handdator

Visa fullständig version : Vill gärna ha era synpunkter på min träningsvardag


daff__
2005-09-12, 18:58
Har tränat 2 år nu och har börjat bry mig allt mer om kosten nu det sista. Är inte uter efter något extremt utan bara se mig för ifall det jag äter på dagarna är bra eller dåligt för min träning.
Min vardag ser ungefär ut såhär varje dag:

07:30 Frukost: Havregrynsgröt+lättmjölk, 2 ägg, apelsinjuice, HSC Creatine.
10:30 4 skivor grovt bröd med skinka och vatten att dricka.
13:30 Oftast pasta med nån slags kött/grönsakssås på restaurangen vid jobbet. Äpplejuice och vatten att dricka.
16:00 Träning ungefär 1 timma. Direkt efter träningen VP2.
17:30 Fullkornspasta/ris med tonfisk eller nått annat köttaktigt. Och HSC Creatine.

Sen brukar jag ta äpple och banan innan jag lägger mig, eller en skål havrefras med mjölk. Har läst här lite nu och har förstått att man borde skippa fullkorn och köra på nån vanlig pasta efter träningen istället och fullkorn innan träningen? Så man borde kanske ändra på de isf...

Är som sagt inte ute efter någon extrem kost utan bara lite simpla saker som inte är allt för jobbigt att fixa i ordning.

Är det inte bra att beställa kycklingsallad efter träningen istället för den övriga maten? Är det för klent?
Skriv gärna tips på fler saker eller nått man kan ändra på.

Tack på förhand.
/En som inte kan så mycke.

King Grub
2005-09-12, 20:38
Hej!

Det ser ut som ett helt okej upplägg!

Du kanske skulle tjäna på att äta något protein+kolhydratrikt lite närmare innan träningen.

Har läst här lite nu och har förstått att man borde skippa fullkorn och köra på nån vanlig pasta efter träningen istället och fullkorn innan träningen?

Det spelar inte så jättestor roll. Fullkorn är nog egentligen alltid bättre, men du äter en bra kost, och visst kan standardpasta ingå som en del i en sådan, om du tycker bättre om den.

Är det inte bra att beställa kycklingsallad efter träningen istället för den övriga maten? Är det för klent?

Är det något tillfälle du tjänar på att äta rejält är det just efter träning.

daff__
2005-09-12, 20:45
ok. tack så mycke. då är de bara o köra på nu då B>