handdator

Visa fullständig version : Kycklingfilé - Tipstråd om rea på kycklingfilé!


Pellefant
2005-09-10, 14:06
Hejsan,

I denna tråd kan man tipsa om var det finns billig kycklingfilé, går ju åt en hel del. Jag brukar ibland köpa mycket på en gång och frysa in.

Jag börjar. :) Fyll gärna på i tråden för hela landet när ni ser nått bra pris.

Produkt: Ivars kycklingfilé 900 gram, köp 3 st för 99 kr, max två köp per hushåll.
Affär: PrisXtra, Norra Stationsg. 60 och Storängskroken 2-6.
Ort: Stockholm
Kilopris: 36,70 kr
Vatten&marinadhalt: 13%
Land: Danmark
Datum: 12/9-18/9.

Smilfink
2005-09-10, 15:53
Den här tråden blir inntressant. Bra insiativ Pellefant :) Kycklingfilé är ju trotts allt basfödan här i livet :D

GTX
2005-09-10, 16:30
morsan har slängt förpackningen men det var nå liknande erbjudande här där jag bor också, ca 30kr-40 per kg.
Bor i Bollnäs.
igår var det 14st stekta kycklingfiléer i min kykl, idag är det iaf 5 mindre, Gud va gott det är! tänkte, är det tillräckligt å käka en filé med fullkornspasta + vatten, eller ska man lägga till nått för ett bra mål ? :D

Spannmål
2005-09-10, 16:47
morsan har slängt förpackningen men det var nå liknande erbjudande här där jag bor också, ca 30kr-40 per kg.
Bor i Bollnäs.
igår var det 14st stekta kycklingfiléer i min kykl, idag är det iaf 5 mindre, Gud va gott det är! tänkte, är det tillräckligt å käka en filé med fullkornspasta + vatten, eller ska man lägga till nått för ett bra mål ? :D

Något fett! T.ex. någon olja. Raps, oliv, solros.

cosmo
2005-09-10, 16:59
Något fett! T.ex. någon olja. Raps, oliv, solros.
Och grönt.

GTX
2005-09-10, 17:14
Och grönt.
Duger en gul banan tro ? ;)

Bjorne
2005-09-10, 18:09
Duger en gul banan tro ? ;)Han syfta nog på brass...

Fast det är klart, rostad banan och mörk sirap kanske också fungerar.

Kebab-Arne
2005-09-10, 20:22
Han syfta nog på brass...

Fast det är klart, rostad banan och mörk sirap kanske också fungerar.

Hur rostar man en banan?

Bjorne
2005-09-10, 21:24
Hur rostar man en banan?Brödrost?

Kebab-Arne
2005-09-10, 22:23
Brödrost?

Lite väl smalspringa för en banan. *rolleyes*
Grilla bananer däremot. :hbang:

Pellefant
2005-10-03, 16:22
1 kg kycklingfilé 39:98, högst 3 st, kupong i länken som gäller på lördag och söndag.

http://www.matdax.com/annons/1.pdf

Matdax(Vi-butik): Finns i Högdalen, Hagsätra och Hökarängen.

Om någon vill? så kan jag återkomma på lördag med vilket märke, land och näringsvärden det är då jag handlat.

Pellefant
2005-10-08, 20:15
Om någon vill? så kan jag återkomma på lördag med vilket märke, land och näringsvärden det är då jag handlat.

Danska, 20% vattenmarinad, 80 kcal/100g, såg helt okej ut.

Pellefant
2005-10-11, 15:45
Kycklingbröstfilé Rose Poultry. fryst, 900 gram, 29:90 (33:22 kr/kg), max 2 köp/hushåll. T.o.m 16/10 ( resvervation för slutförsäljning)

Hemköp - Mariahallen, Hornsgatan 74
Hemköp - Stockholms city(Åhlens under Åhléns)

Niclaaas
2005-10-11, 15:55
pellefant, kan du inte ta en tur i uppsala också :D
jag hittar då inga billiga filéer här men någon annan kanske vet?

WHITEFOLKS
2005-10-11, 16:21
De som pellefant pratade om på hemköp är 30% marinad tror jag :)

Pellefant
2005-10-11, 19:15
De som pellefant pratade om på hemköp är 30% marinad tror jag :)

Attans då, ska kolla det i veckan, återkommer. (Såg bara annonsen i tidningen).

Pellefant
2005-10-12, 13:28
Attans då, ska kolla det i veckan, återkommer. (Såg bara annonsen i tidningen).

Ringde nu, 20% vatten är det.

Mac
2005-10-12, 14:34
Hur mycket vatten och marinad brukar det vara?

Pellefant
2005-10-12, 21:01
pellefant, kan du inte ta en tur i uppsala också :D
jag hittar då inga billiga filéer här men någon annan kanske vet?

Naturligtvis, anything for you. :D

Uppsala - ÅrstaHallen Ica Supermarket
Kycklingfilé, 1000g, dansk, 39:90 max 2 st/kund, t.o.m 16/10, begränsat parti.
Stora ICA butiker brukar ha förvaringsskåp, så du kan köpa två i taget eller lägga dem i ev. bil och traska in igen. ;)

Uppsala - Coop Forum
Hannes kycklingfilé, 900g, 49:90, t.o.m 16/10

Vassego.

Niclaaas
2005-10-12, 21:06
Naturligtvis, anything for you. :D

Uppsala - ÅrstaHallen Ica Supermarket
Kycklingfilé, 1000g, dansk, 39:90 max 2 st/kund, t.o.m 16/10, begränsat parti.
Stora ICA butiker brukar ha förvaringsskåp, så du kan köpa två i taget eller lägga dem i ev. bil och traska in igen. ;)

Uppsala - Coop Forum
Hannes kycklingfilé, 900g, 49:90, t.o.m 16/10

Vassego.

haha, nu har du varit i uppsala och besökt alla affärer va? :D
tack så mycket :bow:

hattfan
2005-10-12, 21:08
Naturligtvis, anything for you. :D

Uppsala - ÅrstaHallen Ica Supermarket
Kycklingfilé, 1000g, dansk, 39:90 max 2 st/kund, t.o.m 16/10, begränsat parti.
Stora ICA butiker brukar ha förvaringsskåp, så du kan köpa två i taget eller lägga dem i ev. bil och traska in igen. ;)

Uppsala - Coop Forum
Hannes kycklingfilé, 900g, 49:90, t.o.m 16/10

Vassego.

Vilken kille!
Ska bara vänta på att flytta till storstan så du kan hjälpa mig hitta kyllingfiléer pellefant...
Grymt :hbang:

Pellefant
2005-10-12, 21:10
haha, nu har du varit i uppsala och besökt alla affärer va? :D
tack så mycket :bow:

Så lite så.

Japp, traskade runt hela Uppsala idag, fick en rejäl friskande promenad. :D Nejdå, spanade in några Uppsala Nya Tidning i biblioteket ikväll.

Pellefant
2005-10-12, 21:13
Vilken kille!
Ska bara vänta på att flytta till storstan så du kan hjälpa mig hitta kyllingfiléer pellefant...
Grymt :hbang:

Toppen, jag ska guida dig rätt då. :D

saftpojken
2005-10-12, 21:26
haha, nu har du varit i uppsala och besökt alla affärer va? :D
tack så mycket :bow:

Niclaas: På Ica väst (i Flogsta) kan du för jämnan köpa skapligt billig kycklingfilé... minns ej varumärket, men 2*1000g för 99kr om jag inte minns fel =)

Niclaaas
2005-10-12, 22:24
Niclaas: På Ica väst (i Flogsta) kan du för jämnan köpa skapligt billig kycklingfilé... minns ej varumärket, men 2*1000g för 99kr om jag inte minns fel =)

japp det är där jag handlar :thumbup:
det är ju helt OK pris men jag blir ändå lite avundsjuk när pellefant hittar kyckling för 29,90 ;)
men tack för tipset ändå!

saftpojken
2005-10-12, 22:55
haha, sweet =)

vart tränar du nånstans?

Niclaaas
2005-10-12, 23:34
Off Topic men på F&S ekeby... är helt OK gym. de skaffar mer prylar hela tiden, bl.a dubblat hantlarna, skaffat tyngre hantlar och skaffat två ställningar med olympiska stänger till sen jag börjat träna där (även massa maskiner, kombinerad chins/dipsmaskin, konditionsmaskiner m.m..) själv?

för att få det liiite On så måste jag varna för de billigaste kycklingfiléerna som finns på ICA väst ibland. genomskinliga påsar för ganska billig pening. hälften av dem försvinner vid tillagning. bara vatten

saftpojken
2005-10-12, 23:38
Off Topic men på F&S ekeby... är helt OK gym. de skaffar mer prylar hela tiden, bl.a dubblat hantlarna, skaffat tyngre hantlar och skaffat två ställningar med olympiska stänger till sen jag börjat träna där (även massa maskiner, kombinerad chins/dipsmaskin, konditionsmaskiner m.m..) själv?

för att få det liiite On så måste jag varna för de billigaste kycklingfiléerna som finns på ICA väst ibland. genomskinliga påsar för ganska billig pening. hälften av dem försvinner vid tillagning. bara vatten

hehe, jag tränar också där! 100m från hemmet och sjukt underskattat då de fria vikterna inte används av särskilt många! får ta ett pass nån gång då ;)

Niclaaas
2005-10-12, 23:40
absolut :thumbup:

tar det via PM istället...

Helena B
2005-10-12, 23:41
ICA MAXI GÄVLE

900 gram bröstkycklingfilé 35 kr (max 2 köp) *screwy*

Lepras
2005-10-13, 07:57
kycklingbröstfile,
900 g- 29.90:-
jfr-pris 33.22/kg
max 2 köp/ hushåll

Alla hemköp
www.hemkop.se

Calleman
2005-10-13, 09:36
Gamlal hederliga Willys med sina Eldorado (ja, tro det eller ej, de har gjort ngt som är ok) kycklingfileér, 2 kg för 99 kr. Go for it!

olwe
2005-10-13, 11:15
varför köper inga hela kycklingar? på willys köpte jag hela kycklingar för ca 16kr/kg. Det är billigt och blir ofta godare än när man gör bara filen... :eating:

Wayfaerer
2005-10-13, 11:41
varför köper inga hela kycklingar? på willys köpte jag hela kycklingar för ca 16kr/kg. Det är billigt och blir ofta godare än när man gör bara filen... :eating:

Mer fett?

olwe
2005-10-13, 11:44
Mer fett?

I själva köttet? Det kan ju inte vara så stora skillnader i alla fall och skinnet behöver man ju inte äta.

Niclaaas
2005-10-13, 13:43
varför köper inga hela kycklingar? på willys köpte jag hela kycklingar för ca 16kr/kg. Det är billigt och blir ofta godare än när man gör bara filen... :eating:

jobbigt att tillaga. har gjort det några gånger och tänkt att jag ska frysa in i portioner men det blir aldrig av. visst är det dem man måste koka i en timme och sen tillaga ytterligare, typ ugn i 30-60min till? har varken tid eller ork till det...

för min del är det mao: lathet

skaparn
2005-10-13, 14:34
ICA Maxi Umeå, Strömpilen.
Bröstfilé 900g 39:90

Vet inte hur länge det gäller

Sniggel
2005-10-13, 16:24
varför köper inga hela kycklingar? på willys köpte jag hela kycklingar för ca 16kr/kg. Det är billigt och blir ofta godare än när man gör bara filen... :eating:

Gjorde ett litet test för att se hur mycket kött jag kunde få fram från en hel kyckling o jämförde med hur mycket kött jag fick från fileer för samma pris.
Uppskattade till att det var lika mycket, men att enhel kyckling innebar mer jobb från ens egen sida.

(hela kycklingen kostade 20spänn o har för mig att fileen kostade 40-50spänn)

Nu när vi är inne på ämnet kycklingerbjudanden kanske nån kan ge mig ett svar på varför de ibland har lågpriserbjudande men fast med en begränsning på 2 påsar per hushåll? Vill de inte ha sina kycklingar sålda?

olwe
2005-10-13, 18:57
Gjorde ett litet test för att se hur mycket kött jag kunde få fram från en hel kyckling o jämförde med hur mycket kött jag fick från fileer för samma pris.
Uppskattade till att det var lika mycket, men att enhel kyckling innebar mer jobb från ens egen sida.

(hela kycklingen kostade 20spänn o har för mig att fileen kostade 40-50spänn)

Nu när vi är inne på ämnet kycklingerbjudanden kanske nån kan ge mig ett svar på varför de ibland har lågpriserbjudande men fast med en begränsning på 2 påsar per hushåll? Vill de inte ha sina kycklingar sålda?

Lågprisprodukten är en dragprodukt. De kanske säljer den produkten till ett så lågt pris att de gör en marginell eller obefintlig vinst bara för att locka folk till affären.


Men du skriver ju att hela kycklingen kostade 20 och fileen kostade 40-50? då är det ju inte samma pris... hur som haver: om vi säger att ett kg kycklingfile kostar 40kr (vilket är bättre pris än jag någonsin har fått tag på) och ett kg hel kyckling kostar 20kr (jag har fått tag på billigare) så betyder det ju att halva kycklingen i vikt måste försvinna i skräpprodukter för att din slutssats ska fungera. Det låter mer än vad som är möjligt.

Pellefant
2005-10-16, 18:25
Jaha, idag på eftermiddagen var stora kycklingfiléhandlardagen på Hemköp(sista dagen idag, 30 kr/900 gram) lånad bil, två kylväskor med frysklampar, tänkte köpa ca 10 st i olika kassor.

Jaha, hur gick det då? *screwy*

Affären hade bara en(1!) kassa öppen med en till synes barsk dam i 60-årsåldern, så det blev bara maxköpet två förpackningar. :cryout:

Pellefant får skicka sina sår, och satsa på dessa kommande vecka istället. :D

Kycklingfilé Kronfågel, 500g, svensk, 19:90, max tre/kund. (17:e-23:e)
Verkar inte vara något vatten i dessa, 100% kött. :eating:

Konsumentinformation
Innehåll: 15 - 18 styckfrysta kycklingfiléer av bröst, med innerfilé.

Ingredienser:
Näringsvärden
Energi: 500 (kJ)
120 (kcal)
Protein: 23 (g)
Kolhydrat: <0,5 (g)
Fett: 3 (g)

Stockholm-PrisXtra - City Norra stationsgatan 60, kl. 8-22 alla dagar
Stockholm-Östermalm Storängskroken 2-6, kl. 8-21 alla dagar

Hoppas någon kan ha nytta av detta.

Sniggel
2005-10-19, 09:00
Lågprisprodukten är en dragprodukt. De kanske säljer den produkten till ett så lågt pris att de gör en marginell eller obefintlig vinst bara för att locka folk till affären.


Men du skriver ju att hela kycklingen kostade 20 och fileen kostade 40-50? då är det ju inte samma pris... hur som haver: om vi säger att ett kg kycklingfile kostar 40kr (vilket är bättre pris än jag någonsin har fått tag på) och ett kg hel kyckling kostar 20kr (jag har fått tag på billigare) så betyder det ju att halva kycklingen i vikt måste försvinna i skräpprodukter för att din slutssats ska fungera. Det låter mer än vad som är möjligt.

Visst gör det det, men om du testar att plocka fram enbart kött från den hela kycklingen så ska du se att man inte får fram så mycket.
Visserligen tog jag bara de större köttbitarna såsom bröst o lår osv, orkar inte pilla i timmar med alla små köttbitar (även om jag pilla lite innan jag gav upp), men en hel del på kycklingen är faktiskt skinn och ben.
Kan vara så att jag är dålig på att skära bort kött dock :-p

Fenixen
2005-10-19, 21:10
Duger en gul banan tro ? ;)

Nej, ta en grön :hbang:

Christbait
2005-10-25, 10:34
Willys i Stockholm/Uppsala har fram till 30/10 kycklingfilé i förpackning om 2 kg för 79:90, max tre per hushåll så du kan gå hem med 6 kg även om du inte vill gå flera vändor. Jag går en gång om dagen nu eftersom jag bara behöver jogga över E4:an för att nå närmsta butik.
Det är danska rose poultry, 83% kycklingfilé så inte den högsta halten kött men det var i alla fall bra storlek på bitarna även med den marinadmängden.

Wayfaerer
2005-10-26, 19:47
Willys i Stockholm/Uppsala har fram till 30/10 kycklingfilé i förpackning om 2 kg för 79:90, max tre per hushåll så du kan gå hem med 6 kg även om du inte vill gå flera vändor. Jag går en gång om dagen nu eftersom jag bara behöver jogga över E4:an för att nå närmsta butik.
Det är danska rose poultry, 83% kycklingfilé så inte den högsta halten kött men det var i alla fall bra storlek på bitarna även med den marinadmängden.

Samma gäller i Gbg :thumbup:

Johan.P
2005-11-10, 21:43
På Netto kostar 1.8kg kycklingfiléer just nu 69kr/st.
Max tre paket är det som gäller tyvärr..

joak1m
2005-11-16, 03:34
Vivo (vi) butiker i sthlm har rea idag torsdag

Fryst kycklinginnerfilé **Gäller endast torsdag 17/11**
Hannes, 700g. Jämförpris 41.42/kg Max 2st per kund och köptillfälle

Runda Grodan
2005-11-18, 14:14
Luthagens Livs i... ööhhmm... Luthagen i Uppsala, Lagerbergs kycklingfile 49kr/kg.

Edit. ICA-butik.

Pellefant
2005-12-14, 00:17
Denna vecka: Vi-butikerna (Bara Stockholm?) Säljer Torsåsens kycklingfilé(Den godaste enligt många), svensk. 50 kr/kg. Släpade hem några kilo till morsan, hon sa surt, "Men det var dyrt!" :D Hon har vant sig med att jag finner superbillig kycklingfilé åt henne.

Tabac
2005-12-14, 00:25
Lidl (i Gävle iallafall) har 900gram dansk kycklingfilé för 29,90kr rätt så ofta. Ordinarie pris är 44,90. Handla kvarg när ni är på G med. :)

Helena B
2005-12-14, 00:43
Lidl (i Gävle iallafall) har 900gram dansk kycklingfilé för 29,90kr rätt så ofta. Ordinarie pris är 44,90. Handla kvarg när ni är på G med. :)

De har även kalkonfilé som är jätte god, den kostar oxå 29.90. Ska dit imorgon och inhandla mer kvarg (och nu kyckling) :)

Tabac
2005-12-14, 00:55
De har även kalkonfilé som är jätte god, den kostar oxå 29.90. Ska dit imorgon och inhandla mer kvarg (och nu kyckling) :)

Å fan! Det har jag missat. Blir en tur dit imorrn med då antar jag. :) Tackar för tipset.

Pellefant
2006-01-31, 20:37
Med kupongen här:

http://www.matdax.se/annons/1.pdf

1 kg fryst kycklingfilé 40 kr, max 4 st kund, gäller nu i helgen, lördag och söndag.

4 kg kycklingfilé 160 kr. :eating:

Vi Matdax - Högdalen, Hagsätra och Hökarängen.

De brukar köra med någon dansk kyckling. De brukar vara usla på att märka ut i affären vilken kyckling det gäller, så fråga personalen.

Finns intresse om kycklingmärket och näringsvärdena så kan jag kolla på det på lördag?

Arnesson
2006-02-08, 12:11
Nu kör ica kylling för 35kr (ivars 900g) Ingen koll på om dem är okej, men funkar säkert.

Pellefant
2006-02-08, 12:18
Nu kör ica kylling för 35kr (ivars 900g) Ingen koll på om dem är okej, men funkar säkert.

Med ICA-kort. :) (ev. max 2 st/kort har jag för mig det stod i nån annons *osäker*)

Vad billig kycklingen börjar bli. :)

Ascent
2006-02-08, 14:43
Med ICA-kort. :) (ev. max 2 st/kort har jag för mig det stod i nån annons *osäker*)

Vad billig kycklingen börjar bli. :)
Och vissa affärer kränger den för 29.90 istället för 34.90 dessutom.. Blev morgonpromenad till Maxi häromdan. :)

Johan.P
2006-02-08, 17:23
Ingen koll på om dem är okej, men funkar säkert.
Jag tycker dom är toppen faktiskt :thumbup:

Cerberus
2006-02-08, 20:41
Förra året hittade jag kycklingfile för 50kr/kg på willys, dock har de inte den inne längre :( hoppas den dyker upp snart.

Jag skulle lätt kunna leva på kyckling i en vecka.

Fartman
2006-02-08, 21:13
Förra året hittade jag kycklingfile för 50kr/kg på willys, dock har de inte den inne längre :( hoppas den dyker upp snart.

Jag skulle lätt kunna leva på kyckling i en vecka.
Men båda Euroshoppers och Coop X-tras kyckling går ju å andra sidan för 55kr/kg. Och det har dom gjort länge nu.

Zäta
2006-02-10, 14:08
Hehe!! nu ska jag berätta om när jag för ca 3-4 månader sedan skulle "fynda" kyckling filé. Det hela började med att jag fick hem ett reklamblad i brevlådan och jag satte mig genast å bläddrade igenom häftet ifrån City-gross. Där skådade jag 10kg kyckling filé för typ 299:- Jag trodde att jag drömde och gnuggade mig i ögonen (efter min upptäckt läste jag igenom annonsen igen vilken inte avslöjade det ni strax kommer få läsa). Men det stämde ju baskemig. Jag stövlade iväg till affären som bara ligger ett par stenkast hemifrån för att inhandla kyckling för ett par månader framåt... trodde jag då iaf. Första gången jag kom till affären var dock produkten SLUTSÅLD vilket trissade upp min desperata efterfrågan på kycklingen. Jag fullkomligt hängde på dörrarna dagen därpå för att vara säker på att få tag på ett paket med den eftertraktade kycklingen. Jag släpade det stora paketet hem i snöyran och såg framför mig hur jag började packetera in i påsar och lägga i frysen där hemma. Så kom jag hem och fick svingat upp det kollosala paketet på köksbordet och slet av pappen. När jag fick upp pappen blev jag stel i kroppen. Vad var det här?? ett sabotage? va jag med i "blåsningen"? Innanför den lätt blåa plasten som skyddade det som utgetts vara kyckling filé låg ett helinfruset 10kg block med mikroskopiskt små kyckling vingar... Först började jag nästan grina. Sen samlade jag krafter och min uppfinningsrikedom sa att jag skulle hämta hammare och stämjärn. För att kunna få ut bitarna ur det kollosala blocket. Efter 20 minuters slit och oväsen så ringer dörrklockan. Grannen tyckte att det lät som om jag "styckade ett djur" Efter att jag ljugit och sa att jag monterade upp en hylla så garvade jag i en kvart tror jag. Sen tog jag isär två bitar ifrån det helinfrusna badet av kycklingvingar och slängde resten (förmodligen 7,5kg) i sopnedkastet.

Vad vill jag säga med det här??
Jo köp för f-n inte bara den kyckling som är billigast!!

STarfish
2006-02-10, 14:24
Hehe!! nu ska jag berätta om när jag för ca 3-4 månader sedan skulle "fynda" kyckling filé. Det hela började med att jag fick hem ett reklamblad i brevlådan och jag satte mig genast å bläddrade igenom häftet ifrån City-gross. Där skådade jag 10kg kyckling filé för typ 299:- Jag trodde att jag drömde och gnuggade mig i ögonen (efter min upptäckt läste jag igenom annonsen igen vilken inte avslöjade det ni strax kommer få läsa). Men det stämde ju baskemig. Jag stövlade iväg till affären som bara ligger ett par stenkast hemifrån för att inhandla kyckling för ett par månader framåt... trodde jag då iaf. Första gången jag kom till affären var dock produkten SLUTSÅLD vilket trissade upp min desperata efterfrågan på kycklingen. Jag fullkomligt hängde på dörrarna dagen därpå för att vara säker på att få tag på ett paket med den eftertraktade kycklingen. Jag släpade det stora paketet hem i snöyran och såg framför mig hur jag började packetera in i påsar och lägga i frysen där hemma. Så kom jag hem och fick svingat upp det kollosala paketet på köksbordet och slet av pappen. När jag fick upp pappen blev jag stel i kroppen. Vad var det här?? ett sabotage? va jag med i "blåsningen"? Innanför den lätt blåa plasten som skyddade det som utgetts vara kyckling filé låg ett helinfruset 10kg block med mikroskopiskt små kyckling vingar... Först började jag nästan grina. Sen samlade jag krafter och min uppfinningsrikedom sa att jag skulle hämta hammare och stämjärn. För att kunna få ut bitarna ur det kollosala blocket. Efter 20 minuters slit och oväsen så ringer dörrklockan. Grannen tyckte att det lät som om jag "styckade ett djur" Efter att jag ljugit och sa att jag monterade upp en hylla så garvade jag i en kvart tror jag. Sen tog jag isär två bitar ifrån det helinfrusna badet av kycklingvingar och slängde resten (förmodligen 7,5kg) i sopnedkastet.

Vad vill jag säga med det här??
Jo köp för f-n inte bara den kyckling som är billigast!!

Där stog kycklingfile och du fick små vingar. Varför inte gå ditt igen och kräva pengarna tillbaka.

Jag har slutat med det billigaste också sen jag upptäckt en massa ben i euroshoppers som kunde kostat mig 10.000kr hos tandläkaren, och dom där danska kycklingarna som är sega, vidriga och fulla med vatten.

Finast är dom som man får i en transparent förpackning där dom ligger i 4-5 olika plast fack redan & bäst av allt man ser hur fina bitarna är innan man köper dom, bara till och klippa av hur många man vill äta & lägga på järnet direkt... Minns ej vilket märke det var... åtr upp dom sista igår :D får handla mer idag.

Srednq
2006-02-10, 21:38
jämför proteinet så ser ni ifall det är mycket vatten i dom. de kan ligga mellan 14 och 23 g/100.

Ascent
2006-02-12, 01:33
jämför proteinet så ser ni ifall det är mycket vatten i dom. de kan ligga mellan 14 och 23 g/100.
Sist jag var på ICA maxi och granskade kycklingförpackningar stod det väldigt tydligt på allihop hur mycket vatten det var i. Varierade mellan 70% och 87% har jag för mig.

Pellefant
2006-02-12, 17:29
Från imorgon, 13/2-19/2 eller så långt lagret räcker.

Guldfågeln mörad svensk kycklingbröstfilé 2 kg i kartong 119 kr på ICA Maxi Stockholm(samt hela Sverige?), max 2 st/icakundkort.

Pellefant
2006-03-02, 22:05
Denna veckan:

City Gross Kungens kurva (alla City Gross?)

900g Kycklingbröstfilé, Rose poultry, Dansk, 80%.

Max 2 st/hushåll.

sitsena
2006-03-03, 00:35
willys i rissne (vet inte om det finns i flera willys)
kalkonbröst, stora bitar (0,8-1,3kg bröst) 39:90kr/kg
23g protein per 100g, 2g fett

och min allra favorita från willys, fläskkarre, 32kr/kg. proteinrikt, onyttig-fettrik, kaloririk och smakrik (det var rik på att vara riktigt rikt på riktiga rika saker, haha, jag är rolig)

tomccc
2006-03-03, 11:05
2kg kyckling för 59kr på netto har jag hört det ryktas om, med säg en 50% säkerhet. Någon kanske vet bättre?

Trident
2006-03-03, 17:49
Vet inte om någon skrivt det redan..MEN!

2 kg kycklingklubbor, Eldorado, Hemköp (Linköping) 24.90 kr

Extremt goda och stora klubbor om man penslar lite olja, kryddar och käkar med lite pasta till. MYCKET fågel för pengarna..

swarre
2006-03-03, 20:34
jobbigt att tillaga. har gjort det några gånger och tänkt att jag ska frysa in i portioner men det blir aldrig av. visst är det dem man måste koka i en timme och sen tillaga ytterligare, typ ugn i 30-60min till? har varken tid eller ork till det...

för min del är det mao: lathet


Jag säger bara en sak, LERGRYTA!

Ni som inte äger någon sådan, far genast iväg till närmaste nattöppna köksredskapsbutik och slå till på den största lergryta dom har. Enklare redskap i köket finns inte.
Att tillaga kyckling (hel, file, bita kvittar) i lergryta: tag en lergryta och lägg i blöt någon halvtimme, stoppa i den kyckling do vill ha tillagad, krydda, pensla med olja eller dyligt (frivilligt) stoppa in i varm ugn i någon timme (har inte exakta tider i huvudet, står dock i vilken kokbok som helst). Plocka ut och njut av en saftig och fettsnål måltid. Perfekt att köra storkok och ha till flera dagar, matlådor, eller frysa in och bara värma vid behov. Självklart kan du köra andra maträtter i oxå.

Måste tillbaks till jobbet nu, och kan tyvärr inte fortsätta förklara alla dess fördelar och trevligheter... ;)

Zedo
2006-03-06, 11:19
Vecka 10: På Willys hemma finns Eldorado kycklingfilé 2 kg för 89,90 kr.
Max 2 st/kund men veckan har ju många dagar, och sen kan man klä ut sig! ;)
Och för er som gillar kycklingklubbor så finns det på Willys för 9,95 kr, dock måste du handa annat för 200 kr. *whatever*

Pellefant
2006-03-06, 14:06
Max 2 st/kund men veckan har ju många dagar, och sen kan man klä ut sig! ;)

:) Jag köpte 6 st påsar på City Gross ovan igår, max 2 st/kund. Praktiskt med förvaringsskåpen ibland *innocent* och många kassor hade de öppna. De hade massor med kyckling, så inte förstörde för nån annan kund heller.

Skulle göra samma sak på Hemköp en gång, fast då hade de bara en kassa öppen *cry* , så då blev det bara två påsar. :D

Pellefant
2006-03-06, 19:43
Denna veckan.

800g Rödvinsmarinerade kycklingfiléer, märke Danpo(Danskt företag), Dansk kyckling(antar jag, hittar inget ursprungsland på påsen.

74% Kött, 24%marinad(varav 1% är rödvinsmarinaden)

90 kcal, 19 prot, 0-1 kolh, 1 fett (Tänkte på att kolla kcal, då jag sett marinerade kycklingfileér på Netto på ca 240 kcal/100g.

Vi-Matdax (Högdalen C, Hagsätra C, Hökarängen C)

Annons: http://www.matdax.com/annons.asp

Tror priset beror på att de går ut om tre veckor, prod. date 30.03.05, exp. date 30.03.06.

Köpte en påse, hoppas de ska vara goda. :eating:

Pellefant
2006-03-09, 00:13
800g Rödvinsmarinerade kycklingfiléer, märke Danpo(Danskt företag), Dansk kyckling(antar jag, hittar inget ursprungsland på påsen.


Dessa var de godaste kycklingfiléer jag någonsin smakat, så möra och goda. Ni måste bara prova dessa om ni bor i närheten av någon av dessa tre affärer.

Pepz
2006-03-20, 13:25
Svensk färsk kycklingfile´ 49.90kg
Ica Ringen Tyresö..

PoiZoN
2006-03-20, 13:31
Svensk färsk kycklingfile´ 49.90kg
Ica Ringen Tyresö..

Nån som vet om det gäller på alla ICA-affärer och om det är ngt korterbjudande eller ngt?

Pepz
2006-03-20, 13:43
vet inte om det gäller på alla ica, troligtvis inte.
Inget korterbjudande eller köptvång på de jag köpte..

Max
2006-03-20, 22:43
2 kg eldorados för 79.90:- på Willys i Malmö

PoiZoN
2006-03-21, 21:42
Svensk färsk kycklingfile´ 49.90kg
Ica Ringen Tyresö..

Hittade dom i Örebro oxå, på ICA Tybble. Men här va man tvungen att köpa för minst 200 för att få dom för det priset.

Pellefant
2006-03-21, 21:51
Denna veckan.

800g Rödvinsmarinerade kycklingfiléer, märke Danpo(Danskt företag), Dansk kyckling(antar jag, hittar inget ursprungsland på påsen.

74% Kött, 24%marinad(varav 1% är rödvinsmarinaden)

90 kcal, 19 prot, 0-1 kolh, 1 fett (Tänkte på att kolla kcal, då jag sett marinerade kycklingfileér på Netto på ca 240 kcal/100g.

Vi-Matdax (Högdalen C, Hagsätra C, Hökarängen C)

Annons: http://www.matdax.com/annons.asp

Tror priset beror på att de går ut om tre veckor, prod. date 30.03.05, exp. date 30.03.06.

Köpte en påse, hoppas de ska vara goda. :eating:

Dessa var de godaste kycklingfiléer jag någonsin smakat, så möra och goda. Ni måste bara prova dessa om ni bor i närheten av någon av dessa tre affärer.

Dessa säljs nu för 20 kr (800g), köpte 6 påsar ikväll. 4,8 kg kycklingfilé för 120 kr. :eating:

Finns med i reklambladet, "så länge lagret räcker", www.matdax.com Har de varit frysta ett år så gör nån vecka eller dit nog inte så mycket...kommer ändå äta upp dem innan några veckor.

Yankeee
2006-03-26, 12:09
Prisxtra har kycklingfile med 100% kyckling för 59 kr / kg. Det är otroligt skillnad på 100% och 80% som man är van vid. Mycket godare, köttigare och inte lika svampiga :thumbup:

TheLoser
2006-03-26, 12:46
City Gross i Kungälv har haft, vet inte statusen för tillfället, kycklingfile för gatukök, stora förpackningar och billigt som satan var det. Men återkommer med uppdatering senare.

//TheLoser

Pellefant
2006-05-29, 19:27
Denna veckan: Willys - Torsåsens kycklingfilé 1 kg, 40 kr, max 3 st/hushåll.

Den godaste svenska kycklingfilén tycker jag.

ugglan
2006-05-30, 00:53
ICA Kvantum i Solna C har 2kg svensk finkyckling (kronfågel eller dylikt) för 109:-

Max
2006-05-30, 21:24
Denna veckan: Willys - Torsåsens kycklingfilé 1 kg, 40 kr, max 3 st/hushåll.

Den godaste svenska kycklingfilén tycker jag.
Tack för tipset, skall handlas imorgon.

Pellefant
2006-06-19, 22:23
Denna veckan så länge de räcker: Netto - Torsåsens(svensk) kycklingfilé 1 kg, 39kr. :eating:

Se reklambladet här: http://www.netto.se

Pellefant
2007-01-04, 22:31
Hemköp hela landet denna veckan:

Kycklingfilé Kronfågel fryst, svensk, 1 kg, 49:90, max 2 st/hushåll.

Annons:
http://www.hemkop.se/showdoc.asp?docid=485&folderid=464&objectname=Hela%20landet

Bondlurk
2007-01-04, 22:48
Tack för tipsen! (Du har 2,222 poster, coolt.) :)

Eddie Vedder
2007-01-05, 07:10
Hittade dom i Örebro oxå, på ICA Tybble. Men här va man tvungen att köpa för minst 200 för att få dom för det priset.
De va väl själva F*N!!! Promenadavstånd från mej till den affären ju, men inte fan behöver jag mat för 200 spänn.

izza
2007-01-05, 08:42
De va väl själva F*N!!! Promenadavstånd från mej till den affären ju, men inte fan behöver jag mat för 200 spänn.

Synd bara att inlägget är postat för snart ett år sen ;)

Eddie Vedder
2007-01-05, 08:59
Synd bara att inlägget är postat för snart ett år sen ;)

Hahahaha, de såg jag nu! Hehe, kanske ska börja kolla datumen på inläggen innan man citerar dom hädanefter:smash:

Pellefant
2007-02-08, 20:29
Den här veckan har Hemköp i hela sverige ett grymt bra erbjudande på kycklingfilé.

Ivars, frysta, 900 gram, 29:90. Max 3 st/hushåll.

Annons: http://www.hemkop.se/showdoc.asp?docid=485&folderid=464&objectname=Hela%20landet

paddanboy
2007-02-08, 21:44
Jag köper enbart svensk kycklingfilé. Vill inte uppmuntra/stödja Halalslakt.

Halalslaktat kött ser man att det är genom en moskéliknande symbol på förpackningen, ofta på Danska kycklingfiléer.

nutz
2007-02-08, 23:11
Borde göra en ny sektion på kolo :D

Pellefant
2007-02-27, 14:11
Hannes(dansk?) fryst 900g, 35 kr.

Vi Daglivsklippet Fridhemsplan Stockholm

http://www.daglivsklippet.vi-butikerna.se/frameset.asp

Passa på och även köpa Entrecote för 79 kr/kg. (Brasilien)

frökenzelda
2007-02-27, 14:43
Jag ska flytta till gbg om en månad ca, nåra tips om billig kycklingiflé där??

WannaBeBigger
2007-03-01, 09:56
Niclaaas.

Vet vilka jag inte kan rekomendera i Uppsala.

Finn billiga på netto, brukar kosta 39-49 kr/kg.

Jag vet ej vatteninnehåll men jag tycker att dom smakar som gummi.

Köp inte dessa.

Dnepr
2007-03-01, 10:03
Jag ska flytta till gbg om en månad ca, nåra tips om billig kycklingiflé där??

Yes det vore kul att veta. Men det är väl det vanliga som gäller typ Willys osv.

Endura
2007-03-01, 10:13
För er som har ICA kort rear ICA den här veckan ut Kungsfågelns filéer för bara 49.90 kilot :thumbup:
I Sthlm är det ICA Supermarket som erbjudandet gäller, vet inte hur utspritt det är dock... hamstra hamstra *cupid*

Ello
2007-03-01, 15:28
Jag ska flytta till gbg om en månad ca, nåra tips om billig kycklingiflé där??

Jag brukar handla på Lidl. 7:an eller 11:an mot Bergsjön, hoppa av på Galileis Gata. Där har du Lidl-butiken.
Priset varierar mellan 39-49kr/kg för dansk kycklingfilé. Den svenska tror jag kostar tio spänn mer.

Clyde
2007-03-01, 16:51
Själv förstår jag inte va fan folk köper dessa smaklösa gummi kycklingfiléer för? När det finns vanlig "hel" kyckling att köpa för typ 17-18/kr kilot, godare, billigare, bättre.

Ello
2007-03-01, 17:54
Själv förstår jag inte va fan folk köper dessa smaklösa gummi kycklingfiléer för? När det finns vanlig "hel" kyckling att köpa för typ 17-18/kr kilot, godare, billigare, bättre.

Godare? Ja, möjligtvis. Men om det är billigare kan ju diskuteras... Det är ju inte till närmelsevis lika mycket KÖTT per kilo hel kyckling som per kilo ren kycklingfilé. Eller hur?

Rahf
2007-03-01, 18:20
Grillad kyckling tycker jag inte om.. Nog för att den är grillad men fågelfät är ju kall! Micro är inget alternativ. Hellre kycklingfilé för hela slanten i mitt fall.

Pellefant
2007-03-01, 18:44
Själv förstår jag inte va fan folk köper dessa smaklösa gummi kycklingfiléer för? När det finns vanlig "hel" kyckling att köpa för typ 17-18/kr kilot, godare, billigare, bättre.

För min del handlar det om att jag inte klarar av psykiskt att stycka en kyckling eller annat djur, men fyrkantiga fiskblock eller kycklingfileér klara i en påse funkar.

HellaTS
2007-03-01, 18:49
Jag gick å köpte en hel kyckling (utan inkråm) på 1.3 kg för några dagar sedan, men hur mycket kött är det egentligen på den?? Satt och funderade på om det verkligen är så stor skillnad på å köpa en hel för 21 kr/kg (som det kostar där jag handlar) eller å köpa filéer (goda dessutom) för 49 kr/kg..

Pellefant
2007-04-03, 13:55
Willys denna veckan. Stockholm (Kanske hela landet, kolla www.willys.se på din ort)

Denna veckan, Ivars kycklingfilé 900g 29:90:- max 3 st/hushåll.

Vi ses på Willys ikväll! :D