handdator

Visa fullständig version : Thailand billigt?


Tomas W
2005-09-12, 15:00
Är så att jag ska ner till thailand i tre veckor på jullovet. Men undrar hur billigt det är där nere? För har tänkt köpa en mp3-spelare nu, men fick ett tips att vänta tills jag är där nere, är teknikprodukter jätte mycket billigare där nere?

Ska vara runt i hela thailand inkluvsive Bangkok.

mvh tomas

magicteddy
2005-09-12, 15:07
det gör du som du vill med.. det är ju inte alltid så bra kvalite på grejerna i thailand :D finns ju bra grejer för bra pris också =)

Kaew
2005-09-12, 15:28
en sak som mp3spelare skulle jag kopa i sverige bara for det faktum att du bor dar. skulle det bli nagot problem kan du losa det enkelt. saker som jag rekomderar ar klader , filmer ,spel . och med klader menar jag inte kopior utan rikitga marken du handlar pa varuhusen, ar valdigt billigt.

nemd
2005-09-12, 15:36
Inte köpa sånna grejjer i thailand. För det första så är det endast kopior som är billigare i thailand, det andra kan tom vara dyrare. Plus att hemma har du nära till affären när det gäller garantin som oftast också är på 1-2 år, där nere oftast 3-4 månader har jag för mig.

Kaew
2005-09-12, 15:44
gar att hitta mycket billigare i thai , for dom har massa asiatiska marken som aldrig kommer till sverige . men som Nemd sa klart battre att kopa i sverige du har ju garanti da .

Tomas W
2005-09-12, 15:46
oki, jo de jag hade hoppats på var att hitta en sådan så billig så jag hade inte behövt bry mig om garantin:D. Men vad kostar rikigta märkeskläder där nere? jämnfört med kopior?

Jorgen
2005-09-12, 15:50
Hör med Mr. Moose http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/member.php?find=lastposter&t=51156

Kaew
2005-09-12, 15:57
mina favorit marken ar , Keven , a Halo mycket snygga skjortor och byxor . byxor 250- 400kr skjortor samma pris . adidas ,nike for traningklader lojligt billigt kopte ett par snygga shorts igar 75kr. kan inte rakna upp alla marken men 250-400 for byxor och skjortor for dom flesta normala markena. sen finns ju alla riktigt dyra marken med .
solglasogon ej kopior kopte jag nydlige for 1000 svenska dior , tror dom ligger narmare 2000 hemma .

mela
2005-09-12, 16:20
Annars mellanlandar du förmodligen i förenta arabemeraten där teknikprylarna
förvånansvärt nog är väldigt bra :)

MEGA_MAN
2005-09-21, 15:20
De säljer ju även de vanliga märkena så som sony toshiba... vilket det är bra kvalite och som oftast har världsgällande garanti.

På dessa varor kan man oftast dra av en 30% då skatten man betalar är marginell + att de tar ut "lite" mindre förtjänst.


Sen tillverkas ju allt där nere från början ändån, gäller bara kolla lite på kvalitet och inte bara kolla på priset för att få det absolut billigaste.

Skall själv ner under december och jag har redan litat upp en massa prylar som skall inhandlas.

dared
2005-09-21, 15:56
Skall själv ner under december och jag har redan litat upp en massa prylar som skall inhandlas.

Skriv lite tips på skit man kan inhandla vettja, ska dit om 1 månad ungefär och vara där en längre tid.

xynd
2005-09-21, 16:52
passa dej för tjejerna (horer) dom är som galna i en :em:
hade polare som var nere..dom stod i kö på morgonen utanför bungalowen och ville ha han :bow:

Jorgen
2005-09-21, 16:54
passa dej för tjejerna (horer) dom är som galna i en :em:
hade polare som var nere..dom stod i kö på morgonen utanför bungalowen och ville ha han :bow:
Det var inte pengarna dom ville åt då?

Kaew
2005-09-21, 17:06
Det var inte pengarna dom ville åt då?


hehe precis , man ar valdigt naiv om man tror natt annat. speciellt om man pratar om sadana "tjejer"

Ryska_raketen
2005-09-21, 17:09
transorna var galna i honom :D

Kaew
2005-09-21, 17:22
transorna var galna i honom :D


jo det ar val snarare dom man ska se upp med , oftast latt att se . men en del transor kan inte ens thailanderna "upptacka". lite scary om man inte ar lagd det hallet .

grisbil3n
2005-09-21, 17:44
passa dej för tjejerna (horer) dom är som galna i en :em:
hade polare som var nere..dom stod i kö på morgonen utanför bungalowen och ville ha han :bow:

Bekvämt o bara vinka in en för o suga bort morgonståndet...

Kaew
2005-09-21, 17:56
dom ma vara prostituerade men tycker att man kan ha respekt enda .

grisbil3n
2005-09-21, 17:59
dom ma vara prostituerade men tycker att man kan ha respekt enda .

Mycket dricks och klapp på kinden efteråt självklart!

Kaew
2005-09-21, 18:10
Mycket dricks och klapp på kinden efteråt självklart!

*rolleyes* har du gott samvete sa , later som du har ganska vidrig syn pa tjejer . aven fast dom ar prostituerade sa ar det just tjejer dom ar i grund a botten . vi kan aldrig veta hur eller varfor dom hamnat dar ..

MEGA_MAN
2005-09-21, 18:24
Skriv lite tips på skit man kan inhandla vettja, ska dit om 1 månad ungefär och vara där en längre tid.

Digitalkamera
mp3-spelare
Ev bärbar dator (farsan köpte en stst han var nere och han fick den för ett bra pris vet jag)
Sen eventuellt updatera den gamla datan med lite nya prylar.


Det finns som sagt allt där och det är billigare än här.

grisbil3n
2005-09-21, 19:17
*rolleyes* har du gott samvete sa , later som du har ganska vidrig syn pa tjejer . aven fast dom ar prostituerade sa ar det just tjejer dom ar i grund a botten . vi kan aldrig veta hur eller varfor dom hamnat dar ..

Jag bara larvar mig, har ingenting emot prostituerade, torskar däremot...

Vågar påstå att jag har en jävligt sund kvinnosyn men det kan vi ta i en annan tråd kanske.

Mr. Moose
2005-09-22, 05:40
Jag bara larvar mig, har ingenting emot prostituerade, torskar däremot...

Vågar påstå att jag har en jävligt sund kvinnosyn men det kan vi ta i en annan tråd kanske.

Tur för dig. Bifögar en liten bild av en blid Thailändska, prostituerad, men en av mina bästa kompisar. Låt er inte luras av hennes utseende, hon är överjevvlig på Thaiboxning o jag har sett henne golva en oförskämd turist. Utan problem, tog bara ett par sekunder. :hbang:

[IMG]

grisbil3n
2005-09-23, 13:52
Tur för dig. Bifögar en liten bild av en blid Thailändska, prostituerad, men en av mina bästa kompisar. Låt er inte luras av hennes utseende, hon är överjevvlig på Thaiboxning o jag har sett henne golva en oförskämd turist. Utan problem, tog bara ett par sekunder. :hbang:

[IMG]

Haha, ja vilken tur hörrödu, ska du flyga över din faghag så hon kan golva mig lr?

heltzonicka
2005-09-23, 13:59
passa dej för tjejerna (horer) dom är som galna i en :em:
hade polare som var nere..dom stod i kö på morgonen utanför bungalowen och ville ha han :bow:

Fan det är tungt att vara "populär", hahahaha

Yankeee
2005-09-23, 14:00
Jaha, nu börjar sanningen komma fram.

Mr. Moose
2005-09-23, 14:01
Haha, ja vilken tur hörrödu, ska du flyga över din faghag så hon kan golva mig lr?

Då skulle du allt trivas, va? :naughty: :naughty:

Claes

heltzonicka
2005-09-23, 14:03
Ni kan tro vad ni vill. *grr27* Men jag känner henne faktiskt, hon jobbar i Jenny's Star Bar på Walking Street här i Pattaya.

OK hon är inte en av mina bästa kompisar men jag känner henne, cross my heart, hope to die! :em:

Claes

Det enda hon känner av dig är lukten av dina pengar.

grisbil3n
2005-09-23, 14:05
Då skulle du allt trivas, va? :naughty: :naughty:

Claes

Hehe, ja inte fan skulle jag slå tillbaka iaf, blodsvite kan ju uppstå med smitta som följd :)

Mr. Moose
2005-09-23, 14:15
Det enda hon känner av dig är lukten av dina pengar.

Det är faktiskt inte så, hon är kompis med min fd tjej. Det är så jag lärt känna henne. Det är ingen jag varit i säng med.

Claes

xynd
2005-09-23, 14:19
Hur länge klarar man sig på 30k där nere ?
mat 5gånger om dan minst etc..

Kaew
2005-09-23, 14:25
Hur länge klarar man sig på 30k där nere ?
mat 5gånger om dan minst etc..

svart att svara pa ,beror ju helt pa hur mycket du vill spendera . nar jag varit har pa semester har jag klarat mig ca 6 manader pa runt 25-30 k. da har jag festat 4gr veckan atit dyr mat etc

Kaew
2005-09-23, 14:29
ar du en "playboy" sa raggar du upp en rik tjej sen betalar hon allt for dig . har bekanta som gjort sa . *spy*

Mr. Moose
2005-09-23, 14:30
Hur länge klarar man sig på 30k där nere ?
mat 5gånger om dan minst etc..

Det beror på....

Hyra ca 1.000 per månad

Mat (thai) ca 5-10 per måltid

Mat (västerländsk) 40-50 per måltid

Lagar man själv blir det maturligtvis billigare.

Gym, 22 om man betalar per pass, 275 per månad, 1800 per år.

Det som kan göra en Thailandresa väldigt dyr är sprit o damer. Du kan lätt tredubbla utgifterna.

Claes

Kaew
2005-09-23, 14:35
precis thailand ar billigt, men pengar rinner ivag alltfor fort enda