucko. :D

Niclaaas
2005-09-15, 10:03
Sant...
Det finns en korvgubbe här i stan som har en meny han kallar "Persson&Ringholm" den består av en stor tjockkorv och en Pucko. :D

:laugh:

Kwon
2005-09-15, 10:03
Sant...
Det finns en korvgubbe här i stan som har en meny han kallar "Persson&Ringholm" den består av en stor tjockkorv och en Pucko. :D

It's a statement! :)

Han anser att Persson är korpulent och Ringholm är...ja... :D

Cilia
2005-09-15, 10:05
Sant...
Det finns en korvgubbe här i stan som har en meny han kallar "Persson&Ringholm" den består av en stor tjockkorv och en Pucko. :D
har du hadlat hos Gunther på Karlbergsvägen ngn gång?
där är en upplevelse av olika slag *G*

Krokodil
2005-09-15, 10:09
har du hadlat hos Gunther på Karlbergsvägen ngn gång?
där är en upplevelse av olika slag *G*
Självklart!
Där kunde man även beställa en "burk" som fanns under disken, eftersom han ansåg att man inte kan dricka lättöl till hans korvar... :D

MasterChief
2005-09-15, 10:11
Jag bor en hel del på hotell och äter därmed hotellfrukosten. Något som jag aldrig fattat är det här med äggen. De har en bytta med löskokta (där till och med vitan är lite rinnig) och en med hårdkokta(där gulan är torr som fnöske). Så har det varit på alla hotell jämt. Varför kan inte ett enda hotell koka ägg som nästan alla vill ha dem; perfekta med fast vita och lagom mjuk gula? Vare sig hårdkokta eller löskokta! *grr27*

Niclaaas
2005-09-15, 10:19
ingen som kan svara på skatfrågan?


google --> vad äter skator? ---> http://www.naturskolan.lund.se/blad/blad35.html

Yankeee
2005-09-15, 10:19
Vad äter skator?

Har du inte koll på vad du stoppar i dig?

Pez
2005-09-15, 11:02
Cilia, Yankeee, Masterchief och Kwon - skvallra får ni göra nån annanstans. Ok? :)

Yankeee
2005-09-15, 11:03
jaja *tittar ner i backen och släpar fötterna*

Kwon
2005-09-15, 11:05
Cilia, Yankeee, Masterchief och Kwon - skvallra får ni göra nån annanstans. Ok? :)

Jao, det var deppigt att läsa...

Hajja slänga bort karriären... men det är som sagt något psykiskt och inget han kan göra åt...

Hade jag varit i hans skor hade jag iaf inte kört in i slottet o slösat energi på vik!

Nog talat om detta..

DTH
2005-09-15, 11:45
Varför lät gud sin egen son dö, när han hade kunnat förhindra det?

För att det var Guds plan att Jesus skulle dö som offer för våra synder. Men han återuppstod på den tredje dagen.

"Ty så älskade Gud världen, att han utgav sin enfödde Son, på det att var och en som tror på honom skall icke förgås, utan hava evigt liv."
--Johannes 3:16

Genom att tro på Jesus Kristus och ge vårat liv för Honom så får vi förlåtelse för våra synder och blir räddade från en evig dom i helvetet.

PowPow
2005-09-15, 12:41
Ja - 1 är ABC, 2 är DEF osv.

Nej, men nästan.

2 = abc
3 = def
o.s.v.

Dumleman
2005-09-15, 13:18
En sak jag alltid har undrat över är hur de tillverkar kollegieblock med en sån där fjäder. Nån som vet? :)

http://www.legalahandboken.netuniversity.se/images/kollegieblock.jpg

Piranha
2005-09-15, 13:25
It's a statement! :)

Han anser att Persson är korpulent och Ringholm är...ja... :D

Gudrun Schyman, undra vilken rätt hon skulle få hos korvgubben.

OT: www.f.se verkar ledig , är man smart så köper man den och sätter upp en porrsite å sen får feministiskt initiativ köpa ut en för dyra pengar.

Fatalist
2005-09-15, 13:26
Varför säger man en Pucko när man talar om chokladdrycken, men ett pucko när man talar om en korkad person?

en puckoflaska

en puckad person

ett pucko

han är ett pucko

han har en pucko

vet inte, känns mer som om det är tvärt om, borde det inte heta en pucko också?

bosse_brutal
2005-09-15, 13:32
Hur mycket kostar det att göra pengar?

jwzrd
2005-09-15, 13:52
Hur mycket kostar det att göra pengar?

Beror på om du blir upptäckt eller inte.

supra
2005-09-15, 13:57
Hur får lättast upp en cd-skiva från ett parkettgolv?

Krokodil
2005-09-15, 14:18
Hur förstår man sig på en kvinna?
Från "As good as it gets" med Jack Nicholson. :D

Receptionist: How do you write women so well?
Melvin Udall: I think of a man, and I take away reason and accountability.

bosse_brutal
2005-09-15, 14:48
Beror på om du blir upptäckt eller inte.

nej men jag menar när myntverket trycker pengarna.

föresten, kan 2äggs tvillingar bli siamesiska tvillingar

Fagen
2005-09-15, 15:01
Hur gör man när man riktar sprängkraft?

Ibland när man är ute och åker så ser man att de sprängt bort en bit berg för att göra plats för vägen. Man ser då en plan bergsvägg brevid vägen där man bara sprängt bort den delan av berget där vägen går. Hur gör man det? (Hoppas ni fattar vad jag menar.)

jakke
2005-09-15, 15:08
Hur gör man när man riktar sprängkraft?

Ibland när man är ute och åker så ser man att de sprängt bort en bit berg för att göra plats för vägen. Man ser då en plan bergsvägg brevid vägen där man bara sprängt bort den delan av berget där vägen går. Hur gör man det? (Hoppas ni fattar vad jag menar.)


Om du tex. formar sprängdegen som en kon med den breda delen innåt får du riktad sprängkraft =)

rolf
2005-09-15, 16:42
vardagsmysterium:

vad fan ska man göra med en ost när man hyvlat bort såpass mycket att det bara är en sladdrig, slapp bit kvar på bottnen som inte går att hyvla av. den är för tjock för att stoppa på mackan och för tunn att riva eller liknande.

vad gör man?

Yankeee
2005-09-15, 16:44
vardagsmysterium:

vad fan ska man göra med en ost när man hyvlat bort såpass mycket att det bara är en sladdrig, slapp bit kvar på bottnen som inte går att hyvla av. den är för tjock för att stoppa på mackan och för tunn att riva eller liknande.

vad gör man?

Hemmagjord pizza?

Tvivlar iof på att den är för tunn för att hyvla, men använd en kniv?

Ninjasmurf
2005-09-15, 16:51
Hur får lättast upp en cd-skiva från ett parkettgolv?
tejp?

Ryska_raketen
2005-09-15, 16:52
* Vad får folk ut av att köra 1/10 dels böj?

hampaN
2005-09-15, 16:57
* Vad får folk ut av att köra 1/10 dels böj?

Respekt av sina kompisar! *flex*

Cilia
2005-09-15, 17:51
vardagsmysterium:

vad fan ska man göra med en ost när man hyvlat bort såpass mycket att det bara är en sladdrig, slapp bit kvar på bottnen som inte går att hyvla av. den är för tjock för att stoppa på mackan och för tunn att riva eller liknande.

vad gör man?
precis det Spankee skriver
riv ner det och använd det i gratänger eller på pizza

Johan86
2005-09-15, 18:37
styrketränade nordens vikingar?

Ankarby
2005-09-15, 18:42
Gudrun Schyman, undra vilken rätt hon skulle få hos korvgubben.

OT: www.f.se verkar ledig , är man smart så köper man den och sätter upp en porrsite å sen får feministiskt initiativ köpa ut en för dyra pengar.

:MrT:

userfriendly
2005-09-15, 19:52
hur kan rymden vara oändlig o samtidigt ständigt expandera?? *screwy* *screwy*

Yankeee
2005-09-15, 19:55
hur kan rymden vara oändlig o samtidigt ständigt expandera?? *screwy* *screwy*

Rymden är väl inte oändlig?

Cilia
2005-09-15, 20:15
Rymden är väl inte oändlig?
det var iaf det jag lärde mig i skolan
jag har haft samma fundering som User

Yankeee
2005-09-15, 20:19
det var iaf det jag lärde mig i skolan
jag har haft samma fundering som User

"Är rymden oändlig eller har den ett stopp? Är det i så fall något bakom det stoppet?
I dag anser astronomerna att universum utvidgar sig och att det har gjort så ända sedan det för nästan 14 miljarder år sedan bildades i den händelse vi kallar för big bang. Allt talar i dag också för att det kommer att fortsätta på det här viset. Därför finns inget stopp på universum. Det är nog omöjligt för allas våra hjärnor att förstå att det inte finns något stopp, men om vi tänker oss att det verkligen fanns ett stopp, då skulle det vara minst lika svårt att förstå det. För vad skulle då finnas på andra sidan?"

http://www.science.gu.se/skolkontakter/grundskolan/fragor.shtml#rymdstopp

Jag tolkar det som att det finns ett "stopp", bara det att det flyttar på sig.

Cilia
2005-09-15, 20:23
"Är rymden oändlig eller har den ett stopp? Är det i så fall något bakom det stoppet?
I dag anser astronomerna att universum utvidgar sig och att det har gjort så ända sedan det för nästan 14 miljarder år sedan bildades i den händelse vi kallar för big bang. Allt talar i dag också för att det kommer att fortsätta på det här viset. Därför finns inget stopp på universum. Det är nog omöjligt för allas våra hjärnor att förstå att det inte finns något stopp, men om vi tänker oss att det verkligen fanns ett stopp, då skulle det vara minst lika svårt att förstå det. För vad skulle då finnas på andra sidan?"

http://www.science.gu.se/skolkontakter/grundskolan/fragor.shtml#rymdstopp

Jag tolkar det som att det finns ett "stopp", bara det att det flyttar på sig.
det där är en av dom tankarna som får min hjärna att kännas som om den ska explodera. Det går inte att ens tänka hur det fungerar och jag tror inte forskarna eg har en susning om hur det är.

Yankeee
2005-09-15, 20:28
det där är en av dom tankarna som får min hjärna att kännas som om den ska explodera. Det går inte att ens tänka hur det fungerar och jag tror inte forskarna eg har en susning om hur det är.

Och allt blir så mycket bättre av denna (http://micro.magnet.fsu.edu/primer/java/scienceopticsu/powersof10/index.html) så att man verkligen fattar hur liten man är :D

Ankarby
2005-09-15, 20:28
Galaxer och annan skit åker ju ifrån varandra dvs expanderar i ett oändligt utrymme. Svårare var det inte :hbang:

jakke
2005-09-15, 20:28
Varför är ekonomi så dödligt tråkigt? och varför blir det aldrig rätt?

Griip
2005-09-15, 21:09
Varför har ingen svarat på några av frågorna än? Var är gud?

Diana
2005-09-15, 21:13
det där är en av dom tankarna som får min hjärna att kännas som om den ska explodera. Det går inte att ens tänka hur det fungerar och jag tror inte forskarna eg har en susning om hur det är.
Ja eller hur!! :D
Ja har hört en teori att de kan va så att de bara går runt runt på nåt vis? att tillslut är man tillbaka på samma ställe i rymden/universum där man började igen? låter lite vääl sci-fi kanske heheh, men ya never know.. ;)

Griip
2005-09-15, 21:31
MEN hALLÅ VAR ÄR GUD????

hampaN
2005-09-15, 21:37
kolla där är han, MÄH!!!! Han stack.... :cryout:

bosse_brutal
2005-09-16, 00:21
Hur gör man när man riktar sprängkraft?

Ibland när man är ute och åker så ser man att de sprängt bort en bit berg för att göra plats för vägen. Man ser då en plan bergsvägg brevid vägen där man bara sprängt bort den delan av berget där vägen går. Hur gör man det? (Hoppas ni fattar vad jag menar.)

eftersom delen av berget som är mot vägen är tunnare än den delen som fortsätter som berg så kommer den tunnare delen att gå sönder först. tänk dig en stor ost eller nått, om du tar en kniv och hugger i kanten på osten, så kommer kanten att ramla bort från osten, inte tvärt om. minsta motståndets väg skulle man kalla det.. om man t.ex ska göra en väg tvärs igenom ett berg så kan jag tänka mig att man först spränger ut en ravin i berget, och sen "skalar" bort resten så att det blir lagom med plats för vägen och en fin plan "vägg"

Fagen
2005-09-16, 00:38
eftersom delen av berget som är mot vägen är tunnare än den delen som fortsätter som berg så kommer den tunnare delen att gå sönder först. tänk dig en stor ost eller nått, om du tar en kniv och hugger i kanten på osten, så kommer kanten att ramla bort från osten, inte tvärt om. minsta motståndets väg skulle man kalla det.. om man t.ex ska göra en väg tvärs igenom ett berg så kan jag tänka mig att man först spränger ut en ravin i berget, och sen "skalar" bort resten så att det blir lagom med plats för vägen och en fin plan "vägg"

Tackar.

mangemani
2005-09-16, 01:13
Hur förstår man sig på en kvinna?


går det?hade jag ingen aning om.

christian
2005-09-16, 07:18
Varför finns det tepåsar men inte kaffepåsar?

Cilia
2005-09-16, 11:32
Varför finns det tepåsar men inte kaffepåsar?
det finns väl visst kaffepåsar?
i alla möjliga varianter

men varför tillverkas det så mycket konstiga tesorter när man ändå bara vill ha vanligt svart the såsom earl grey eller english breakfast.
fick ett igår som jag trodde var earl grey men smakade konstigt. Då visade det sig att det hette Lady earl gray!! blev inte godare för det.

Piranha
2005-09-16, 11:34
det finns väl visst kaffepåsar?
i alla möjliga varianter

men varför tillverkas det så mycket konstiga tesorter när man ändå bara vill ha vanligt svart the såsom earl grey eller english breakfast.
fick ett igår som jag trodde var earl grey men smakade konstigt. Då visade det sig att det hette Lady earl gray!! blev inte godare för det.


En sträv bitter eftersmak va, som inte går att få bort hur mycke sötma man än häller i ?

Cilia
2005-09-16, 11:41
En sträv bitter eftersmak va, som inte går att få bort hur mycke sötma man än häller i ?
hhmm kanske det och samtidigt lite sötaktig.
vågar inte skriva mer då får jag snart Pezt på mig igen *eg*

christian
2005-09-16, 12:54
det finns väl visst kaffepåsar?
i alla möjliga varianter
.,.

Finns det? Som man doppar ned i varmt vatten? Det har jag aldrig sett iaf.

Pudzianovski
2005-09-16, 12:59
det finns väl visst kaffepåsar?
i alla möjliga varianter

men varför tillverkas det så mycket konstiga tesorter när man ändå bara vill ha vanligt svart the såsom earl grey eller english breakfast.
fick ett igår som jag trodde var earl grey men smakade konstigt. Då visade det sig att det hette Lady earl gray!! blev inte godare för det.

Det kallas produktutveckling.

Det som om jag skulle säga. Varför tillverkas det fler gymmaskiner...jag använder ju ändå bara den maskinen och den.

*flex*

z_bumbi
2005-09-16, 13:10
styrketränade nordens vikingar?

Vissa gjorde det i alla fall.

spacedog
2005-09-16, 13:13
MEN hALLÅ VAR ÄR GUD????

Det undrar jag också - Kolo är inte riktigt detsamma utan Bolio... ;)

Cilia
2005-09-16, 15:12
Finns det? Som man doppar ned i varmt vatten? Det har jag aldrig sett iaf.
näähh men påsar med kaffe i, det var ju det du frågade efter 'eg*

Det kallas produktutveckling.
Get out of here!!!!!!!!!!! verkligen? *s*

tinus
2005-09-16, 15:15
Jag har en väldigt bra fråga!!

Varför är Cilia så frågvis? :D :D *kryper in i skyddsrummet* *popcorn*

mangemani
2005-09-17, 15:01
får man posta en försäljnings tråd här på forumet?alltså lägga ut en sak som man vill ha sållt?

mini_Arnold
2005-09-17, 15:04
Varför glocalnets telefonförsäljare envisas med att ringa med skyddat nummer när detta ska vara olagligt om jag förståt det rätt?

Och så undrar jag hur man gör riskakor.

Trance
2005-09-17, 15:05
Vad i helvete betyder *eg* och vart får man det ifrån? Någon chat? Lunarstorm?

Cilia
2005-09-17, 15:06
Jag har en väldigt bra fråga!!

Varför är Cilia så frågvis? :D :D *kryper in i skyddsrummet* *popcorn*
fråga är ända sättet att få reda på saker!
om du skulle börja praktisera det skulle du slippa framstå som en sån blondin hela tiden *visslar och duckar*

Nismo
2005-09-17, 15:07
Vad i helvete betyder *eg* och vart får man det ifrån? Någon chat? Lunarstorm?
Till exempel
exempli gratia latin

Trance
2005-09-17, 15:08
Till exempel
exempli gratia latin

Ja, men det visste jag. Men med stjärnorna som cilia använder det. Alltså istället för *ler* eller något annat puttinuttigt.

Metal_boy_
2005-09-17, 15:23
Har min dubbelgångare likadan penis som mig? Kromat ändrör? Hänger hans högra testikel längre ner än den vänstra etc.?

Rockhard
2005-09-17, 16:22
Har min dubbelgångare likadan penis som mig? Kromat ändrör? Hänger hans högra testikel längre ner än den vänstra etc.?

Ja, om du har det, det är väl så dubbelgångare funkar :)

Johan86
2005-09-17, 17:04
Vissa gjorde det i alla fall.


hur tränade man på den tiden? marklyft med stenbumlig och stockpress med grov trästam? :hbang:

Jax
2005-09-17, 17:27
Varför är prästens viktigaste arbetsdag på en söndag?

Cilia
2005-09-17, 18:13
Vad i helvete betyder *eg* och vart får man det ifrån? Någon chat? Lunarstorm?
Gud vad trött jag blir på det där tjatet om mina stjärnor.
Jag är en gammal jävla kärring som började härja på internet långt innan man hade massa olika smilisar. Man kunde iofs skriva med ;P <--- liknande tecken men det är ändå begränsande så vi skrev med ** istället för att uttrycka sinnesstämningar. Dessutom var det här långt innan Lunar existerade och jag var inte ens på svenska sidor. Detta skrivsätt sitter kvar och jag tänker inte ändra på det för att Trance och andra trots sina ringa åldrar konstant beter sig som en sura gubbar. Det går av bara farten då jag skriver så så kommer det att förbli. Dessutom är jag fortfarande på sidor där man inte kan använda smilies utan bara skriva med ** om man vill göra ngt alls. då använder jag iofs en del teckensmilies med.

Så du kan i lugn och ro gå tillbaka till Lunar eftersom du verkar bekant med hur man skriver där utan att riskera att stöta på mig! FINE!


Edit: sen är jag allt annat än puttinuttig. så ge upp

jakke
2005-09-17, 18:14
Varför är prästens viktigaste arbetsdag på en söndag?
Det är ju då hans lön sammlas in.

Trance
2005-09-17, 18:28
Gud vad trött jag blir på det där tjatet om mina stjärnor.
Jag är en gammal jävla kärring som började härja på internet långt innan man hade massa olika smilisar. Man kunde iofs skriva med ;P <--- liknande tecken men det är ändå begränsande så vi skrev med ** istället för att uttrycka sinnesstämningar. Dessutom var det här långt innan Lunar existerade och jag var inte ens på svenska sidor. Detta skrivsätt sitter kvar och jag tänker inte ändra på det för att Trance och andra trots sina ringa åldrar konstant beter sig som en sura gubbar. Det går av bara farten då jag skriver så så kommer det att förbli. Dessutom är jag fortfarande på sidor där man inte kan använda smilies utan bara skriva med ** om man vill göra ngt alls. då använder jag iofs en del teckensmilies med.

Så du kan i lugn och ro gå tillbaka till Lunar eftersom du verkar bekant med hur man skriver där utan att riskera att stöta på mig! FINE!


Edit: sen är jag allt annat än puttinuttig. så ge upp


Argh, det handlade inte om det. Jag undrade bara vad *eg* betydde! Tänkte inte ens att det kunde uppfattas som kritik.

Cilia
2005-09-17, 19:01
Vad i helvete betyder *eg* och vart får man det ifrån? Någon chat? Lunarstorm?
Ja, men det visste jag. Men med stjärnorna som cilia använder det. Alltså istället för *ler* eller något annat puttinuttigt.
du har ett underbart sätt att utforma en trevlig och vänlig fråga
sen undrar du varför vi anser att du har ngt negativt emot oss?

Go figure!

Akilles
2005-09-17, 19:06
Det är ju då hans lön sammlas in.

Hördu du! Läs på Bud nr 4.

"Ty Gud har befallt, sägande: Hedra din fader och moder, och: Den som smädar fader eller moder, han skall döden dö."

Matt. 15:4

Trance
2005-09-17, 19:27
du har ett underbart sätt att utforma en trevlig och vänlig fråga
sen undrar du varför vi anser att du har ngt negativt emot oss?

Go figure!

Jag vet. Jag är utbränd och deprimerad och tar ut det på dig. Visst är det illa. Så snälla svara på frågan?

Men du måste väl erkänna att *ler* är lite puttinuttigt? :-)

Jense
2005-09-17, 19:29
Jag vet. Jag är utbränd och deprimerad och tar ut det på dig. Visst är det illa. Så snälla svara på frågan?

Men du måste väl erkänna att *ler* är lite puttinuttigt? :-)


nu ändrade du din ton helt, bad om ursäkt och gav henne en smiley.



vill du ligga med henne får du ta det genom mig

Cilia
2005-09-17, 19:31
nu ändrade du din ton helt, bad om ursäkt och gav henne en smiley.



vill du ligga med henne får du ta det genom mig
jag som tänkte tjäna lite pengar vid sidan om utan att behöva ge bort den ordinarie provisionen!!!

edit: nej ler är inte puttinuttigt
fnittra är det

eg= evil grin
väldigt puttinuttigt

Trance
2005-09-17, 19:35
Hmm, ok då förstår jag. Dock är jag tveksam att så många förstod det..

Men ändå, lite puttinuttig är du väl i ditt skrivsätt, ta det inte som kritik. Jag är ju istället jäkligt irriterande, och det måste ju vara värre.

Jag skickar PM Jense när lusten faller på.

Löjtnant Blank
2005-09-17, 20:21
Det är allmänt känt att man blir supermegakåt av amfetamin. Varför?

Cilia
2005-09-17, 20:23
Det är allmänt känt att man blir supermegakåt av amfetamin. Varför?
handlar inte det om att det stimulerar alla sinnen inte bara det sexuella?

Löjtnant Blank
2005-09-17, 20:33
handlar inte det om att det stimulerar alla sinnen inte bara det sexuella?
Det är ett centralstimulantia, så det har med det att göra, givetvis. Men jag vill veta ingående vad som händer.

Från beroendemedicin.nu:

Denna klass av droger stimulerar centrala nervsystemet (CNS) genom att öka frisättningen av excitatoriska neurotransmittorer som serotonin och dopamin.

En måttlig dos ger ökad vakenhet, minskad trötthetskänsla, minskad aptit, förhöjd sinnesstämning med eufori, ökat självförtroende, ökad motorisk aktivitet och ökad libido.

Det är allt jag hittar. Att sexdriften ökar vet alla, jag vill veta varför.

Cilia
2005-09-17, 20:36
Det är allt jag hittar. Att sexdriften ökar vet alla, jag vill veta varför.
men du har ju just skrivit varför!!!

Piranha
2005-09-17, 20:40
Det är allmänt känt att man blir supermegakåt av amfetamin. Varför?

Knappast på amfetamin iaf , Rudolf tappar ju röda mulen helt på sånt.

Tänk dig en isvak på 0 grader , du hoppar i , kliver upp och sen beskådar underverket , multiplicera det med 5 och sen har du hur din penis är på amfetamin.

Kokain är en helt annan femma.

Nismo
2005-09-17, 20:42
Knappast på amfetamin iaf , Rudolf tappar ju röda mulen helt på sånt.

Tänk dig en isvak på 0 grader , du hoppar i , kliver upp och sen beskådar underverket , multiplicera det med 5 och sen har du hur din penis är på amfetamin.

Kokain är en helt annan femma.
Lol :laugh:

Cilia
2005-09-17, 20:43
Knappast på amfetamin iaf , Rudolf tappar ju röda mulen helt på sånt.

Tänk dig en isvak på 0 grader , du hoppar i , kliver upp och sen beskådar underverket , multiplicera det med 5 och sen har du hur din penis är på amfetamin.

Kokain är en helt annan femma.
prova PMS























oppsss, did I just say that?

Löjtnant Blank
2005-09-17, 20:45
men du har ju just skrivit varför!!!
Nej, det är mer komplicerat än så.

Perifert verkar amfetamin på både alfa- och beta-adrenerga receptorer. Centralt är effekten mer komplicerad. Där verkar amfetamin dels genom att direkt öka den neuronala frisättningen av dopamin, dels genom att blockera återupptaget av katekolaminer. Amfetamin har sålunda ingen egen receptoreffekt.

Dopaminet, som har en viktig roll för upplevelsen av njutning och tillfredsställelse, bildas under påverkan av amfetamin i nervceller i VTA (ventral tegmental area) och frisätts i nucleus accumbens och prefrontala cortex. Vissa CNS-effekter torde bero på frisättning av dopamin i neostriatum, tex de motoriska stereotypierna vid kroniskt bruk
(ett hyperdopaminergt tillstånd). Även det serotonerga systemet påverkas och anses spela roll vid amfetaminrelaterad psykos.

Vad påverkar vad i centrala nervsystemet så att man bli kåt? Förstår du frågan nu, Cilia?

z_bumbi
2005-09-17, 20:46
hur tränade man på den tiden? marklyft med stenbumlig och stockpress med grov trästam? :hbang:

Typ så, att lyfta tunga föremål var en del av träningen för vissa och det tävlades bl a i stenlyft.

carlsm
2005-09-17, 20:49
Jag har alltid undrat över fenomenet "handelsbrudar".

Hur kommer det sig att alla dessa assnygga brudar speciellt verkar ha koncentrerats till handels?? På andra delar av GU (GÖteborgs universitet) finns inte alls sammma representation av snygga brudar. Sen är de smarta också, åtminstone smarta nog att komma in!

Löjtnant Blank
2005-09-17, 20:49
Knappast på amfetamin iaf , Rudolf tappar ju röda mulen helt på sånt.

Tänk dig en isvak på 0 grader , du hoppar i , kliver upp och sen beskådar underverket , multiplicera det med 5 och sen har du hur din penis är på amfetamin.

Kokain är en helt annan femma.
Du blir hundra gånger kåtare av amfetamin än av kola, att du sedan inte kan få upp den är en annan sak. Åter till min fråga nu.

Jense
2005-09-17, 20:51
Du blir hundra gånger kåtare av amfetamin än av kola, att du sedan inte kan få upp den är en annan sak. Åter till min fråga nu.




skit i det istället! ut o knarka lite

Löjtnant Blank
2005-09-17, 20:53
skit i det istället! ut o knarka lite
Nä, bolio säger att det är farligt!

Jense
2005-09-17, 20:53
Nä, bolio säger att det är farligt!


på tal om kurden. har han dött?

kanske han som blev gripen för Akallarånet?

Piranha
2005-09-17, 20:54
prova PMS

























oppsss, did I just say that?



Jag kan ta PMS , men då vill jag multipla orgasmer på köpet.

Löjtnant Blank
2005-09-17, 20:55
på tal om kurden. har han dött?

kanske han som blev gripen för Akallarånet?
Han är tydligen bannad för personangrepp. Sorgligt...

Jense
2005-09-17, 20:58
Han är tydligen bannad för personangrepp. Sorgligt...


sorg.. lite sorg må jag säga

Trance
2005-09-17, 21:02
Du blir hundra gånger kåtare av amfetamin än av kola, att du sedan inte kan få upp den är en annan sak. Åter till min fråga nu.


Det verkar handla om just dopaminet. Dels:

"Certainly dopamine is released (particularly in areas such as the nucleus accumbens and striatum) by naturally rewarding experiences such as food, sex, use of certain drugs and neutral stimuli that become associated with them. "

Men då kanske framförallt:

"However, the idea that dopamine is the 'reward chemical' of the brain, a view held by many during early stages of its research, seems too simple as more evidence has been gathered. Dopamine is known to be released when unpleasant or aversive stimuli are encountered, suggesting that it is not only associated with 'rewards' or pleasure. Also, the firing of dopamine neurons occurs when a pleasurable activity is expected, regardless of whether it actually happens or not. This suggests that dopamine may be involved in desire rather than pleasure."

Fanns lite andra varianter att läsa på:

http://en.wikipedia.org/wiki/Dopamine

Kan ju även läsa:
http://en.wikipedia.org/wiki/Amphetamine

bosse_brutal
2005-09-18, 10:08
Han är tydligen bannad för personangrepp. Sorgligt...
neeeeeeej :cryout:

Yankeee
2005-09-22, 20:13
Varför har de alltid en söndersminkad brud med putande läppar i 20 års åldern som snackar om stulna saker på efterlyst?

Masugn
2005-09-22, 21:12
Om universum är oändligt, betyder inte det att det finns oändligt med världar där liv kunde existera? Det skulle betyda att någonstans finns det någon som är en exakt en kopia av dig :hbang:

PowPow
2005-09-22, 23:42
Om universum är oändligt, betyder inte det att det finns oändligt med världar där liv kunde existera? Det skulle betyda att någonstans finns det någon som är en exakt en kopia av dig :hbang:

Det skulle betyda att det finns oändligt många kopior av alla.

Trance
2005-09-22, 23:43
Ett oändligt universum behöver ju inte betyda ett oändligt antal världar.

PowPow
2005-09-22, 23:47
Ett oändligt universum behöver ju inte betyda ett oändligt antal världar.


Sannolikhetsprincipen borde ju säga att om det finns världar i ett oändligt rum, så kommer det ju även finnas oändligt många världar.

Om det nu inte är så att endast en bestämt del av det oändliga universum har förutsättningar för att ha världar.

RobbeliRobban
2005-09-22, 23:54
varför har inte Yankee fått till det på tre månader?

Löjtnant Blank
2005-09-23, 00:45
varför har inte Yankee fått till det på tre månader?
Ha, ha. Är det hundmånader vi snackar om?

Avesta
2005-09-23, 01:20
varför måste varför heta varför

Metal_boy_
2005-09-23, 01:27
Vad är en manslem och vad är en mutta? Åker jag på barnhem om jag börjar hutta?

Cilia
2005-09-23, 18:21
varför ska killar göra listor på allt?

Jay-Z
2005-09-23, 18:25
varför har inte Yankee fått till det på tre månader?

Han har inte hunnit se alla avsnitt av Assparade ännu.

Cilia
2005-09-23, 18:34
varför har oväder alltid kvinnonamn?


vem gjorde låten illegal blonde?

Kwon
2005-09-23, 18:36
De anser väl Oväder vara lika vilda och okontrollerbara som kvinnan, därav Katrina, Rita etc....

Ryska_raketen
2005-09-23, 18:37
varför har oväder alltid kvinnonamn?


vem gjorde låten illegal blonde?


Det har dom inte ALLTID. Men det har lämpat sig så på sista. "Dom" förutbestämmer ett knippe namn innan som dom kommer att använda under en viss period.

s_himself
2005-09-23, 19:00
Varför heter alla saker så konstiga namn? Ta ordet "gaffel" titta nu på ordet.. säg "gaffel" flera gånger tyst för dig själv.. Hur jävla lustigt låter det inte efter ett tag? Vilken jävla blandning av bokstäver som bildar ett redigt konstigt ord.. hm "gaffel"

Fatalist
2005-09-23, 19:48
"Är rymden oändlig eller har den ett stopp? Är det i så fall något bakom det stoppet?
I dag anser astronomerna att universum utvidgar sig och att det har gjort så ända sedan det för nästan 14 miljarder år sedan bildades i den händelse vi kallar för big bang. Allt talar i dag också för att det kommer att fortsätta på det här viset. Därför finns inget stopp på universum. Det är nog omöjligt för allas våra hjärnor att förstå att det inte finns något stopp, men om vi tänker oss att det verkligen fanns ett stopp, då skulle det vara minst lika svårt att förstå det. För vad skulle då finnas på andra sidan?"

http://www.science.gu.se/skolkontakter/grundskolan/fragor.shtml#rymdstopp

Jag tolkar det som att det finns ett "stopp", bara det att det flyttar på sig.


Dumt.

Jag tror mer på denna (kom precis på den):

Rymden är ett tomrum, med innehåll. Innehållet som är "rymden" som vi känner den expanderar. D v s det blir längre avstånd mellan galaxhopar, stjärnor, planeter o s v.

Det var väl inte så svårt?

Yankeee
2005-09-23, 19:55
Dumt.

Jag tror mer på denna (kom precis på den):

Rymden är ett tomrum, med innehåll. Innehållet som är "rymden" som vi känner den expanderar. D v s det blir längre avstånd mellan galaxhopar, stjärnor, planeter o s v.

Det var väl inte så svårt?

Äsch, jag vill också läsa fysik a så att jag blir lika kunning som du är, tänk va skönt att veta allt.

s_himself
2005-09-23, 20:09
Dumt.

Jag tror mer på denna (kom precis på den):

Rymden är ett tomrum, med innehåll. Innehållet som är "rymden" som vi känner den expanderar. D v s det blir längre avstånd mellan galaxhopar, stjärnor, planeter o s v.

Det var väl inte så svårt?


vad finns utanför tomrummet?

bosse_brutal
2005-09-25, 03:00
finns det älgar på gotland? i så fall hur kommer dom dit? simmar dom eller går dom på isen på vintern?

Avesta
2005-09-25, 03:02
varför drack jag så mycket? varför kommer jag få ångest imorgon, varför kommer jag dricka nästa vecka?

Cilia
2005-09-25, 08:35
finns det älgar på gotland? i så fall hur kommer dom dit? simmar dom eller går dom på isen på vintern?
nej det finns inte älgar på Gotland.

Diana
2005-09-26, 03:34
nej det finns inte älgar på Gotland.
:eek:

MasterChief
2005-09-26, 06:04
vad finns utanför tomrummet?

Ingenting. "Utanför" universum är en motsägelse och varken tid eller rum finns där. Eftersom universums rum är krökt så kan man heller aldrig komma till ett stop, precis lika lite som du kan komma till ett stopp om du du börjar promenera på jorden. Du kan gå hur länge som helst; se universum på samma sätt men i tre dimensioner.

Johan86
2005-09-26, 16:59
tycker folk att det är snyggt med kamofulauge kläder eller har dom på sig dom för att dom e fräna?

Trance
2005-09-26, 17:12
Ingenting. "Utanför" universum är en motsägelse och varken tid eller rum finns där. Eftersom universums rum är krökt så kan man heller aldrig komma till ett stop, precis lika lite som du kan komma till ett stopp om du du börjar promenera på jorden. Du kan gå hur länge som helst; se universum på samma sätt men i tre dimensioner.

Det vet man ju inte.

BajareN
2005-09-26, 19:43
Hur kommer det säg att när man går runt och tänker på en låt så kan någon annan helt plötsligt börja sjunga på den? Överför vi några signaler på diverse sätt?

PowPow
2005-09-26, 21:33
Hur kommer det säg att när man går runt och tänker på en låt så kan någon annan helt plötsligt börja sjunga på den? Överför vi några signaler på diverse sätt?

Känner igen det där.

Ofta beror det på att man varit på samma ställe innan och hört den i bakgrunden. Om man t.ex. är ute och shoppar så brukar det ju hända. Tänker man sen efter så kan man ju kanske komma på att den låten spelade i en tidigare affär. HAr hänt mig massa gånger.

BajareN
2005-09-26, 22:54
Känner igen det där.

Ofta beror det på att man varit på samma ställe innan och hört den i bakgrunden. Om man t.ex. är ute och shoppar så brukar det ju hända. Tänker man sen efter så kan man ju kanske komma på att den låten spelade i en tidigare affär. HAr hänt mig massa gånger.

Sluta förstöra mina science fiction drömmar :cool:

PowPow
2005-09-26, 22:55
Sluta förstöra mina science fiction drömmar :cool:
:D

puppas
2005-09-26, 23:26
Har alltid undrat varför fisar luktar SÅ mycket värre om man drar av en jävel i duschen... *screwy*

Kitano
2005-09-26, 23:37
Har ställt frågan till diverse expertis utan ett riktigt svar!
Varför luktar det ostbågar om tånaglar?

puppas
2005-09-27, 07:37
Varför luktar man på tånaglar ? *spy*

Piranha
2005-09-27, 07:51
Varför äter/luktar man på ostbågar ?

Jet
2005-09-27, 07:54
Varför har jag valt ett svart får som avatar?

puppas
2005-09-27, 08:17
Varför äter/luktar man på ostbågar ?



:laugh: :laugh: 10 poäng till dig :thumbup:

bosse_brutal
2005-09-30, 09:25
om man skulle tappa ur blod ur en person lika fort som det bildades hur mycket skulle man få på ett dygn?

Arne Persson
2005-09-30, 09:31
Varför blir sk "vanliga" fruntimmer totalkåta mm och kastar sina sjöblöta trosor och skriker ut sina spontanorgasmer osv på fjolliga dopade chippendalare, när dom klart och tydligt klargjort hur äckligt det är med muskler?

Bonnie
2005-09-30, 09:52
Det finns olika typer av muskler, snygga och fula. Sedan är de jävligt snygga i ansiktet med. Bra kombination. :)

Varför blir sk "vanliga" fruntimmer totalkåta mm och kastar sina sjöblöta trosor och skriker ut sina spontanorgasmer osv på fjolliga dopade chippendalare, när dom klart och tydligt klargjort hur äckligt det är med muskler?

Arne Persson
2005-09-30, 09:57
Det finns olika typer av muskler, snygga och fula. Sedan är de jävligt snygga i ansiktet med. Bra kombination. :)


VAd är skillnaden på fula och snygga muskler? Består dom av olika beståndsdelar? Eller handlar det hela bara om sedvanligt hyckleri?

MasterChief
2005-09-30, 09:59
Varför blir sk "vanliga" fruntimmer totalkåta mm och kastar sina sjöblöta trosor och skriker ut sina spontanorgasmer osv på fjolliga dopade chippendalare, när dom klart och tydligt klargjort hur äckligt det är med muskler?

Masspsykos som uppstår på tjejmiddagen två timmar innan strippshowen.

Piranha
2005-09-30, 10:01
Varför blir sk "vanliga" fruntimmer totalkåta mm och kastar sina sjöblöta trosor och skriker ut sina spontanorgasmer osv på fjolliga dopade chippendalare, när dom klart och tydligt klargjort hur äckligt det är med muskler?


2 Teorier.

1. Chippendalaren är trots allt 7 resor snyggare än det öldrickande gödsvinet där hemma i tv soffan.

2. De ljuger så tungar blir svart när de säger att de inte gillar muskler för att boosta självförtroende på mannen där hemma i förhoppning att han skall kliva på de där 8 minuterna på lördagskvällen för att sedan somna otvättad i hennes nyinköpta sidenlakan.

Arne Persson
2005-09-30, 10:03
Masspsykos som uppstår på tjejmiddagen två timmar innan strippshowen.

:bow:

Arne Persson
2005-09-30, 10:05
2 Teorier.

1. Chippendalaren är trots allt 7 resor snyggare än det öldrickande gödsvinet där hemma i tv soffan.

2. De ljuger så tungar blir svart när de säger att de inte gillar muskler för att boosta självförtroende på mannen där hemma i förhoppning att han skall kliva på de där 8 minuterna på lördagskvällen för att sedan somna otvättad i hennes nyinköpta sidenlakan.


Med andra ord, kvinnor förefaller vara opålitliga inom vissa känsliga områden? :)

Piranha
2005-09-30, 10:08
Med andra ord, kvinnor förefaller vara opålitliga inom vissa känsliga områden? :)


Korrigering .. alla områden. *rolleyes*

Cilia
2005-09-30, 10:36
2 Teorier.

1. Chippendalaren är trots allt 7 resor snyggare än det öldrickande gödsvinet där hemma i tv soffan.

2. De ljuger så tungar blir svart när de säger att de inte gillar muskler för att boosta självförtroende på mannen där hemma i förhoppning att han skall kliva på de där 8 minuterna på lördagskvällen för att sedan somna otvättad i hennes nyinköpta sidenlakan.
eller så får dom inte tillräckligt hemma utan måste tråna efter andra

Piranha
2005-09-30, 10:37
eller så får dom inte tillräckligt hemma utan måste tråna efter andra

Mycke möjligt , lite ögongodis är aldrig fel dock.

Cilia
2005-09-30, 10:45
Mycke möjligt , lite ögongodis är aldrig fel dock.
men har du sett dom?
ganska slemmiga faktiskt iaf live! *blush*

sen tycker jag att Arne hade en dålig analys.
han tror att bara för att dom skriker och kastar trosor så är dom kåta.
det tror jag inte en sekund på. Vissa har nog lite kli men inte den stora massan.

Piranha
2005-09-30, 10:49
men har du sett dom?
ganska slemmiga faktiskt iaf live! *blush*

sen tycker jag att Arne hade en dålig analys.
han tror att bara för att dom skriker och kastar trosor så är dom kåta.
det tror jag inte en sekund på. Vissa har nog lite kli men inte den stora massan.

Nej jag har altdigt fått lyckan att se dem.

Sen har vi ju klienteriet på dem som går och kikar på jusst dem , alltså de är ju inte sillisbrudarna runt strureplan utan busslassen med hemmafruar ifrån dalarna som kommer å kikar på dem.

Arne Persson
2005-09-30, 10:57
men har du sett dom?
ganska slemmiga faktiskt iaf live! *blush*

sen tycker jag att Arne hade en dålig analys.
han tror att bara för att dom skriker och kastar trosor så är dom kåta.
det tror jag inte en sekund på. Vissa har nog lite kli men inte den stora massan.


Ha ha! Det där sistnämnda tror du nog inte ens själv på. ;) :D

Cilia
2005-09-30, 11:04
Nej jag har altdigt fått lyckan att se dem.

jag såg dom i LA

Ha ha! Det där sistnämnda tror du nog inte ens själv på. ;) :D
yeppers! tänk att jag gör det ;P

Arne Persson
2005-09-30, 11:07
jag såg dom i LA


yeppers! tänk att jag gör det ;P


Bla bla bla.... :D

Piranha
2005-09-30, 11:07
jag såg dom i LA


yeppers! tänk att jag gör det ;P


I rest my case,

Ryska_raketen
2005-09-30, 11:09
Varför är pensionärer på posten/banken på eftermiddagen när dom har hela morgonen/förmiddagen för sig själva ? *grr27* *grr27* :D

Arne Persson
2005-09-30, 11:20
jag såg dom i LA


yeppers! tänk att jag gör det ;P


Ha ha igen! Snart säger du väl tom att storleken inte spelar någon roll? :laugh:

Ha ha ha! Snyft... ursäkta kunde inte låta bli.... :)

bosse_brutal
2005-09-30, 11:42
Varför är pensionärer på posten/banken på eftermiddagen när dom har hela morgonen/förmiddagen för sig själva ? *grr27* *grr27* :D

på förmiddagarna har dom PRO träff i kön på konsum

JJ
2005-09-30, 11:47
Varför är pensionärer på posten/banken på eftermiddagen när dom har hela morgonen/förmiddagen för sig själva ? *grr27* *grr27* :D


För att de vill ha sällskap. Varför tar man ett skåp i ett nästan tomt omklädningsrum bredvid ett upptaget? Är det för att efter passet få komma med den fina kommentaren, "Åh, typiskt". Ja, vafan tror du bögjävel *grr27*

Leslie
2005-09-30, 11:50
För att de vill ha sällskap. Varför tar man ett skåp i ett nästan tomt omklädningsrum bredvid ett upptaget? Är det för att efter passet få komma med den fina kommentaren, "Åh, typiskt". Ja, vafan tror du bögjävel *grr27*


Kanske vill man gömma pitten mellan dörrarna när båda öppnas?

Cilia
2005-09-30, 12:14
Bla bla bla.... :D

I rest my case,
Det där måste innebära att jag vann!!!!
*knyter näven och för ner den med ett drag mot höften*



Ha ha igen! Snart säger du väl tom att storleken inte spelar någon roll? :laugh:
Har jag väl aldrig sagt!!!
Skärp dig nu. Dumma är ni men inte hur dumma som helst.

Piranha
2005-09-30, 12:18
Det där måste innebära att jag vann!!!!
*knyter näven och för ner den med ett drag mot höften*




Har jag väl aldrig sagt!!!
Skärp dig nu. Dumma är ni men inte hur dumma som helst.


Alltså du grävde din egen grav där , kollja iväg till L.A för att packas in en en sal med en massa hillbillys å glo på inoljade kvartsbyggare säger väl det mesta.

clash
2005-09-30, 12:20
och den där näven du drar mot höften... freud skulle ha ett o annat att säga om den segergesten :devil:

Cilia
2005-09-30, 12:46
Alltså du grävde din egen grav där , kollja iväg till L.A för att packas in en en sal med en massa hillbillys å glo på inoljade kvartsbyggare säger väl det mesta.
vad gör man inte för att vara anonym?!
det finns gränser för vad jag utsätter mig för inom landets gränser.


och den där näven du drar mot höften... freud skulle ha ett o annat att säga om den segergesten :devil:
men jag tror Carl Gustaf Jung skulle tycka om den *blink*

hemma så kallar vi det för fisting *visslar*

clash
2005-09-30, 12:54
Hahahahahaha =) *touche* =)

vad gör man inte för att vara anonym?!
det finns gränser för vad jag utsätter mig för inom landets gränser.



men jag tror Carl Gustaf Jung skulle tycka om den *blink*

hemma så kallar vi det för fisting *visslar*

Piranha
2005-09-30, 13:09
men jag tror Carl Gustaf Jung skulle tycka om den *blink*

hemma så kallar vi det för fisting *visslar*



Då har man lärt sig nåt idag med :thumbup:

Och nu lite praktiska övningar.

gladiatorerna1
2005-09-30, 13:37
Vilka var först på jorden? Från rymden? Det var väl ET?

Hur såg de första människorna ut? Bra överkropp, sämre ben.

Vem bodde där först, Israelerna eller Palestinerna? Härstammar inte Palestinierna från Abrahams farbror el dyl. Då borde de med stor sannolikhet slå Judarna med iaf tio år.

Kommer dom någonsin hitta en lösning? Nej.

Skall det krävas en invasion från Mars för att göra så att alla människor kämpar tillsammans förenade för samma sak och ej bryr sig så mycket om att döda varandra? Ja, eller Darh Vader.

Hur stora armar har Krampus? 34cm med pump

Kommer vi minnas Anders Eklund och Balla Da Li 2006?Nej, vi kommer att få kollektiv amnesi 22 Dec 2005.

Adam och Eva...

no1fitness
2005-10-01, 01:25
Kan ju fråga även i denna tråden då jag undrar över en sak...
Varför luktar killar på fingrarna efter att de har klia sig under pungen ?

bosse_brutal
2005-10-01, 01:30
Kan ju fråga även i denna tråden då jag undrar över en sak...
Varför luktar killar på fingrarna efter att de har klia sig under pungen ?

hur ska man annars veta när det är dags för en dusch :confused: :D

no1fitness
2005-10-01, 01:41
hur ska man annars veta när det är dags för en dusch :confused: :D

Som jag misstänkte alltså. :laugh: :D
Denna frågan får mig att skratta varje gång jag tänker på den. Killars pungar är roliga och intressanta saker. *popcorn*

Piranha
2005-10-01, 07:02
Kan ju fråga även i denna tråden då jag undrar över en sak...
Varför luktar killar på fingrarna efter att de har klia sig under pungen ?


Av samma anledning ni tjejer fiser , det luktar tårta och rosor.

Arne Persson
2005-10-01, 07:55
Av samma anledning ni tjejer fiser , det luktar tårta och rosor.


Samt liljekonvalj!

userfriendly
2005-10-01, 07:58
Varför är pensionärer på posten/banken på eftermiddagen när dom har hela morgonen/förmiddagen för sig själva ? *grr27* *grr27* :D

de pensionärer du har sett på eftermiddagen utgör ungefär 10% av alla, så har du inte sett att typ 90% av dem som faktiskt är där på morgonen o förstör ens lediga dag *grr27*

Cilia
2005-10-01, 09:05
Varför har kineser så många rätter med R i när dom inte kan uttala det?

Tomten
2005-10-01, 09:19
Varför har kineser så många rätter med R i när dom inte kan uttala det?

Dooooh, för att rätterna är översatta så korkade västerlänningar ska förstå dem? :D

Sheogorath
2005-10-01, 09:31
Under gymnasiet lekte jag med min grafritare, och råkade knappa in talet 987654321 (dvs en fallande skala) och delade det med sin inversion 123456789 (dvs en stigande skala). Svaret blir 8,000000073. Ett tal snuskigt nära 8 alltså.

Nu tog jag bort 9:an i täljaren och nämnaren, dvs (87654321/12345678). Svaret blir 7,100000583 dvs ett tal nära 7,1. Om man sen fortsätter med att ta bort tal i serien (först sjuan, sedan sexan osv) minskar hela tiden heltalet med 1 medan tiodelen ökar med 1. Serien blir alltså:

8,000000073 (987654321/123456789)
7,100000583 (87654321/1345678)
6,200004536 (7654321/1234567)
5,300034020 (654321/123456)
4,400243013 (54321/12345)
3,501620746 (4321/1234)
2,609756098 (321/123)
1,750000000 (21/12)

Varför blir det så?

Piranha
2005-10-01, 10:06
Under gymnasiet lekte jag med min grafritare, och råkade knappa in talet 987654321 (dvs en fallande skala) och delade det med sin inversion 123456789 (dvs en stigande skala). Svaret blir 8,000000073. Ett tal snuskigt nära 8 alltså.

Nu tog jag bort 9:an i täljaren och nämnaren, dvs (87654321/12345678). Svaret blir 7,100000583 dvs ett tal nära 7,1. Om man sen fortsätter med att ta bort tal i serien (först sjuan, sedan sexan osv) minskar hela tiden heltalet med 1 medan tiodelen ökar med 1. Serien blir alltså:

8,000000073 (987654321/123456789)
7,100000583 (87654321/1345678)
6,200004536 (7654321/1234567)
5,300034020 (654321/123456)
4,400243013 (54321/12345)
3,501620746 (4321/1234)
2,609756098 (321/123)
1,750000000 (21/12)

Varför blir det så?


Ren tur hadde du haft 10 x täljare och nämnare hadde de skitit sig och du hadde inte lagt märke till det.

Sheogorath
2005-10-01, 10:08
Ren tur hadde du haft 10 x täljare och nämnare hadde de skitit sig och du hadde inte lagt märke till det.

Nej det blir samma som jag ser det? (eller så hängde jag inte med i ditt tänk)

Piranha
2005-10-01, 10:11
Nej det blir samma som jag ser det? (eller så hängde jag inte med i ditt tänk)


Jofan du har rätt men förr eller senare måste de komma upp samma heltal med olika decimaler i kvoten.

Sheogorath
2005-10-01, 10:19
Jofan du har rätt men förr eller senare måste de komma upp samma heltal med olika decimaler i kvoten.

Gah, jag hänger inte med :confused:.

Piranha
2005-10-01, 10:23
Gah, jag hänger inte med :confused:.


Skit samma ... kanske jag som tänker fel .. de händer ofta :)

rememberence
2005-10-01, 11:01
sheo..det är ju samma sak med talet

111111111*111111111=123456789987654321

:p

Sheogorath
2005-10-01, 12:04
sheo..det är ju samma sak med talet

111111111*111111111=123456789987654321

:p

Coolt.

Arne Persson
2005-10-01, 12:14
Varför har kineser så många rätter med R i när dom inte kan uttala det?


Tänker du på råtta, rävgift och renpittar?

blasr
2005-10-01, 12:19
Vad händer om man är ute i rymden o glider omkring i ljusets hastighet och sen tänder lamporna? Lyser det framför farkosten eller lyser det ingenting alls?

Ryska_raketen
2005-10-01, 12:51
varför presenteras DAGENS väder ? Alltså på kvällen runt 8, så presenteras DAGENS väder, som om ja inte VISSTE VAR DET VARIT FÖR VÄDER!!haha


varför?

PowPow
2005-10-01, 14:26
varför presenteras DAGENS väder ? Alltså på kvällen runt 8, så presenteras DAGENS väder, som om ja inte VISSTE VAR DET VARIT FÖR VÄDER!!haha


varför?

För att någon meterologerna för en gångs skull ska kunna ha rätt.

Hörde faktiskt en intervju med en väderpresentatör på tv en gång, som förklarade varför de visade dagens väder. Han menade att folk vill veta det. Folk vill se hur vädret varit i andra delar av landet/världen. Sen sa han också att det var lite som ett intro, att man började med det för att få tittarna att kolla. Eller nåt i den stilen.

Cilia
2005-10-01, 14:27
Tänker du på råtta, rävgift och renpittar?
det är tur att du bor i en liten håla Arne så du slipper utsättas för olikheter som finns här i världen. *L*

Arne Persson
2005-10-01, 15:01
det är tur att du bor i en liten håla Arne så du slipper utsättas för olikheter som finns här i världen. *L*


Jag bosätter mig där dom bästa gymen finns! ;) Innan bodde jag ju i Lund som knappast är någon liten håla.

BajareN
2005-10-01, 15:09
Har alltid undrat varför fisar luktar SÅ mycket värre om man drar av en jävel i duschen... *screwy*

Jag har fan också tänkt på det. Vad jag kommit fram till är att det måsta vara så att bajpartiklarna fastnar på ångan som stiger mot taket. :D

hasse36
2005-10-01, 15:26
Vad händer om man är ute i rymden o glider omkring i ljusets hastighet och sen tänder lamporna? Lyser det framför farkosten eller lyser det ingenting alls?Ljusets hastighet är konstant. Det spelar ingen roll om du närmar dig en ljuskälla eller avlägsnar dig från den - ljusets hastighet är konstant.

blasr
2005-10-01, 15:38
Ljusets hastighet är konstant. Det spelar ingen roll om du närmar dig en ljuskälla eller avlägsnar dig från den - ljusets hastighet är konstant.

Tänkte mer på billyktor, som lyser frammåt, de sitter alltså frampå farkosten.

Nu när jag tänker efter så formulerade jag mig lite dåligt i mitt förra inlägg.

Cilia
2005-10-01, 17:59
Innan bodde jag ju i Lund som knappast är någon liten håla.
nähä!? *skrattar*

Verni
2005-10-01, 18:03
Varför strävar alla liv efter att leva och föra vidare sitt släkte? Vi är ju bara atomer, vad finns det för anledning, och vad fick atomer att börja skapa liv?

Sheogorath
2005-10-01, 18:10
Varför strävar alla liv efter att leva och föra vidare sitt släkte? Vi är ju bara atomer, vad finns det för anledning, och vad fick atomer att börja skapa liv?

Replikation. En organisk förening fick den osannolika förmågan att skapa kopior av sin egen struktur. Pga kopieringsfel, vilket sker vid all typ av kopiering, blev inte alla kopior av molekylen identiska, och när byggstenarna för replikatorn började sina i ursoppan (exponentiell tillväxt du vet), blev det så att säga "konkurrens" mellan replikatorerna om dessa byggstenar. Vissa varianter av molekylen kunde dominera över andra (snabbare kopieringstakt t.ex.) och med sådär 3,5 miljarder år av selektion så har vi elefanter och människor och valar och maskrosor. Alla bärare av replikatorerna, nu kallade gener, som använder ytterst sofistikerade metoder att replikera sig.

Piranha
2005-10-01, 21:22
VEM FAN HAR CENCURERAT P-4-L ????

Hnke
2005-10-01, 21:41
VEM FAN HAR CENCURERAT P-4-L ????
Linda ******

Jense
2005-10-01, 21:43
VEM FAN HAR CENCURERAT P-4-L ????


Någon med väldigt liten penis.

Cilia
2005-10-01, 21:51
vad menar ni med censurerat och vad?