handdator

Visa fullständig version : whey 80


Big_N
2005-09-11, 16:34
Är ny här och även ganska ny på gymmet me.. :em: så jag kan inte så mycket angående det här.

Ålder 17
vikt 68
längd 181

Hur fungerar whey 80? mitt mål är ju att väga runt 80 eftersom jag vill gå upp i vikt och bygga muskler o massa. är detta bra att äta då? och även om någon kan förklara hur det fungerar :em:

Tack på förhand

King Grub
2005-09-11, 16:44
Det fungerar på så sätt att det ger protein. Protein är musklernas byggstenar, utan vilka dom inte kan växa. Det finns inget som säger att protein från pulver ger bättre muskeltillväxt än protein från mat, men det är ett smidigt sätt att få i sig proteinet i samband med träning. Det är just vid det tillfället vassleprotein (whey på engelska) är lämpligast. Utan protein efter träning kan kroppen inte nybilda muskelprotein, så att antingen äta något proteinrikt eller dricka en proteindrink är ett utmärkt sätt att se till att du kan tillgodogöra dig träningen.

Profuel
2005-09-11, 16:54
Nog är whey-80 bra som proteinTILLSKOTT men vill du öka i vikt så ät mkt mat oxå. Den proteinmängden du behöver kan du lätt trycka i dig i vanlig mat&dryck sen utöver det så kan du ta 1-3 proteinshakes/dag
Växer du inte då=ÄT MER MAT

gulyas
2005-09-11, 18:07
Eller träna hårdare !

Profuel
2005-09-11, 18:11
Eller träna hårdare !

Ja upp i vikt går han ju om han äter mer kalorier än han förbrukar vare sig han tränar eller inte