handdator

Visa fullständig version : "Hårdträning", den psykiska delen å sådär


Griip
2005-09-11, 16:37
Jag är vad man skulle kunna kalla en periodtränare, ungefär halva året tränar jag som en idiot och när jag inte tränar tänker jag på träning. Sen tröttnar jag, eller vad det nu är jag gör.. jag tappar suget iallafall. Allt eller inget, sån är jag. Nu har jag börjat träna igen, och vill som vanligt träna varenda lediga sekund jag kan. Tränar jag inte så glor jag på boxning, mma eller styrkelyftar filmer och klipp, eller läser om det eller pratar om det. Och nu är det som så att jag för en gångs skull inte vill bli så besatt så jag tröttnar. Som många "stora" idrottsmänniskor säger så måste man ha en hobby/jobb som inte har något med träningen att göra, så man tänker på nåt annat och inte tröttnar. Men, jag vill ju bara träna, och vill jag inte "bara träna" vill jag ju bara supa mig full men det har jag skrotat nu pga träningen. Allt eller inget till 110 procent, men det måste väl för fan gå att försöka jämna ut? Men hur f-n då? Nån måste väl ha varit i samma situation och kommit ur?

z_bumbi
2005-09-11, 16:43
Bestäm dig för vilken mängd du minst ska träna och även stor mängd du mest ska träna varje vecka, sen följer du bara det.

Att gå till gymet två gånger i veckan är inte så svårt och har du amibitioner 6 månader av året så får du väl bita ihop resten av tiden om du nu har några långsiktiga mål med det hela.

Yes
2005-09-11, 17:04
Har du inga andra intressen än supa och träna? Isåfall har du andra problem du behöver ta itu med först. Har du något vettigt att syssla med förutom träningen blir det svårare att bo i gymet, och dessutom mår man bättre av det vilket håller motivationen uppe.

Fartman
2005-09-11, 17:39
Du har inget plugg eller kneg heller?

Griip
2005-09-11, 18:05
Du har inget plugg eller kneg heller?


Jo, plugg. Men det är bara 3h om dagen förutom fredagar då jag är ledig. Funderat på att fixa vilket skitjobb som helst för att fördriva tid, men jag är ingen jobb-o-man så är lite tveksam över det hela :/

Piranha
2005-09-11, 18:08
jag är ingen jobb-o-man så är lite tveksam över det hela :/


Hur skall du ha råd med bostad , bil etc utan jobb ?

Fartman
2005-09-11, 18:09
Jo, plugg. Men det är bara 3h om dagen förutom fredagar då jag är ledig. Funderat på att fixa vilket skitjobb som helst för att fördriva tid, men jag är ingen jobb-o-man så är lite tveksam över det hela :/

Det du kan försöka göra är att satsa mer tid på pluggandet, jag antar att det krävs endel arbete utanför dessa 3h? Det är iofs inte alltid så lätt, det är ju trots allt ganska tråkigt att plugga. Men har du tex en uppsats eller rapport som skall göras så kan du alltid satsa tid där, det har du garanterat igen.
Annat tips på tidsfördriv är att läsa böcker, med en bra bok så sticker mycket tid iväg.

rolf
2005-09-11, 18:27
skaffa en annan hobby. som omväxling från styrketränandet målar jag miniatyrgrejjer, allt från stridsvagnar till warhammergubbar. riktigt avkopplande :thumbup:

bubbe
2005-09-11, 18:35
Du får väl börja gå till en riktigt klubb, masa dig ner till eleiko och sätt igång, bestäm dig att du ska träna ett år, annars suger du getballe! Sen efter ett år, bestämmer du att du ska ta si och så mycket i vikt, annars suger du getballe!
sen är det nästa mål, då ska du ställa upp i minst en sl-tävling, annars ... ja du vet! Också rullar det på, det gäller bara att ha en realistisk målsättning och vara envis.

Griip
2005-09-11, 19:09
Hur skall du ha råd med bostad , bil etc utan jobb ?

Hade tänkt å bli legosoldat alt. sjöman, och det är lite svårt att blanda med pluggandet just nu ;)

@Fartman, har tänkt mycket på det. Dessvärre hatar jag nog skolan ännu mer, och den har inte riktigt kommit igång med arbeten och sånt där så har inte haft nån chans att slösa tid på den heller. Pluggade dock lite naturvetenskap, lektionen efteråt kom läraren och sa att vi ska ha det till våren istället.. gah!