handdator

Visa fullständig version : Fråga om snus..


Chrille_strand
2005-09-10, 18:05
tjenare.. har hört lite saker om snus, så som att det skulle hämma muskelutveckling... undrar om det finns någon som har bra koll på detta och kan berätta hur det ligger till!!...

MVH//
Chrille

WinternetAlm
2005-09-10, 22:35
hämma ?`:S

Chrille_strand
2005-09-10, 22:55
förhindra. eller utveckla långsammare...

Snakebite
2005-09-22, 21:40
Nikotinet ökar ju stressen i kroppen och är katabolt vad jag har förstått.

vrålapa
2005-09-22, 22:12
tjenare.. har hört lite saker om snus, så som att det skulle hämma muskelutveckling... undrar om det finns någon som har bra koll på detta och kan berätta hur det ligger till!!...

MVH//
Chrille


Har du testat att söka? För frågan om snus och träning har kommit upp förut har jag ett svagt minne av.

Glenno
2005-09-23, 11:45
Snus innehåller bara nyttiga saker. Det optimala efter träning är att först ta sin proteindrink och direkt efter den ta en snus. Sen går man och äter lite mat och direkt efter maten tar man en ny snus. Det är optimalt! :hbang:

King Grub
2005-09-23, 11:52
Nikotin nedreglerar återsyntesen av muskelglykogen efter träning kraftigt. Hur optimalt är det?

B-jay
2005-09-23, 18:41
Snus innehåller bara nyttiga saker. Det optimala efter träning är att först ta sin proteindrink och direkt efter den ta en snus. Sen går man och äter lite mat och direkt efter maten tar man en ny snus. Det är optimalt! :hbang:


Konstigt att man inte är grövre än man är då! för precis så gör jag! *flex*

Kristar
2005-09-23, 23:57
snus eller nikotin höjer kortisolnivån i kroppen.Kortisol en steorid (ett cholesterol derivat) som ger katabola effekter.Kortisol frigörs även efter träning vid stress och för hög koffein konsumtion. Leder till minskade testoseron nivå nedbrytning av muskelmassa frigörning av fettsyror.Stimulerar också levern att ta upp aminosyror och omvandlar dessa till glukos.Insulin antagonism. Drar ner effekten på immunförsvaret mm

slutsats snus är icke bra under några omständigheter

Mr. Moose
2005-09-24, 10:40
snus eller nikotin höjer kortisolnivån i kroppen.Kortisol en steorid (ett cholesterol derivat) som ger katabola effekter.Kortisol frigörs även efter träning vid stress och för hög koffein konsumtion. Leder till minskade testoseron nivå nedbrytning av muskelmassa frigörning av fettsyror.Stimulerar också levern att ta upp aminosyror och omvandlar dessa till glukos.Insulin antagonism. Drar ner effekten på immunförsvaret mm

slutsats snus är icke bra under några omständigheter

Men det sitter jevvligt fint med en rejäl dos General under läppen!!

Claes

analex
2005-09-24, 17:46
Det är snusen efter ett hårt träningspass som gör det värt att träna! :hbang:

dtox
2005-09-24, 18:17
Det är snusen efter ett hårt träningspass som gör det värt att träna! :hbang:
Inte ens i närheten..

Metal_boy_
2005-09-24, 19:04
Nikotin nedreglerar återsyntesen av muskelglykogen efter träning kraftigt. Hur optimalt är det?

Det gämnar ut sig med prestationen av att pilla in en jävel :D ;)

Glenno
2005-09-24, 21:03
Gissar på att en del här har svårt att förstå ironi... Eller är det kanske jag som inte förstår deras ironi? :confused: ;)

Sniggel
2005-09-25, 00:03
Hörde något om att regelbundet intag av nikotin, förebygger parkinssons sjukdom :)

Metal_boy_
2005-09-25, 00:53
Men det sitter jevvligt fint med en rejäl dos General under läppen!!

Claes


ja det gör det minsann :thumbup:

skaparn
2005-09-25, 09:16
Min egen empiri har lett till följande:

Kan man inte sluta rakt av utan att ersätta det med någon annan last, såsom godis eller riktigt dåligt humör, så ärnettoeffekten av att sluta negativ. Jag tror visserligen på all forskning som visar på nedsatt glykogeninlagring etc men jag fungerade så mycket sämre att mina prestationer blev bättre när jag började om.
Om man däremot bara snusat i ett par år tycker jag definitivt att man ska sluta så fort som möjligt, jag påpekar bara att ofta så är det man ersätter snuset med sämre. För mig blev det godis som ställde till magen till den grad att träning + en tävling blev lidande.

Men som sagt, sluta om det går. Jag uppvisade extremt dålig disciplin när jag försökte, någon gång gör jag säkert ett nytt försök.

_scrotum_
2005-10-13, 10:07
hårt tränande människor kan känna dommningar i armarna,vid regelbunden användninga av snus,. ska återkomma med länk...

superflow
2005-10-13, 10:49
Hörde något om att regelbundet intag av nikotin, förebygger parkinssons sjukdom :)
Alltså, jag tror aldrig på sån snack från vetenskapsmän och vilka de nu är.
De kan omöjligt veta att vid regelbundet intag av nikotin så förebyggar man parkinssons sjukdom. Bahh..löjligt ju. OM inte de testat teorin på typ 1000pers som alla är kloner under en tidsperiod av 15år.

_scrotum_
2005-10-13, 10:59
http://www.gothiatek.com/templates/start.aspx?page_id=67

_scrotum_
2005-10-13, 11:05
http://www.gothiatek.com/templates/start.aspx?page_id=67
jag var tydligen ute å seglade...men men

Ökar snus risken för att man skadar sig om man tränar?

En norsk studie har visat att de värnpliktiga som snusade hade en överrisk att drabbas av muskel- och skelettskador under fysik träning.

Dissector
2005-10-13, 11:10
Nikotin nedreglerar återsyntesen av muskelglykogen efter träning kraftigt. Hur optimalt är det?

Det där låter ju inte alls bra.. Gäller det snus efter träningen eller snus i allmänhet? (eller annat nikotin för den delen)

olwe
2005-10-13, 11:23
Det har visat sig att rökare (nikotinintag, alltså också snusare) har mindre benägenhet att drabbas an Ulcerös Colit...

råkkare
2005-10-13, 17:21
INGEN RÖR MITT SNUS!

skule aldrig kunna tänka mig ett styrkepass utan en paj under läppen,jag blir mkt svagare utan snus,kanske är mentalt men men så är det

viktor88
2005-10-13, 19:43
http://www.*******.se/html/article.asp?ArticleID=466

http://www.*******.se/html/article.asp?ArticleID=96
hoppas det fins samma ämnen i snus *flex*

skaparn
2005-10-14, 08:16
INGEN RÖR MITT SNUS!

skule aldrig kunna tänka mig ett styrkepass utan en paj under läppen,jag blir mkt svagare utan snus,kanske är mentalt men men så är det

Såja... lugna ner. Varför är det så ofta snusare känner sig hotade ifall diskussioner om snusets hälsoeffekter uppstår? Antagligen en försvarsmekanism för att slippa det gnagande dåliga samvetet. Bättre att bara bli vän med det dåliga samvetet i sådana fall.

Barkbiten
2005-10-14, 21:26
upplever att jag har fått bättre resultat sen jag slutade snusa, plus att man kan lägga dom sparade pengarna på massor me proteindrinkar! å d känns ju lite sådär å hävda att man är tokseriös med mat, träning, vila etc. samtidigt som man har en stor paj under läppen...

oxenia
2005-10-14, 22:49
http://www.*******.se/html/article.asp?ArticleID=96

det där tror ja på.....hört det förut...