handdator

Visa fullständig version : Trettio gram protein, yes sir can I have som more!


tigerofsweden
2005-09-11, 16:55
Försöker få i mig 30g protte / måltid, kör mycket på kvarg vid mina mellanmål, men för att inte tröttna undrar jag vad för andra alternativ det går att klämma ur så pass mycket protein? Ska såklart passa till mellanmål då :)

King Grub
2005-09-11, 16:57
Tonfisk, ägg, kyckling, kalkon, räkor, krabba, musslor, torsk, sej, lax, makrill, lever, mjukost, keso - exakt samma saker som till andra mål.

Profuel
2005-09-11, 16:58
Försöker få i mig 30g protte / måltid, kör mycket på kvarg vid mina mellanmål, men för att inte tröttna undrar jag vad för andra alternativ det går att klämma ur så pass mycket protein? Ska såklart passa till mellanmål då :)

Varför just 30g/måltid??
Tror du att det är nån magisk siffra eller???

tigerofsweden
2005-09-11, 17:04
Varför just 30g/måltid??
Tror du att det är nån magisk siffra eller???

Haha ja nu var vi ju jätteroliga :laugh: Ja King Grub skriver att det är mest optimalt för muskeltillväxt! Påstår du att Kingen har fel?






Eller så gör jag det för att det harmoniserar med den proteinmängden jag vill få i mig per dag... :D

tigerofsweden
2005-09-11, 17:05
Tonfisk, ägg, kyckling, kalkon, räkor, krabba, musslor, torsk, sej, lax, makrill, lever, mjukost, keso - exakt samma saker som till andra mål.

Tackar Grub, tänkte mest om det varit något man missar som är lämpligt att ta med som ett snabbt mellanmål :)

Profuel
2005-09-11, 17:09
Haha ja nu var vi ju jätteroliga :laugh: Ja King Grub skriver att det är mest optimalt för muskeltillväxt! Påstår du att Kingen har fel?






Eller så gör jag det för att det harmoniserar med den proteinmängden jag vill få i mig per dag... :D

Ok det var ju bra att det HARMONISERAR med den proteinmängden du vill ha
Men 30g protein/måltid för optimal muskeltillväxt...det kvittar nog i praktiken

Fatcan
2005-09-11, 17:11
edit...

King Grub
2005-09-11, 17:18
Ja King Grub skriver att det är mest optimalt för muskeltillväxt!

Gör jag? :confused: Jag trodde jag skrivit att man inte vet optimal mängd.

tigerofsweden
2005-09-11, 17:20
Ok det var ju bra att det HARMONISERAR med den proteinmängden du vill ha
Men 30g protein/måltid för optimal muskeltillväxt...det kvittar nog i praktiken

Jag var ironisk, och snälla lägg ner din tråkiga attityd..

tigerofsweden
2005-09-11, 17:21
Gör jag? :confused: Jag trodde jag skrivit att man inte vet optimal mängd.

Inte du också :D

King Grub
2005-09-11, 17:22
Jag försökte mig inte på någon attityd; jag kunde verkligen inte minnas att jag satt någon specifik gramsiffra som optimal för alla, alltid. :)

tigerofsweden
2005-09-11, 17:23
Jag försökte mig inte på någon attityd; jag kunde verkligen inte minnas att jag satt någon specifik gramsiffra som optimal för alla, alltid. :)

Haha nej inte du, ja menade att jag var ironisk med 30g :( Gökboet längre upp :D

Profuel
2005-09-11, 17:24
Jag var ironisk, och snälla lägg ner din tråkiga attityd..

Aha var ju kul...tråkig attityd, är det att ha tråkig attityd när man diskuterar och ifrågasätter??

tigerofsweden
2005-09-11, 17:27
Du tycker detta är ett trevligt sätt att ifrågasätta något?

Varför just 30g/måltid??
Tror du att det är nån magisk siffra eller???

Du kanske inte ska förutsätta att jag e totalt nollställd vad gäller kostlära utan kanske ställde en fråga för jag hade tråkigt och satt och fundera på snabba enkla proteinrika mellanmål :)

Profuel
2005-09-11, 17:34
Du tycker detta är ett trevligt sätt att ifrågasätta något?



Du kanske inte ska förutsätta att jag e totalt nollställd vad gäller kostlära utan kanske ställde en fråga för jag hade tråkigt och satt och fundera på snabba enkla proteinrika mellanmål :)

Förutsätter ingeting om dig men ställer man en fråga så ska man ju kunna räkna med svar oxå även om nånting ifrågasätts...

Hade vi inte ifrågasatt saker här i världen så hade vi ju fortfarande gått runt och trott att jorden var platt

tigerofsweden
2005-09-11, 17:35
Förutsätter ingeting om dig men ställer man en fråga så ska man ju kunna räkna med svar oxå även om nånting ifrågasätts...

Hade vi inte ifrågasatt saker här i världen så hade vi ju fortfarande gått runt och trott att jorden var platt

Vadå, är den inte det :confused:

Nej läs vad jag skriver istället.. Du får gärna ifrågasätta på ett trevligt sätt, tycker du att du gjorde det så får du gärna hålla dig till andra trådar :)

Profuel
2005-09-11, 17:41
Vadå, är den inte det :confused:

Nej läs vad jag skriver istället.. Du får gärna ifrågasätta på ett trevligt sätt, tycker du att du gjorde det så får du gärna hålla dig till andra trådar :)

Nej nu tycker jag inte frågan om magisk siffra var med en "dålig attityd" så jag tänker fortsätta här på forumet och ifrågasätta och ställa frågor när jag undrar nåt och hoppas att andra frågar och ifrågasätter mig och andra när dom undrar nåt...

King Grub
2005-09-11, 17:48
Nu lägger vi ner det här dividerandet och återgår till trådämnet, om det finns något angående den saken som vill diskuteras.

Nismo
2005-09-11, 18:47
Försöker få i mig 30g protte / måltid, kör mycket på kvarg vid mina mellanmål, men för att inte tröttna undrar jag vad för andra alternativ det går att klämma ur så pass mycket protein? Ska såklart passa till mellanmål då :)
Jag brukar käka mackor och samtidigt smälla i mig 1l mjök, där har du dina 35gr protein i bara mjölken