handdator

Visa fullständig version : Mina chins suger!


tenchi
2005-09-12, 18:44
Nån som har lite tekniktips?

Ett bra chinspass så ligger jag på 20+. På ett dåligt, max 15. Oftast är det ett dåligt pass. Energin går mer åt att parera mina gungningar som uppkommer än att göra fler reps. Helt plötsligt kan tekniken sitta där, men jag vette fan exakt vad det är som gör att jag inte gungar. Tycker mig ha samma position på fötter, knän, ben som när det går dåligt.

emiste
2005-09-12, 18:56
Nån som har lite tekniktips?

Ett bra chinspass så ligger jag på 20+. På ett dåligt, max 15. Oftast är det ett dåligt pass. Energin går mer åt att parera mina gungningar som uppkommer än att göra fler reps. Helt plötsligt kan tekniken sitta där, men jag vette fan exakt vad det är som gör att jag inte gungar. Tycker mig ha samma position på fötter, knän, ben som när det går dåligt.

Antalet chins bör du väl inte vara missnöjd med? Det är en rätt bra bit över medel skulle jag tro. Har du problem med gungningar kan jag rekommendera att korsa benen vid fotlederna och hålla dem lätt böjda bakåt i knäleden. Det kan även vara så att du helt enkelt fuskar lite, omedvetet eller ej, försök göra en striktare rörelse, rakt upp mot stången. Rent teoretiskt ska du inte kunna börja gånga om du gör det perfekt. Gungningar brukar uppkomma när man börjar sprattla och vrida sig för att klara någon sista repetition.

Scratch89
2005-09-12, 19:04
Jag har samma problem, och det knepiga är att de uppkommer när de utförs som striktast...
Väntar också på svar.

supra
2005-09-12, 19:16
häng lite vikt i fötterna så blir det svårare att fuska.

tenchi
2005-09-12, 19:58
antalet reps är jag nöjd med. helt ok. men det är tekniken som kan bli bättre. varje gång jag ska reppa och maxa så blir det fiasko pga av att jag börjar gunga.

Vikt mellan benen brukar jag köra med ibland. Men så fort jag tar bort vikten så märker jag att kroppens position vill vara i det läge som när jag kör med vikt och då blir det fel då med. Så helst kör jag utan ;)

fintelligens
2005-09-12, 20:39
Mig hjälpte det om jag inte försöker komma under stången så mycket. Jag lyfter lite länge bort. Hakan går över stången fortf.

Action
2005-09-12, 20:44
Se till att ha en lätt anspänning i magmusklerna, eller hela midjepartiet så borde dina gungningar minska. Sen gäller det att göra en rak rörelse upp och ner så ska det gå bra.

slobban
2005-09-12, 20:48
Har samma problem med, testade att köra med benen helt rakt idag det gick faktist lite bättre då.

Rockhard
2005-09-12, 22:11
Om jag spänner mig som en pinne börjar jag också gunga. Parera gör man ju genom att röra lite på benen. Slappna av =)

tenchi
2005-09-13, 10:43
I will testa imorgon :)