handdator

Visa fullständig version : Dagar då ni inte tränar


Ungtuppen
2005-09-11, 16:11
Tar ni eran gainer även de dagar ni inte tränar?

Ryska_raketen
2005-09-11, 16:11
nej.

Ungtuppen
2005-09-11, 16:14
Varför?

Runda Grodan
2005-09-11, 16:16
Varför?
Därför att det finns både bättre och godare saker att stoppa i sig. :eating:

mangemani
2005-09-11, 16:16
Varför?


finns ingen anledning.

Ryska_raketen
2005-09-11, 16:16
vad ska jag/man med snabba kolhydrater till ?

King Grub
2005-09-11, 16:16
Därför att snabba, näringslösa kolhydrater av druvsocker/maltodextrintypen är synnerligen värdelösa och har ingen positiv effekt överhuvudtaget i vila. Att trycka druvsocker i vila är värre än snask och lägger grunden för typ-II diabetes och insulinresistens.

Runda Grodan
2005-09-11, 16:17
Haha, fyra stycken som svarade på samma minut! :D

Ungtuppen
2005-09-11, 16:18
Därför att snabba, näringslösa kolhydrater av druvsocker/maltodextrintypen är synnerligen värdelösa och har ingen positiv effekt överhuvudtaget i vila. Att trycka druvsocker i vila är värre än snask och lägger grunden för typ-II diabetes och insulinresistens.

Ofan, jag som tar gainer varje dag :/

Ryska_raketen
2005-09-11, 16:19
Ofan, jag som tar gainer varje dag :/

ät mat i stället min vän.

Ungtuppen
2005-09-11, 16:24
Så gainer de dagar man inte tränar är alltså inte att rekommendera?

Det står ju på förpackningen att de borde intas även de dagar man inte tränar för maximal muskeltillväxt :P

Vad borde jag få i mig istället?

Ryska_raketen
2005-09-11, 16:27
Så gainer de dagar man inte tränar är alltså inte att rekommendera?

Det står ju på förpackningen att de borde intas även de dagar man inte tränar för maximal muskeltillväxt :P

Vad borde jag få i mig istället?


ingen gainer när du inte har tränat NEJ.

Det står så på förpackningen för att det ska gå åt snabbare och att du därmed kommer köpa oftare ;)

Vad sägs om lite hederlig MAT ?

Ungtuppen
2005-09-11, 16:32
Ja jag äter mat, mycket mat och det är inte alltid som man har lust att ställa sig och koka ris och fixa kyckling så jag tyckte att det var rätt snabbt och enkelt att slänga i sig en gainer istället.

Ryska_raketen
2005-09-11, 16:34
Ja jag äter mat, mycket mat och det är inte alltid som man har lust att ställa sig och koka ris och fixa kyckling så jag tyckte att det var rätt snabbt och enkelt att slänga i sig en gainer istället.


okey men nu har du fått höra om det är bra eller inte, och om du sen följer det eller inte det är en annan femma.


Edit. Hur ser en vanlig dag med mat ut för dig ?

Ungtuppen
2005-09-11, 16:40
Jo, nu måste jag ta och lista ut vad jag ska käka istället den tiden jag brukar ta gainer.

Jag är 18 år och väger 75kg på 173cm. En vanlig dag brukar se ut ungefär så här:

Frukost - 2ägg, en tallrik havgregrynsgröt 4dl mjölk samt två grova mackor med pålägg.

Skollunch - Det som serveras helt enkelt, finns inte så mycket annat att göra.

Middag - Ofta kyckling, fisk eller nötkött med ris/potatis/spagetti.

"Mellanmål" - Gainer, 30gram protte, 67gram kolhydrat blandat med 4dl mjölk. Ger ungefär 500kcal.

Mellanmål 2 - Brukar ofta käka en dafgårds matlåda, mycket gott och går snabbt. 4dl mjölk.

Kvällsmål - 2-3 grova mackor med keso, proteindrink samt en burk tonfisk.

King Grub
2005-09-11, 16:45
Det står ju på förpackningen att de borde intas även de dagar man inte tränar för maximal muskeltillväxt :P

Ju oftare dom lurar i dig att du "behöver" använda pulvret, desto fortare tar det slut och du måste köpa nytt, och desto mer pengar tjänar tillverkarna.

Profuel
2005-09-11, 16:49
KLart du kan ta gainern om du vill och om du behöver lite extra kalorier och inte har tid/möjlighet till annan mat men som så många andra redan skrivit så finns det klart bättre och godare saker och stoppa i sig.

Ryska_raketen
2005-09-11, 16:59
KLart du kan ta gainern om du vill och om du behöver lite extra kalorier och inte har tid/möjlighet till annan mat men som så många andra redan skrivit så finns det klart bättre och godare saker och stoppa i sig.

ja som en snickers.

Profuel
2005-09-11, 17:02
ja som en snickers.

jo men då skulle jag nog föredra en snickers+proteinshake...Mmm

Ryska_raketen
2005-09-11, 17:02
jo men då skulle jag nog föredra en snickers+proteinshake...Mmm

jovisst jag med.

Fartman
2005-09-11, 17:13
KLart du kan ta gainern om du vill och om du behöver lite extra kalorier och inte har tid/möjlighet till annan mat men som så många andra redan skrivit så finns det klart bättre och godare saker och stoppa i sig.

Kan och kan, man kan ju stoppa i sig en näve skit också.
Snabba kollisar av den typen som finns i en gainer är knappast bra att trycka i sig vid annat tillfälle än just efter träning. Vad är så svårt med att trycka i sig någon mat? Jag menar i princip alla kolhydratskällor är ju bättre än maltodextrin som mellanmål..

Profuel
2005-09-11, 17:18
Kan och kan, man kan ju stoppa i sig en näve skit också.
Snabba kollisar av den typen som finns i en gainer är knappast bra att trycka i sig vid annat tillfälle än just efter träning. Vad är så svårt med att trycka i sig någon mat? Jag menar i princip alla kolhydratskällor är ju bättre än maltodextrin som mellanmål..

För alla kanske inte den möjligheten finns har själv varit i den situationen många ggr men då nöjt mig med proteinpulver och nån hårdbrödmacka.

Klart som fan du får stoppa i dig skit om du gillar sånt men vill jag bygga muskler så föredrar jag gainer istället

King Grub
2005-09-11, 17:20
Klart som fan du får stoppa i dig skit om du gillar sånt men vill jag bygga muskler så föredrar jag gainer istället

Jag är rätt säker på att man bygger mer muskelmassa över ett år om man äter exempelvis 700 kcal per dag i form av grovbröd med makrill, mjölk och en frukt jämfört med om man äter 700 kcal per dag i form av gainer. I vila, alltså. Mår bättre gör man i alla fall.

Profuel
2005-09-11, 17:30
Jag är rätt säker på att man bygger mer muskelmassa över ett år om man äter exempelvis 700 kcal per dag i form av grovbröd med makrill, mjölk och en frukt jämfört med om man äter 700 kcal per dag i form av gainer. I vila, alltså. Mår bättre gör man i alla fall.

Jo det gör man säkert... men jag tror ändå att om man dricker gainer dom dagar man inte tränar så bygger man muskler det är ju fortfarande kalorier bestående av kolhydrater och proteiner...om än snabba

Jag själv kör inte gainers nångång inte ens efter träning