handdator

Visa fullständig version : Dricka alkohol ensam


MacLeod
2005-09-10, 23:56
Det har varit snack om det här tidigare, men den tråden är borta sen länge.
Hur många här dricker alkohol i sin egen ensamhet?
Dricks det öl, vin eller grogg? Eller blandas det flådiga drinkar?

Jag kom på att jag aldrig druckit en flaska champagne helt ensam, så jag poppade just upp en flaska nu.

Helen@
2005-09-11, 00:06
Jag kom på att jag aldrig druckit en flaska champagne helt ensam, så jag poppade just upp en flaska nu.

Tragiskt

Zozza
2005-09-11, 00:08
Jag kom på att jag aldrig druckit en flaska champagne helt ensam, så jag poppade just upp en flaska nu.

:thumbup:

Fultjack
2005-09-11, 00:09
har väl hänt att man tatt en öl framför datorn när man lirat poker/quake men det är inte ofta :thumbup:

MacLeod
2005-09-11, 00:13
Tragiskt

Knappast värre än att öppna en flaska vin eller en öl.

slobban
2005-09-11, 00:14
Knappast värre än att öppna en flaska vin eller en öl.

Suger man i sig en vinare i sin ensamhet en lörkväll är det väl endå lite tragiskt?

MacLeod
2005-09-11, 00:15
Suger man i sig en vinare i sin ensamhet en lörkväll är det väl endå lite tragiskt?

Ja, det kan jag verkligen gå med på.

Helen@
2005-09-11, 00:15
Knappast värre än att öppna en flaska vin eller en öl.

Exakt....men min åsikt kan bero på att jag inte är något fan av alkohol överhuvudtaget :)

....fast tycker nog att champagne ska drickas i sällskap :)

slobban
2005-09-11, 00:18
Ja, det kan jag verkligen gå med på.

Hur mycke ska du dricka ikväll då? Ett glas eller, isf är det ju inte spec konstit.

MacLeod
2005-09-11, 00:18
Exakt....men min åsikt kan bero på att jag inte är något fan av alkohol överhuvudtaget :)

....fast tycker nog att champagne ska drickas i sällskap :)

Ja, fan. Det var ju inte SÅ kul att sitta här o dricka..
Sen behöver man ju inte dricka upp en hel flaska som sagt bara för att man öppnat den..

muzzelman
2005-09-11, 00:19
Det har vell blivit nått glas Tullamore annars är det inte ofta det har druckits alkohol själv.

scythe
2005-09-11, 00:21
Har väl hänt att jag tillbringat en kväll med gitarren och/eller basen och några öl, och blivit lite lullig. Alkohol och musik har alltid varit en trevlig kombination för mig.
Skulle dock aldrig göra det till en vana eller låta det gå för långt.


edit: inte "alltid", förresten

Lillgrabben
2005-09-11, 00:21
Exakt....men min åsikt kan bero på att jag inte är något fan av alkohol överhuvudtaget :)

....fast tycker nog att champagne ska drickas i sällskap :)


Nåja, det beror väl mycket på vilket syfte man har med sitt drickande!!

Jag själv kan mycket väl öppna en öl eller ta en liten whisky om jag är ensam hemma & kollar på teve eller pysslar med ngt annat. För att jag tycker det är gott & inte för att bli packad.

Nöjer man sig med en liten rackare så gör det inte så mycket, MEN om man gör till vana att dricka sig dyngrak i sin ensamhet så är det ganska dåligt ställt....

MacLeod
2005-09-11, 00:26
Hur mycke ska du dricka ikväll då? Ett glas eller, isf är det ju inte spec konstit.

Har druckit två glas och kom på att jag nog borde gå ut en svän på stan o kolla läget.. Skulle aldrig sätta i mig en hel flarra.

Krampus
2005-09-11, 00:35
Det har varit snack om det här tidigare, men den tråden är borta sen länge.
Hur många här dricker alkohol i sin egen ensamhet?
Dricks det öl, vin eller grogg? Eller blandas det flådiga drinkar?

Jag kom på att jag aldrig druckit en flaska champagne helt ensam, så jag poppade just upp en flaska nu.


Jag har druckit mkt ensam förr.
Dock inte längre.
Det var oftast öl.
1st blev 2 blev 6, gick till 7-11 och köpte fler... :em:

Yes
2005-09-11, 00:36
Suger man i sig en vinare i sin ensamhet en lörkväll är det väl endå lite tragiskt?
Varför det? Det är hur mysigt som helst att sitta hemma och softa med en flaska gott vin ibland.

slobban
2005-09-11, 00:44
Varför det? Det är hur mysigt som helst att sitta hemma och softa med en flaska gott vin ibland.

Eftersom du bara tycker det är soft lär det ju vara svårt att förklara för dig så att du förstår varför det är tragiskt.

Yes
2005-09-11, 00:52
Kan du inte förklara beror det förmodligen på att du saknar argument. Dumheter är vanligtvis svåra att förklara.

Fartman
2005-09-11, 00:55
jovars, kan bli ett par folkbärs på kvällningen i bastun eller bara framför burken..
gärna om man ska skriva en uppsats eller dylikt

Trance
2005-09-11, 01:06
Att dricka ensam är ju lite tabu eftersom i folk får tankarna på alkoholister, speciellt eftersom de själva enbart dricker för att bli fulla. Att dricka sig asfull för att kunna prata med andra alternativt spy ner sig är däremot coolt, speciellt eftersom man kan prata om det efteråt i ordalag som "Jävlar vad full jag var" etc. Att dricka en vinare ensam måste ju vara fel. Helt klart, man utnyttjar ju inte kraften i alkoholen för att våga prata med folk. Alkoholistvarning!

Själv har jag aldrig druckit själv direkt, smakade på en whiskey någong gång. Samt tog ett gäng groggar som smärtlindring en natt när jag inte hade några värktabletter alls. Men funderar nästan på att dricka till rejält i min ensamhet någon gång, kolla på någon ledsam film och sjunga "All by myself...". Låter fan som en bra idé.

Kwon
2005-09-11, 01:10
Jak dricker bara prit i sällskap

Sve
2005-09-11, 01:18
Eftersom du bara tycker det är soft lär det ju vara svårt att förklara för dig så att du förstår varför det är tragiskt.

Du, man brukar normalt sett dricka vin för att det är gott. Jag kan öppna en flaska för att ta ett par glas.
Men det är klart vi är i sverige nu. Där vanligt folk ENBART dricker sprit för att bli fulla som as så de vågar talla på brudarnas pattar.
Eftersom du är en sådan alkis-/svinartyp lär det ju vara svårt att förklara för dig så att du förstår.

Fartman
2005-09-11, 01:27
Du, man brukar normalt sett dricka vin för att det är gott. Jag kan öppna en flaska för att ta ett par glas.
Men det är klart vi är i sverige nu. Där vanligt folk ENBART dricker sprit för att bli fulla som as så de vågar talla på brudarnas pattar.
Eftersom du är en sådan alkis-/svinartyp lär det ju vara svårt att förklara för dig så att du förstår. :thumbup:

Piranha
2005-09-11, 01:29
Inget fel med ett dricka ensam , de är ju då finspriten kommer fram.

McAllans tonåringar , Bowmore , Glenmorange osv osv

Fagen
2005-09-11, 01:50
Inget fel med ett dricka ensam , de är ju då finspriten kommer fram.

McAllans tonåringar , Bowmore , Glenmorange osv osv

:thumbup:

Lägger till favoriten Ardbeg.

Krampus
2005-09-11, 01:52
Inget fel med ett dricka ensam , de är ju då finspriten kommer fram.

McAllans tonåringar , Bowmore , Glenmorange osv osv

Samma drog - finare namn..

Tolkia
2005-09-11, 07:47
Tragiskt
Inte nödvändigtvis. Det finns ju många sätt att "dricka sprit på", och SAMTLIGA behöver kanske inte innebära "supa sig aspackad". Ta en öl/ett glas vin/en sliskig drink med apelsinskivor och drinkpinne och hela köret/whatever hemma i fåtöljen verkar i mina ögon inte värre än att käka kladdkaka/en påse chips (i och för sig är det många här som yttrat sig tämligen förklenande även om chipspåsar, i synnerhet om man väger för mycket för att det skall vara "tillåtet" att äta den ...)/etc. mera "PK" njutingsmedel. Att målmedvetet gå in för att supa sig full kan jag dock hålla med om är tragiskt, och ja, jag tycker nog att det är viss missbruksvarning på det beteendet. Inte för att det inte är rätt tragiskt även att supa ned sig offentligt, men det har ändå lägre alkoholistfaktor eftersom det är ett socialt accepterat lördagsnöje (i alla fall här i Norrland), vilket supande hemma ensam inte är (= högre motivation att bli packad krävs för att supa ner sig hemma). Sedan kan man ju i så fall undra om det är så mycket mer tragiskt att som singel dricka hemma ensam än att göra det medan partnern är i telefon med väninnan/spelar warcraft eller något ...?

H.Emanuel
2005-09-11, 07:50
Anser det vara helt okej att dricka ensam. Folk är rädda för ensamheten och påstår därmed att det skulle vara tragiskt. Isåfall minst lika tragiskt att dricka tillsammans med andra, varför gör man det?

MUGEN
2005-09-11, 07:58
guld värt :hbang:

FinnPower
2005-09-11, 08:15
Nog kan det bli 1-2 öl i TV-soffan eller framför datorn en lördagkväll men aldrig i berusningssyfte. Det har aldrig blivit mer än 6 öl och aldrig starkt (ensam).

MasterChief
2005-09-11, 08:22
Att sitta och njuta av ett glas vin är väl för fan inte tragiskt som vissa i tråden påstår?! Vilka dumheter...

Yankeee
2005-09-11, 08:31
Som jag skrev i en annan tråd (som är borttagen nu). Alla använder vi olika saker för att njuta, dämpa smärta eller vad det nu är vi vill åstakomma. Det är inget som är mer tragiskt än något annat.

Vad man däremot kan diskutera är anledningen till att man använder x för att åstakomma y.

H.Emanuel
2005-09-11, 08:36
Ensamhet är oerhört laddat och skrämmande för många. Min åsikt är att man måste klara av att vara ensam. Men jag föredrar att kalla det att vara själv. Visst tycker jag att man till och med kan ta sig en rejäl rotblöta själv, men då får man väl fråga sig varför man gör det? Alkoholister vill jag påstå rör sig överallt där alkohol finns. Det är en missuppfattning att det är såna man ser på bänkar och i tunnelbanan. Man ser dom för det mesta inte alls. Man är inte mer alkoholist om man dricker ensam eller på krogen. Är man alkis så är man.

bosse_brutal
2005-09-11, 08:41
har väl hänt att man tagit en eller ett par bärs framför datorn nån kväll, eller att man börjat förfesten i sin ensamhet framför kolo. men man har aldrig blivit mer än lite lullig om det inte vart nått planerat senare på kvällen

Herkulez
2005-09-11, 09:55
Att sitta och njuta av ett glas vin är väl för fan inte tragiskt som vissa i tråden påstår?! Vilka dumheter...
:thumbup:

händer väl ibland att man tar sig två glas vin framför tvn, gott sen sover man bra :D

är väldigt sällan ute på fest och dricker mig full.

christian
2005-09-11, 10:06
Det är helt okej, så länge man nyttjar det som en god dryck snarare än berusningsmedel.

Jag tar gärna någon öl och kanske t o m en jäger-redbull om jag sitter o kollar på en bra film en helgkväll. Skulle det vara en vardag så räcker det med en öl, även om det inte sker ofta.

Cilia
2005-09-11, 10:15
Sen behöver man ju inte dricka upp en hel flaska som sagt bara för att man öppnat den..
champagne bör drickas upp när den är öppnad. Jag har iofs en kork för att proppa igen öppnade champagneflaskor men det blir aldrig samma kvalitet igen på den.


OnT
jag dricker aldrig själv. För mig är det ångest vilket inte är samma sak som att jag tycker det är fel att andra dricker själva.
Men super man sig full själv bör man nog tänka efter 2 ggr på orsaken.

iofs har det nog hänt att jag har tagit ett glas vin någon gång själv men det var nog länge sedan för jag kommer inte ihåg det.


OT om man ändå ska supa sig full så kan jag rekomendera champagne. Det är garanterat dom roligaste fyllorna.

Solros
2005-09-11, 10:16
Klart som fan man måste ta sig en flaska rött och filosofera lite ibland. Kärringar.

z_bumbi
2005-09-11, 10:25
champagne bör drickas upp när den är öppnad. Jag har iofs en kork för att proppa igen öppnade champagneflaskor men det blir aldrig samma kvalitet igen på den.

Eller så tillagar du helt enkelt söndagsmiddagen med det som blir kvar.

Jax
2005-09-11, 10:28
Nja någon öl till maten eller kanske lite fin mörk rom.
Men det händer väldigt sällan. Dricker inte speciellt mycket överhuvudtaget.

mini
2005-09-11, 10:34
Dricker aldrig ensam. Dricker nästan aldrig över huvud taget. Tycker inet vin är speciellt gott, sprit går fetbort, öl funkar men det är inte godare än cola light, så jag ser inte riktigt poängen. Har några flaskor vin jag fått någon gång som ligger och samlar damm.

Fatalist
2005-09-11, 11:14
Inget alls, men så är jag ganska ung. Planerar inte att göra det dock, känns lite väl nära vägen till att bli hobbyalkoholist

Fettecke
2005-09-11, 11:19
sätter jag mig ner en kväll framför datorn så kan det bli en öl eller fler... oftast så tänker jag inte på att det är alkohol... utan att ölen är likvärd som att dricka cola i det sammanhanget... Öl Är GOTT.

full blir jag inte efter 1-4st... fler blir de inte i sånna stunder...
kan ta mig nått glas whiskey också, dock inte samma knäll jag dricker öl... också grymt gott att smutta på samtidigt som jag sitter i soffan och lyssnar i mina feta hörlurar på Norah jones, med consert-hall på förstärkaren :=)...så otroligt avslappnande.!

MilkmaN
2005-09-11, 11:21
Fan vad jag blev sugen nu :P

Fast då skulle jag garanterat bli på humör för att dra ut och göra något och ringt runt till polarna och dragit igång något, men det är ju inte fel det heller.

myggan
2005-09-11, 11:31
Fan vad jag blev sugen nu :P

Fast då skulle jag garanterat bli på humör för att dra ut och göra något och ringt runt till polarna och dragit igång något, men det är ju inte fel det heller.

precis min tanke, tar man några öl blir man så jävla sugen på en tokröjarkväll på stan :)

därför skiter jag oftast i det helt

Gabriel_
2005-09-11, 11:34
nej har aldrig tänkt tanken ens.

bear.flowertwig
2005-09-11, 11:42
Jag gillar att laga mat, tycker inte drinkblandadet ligger så långt borta. Riktigt skoj nu när man har hunnit samla på sig REJÄLT med grejer. Botaniserar regelbundet på bolaget. Jobbar som en tok i en period nu har inte tid med krogbesök. Provar gärna ett nytt drinkrecept eller två en torsdagkväll istället för att dra i mig tio en fredag/lördag. Brukar kombinera det med att gå igenom och sortera nyligen nedladdad house. Det är :thumbup: Finns inget tragiskt i det nånstans tycker jag. Sen är det självklart trevligt med sällskap när det går. Men av erfarenhet kan drinkblandandet blir lite för entusisatiskt då. Inte bra på vardagkvällar :rolleyes:

Sen blir det mörkchoklad/rött vin då och då. Men det är bara för att få i mig... ehum... antioxidanter... *innocent*

JJ
2005-09-11, 11:47
Dricker aldrig ensam. Vet inte riktigt varför jag inte njuter av en cl whisky då och då, men jag gör det bara inte. Det känns fel.

zanzi
2005-09-11, 11:59
Dricker inte men om jag nu hade så hade det varit i min egna ensamhet, ja.

MacLeod
2005-09-11, 14:18
champagne bör drickas upp när den är öppnad. Jag har iofs en kork för att proppa igen öppnade champagneflaskor men det blir aldrig samma kvalitet igen på den.





Jag är förvånad över att du tror att jag inte vet hur man ska dricka champagne.
Ärligt talat så är jag nog mer besviken på dig.
Jag drack två glas iaf, sen drog jag till Riche.

Cilia
2005-09-11, 14:29
Jag är förvånad över att du tror att jag inte vet hur man ska dricka champagne.
Ärligt talat så är jag nog mer besviken på dig.
Jag drack två glas iaf, sen drog jag till Riche.
*skrattar*
jag har inga tvivel om att du har full koll på hur champagne skall intas.
men jag undrar varför du är så besviken på mig?
för att även jag har intagit champagne eller?

Riche är inte dumt men jag gillade det bättre innan dom byggde om.
men sen är jag en konservativ borgarbracka med *S*

JoelR
2005-09-11, 14:34
Öl brukar jag dricka själv och i sällskap. Varför? Det är gott.
Men det är ju inte så att jag sitter och planerar
"Fredag, dags att dricka några bärs ensam"

Piranha
2005-09-11, 14:35
*skrattar*
jag har inga tvivel om att du har full koll på hur champagne skall intas.
men jag undrar varför du är så besviken på mig?
för att även jag har intagit champagne eller?

Riche är inte dumt men jag gillade det bättre innan dom byggde om.
men sen är jag en konservativ borgarbracka med *S*

Riche suger ordentligt sen de byggde om imho, däremot så Sturehof har ju riktigt bra killar i baren , Storstad är mkt trevligt.

Men skall man zippa champagne är ändå Sheratons bar numero uno.

Naken i badkarlet går också bra.

Cilia
2005-09-11, 14:40
Riche suger ordentligt sen de byggde om imho, däremot så Sturehof har ju riktigt bra killar i baren , Storstad är mkt trevligt.

Men skall man zippa champagne är ändå Sheratons bar numero uno.

Naken i badkarlet går också bra.
sturehof är min syrras gård så jag brukar inte gå dit om jag inte vill umgås med henne.

storstad är ok men alltid så jäkla fullt.
var tidigare på Olssons när mina vänner gick dit sen blev dom nyktra.

sheratons har jag inte provat.


mest champagne har jag nog druckit i alperna.

MacLeod
2005-09-11, 14:40
Jag gick till Berns oxå, sista kvällen på terassen. Är det okej för er två eller?

Cilia
2005-09-11, 14:43
Jag gick till Berns oxå, sista kvällen på terassen. Är det okej för er två eller?
*drömmer mig tillbaka till mina ungdomsår*
fortfarande lika många 17-åringar där?

Piranha
2005-09-11, 14:43
Jag gick till Berns oxå, sista kvällen på terassen. Är det okej för er två eller?

Berns var länge sen, men jag har alltid haft trevligt där.

Hotellets bar är också fin.

Det finns inte så överdrivet många bra ställen i stan där man kan få riktigt drinkar,( alltså inte GT eller ), mysiga hotellbarer är kanon

Cilia
2005-09-11, 14:47
Hotellets bar är också fin.
det är ok

Garnax
2005-09-11, 14:54
Jag kan ta ett par bira framför datorn medans jag sitter och lirar något spel.

Dock är jag då inte ensam då jag spelar i en svensk guild och konstant konverserar med andra människor.

Jag skulle dock aldrig sätta på musik hemma och sätta mig i soffan och dricka en öl eller en grogg...

Helen@
2005-09-11, 18:27
[QUOTE=Tolkia]Inte nödvändigtvis. Det finns ju många sätt att "dricka sprit på", och SAMTLIGA behöver kanske inte innebära "supa sig aspackad". QUOTE]

Har Tolkia problem med att tolka skrift? eller tog Ni det som tolkningsfritt?! *rolleyes* ....hmmmm.....Tragiskt var inte lika med att "supa sig aspackad" - dessutom är det bara amatörer som "super sig aspackade" vare sig det är champagne eller inte......

Tragiskt var lika med att dricka champagne ensam :) Bör åtnjutas i trevligt sällskap....

//Helena :D

Trance
2005-09-11, 18:32
Har Tolkia problem med att tolka skrift? eller tog Ni det som tolkningsfritt?! *rolleyes* ....hmmmm.....Tragiskt var inte lika med att "supa sig aspackad" - dessutom är det bara amatörer som "super sig aspackade" vare sig det är champagne eller inte......

Tragiskt var lika med att dricka champagne ensam :) Bör åtnjutas i trevligt sällskap....

//Helena :D

Bra att du genom att vara en bitch reder ut hur andra skall sköta sig.

Herkulez
2005-09-11, 18:46
ska nog dricka 2glas vin idag till mitt chips och dip (jepp, sann gormémat) och se på den tunnar röda linjen. alltid retar det nån *rolleyes* '



(dock med sällskap)

Helen@
2005-09-11, 18:55
Bra att du genom att vara en bitch reder ut hur andra skall sköta sig.

Ja, visst är det :booty: gillar att Trance håller koll på mig, i sedvanlig ordning, måste vara hans favorit *kissass*

Baha
2005-09-11, 18:57
jag dricker inte sådär jätteofta men händer väl då och då att man blir ganska full ensam hemma, framför tvn eller framför datorn.

inget fel med det tycker jag.

Cilia
2005-09-11, 18:57
Ja, visst är det :booty: gillar att Trance håller koll på mig, i sedvanlig ordning, måste vara hans favorit *kissass*
jag som trodde jag var hans hatobjekt #1?

Helen@
2005-09-11, 18:59
jag som trodde jag var hans hatobjekt #1?

...he he....jag är nog också en kandidat av hög rang i hans hatobjektlista :D


:)

Tolkia
2005-09-11, 19:11
Har Tolkia problem med att tolka skrift? [/QUOTE]
Inte anmärkningsvärt stora, tror jag. BRIST på skrift kan däremot vara ett visst problem; jag misstänker att jag stod sist i kön när gud delade ut egenskapen "kvinnlig intuition".
Tragiskt var inte lika med att "supa sig aspackad" - dessutom är det bara amatörer som "super sig aspackade" vare sig det är champagne eller inte ... Tragiskt var lika med att dricka champagne ensam
"Tragiskt" kan också vara ett skådespel av Shakespeare eller resultatet av orkanen Katrinas framfart i New Orleans-området. Hyser man en stark önskan att bli tolkad exakt på det sätt man avsåg kan det vara ett alternativ att tillfoga några extra, förklarande bokstäver redan från början, så slipper man om inte annat motionera binjurarna i onödan ... :D

Trance
2005-09-11, 19:16
Går bra med mig och kvinnor märker jag, jag har nog haft en diskussion med Helen@ innan, förutom det har jag aldrig svarat på en post. Cilia har jag bara förolämpat i förolämpningstråden när jag var utråkad och de bara gullade med varandra i den tråden. Men men, inte undra på att jag är singel och psykiskt knäckt.

Cilia
2005-09-11, 19:18
Går bra med mig och kvinnor märker jag, jag har nog haft en diskussion med Helen@ innan, förutom det har jag aldrig svarat på en post. Cilia har jag bara förolämpat i förolämpningstråden när jag var utråkad och de bara gullade med varandra i den tråden. Men men, inte undra på att jag är singel och psykiskt knäckt.
om jag inte vore så trött skulle jag kunna leta upp ett antal trådar där du totalt sågar det jag säger. Skulle nog säga att det snarare är regel än undantag. Var du inte på mig i champagnetråden med?

Kwon
2005-09-11, 19:19
Trance "hatar" onekligen alla damer i denna tråd! :laugh:

Charmerande! :thumbup:

Trance
2005-09-11, 19:22
om jag inte vore så trött skulle jag kunna leta upp ett antal trådar där du totalt sågar det jag säger. Skulle nog säga att det snarare är regel än undantag. Var du inte på mig i champagnetråden med?

Jag är inte på dig, jag är på dina åsikter när du har fel(enligt mig). Lugna dek quinna. Jag kommer med fredspipa i högsta hugg. Jag röstade ju inte ens på dig i tråden där man ville ha folk bannade. Att jag inte håller med allt du säger betyder inte att jag hatar dig.






...*kram*?







bitch. :)

Langster
2005-09-11, 19:27
Ett par glas rött efter ett tungt benpass är ju något av det bästa som finns!
Använder mig av bag in box eftersom jag inte vill kasta halva flaskor. Har nästan alltid en hemma.
Jag njuter nästan mer av vin ensam än i sällskap.

clash
2005-09-11, 19:28
Tillåt mig dela med mig av min åsikt om er i den här tråden.




här kommer den...




*fnys*

ArnoldOnLehmä
2005-09-11, 20:23
Jag älskar mig själv, jag älskar öl jag älskar hårdrock.
Av det här får vi ekvationen:
Jag+(6-pack Karhu)+(at the gates-slaughter of the soul)=KLAD JAK

Tragiskt?

Kwon
2005-09-11, 20:25
Inget som är tragiskt eller komiskt med det.

Vill man avnjuta lite alkohol själv så gör det.

Själv dricker jag sprit helst i sällskap dock.

Finns väl säkert några som njuter av en dyr konjak själv här.

Yes
2005-09-11, 20:40
Tja, det viktiga är ju själva syftet med det hela. Super man sig dyngrak för att dränka sina sorger i sprit, så är det ju tragiskt. Krökar man till i goda vänners lag, för en riktigt trevlig och lyckad kväll, är det en annan sak. Och att bara sjunka ned i favoritfotöljen, dra på lite skön musik och helt enkelt njuta av tillvaron med en flaska Amarone Valpolicella, är inget annat än helt jävla rätt.

Fast berättar man det för någon blir man snart stämplad som alkoholist, förmodligen av folk som dricker minst det tiodubbla än en själv... *rolleyes*

bosse_brutal
2005-09-11, 21:03
sitter och suger på en pilsner just nu, är jag tragisk?

Kwon
2005-09-11, 21:06
sitter och suger på en pilsner just nu, är jag tragisk?

Viktigaste är vad du tycker själv.

Nå, vad tycker du? Är du tragisk nu? :)

bosse_brutal
2005-09-11, 21:09
Viktigaste är vad du tycker själv.

Nå, vad tycker du? Är du tragisk nu? :)

nej, inte än, men jag jobbar på det. hittade ett par 7,0 cider i en ryggsäck, det kanske räcker..

bosse_brutal
2005-09-11, 21:16
mmm cider...

Mighty
2005-09-11, 21:19
Tycker inte det är det minsta konstigt att suga lite på en fin whisky eller cognac bara för att man sitter ensam en kväll.

Det som i sådana fall är tragiskt är de som aldrig har någon att umgås med och som alltid sitter ensamma och dricker. Det tragiska i det är då inte drickandet utan att de tvingas sitta ensamma mot sin vilja.

bosse_brutal
2005-09-11, 21:25
Det som i sådana fall är tragiskt är de som aldrig har någon att umgås med och som alltid sitter ensamma och dricker. Det tragiska i det är då inte drickandet utan att de tvingas sitta ensamma mot sin vilja.

det är väl ingen som tvingasatt sitta ensam, det är väl bara att gå ut på krogen, eller nån pub eller vart fan som helst, det finns alltid nån att tjöta med, speciellt efter ett par bärs.

ps. börjar känna mig tragisk nu :D ds

bear.flowertwig
2005-09-11, 21:27
mmm cider...

tjejdricka ;)

bosse_brutal
2005-09-11, 21:36
tjejdricka ;)

skit samma, den var ju gratis. :D

bear.flowertwig
2005-09-11, 21:36
skit samma, den var ju gratis.

Gratis är gott, stulet är godast.

Bjorne
2005-09-11, 22:22
Kastat i mig några glasvin här hemma undertiden man väntar på att man ska dra iväg. Dock aldrig så jag blivit berusad. Ser inget fel med att berusa sig på ett eller annat sätt, oavsett ifall man är med gänget eller ensam framför dumburken.

AFanatic
2005-09-11, 22:26
Jag gillar att laga mat, tycker inte drinkblandadet ligger så långt borta. Riktigt skoj nu när man har hunnit samla på sig REJÄLT med grejer. Botaniserar regelbundet på bolaget. Jobbar som en tok i en period nu har inte tid med krogbesök. Provar gärna ett nytt drinkrecept eller två en torsdagkväll istället för att dra i mig tio en fredag/lördag. Brukar kombinera det med att gå igenom och sortera nyligen nedladdad house. Det är :thumbup: Finns inget tragiskt i det nånstans tycker jag. Sen är det självklart trevligt med sällskap när det går. Men av erfarenhet kan drinkblandandet blir lite för entusisatiskt då. Inte bra på vardagkvällar :rolleyes:

Sen blir det mörkchoklad/rött vin då och då. Men det är bara för att få i mig... ehum... antioxidanter... *innocent*


Skriver mer eller mindre under på det där.

smürfpücko
2005-09-11, 22:28
Hur många här dricker alkohol i sin egen ensamhet?
Dricks det öl, vin eller grogg? Eller blandas det flådiga drinkar?


Japp, men dock enbart som uppvärmning för senarekommande (kollektiva) jippon

Wayfaerer
2005-09-11, 22:31
En (eller flera) öl efter en hård och stressig dag kan vara underbart, en öl till rätt sorts mat är inte heller fel. Sprit (whiskey) dricker jag bara om jag blir bjuden och balettvatten bara om jag blir tvingad :D Har aldrig druckit mig full ensam.

Wayfaerer
2005-09-11, 22:33
Men jag föredrar att kalla det att vara själv.

Generated by Klyscherizer 2005?
:D

Löjtnant Blank
2005-09-11, 22:46
Då och då på fredagarna brukar jag dra i mig några Heineken eller Carlsberg och lira poker. Det är skönt och avkopplande att sitta och slaska i en turnering på UltimateBet med Nas och Biggie som sällskap.

Kwon
2005-09-11, 23:03
Då och då på fredagarna brukar jag dra i mig några Heineken eller Carlsberg och lira poker. Det är skönt och avkopplande att sitta och slaska i en turnering på UltimateBet med Nas och Biggie som sällskap.

Så sant så, eller varför inte Kanye West eller till och med Anders Eklund [Balla Da Li] som sällskap. Det e celebert det! :)

Löjtnant Blank
2005-09-12, 00:20
Så sant så, eller varför inte Kanye West eller till och med Anders Eklund [Balla Da Li] som sällskap. Det e celebert det! :)
Ha, ha! Kwonkan, hur fan kom Anders Eklund in i bilden?

Kwon
2005-09-12, 00:34
Ha, ha! Kwonkan, hur fan kom Anders Eklund in i bilden?

Ja, i mitt fall hade det ju vart Anders Eklund eftersom jag lyssnar på han medan du lyssnar på Nas å Biggie! :)

Löjtnant Blank
2005-09-12, 00:40
Ja, i mitt fall hade det ju vart Anders Eklund eftersom jag lyssnar på han medan du lyssnar på Nas å Biggie! :)
He, he. Nu först såg jag din signatur. Jag trodde du snackade om han i Så ska det låta... men han heter ju något annat i efternamn.

Kwon
2005-09-12, 00:47
He, he. Nu först såg jag din signatur. Jag trodde du snackade om han i Så ska det låta... men han heter ju något annat i efternamn.

Du tänker säkert på Berglund :)

Dogge21
2010-09-24, 18:23
Skillnaden mellan att dricka ensam eller med polare är att man inte orkar dricka lika mycket när man är ensam. Inte lika kul helt enkelt eftersom man inte blir lika full då.

Yes
2010-09-24, 18:25
Plus att det kan få en att bumpa 5 år gamla trådar.

Kwon
2010-09-24, 18:27
LOL vem fan är Anders Eklund [Balla Da Li]? :D

ARMSTARK
2010-09-24, 18:29
Hahaha, bra svar!
Men allvarligt talat är det ett ämne som är väldigt viktigt! En A-lagare sa en gång till mig: Vad du än gör drick aldrig ensam och ta aldrig en återställare!
Oboy visste han vad han pratade om!!!

Wille005
2010-09-24, 18:34
Skillnaden mellan att dricka ensam eller med polare är att man inte orkar dricka lika mycket när man är ensam. Inte lika kul helt enkelt eftersom man inte blir lika full då.
Är man alkoholist spelar sällskap mindre roll.

bear.flowertwig
2010-09-24, 19:19
Ähh. Hade en period där jag testade en massa drinkar. Kunde bli en eller två några vardagskvällar så där. Trevligt. För mig är det som matlagning. Eller när man har disciplin nog att hålla sig hemma en fredagskväll för att måla socklar istället för att slå galoscherna i taket så ser jag inget som helst fel i att ta ett par glas vin under tiden. Det är ensamheten i sig som är det "fula" i Sverige. Och det är ju först när man är tvungen att dricka själv för att man inte har några vänner som det börjar bli ledsamt och tragiskt.

Har säkert skrivit samma sak för 5 år sen men jag orkar inte leta upp det :D

von huff
2010-09-24, 19:19
Dricker ensam ibland blir mest brännvin och redbull.Ibland är det roligt att höra på musik på full volym eller kolla på film medan man dricker lite

Tricce
2010-09-24, 19:23
Jag har tvättstugan nu, sitter och dricker 3.5% äter kexchoklad och lyssnar på musik. Its all good.

Nordenator
2010-09-24, 19:40
Sitta och chillaxa med en film och en god öl är allt annat än ovanligt. Sen super jag kanske inte på egen hand, men en öl eller två slinker ned rätt ofta. Kvällen bjuder på lite oude geuze. Nu är jag visserligen inte själv, men det hade den gjort oavsett om jag var det eller inte.

Ignatius72
2010-09-24, 20:02
Alldeles ensam få ta en bastu och filosofera lite och ta någon pilsner. Bättre blir det inte.

Sheogorath
2010-09-24, 20:11
En 4-6 cl Jäger on the rocks alternativt ett par Jäger-X-Ray har det blivit någon kväll när jag varit för trött för att gå ut men ändå känt för att komma i stämning med lite bra musik och mitt eget sällskap. Folköl dricker jag gärna allena, men jag har alkohol hemma ytterst sällan. Eller jag menar alkohol jag gillar. Sambon har massa vin och skit. Och Vodka tror jag.

Olegh
2010-09-24, 20:13
Lite ensamsupande hade suttit fint nu. Det blir alltid lagom och trevligt. Alltid.

shadowfire
2010-09-24, 20:17
Tar man ett glas vin eller en öl så är det lugnt, då har man kontroll på sitsen, då njuter man av tillvaron (blir det en vana så tenderar EN att bli FEM rätt snabbt dock).

Kruxet är väl att många inkl mig själv har svårt att bara ta en och säga "japp det var gott, tack o bock, räcker för ikväll". Skruvar jag upp korken på en fin virre så åker första glaset ner som lite uppvärmning, andra åker ner i bara farten, tredje taggar lite mig lite extra för en bra film eller lite gott Fifa 2010-lir, fjärde.... osv.... bli knall ensam är inte ok. Inte.

Så dricka ensam eller ej, ja, hänger på mängden och hur man hanterar skiten som kallas sprit överlag.

Ignatius72
2010-09-24, 20:23
Tar man ett glas vin eller en öl så är det lugnt, då har man kontroll på sitsen, då njuter man av tillvaron (blir det en vana så tenderar EN att bli FEM rätt snabbt dock).

Kruxet är väl att många inkl mig själv har svårt att bara ta en och säga "japp det var gott, tack o bock, räcker för ikväll". Skruvar jag upp korken på en fin virre så åker första glaset ner som lite uppvärmning, andra åker ner i bara farten, tredje taggar lite mig lite extra för en bra film eller lite gott Fifa 2010-lir, fjärde.... osv.... bli knall ensam är inte ok. Inte.

Så dricka ensam eller ej, ja, hänger på mängden och hur man hanterar skiten som kallas sprit överlag.

Jag skulle säga att syftet, anledningen till att dricka är det viktiga. Dricker man får att dämpa ångest så spelar det inte roll om man är ensam eller med 100 andra. det blir liksom inte bra ändå.

Huffo the A-LagaRe
2010-09-24, 20:25
Dricker i snitt 3 folköl om dagen tror jag, men jag tror inte att det är för alkoholen utan snarare för smaken.
Annars brukar jag dricka brännvin då och då, framförallt när jag måste plugga hela natten.

Matsa
2010-09-24, 20:30
En öl framför datorn eller en whisky med en god bok händer rätt ofta, kan gärna bli två glas med. Däremot har jag nog aldrig druckit mig full ensam, det är liksom inte det som är syftet.

Lurch
2010-09-24, 20:32
Alldeles ensam få ta en bastu och filosofera lite och ta någon pilsner. Bättre blir det inte.


Det är riktig livsnjutning !

Är det helg, och jag bastar, brukar det oftast bli 1-2 öl.

Dock inte nu under diet.

Walvater
2010-09-24, 20:41
Jag dricker rätt ofta ensam, men alltid i kombination med andra droger. Enbart alkohol i berusningssyfte suger.

shadowfire
2010-09-24, 20:42
Jag skulle säga att syftet, anledningen till att dricka är det viktiga. Dricker man får att dämpa ångest så spelar det inte roll om man är ensam eller med 100 andra. det blir liksom inte bra ändå.

Vänder nog på steken där jag, få inser att de dricker för att dämpa något.
De flesta dricker "för att det känns bra". En go känsla helt enkelt, något o se fram emot, njuta. Here we go, där har redan hjärnan tagit första steget o sagt "bring me alcohol and I satisfy you"

Wille005
2010-09-24, 21:01
Köper man 28 bärs en onsdag spelar det ingen roll om man är med polare eller ej, det är helt enkelt inte bra för något.

shadowfire
2010-09-24, 21:42
Köper man 28 bärs en onsdag spelar det ingen roll om man är med polare eller ej, det är helt enkelt inte bra för något.

räcker med ett 6-pack iofs

Curls
2010-09-24, 21:43
Brukar kunna ta ett fint glas fin whisky ensam annat dricker jag aldrig själv. :)

Kek
2010-09-24, 22:24
Fattar inte vad folk har emot att göra saker ensam och särskilt när det gäller att droga ner sig så rynkar folk lite på näsan åt det. Själv tycker jag det är roligare och trevligare att berusa mig i goda vänners lag men det är skönare att vara ensam och bara chilla och filosofera lite medans man sitter och surfar runt, kollar på film eller vad man nu gör. Sen så kan man ju alltid ringa någon eller börja skriva med någon på msn/facebook eller något forum så är man inte så ensam längre.

Awesomeous Prime
2012-02-04, 15:31
sitter u badet just nu å börjar på bli rätt så redigt ful... uppenbart själv i badet då det är ett litet badkar... en dryg flaska rödvin in i badandet och halvvägs igenom adam t glass industrial strength grip dvd

Silveta
2012-02-04, 15:33
Grym necro ;)

Fordon
2012-02-04, 16:36
Varför skulle det inte vara okej att bli berusad i sin ensamhet (Om nu berusningen är en bieffekt och inte syftet)? Kroppen reagerar inte på annat sätt bara för att någon annan råkar vara full brevid.

Iafall
2012-02-04, 16:45
Inte något konstigt att ta ett glas i sin ensamhet. Det har jag gjort många gånger, men är då för att det är gott! Ett glas rött på kvällen är livskvalité (om man nu gillar det så att säga) :)

Kwon
2012-02-04, 16:51
Var är MacLeod förresten

willtjam
2012-02-04, 16:53
Han har nog fullt upp med sina döttrar.

davvvan
2012-02-04, 17:59
Ta en öl framför tvn någon kväll händer ju. Opti.

spoon
2012-02-04, 18:07
Ta en öl framför tvn någon kväll händer ju. Opti.

Hur gött som helst att ta en kall framför en match :)

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

Denstillasittande
2012-02-04, 20:31
Spelar ingen större roll tycker jag. Det har hänt att jag suttit själv och tagit 10öl på en kväll och sedan gått och lagt mig. Det händer också att man tar 1 öl och ingenting. Jag kan tycka det är gött, visst jag dricker mer whiskey är öl men principen är densamma tycker jag..
Blir mest lack på folk som ska tycka så mycket, tror fan det är mest de som har mest problem som kan störa sig på detta.
Som många andra här sagt vi är landet som inte kan dricka vid något annat tillfälle än vid en fest och då blir de oftast alldeles för mycket.

Ganymedes
2012-02-04, 20:34
Det enda jag i princip dricker är whisky (bortsett från vin till maten då), och det är inte så ofta. Men när jag gör det (och när jag inte här hos vänner eller på provning) gör jag det gladerligen ensam. Då kan jag i lugn och ro sitta med en 4cl dram och analysera, dofta, smutta och läsa om destilleriet, utgåvan osv. Den sortens finlir är omöjligt med folk i närheten.

Rumsren
2012-02-04, 23:36
Händer då och då att det blir ett litet glas whisky till en serie eller film.

Three pigs
2012-02-04, 23:48
Drack en hel del själv förut. Hade flyttat till en ny stad och hade verkligen inte många att umgås med. Var van vid att gå ut 2-3 ggr/vecka tillsammans med polare, men nu var jag helt själv. Drack mellan 2-4 gånger per vecka själv, blev minst en 4-5 öl ungefär. Slutade med att jag blev deprimerad och är fortfarande inte helt återhämtad. Självklart mycket annat som spelade in som led till depressionen, men hade jag inte druckit hade det nog inte blivit som det blev.

Spartansk
2012-02-04, 23:49
Supa sig packad framför datorn är en riktig höjdare. Roligare än att festa med folk, skulle jag faktiskt säga. Förutsatt att folk är online på diverse chatter, forum osv.

EkarN
2012-02-05, 00:12
Det händer inte ofta, brukar kunna ta 1-2 öl och kanske någon god grogg när jag sitter hemma en fredag/lördag om andan faller på.

LeBron
2012-02-05, 00:19
Har aldrig druckit ensam, kommer med största sannolikhet inte göra det heller :P

Olegh
2012-02-05, 00:35
Lite ensamsupande hade suttit fint nu. Det blir alltid lagom och trevligt. Alltid.

Fasen alltså. Trist att mina stora (och tidiga) insikter här i livet inte burit mera frukt.

Lagom och trevligt är en perfekt sammanfattning. Skål.

thenut
2012-02-05, 00:57
En whiskey eller cognac på fredagkvällen framför en film eller Battlefield när barnen och frugan somnat är nog mer regel än undantag :P

Explosiven
2012-02-05, 08:17
Det här med att det är lodigt att dricka ensam tror jag är mer en ungdomsgrejj. Jag tyckte oxo det var lodigt att dricka ensam när jag var 18. När man blivit vuxen inser man att så inte är fallet. Som föregående talare säger... en whiskey, cognac, eller varför inte en bira, avnjuter jag gärna själv... smaken blir väl knappast bättre av att jag har massa folk runt mig.

Silveta
2012-02-05, 11:45
Det här med att det är lodigt att dricka ensam tror jag är mer en ungdomsgrejj. Jag tyckte oxo det var lodigt att dricka ensam när jag var 18. När man blivit vuxen inser man att så inte är fallet. Som föregående talare säger... en whiskey, cognac, eller varför inte en bira, avnjuter jag gärna själv... smaken blir väl knappast bättre av att jag har massa folk runt mig.

+ 1 generellt föredrar jag att dricka själv nuförtiden av den enkla anledningen att jag gillar smaken och mysigheten runt en god whisky eller ale. De flesta jag känner kan tyvärr inte bara ta en eller två öl. Alltid ska det drickas i för stora mängder. Ensamhet är en fin sak, likaså whisky

Sent by dat dere mikrovågen

mycketbrännvin
2012-02-05, 13:29
brännvin.Mycket brännvin

agazza
2012-02-05, 13:39
Perfekt sätt att hitta en skön sinnesstämning och bara njuta inuti sitt eget huvud.