handdator

Visa fullständig version : Mer pump i en arm. Vanligt?


Cidersson
2005-09-12, 17:10
Hej.

Nu är det såhär att jag har under min 3åriga träningstid alltid fått mer pump i högerarmen. Jag tycker själv också att högerarmen är större och blir därför frustrerad när jag pass efter pass har större pump i just den armen jag redan tycker är större. Beror det på att jag har mer kontakt i högerarmen (= mer träning?) Kommer vänsterarmen att släpa efter beroende på mindre pump (= mindre kontakt? = mindre träning?)? Är det vanligt med mer pump i en arm? Jag har för övrigt gått igenom i princip alla bicepsövningar för att få så bra kontakt/pump i vänsterarmen men ICKE! *grr27*

Tack på förhand.

Fatalist
2005-09-12, 17:40
Du har aldrig funderat på att det kanske är så att högerarmen är större och därför ser större ut även med pump?!

henke_in_training
2005-09-12, 18:00
har samma problem som trådskaparen men har helt enkelt slutat bry mig, man har ju sina hjärnspöken om att högern eller vänstern ska bli mycket större, men det är mest inbillning, alla är mer eller mindre osymetriska, rör det sig om 3 cm i skillnad kan man kanske börja fundera. Annars så är det bara att köra på så jämnar det ut sig eftersom... *flex*

Cidersson
2005-09-12, 18:06
Du har aldrig funderat på att det kanske är så att högerarmen är större och därför ser större ut även med pump?!

vid pump handlar det inte om vilken som är störst, utan känslan av att just högran har mycket mer pump än vänstran. Jag vill känna av pumpen lika mycket i båda armarna.

petersson
2005-09-12, 18:44
vid pump handlar det inte om vilken som är störst, utan känslan av att just högran har mycket mer pump än vänstran. Jag vill känna av pumpen lika mycket i båda armarna.

Känns inte pumpen mer i en större muskel?

Cidersson
2005-09-12, 22:08
jomen pump-skillnaden borde inte vara så stor på en arm som möjligtvis är ett par mm större än den andra.

Fatalist
2005-09-12, 22:23
Och sen är frågan om pumpen verkligen spelar så stor roll för muskeltillväxten ;)

Kör hantelcurls med exakt lika många reps på båda sidorna och pumpa den med mindre pump lite extra om du jättegärna vill ha lika mycket pump dårå :D

Verni
2005-09-12, 22:28
Testa att börja repsen med vänstern.

Nismo
2005-09-12, 22:32
har samma problem som trådskaparen men har helt enkelt slutat bry mig, man har ju sina hjärnspöken om att högern eller vänstern ska bli mycket större, men det är mest inbillning, alla är mer eller mindre osymetriska, rör det sig om 3 cm i skillnad kan man kanske börja fundera. Annars så är det bara att köra på så jämnar det ut sig eftersom... *flex*

Håller med.
Jag kan alltid köra 1-2 reps mer med vänstern. Trots att jag är högerhänt. Ingen idé att bry sig.

Cidersson
2005-09-13, 11:49
Testa att börja repsen med vänstern.

Pump har inte att göra med vilken arm jag börjar med. Däremot börjar jag med vänsterarmen för att den är svagare och klarar jag bara 8 med vänstern slutar jag också på 8a med högern.

Men jag antar att mycket av "Är inte den armen större?!" sitter i huvudet. Man får väl nöta på bara :)