handdator

Visa fullständig version : ALA & LEAN några tips?


Helena B
2005-09-10, 15:34
Har precis varit och hämtat mina kosttillskott på posten, förutom vassleprotein så köpte jag även ALA & LEAN. Några som har använt dessa preparat och har några tips att ge? Kan jag byta ut LEAN mot pyruvate (kalcium) som jag nu använder? Brukar ta pyruvate innan träning och inte dela upp det, utan jag tar samma dos på engång. Kan man göra detta med LEAN oxå? Några nackdelar som ni har upptäckt??

mangemani
2005-09-10, 16:13
varför byta ut=/?
kör pyruvat kombinerat med LEAN,rekomenderas STARKT!
jag tar 3 kappslar LEAN kombinerat med pyruvat innan träningen och har aldrig märkt av en enda nackdel,bara fördelar.
så kombinera dom 2,det är mitt råd.

Helena B
2005-09-10, 16:15
varför byta ut=/?
kör pyruvat kombinerat med LEAN,rekomenderas STARKT!
jag tar 3 kappslar LEAN kombinerat med pyruvat innan träningen och har aldrig märkt av en enda nackdel,bara fördelar.
så kombinera dom 2,det är mitt råd.

Jaha kan man göra så=) Då ska det absolut prövas, en väldigt massa tabletter bara. Men koffeintabletterna kan man då skippa istället?

mangemani
2005-09-10, 16:23
Jaha kan man göra så=) Då ska det absolut prövas, en väldigt massa tabletter bara. Men koffeintabletterna kan man då skippa istället?


LEAN innehåller en del koffein,så,tja,skippa koffein tabletterna du,om du känner för det:).
själv så dricker jag 2-3 koppar kaffe typ 1 timme innan träningen och sen laddar jag upp med det tunga artelleriet(dvs pyruvate,LEAN samt lite annat) och sen är det bara att ränna iväg till gymmet känna resultaten utav det:)

lycka till

Helena B
2005-09-10, 16:29
LEAN innehåller en del koffein,så,tja,skippa koffein tabletterna du,om du känner för det:).
själv så dricker jag 2-3 koppar kaffe typ 1 timme innan träningen och sen laddar jag upp med det tunga artelleriet(dvs pyruvate,LEAN samt lite annat) och sen är det bara att ränna iväg till gymmet känna resultaten utav det:)

lycka till

Skippar nog det då, blir knäpp i magen när jag äter för många tabletter. Så hellre kvalitet än kvantitet ;)

mangemani
2005-09-10, 16:33
Skippar nog det då, blir knäpp i magen när jag äter för många tabletter. Så hellre kvalitet än kvantitet ;)


och bättre att må bra än dåligt :thumbup:
;)

Helena B
2005-09-10, 17:31
och bättre att må bra än dåligt :thumbup:
;)

Jo det är klart :D

Pez
2005-09-11, 03:43
Tippar på att det är Fairings ALA också?

Om jag vore dig så skulle jag ta 3 kapslar (a' 250mg) om dagen, uppdelat på 3 tillfällen - typ 15 minuter innan de 3 mål mat med störst kolh. mängd. Dock ej det mål som ligger närmst innan träningen.

Helena B
2005-09-11, 22:23
Tippar på att det är Fairings ALA också?

Om jag vore dig så skulle jag ta 3 kapslar (a' 250mg) om dagen, uppdelat på 3 tillfällen - typ 15 minuter innan de 3 mål mat med störst kolh. mängd. Dock ej det mål som ligger närmst innan träningen.

Ja det stämmer=) Varför ska man inte äta det innan målet närmast träning? På burken står det att man ska ta det 20-30 min innan måltid upp till två gånger per dag...men du rekommenderar 3 ggr 15 min innan...varför? ;)

Sverker
2005-09-12, 06:46
För att 3 X 250 mg ger 750 mg totalt vilket är en bra dos att starta med kanske.
ALA har en kort livsläng inuti kroppen och utsöndras snabbt ifall det inte musklerna tar upp det. Genom att fördela ALA över fler tillfällen ökar möjligheten att musklerna tar upp det.



ALA kan ge lite sura uppstötningar och det blir ju tråkigt ifall det inträffar samtidigt som man skall träna. Det är ju bättre att fylla på med mat när ALAn är på väg upp.

Helena B
2005-09-12, 19:39
För att 3 X 250 mg ger 750 mg totalt vilket är en bra dos att starta med kanske.
ALA har en kort livsläng inuti kroppen och utsöndras snabbt ifall det inte musklerna tar upp det. Genom att fördela ALA över fler tillfällen ökar möjligheten att musklerna tar upp det.



ALA kan ge lite sura uppstötningar och det blir ju tråkigt ifall det inträffar samtidigt som man skall träna. Det är ju bättre att fylla på med mat när ALAn är på väg upp.

Har inte upptäckt de sura uppstötningarna än...men det är bra att veta ;)
Tre ggr om dagen :thumbup: